Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

Audiofiel

Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 12:39:23
Ik speel het nooit op de persoon, de inhoud is altijd leidend, maar kan er niks aan doen dat zo'n persoon zich dan door voorschrijdend inzicht zichzelf op een gegeven moment belachelijk voelt.

Nee, dat doe jij echt nooit. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 12:39:23
het probleem is dat bepaalde personen ALTIJD lopen te janken als de tendens even niet in hun straatje is
IEDEREEN moet doen waar hij gelukkig van wordt.
De een draait een zekering om, de ander brandt een kaarsje.... allemaal niks mis mee.
De discussie brandt pas los op het moment dat die "ervaring" het forum op wordt gesmeten als zijnde "the next big thing since slided bread"  stel je daar dan vraagtekens bij dan "loop je een topic te verzieken"

Op het moment dat iemand tenenkrommende zaken deelt? niks mis mee " whatever floats your boat" op het moment dat deze als absolute waarheid worden gepositioneerd en iedereen die er twijfels bij heeft wordt afgedaan als inferieur, geen echt audiofiel, iemand die het niet hoort of niet kan genieten? dan vraagt die persoon erom om op basis van inhoud aan de tand te worden gevoeld d.m.v. wat kritische vragen, of delen van objectieve informatie.

Ik speel het nooit op de persoon, de inhoud is altijd leidend, maar kan er niks aan doen dat zo'n persoon zich dan door voorschrijdend inzicht zichzelf op een gegeven moment belachelijk voelt.



Raphie, wellicht kun je je voor je reageert afvragen of hetgeen je gaat zeggen bij zal dragen aan het onderwerp. Deel je een andere mening en wil je die delen doe dan inhoudelijke argumenten, met respect en met neutrale woorden en een niet veroordelende/provocerende/belachelijkmakende houding. Zeg iets tegen iemand zoals je het ook zou zeggen als hij tegenover je staat en zo iemand respecteert. Of zoals Stone56 al zegt spreek anderen aan zoals jezelf aangesproken wilt worden. Ik denk dat je dan veel meer waardering zult krijgen voor je input maar als iemand die input dan negeert laat 't daar dan ook bij zitten en ga niet zitten jennen/vervelend doen door je stelling even later wat "scherper" te poneren om dan alsnog de aandacht te krijgen.

Ook kennen mensen je mening op een gegeven moment wel, zeker bij iemand als jij die relatief veel post. Het is niet nodig om je mening zo vaak te herhalen op/in dezelfde onderwerpen dat draagt op een gegeven moment niets meer bij en werkt eerder storend voor de mensen die je mening niet delen.

Deleted member

Citaat van: Zefanja op oktober 16, 2010, 13:24:14
Ontopic:
Ik denk dat er een aantal dingen fout gaan. Denk dat er vaak dingen fout gaan in de communicatie. Veel mensen hebben tegenwoordig een gebrek aan communicatieve vaardigheden.
Dat is geen uithaal naar andere maar een observatie vanuit het dagelijks leven.
Het normaal verwoorden van een mening of het normaal verwoorden van je ongenoegen is een kunst en vele verstaan de kunst volgens mij niet.
En ik denk dat er tegenwoordig ook weinig wederzijds respect is. En helaas zie je dat keer op keer terug komen, ook op het forum.
Ja je hebt de vrijheid om je mening te uiten en ja je hoeft het niet altijd eens te zijn met iemand, maar blijf op een respectvolle manier met elkaar praten.

Precies!!

Raphie

#178
Antoinne, zie het als communicerende vaten  :D
Ik heb ook wel eens genoeg van al die kreatief met kurk verhalen, maar die blijven ook maar komen toch?
je moet satire in deze niet verwarren met respectloos. Ik heb voor iedereen in beginsel respect.  


Citaat van: Antoine op oktober 16, 2010, 13:30:51
Raphie, wellicht kun je je voor je reageert afvragen of hetgeen je gaat zeggen bij zal dragen aan het onderwerp. Deel je een andere mening en wil je die delen doe dan inhoudelijke argumenten, met respect en met neutrale woorden en een niet veroordelende/provocerende/belachelijkmakende houding. Zeg iets tegen iemand zoals je het ook zou zeggen als hij tegenover je staat en zo iemand respecteert. Of zoals Stone56 al zegt spreek anderen aan zoals jezelf aangesproken wilt worden. Ik denk dat je dan veel meer waardering zult krijgen voor je input maar als iemand die input dan negeert laat 't daar dan ook bij zitten en ga niet zitten jennen/vervelend doen door je stelling even later wat "scherper" te poneren om dan alsnog de aandacht te krijgen.

Ook kennen mensen je mening op een gegeven moment wel, zeker bij iemand als jij die relatief veel post. Het is niet nodig om je mening zo vaak te herhalen op/in dezelfde onderwerpen dat draagt op een gegeven moment niets meer bij en werkt eerder storend voor de mensen die je mening niet delen.

JBL PRX Power!

morca

Citaat van: Antoine op oktober 16, 2010, 13:30:51
Raphie, wellicht kun je je voor je reageert afvragen of hetgeen je gaat zeggen bij zal dragen aan het onderwerp. Deel je een andere mening en wil je die delen doe dan inhoudelijke argumenten, met respect en met neutrale woorden en een niet veroordelende/provocerende/belachelijkmakende houding. Zeg iets tegen iemand zoals je het ook zou zeggen als hij tegenover je staat en zo iemand respecteert. Of zoals Stone56 al zegt spreek anderen aan zoals jezelf aangesproken wilt worden. Ik denk dat je dan veel meer waardering zult krijgen voor je input maar als iemand die input dan negeert laat 't daar dan ook bij zitten en ga niet zitten jennen/vervelend doen door je stelling even later wat "scherper" te poneren om dan alsnog de aandacht te krijgen.

Ook kennen mensen je mening op een gegeven moment wel, zeker bij iemand als jij die relatief veel post. Het is niet nodig om je mening zo vaak te herhalen op/in dezelfde onderwerpen dat draagt op een gegeven moment niets meer bij en werkt eerder storend voor de mensen die je mening niet delen.

inderdaad ik denk ook wel eens wat anders als er gepost staat of denk wat stom koop dit of doe dat
maar weet uit het verleden(niet hier) dat je daar mensen niet mee helpt of overhaalt maar veel irritatie opwekt met het beter lijken te weten en je jezelf daarmee niet echt goed neerzet als persoon

dus als ik het ergens niet mee eens ben of vind dat iemand te lang over iets doorzeurt in een topic
denk ik tegenwoordig eerst voordat ik doe
meestal doe ik dan niks
want als ik niks beter als het beter te weten moet posten lees ik al vaak bij andere posts hoe men op je als forumlid reageert

dus ik laat inhoudelijk wat achter waar de persoon wat aan heeft of niks
na hoe ik zie lijkt me dat beter zodat ik hier geen duscussies hoef te voeren maar mischien eens wat tips kan krijgen
leuk gesprek voeren en of goeie muziek(linkin park ga zo luisteren na een goeie tip ;))

Deleted member

#180
Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 13:38:42
Antoinne, zie het als communicerende vaten  :D
Ik heb ook wel eens genoeg van al die kreatief met kurk verhalen, maar die blijven ook maar komen toch?
je moet satire in deze niet verwarren met respectloos. Ik heb voor iedereen in beginsel respect.  



Tuurlijk blijven dat soort verhalen komen, dat is tenslotte wat deze mensen bezig houdt in hun hobby. Maar waarom zou je dat niet laten gaan, 't forum is groot genoeg en wat voor nut heeft het om je daar tegen te verzetten? Je zet daarmee alleen maar mensen tegen je op.

Satire is als iemand het goed doet respectvol maar kan juist snel gezien worden als provocerend. Ik denk dat de tekst hier op een forum te plat/een-dimensionaal is om satire succesvol toe te passen en is mijns inziens dus niet op z'n plaats. Jij past het ook juist vaak toe bij de meer "controversiële" onderwerpen (kabels, demping/(ont)koppeling etc.) en daar is het ook eerder olie op 't vuur. Al heb jij er dan zoals je stelt respect voor kijk ook eens naar de reacties die volgen van anderen. Ik denk dat dat ook een beetje (niet volledig uiteraard) je verantwoordelijkheid is. Voor je het weet start je een flamewar en staan er weer drie pagina's offtopic discussie en moet er uiteindelijk worden ingegrepen door een mod.

Ik vond dat AbZ, die net als jij kritisch is rond de meer controversiele onderwerpen, wat dit betreft laatst best wel een goede instelling heeft aangenomen die voor jou ook goed zou kunnen werken:

Citaat van: AbZ op oktober 14, 2010, 17:09:15
Na wat vergissingen ben ik iig gewoon terug bij mijn vaste recept:  Geef een ander waar mogelijk het voordeel van de twijfel.  Kijk wat je geeft en wat je krijgt.  Is het leuk en/of sluit het aan op een informatiebehoefte?  Zonee, dan moet je terugtrekken; niet verder gaan.  Dan kan het best leuk blijven.

Deleted member

#181
Citaat van: morca op oktober 16, 2010, 13:47:27
inderdaad ik denk ook wel eens wat anders als er gepost staat of denk wat stom koop dit of doe dat
maar weet uit het verleden(niet hier) dat je daar mensen niet mee helpt of overhaalt maar veel irritatie opwekt met het beter lijken te weten en je jezelf daarmee niet echt goed neerzet als persoon

dus als ik het ergens niet mee eens ben of vind dat iemand te lang over iets doorzeurt in een topic
denk ik tegenwoordig eerst voordat ik doe
meestal doe ik dan niks
want als ik niks beter als het beter te weten moet posten lees ik al vaak bij andere posts hoe men op je als forumlid reageert

dus ik laat inhoudelijk wat achter waar de persoon wat aan heeft of niks
na hoe ik zie lijkt me dat beter zodat ik hier geen duscussies hoef te voeren maar mischien eens wat tips kan krijgen
leuk gesprek voeren en of goeie muziek(linkin park ga zo luisteren na een goeie tip ;))


Lijkt me een goede zakelijke houding, ik doe het zelf in elk geval net zo. Het heeft geen zin om overal tegenaan te schoppen of op alles je mening te geven. In het echte leven breek je ook niet in ieder gesprek in om alleen je mening te geven waarom zou je dat op een forum wel doen? Ik hoop niet alleen maar "omdat het kan".  :)

Hanky Panky

Citaat van: jowi op oktober 16, 2010, 12:36:01
Precies. Maar veel mensen zijn zo 'politiek correct' gebrainwashed dat het domweg niet bij ze opkomt dat er anderen zijn die zich niet automatisch bedienen van 'opbouwende kritiek' maar gewoon heel direct laten weten dat ze het ergens niet mee eens zijn, en dat is dan vaak even schrikken ja ;)

+1

Sommigen nemen zichzelf gewoon te serieus en dat zijn doorgaans de mensen die door bijv. Raphie worden doorgezaagd  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

morca

Citaat van: Antoine op oktober 16, 2010, 14:05:42
Lijkt me een goede zakelijke houding, ik doe het zelf in elk geval net zo. Het heeft geen zin om overal tegenaan te schoppen of op alles je mening te geven. In het echte leven breek je ook niet in ieder gesprek in om alleen je mening te geven waarom zou je dat op een forum wel doen? Ik hoop niet alleen maar "omdat het kan".  :)
in het echte leven maakte ik in het verleden toen ik nog jonger was wel eens geen vrienden met mijn mening alles beter te weten
dat ik niet alles beter weet heb ik nu wel geleerd in meerdere dingen
maar vooral in mijn hobby muziek en film hier en na een paar VADshow,s wel geleerd dat ik nog niet zoveel weet en goed moet luisteren naar andere apperatuur en muziek
en vooral toe te passen hier uit het echte leven
hoor of zie je wat waar iemand anders over denkt geef normaal je mening waar andere ook wat mee kunnen of zeg niks
je maakt er geen vrienden mee

en inderdaad ik hoop niet dat de mensen die dit wel doen dat doen omdat ze denken dat het kan hier want wat ik me dan afvraag
word die persoon onder de voet gelopen(woordelijk dan)in het echte leven zodat ze hier hun hart moeten luchten
of heeft deze persoon geen vrienden door zijn instelling overal tegenaan te schoppen en hier terecht is gekomen en zijn dwarse altijd beterweterige mening aan ons op moet dringen

ik hoop het niet het forum is best gezellig als je met de goeie mensen praat(post, mailt)

zou een meet en greet op de VAD tussen alle leden niet eens goed zijn
als je iemand echt kent ga je meestal ook anders mee om

ajbeefde

Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 11:40:52
Wat mij af en toe irriteert is als je niet hossana zingt bij het gebruik van papier mache onderzetters, of het oud hollandse zekering draaien, dan ben je gelijk respectloos bezig en speel je zaken op de man.

:clapping:

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

celerontje

LOL, klinkt als: Ja ja, jongens en meisjes, dames en heren, wij gaan vandaag gezellig ''Oud Hollandsch Zekering Draaien''. Wie het eerst enen klap op zijn sodemieter krijgt, heeft verloren!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ajbeefde

Citaat van: celerontje op oktober 16, 2010, 14:42:10
LOL, klinkt als: Ja ja, jongens en meisjes, dames en heren, wij gaan vandaag gezellig ''Oud Hollandsch Zekering Draaien''. Wie het eerst enen klap op zijn sodemieter krijgt, heeft verloren!

;D

En als je niet mee wil doen of vals speelt krijg je een ban van het "clubje".
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

scrutinizer

#187
Citaat van: EJ op oktober 16, 2010, 12:01:12
En een bekende nederlandse spreuk luidt: "Iedereen heeft recht op mijn mening". Vrijheid van meningsuiting heet dat. Een Groot Goed. Niet door een ander laten bepalen wat wel en niet gezegd mag worden.

Eens!!! ;D

Maar idd een vrijheid van meningsuiting is de hoeksteen voor discussie en daarmee bandbreedte voor het forum.

Ieder 'zijn' beleving.

Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 11:40:52

Ik zeg, sodemieter op! doe normaal, het is maar een forum FGS.  :D

- Mensen mogen hier verschillende meningen hebben
- ook mogen ze proberen andere te overtuigen d.m.v. inhoudelijke argumenten.
- dat sommige mensen zich dan wel eens op hun ePenis getrapt voelen is dan "collateral damage"
- kan je daar niet tegen, dan moet je hier niet komen. OF het nalaten je mening als waarheid ventileren zonder argumentatie.

de vrijheid is het kunnen bestaan van beide invalshoeken.



Niet geheel drempel verlagend :-\  maar kan me er wel in vinden, Raphie.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Antoinne, ik begrijp je wel, alleen ik voel het niet als mijn roeping om tere zieltjes te ontzien.  ;)
wil je je profileren als audio big boy met bold statement dan moet je i.d.d. niet zielig als ik je dan ff doorzaag.
De personen die met opmerkelijke zaken en deze beargumenteren, krijgen altijd mijn respect 
Anton voelt me perfect aan in deze.  ;)

Citaat van: Antoine op oktober 16, 2010, 13:30:51
Raphie, wellicht kun je je voor je reageert afvragen of hetgeen je gaat zeggen bij zal dragen aan het onderwerp. Deel je een andere mening en wil je die delen doe dan inhoudelijke argumenten, met respect en met neutrale woorden en een niet veroordelende/provocerende/belachelijkmakende houding. Zeg iets tegen iemand zoals je het ook zou zeggen als hij tegenover je staat en zo iemand respecteert. Of zoals Stone56 al zegt spreek anderen aan zoals jezelf aangesproken wilt worden. Ik denk dat je dan veel meer waardering zult krijgen voor je input maar als iemand die input dan negeert laat 't daar dan ook bij zitten en ga niet zitten jennen/vervelend doen door je stelling even later wat "scherper" te poneren om dan alsnog de aandacht te krijgen.

Ook kennen mensen je mening op een gegeven moment wel, zeker bij iemand als jij die relatief veel post. Het is niet nodig om je mening zo vaak te herhalen op/in dezelfde onderwerpen dat draagt op een gegeven moment niets meer bij en werkt eerder storend voor de mensen die je mening niet delen.

JBL PRX Power!

Deleted member

Raphie, je hebt twee keer op dezelfde post van me gereageerd, maar goed moet kunnen! :D Je hebt mij nog nooit hoeven "doorzagen" maar ik zie je 't wel regelmatig bij anderen doen en ik vind 't geen doorzagen. Maar goed, zie m'n eerdere posts daar staat alles in wat ik wilde zeggen.

Raphie

begrijp ik  :D maar goed, ik vind de sfeer prima! kan flink lachen hier en dar gaat het uiteindelijk om.
JBL PRX Power!

Deleted member

Citaat van: ajbeefde op oktober 16, 2010, 14:44:38
En als je niet mee wil doen of vals speelt krijg je een ban van het "clubje".

Dit is overigens wel een perfect voorbeeld van een passief agressief "ik tegen hun" reactie. Als ik dit soort dingen lees dan denk ik, reken eens af met je onenigheden of je verleden hier.

ajbeefde

Citaat van: Antoine op oktober 16, 2010, 15:29:21
Dit is overigens wel een perfect voorbeeld van een passief agressief "ik tegen hun" reactie. Als ik dit soort dingen lees dan denk ik, reken eens af met je onenigheden of je verleden hier.

Hoe was het ook alweer? "wie de schoen past.......... " ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

AbZ

Citaat van: Antoine op oktober 16, 2010, 13:57:38
Ik vond dat AbZ, die net als jij kritisch is rond de meer controversiele onderwerpen, wat dit betreft laatst best wel een goede instelling heeft aangenomen die voor jou ook goed zou kunnen werken

Merci, maar dat was voor mij echt geen nieuwe instelling.  In principe werkt het buiten het forum (die andere 99% van het leven) namelijk ook zo.  In het geval van het forum betekent het wel dat ik mijn verwachtingen over het haalbare niveau drastisch naar beneden heb bijgesteld.  (Het doet er niet welke/wiens vergissingen de aanleiding waren.)  Ik wil me niet aanhoudend druk maken om de beperkingen van het forum want ik kom hier voor de fun.

Ik heb overigens behoorlijk veel begrip voor de 'notoire' stijl van Raphie en Jowi (dwz niet in alle gevallen maar wel in het algemeen).  Er zijn nogal wat andere bekende klanten die een stuk minder eerlijk zijn.  Vrijheid van meningsuiting wordt dan al snel een voorwendsel -- en inderdaad, daar ben je natuurlijk ook vrij in.

Deleted member

Citaat van: ajbeefde op oktober 16, 2010, 15:32:35
Hoe was het ook alweer? "wie de schoen past.......... " ;)

Vreemde reactie, zie je mij schoppen tegen een 'autoriteit' (zoals een mod) hier of elders? Probeer s.v.p. eerst m'n post te begrijpen voor je er op reageert.

ajbeefde

Citaat van: Antoine op oktober 16, 2010, 15:37:30
Vreemde reactie, zie je mij schoppen tegen een 'autoriteit' (zoals een mod) hier of elders? Probeer s.v.p. eerst m'n post te begrijpen voor je er op reageert.

Volgens mij had je mijn post niet goed gelezen, maar laat maar, klopt dus wat ik schreef over het "clubje"
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted member

Citaat van: AbZ op oktober 16, 2010, 15:34:50
Merci, maar dat was voor mij echt geen nieuwe instelling.  In principe werkt het buiten het forum (die andere 99% van het leven) namelijk ook zo.  In het geval van het forum betekent het wel dat ik mijn verwachtingen over het haalbare niveau drastisch naar beneden heb bijgesteld.  (Het doet er niet welke/wiens vergissingen de aanleiding waren.)  Ik wil me niet aanhoudend druk maken om de beperkingen van het forum want ik kom hier voor de fun.

Helemaal mee eens, niet iedereen heeft de absolute waarheid in pacht natuurlijk maar dat neemt denk ik niet weg dat je er als volwassenen over moet kunnen discussiëren en dus niet bij voorbaat al hoeft toe te geven om te proberen naar 't door jou graag geziene niveau te komen toch? De mensen die zo'n discussie niet kunnen/willen voeren dat zijn de zwakke schakels, ik heb in elk geval liever dat die worden aangepakt dan dat mensen zoals jij die wel zinnig willen discussiëren hun zegje niet doen.

AbZ

#197
Tja, helaas gebruiken de meeste mensen de zinsnede "moet kunnen" voor asociaal gedrag.
De term "vrijheid van meningsuiting" wordt hier ook op die manier gebezigd  :dry:

Re het aanpakken, breek me de bek niet los  :-X

Raphie

Citaat van: Antoine op oktober 16, 2010, 15:43:37
Helemaal mee eens, niet iedereen heeft de absolute waarheid in pacht natuurlijk maar dat neemt denk ik niet weg dat je er als volwassenen over moet kunnen discussiëren en dus niet bij voorbaat al hoeft toe te geven om te proberen naar 't door jou graag geziene niveau te komen toch? De mensen die zo'n discussie niet kunnen/willen voeren dat zijn de zwakke schakels, ik heb in elk geval liever dat die worden aangepakt dan dat mensen zoals jij die wel zinnig willen discussiëren hun zegje niet doen.
Volledig mee eens. Dus wie beweert moet i.i.g. het fatsoen hebben dit ook toe te lichten. als je daar dan over doorvraagt, ben je nog steeds inhoudelijk bezig toch?
JBL PRX Power!

celerontje

Of anders ''vrijheid om tot tien te tellen'' ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!