Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

N1v3K

Citaat van: fredenivanca op mei  3, 2017, 11:24:46
Klopt, heb er maar een besteld, had nog een kortingscode voor gratis verzending ;D Kijken hoe het bevalt. Als het goed gaat gaat hij mijn mede8er vervangen
Hier gaat ook de Mede8er eruit. Toevallig  ;D

fredenivanca

Citaat van: N1v3K op mei  3, 2017, 10:03:28
Vandaag de Dune 4K solo lite in de aanbieding op ibood.
Incl. Licentie voor de mycollection jukebox.
:thumbs-up:



Lifetime bluray iso ondersteuning  niet te vergeten
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

james_bond

Ook maar eentje besteld voor in de woonkamer!
HT: Epson EH-TW9300, Epson EH-TW3200, DENON AVR-X6700H, Onkyo HT-S9405THX, 2 paar Translator Heliodoor, Translator Center 12, Dune Solo 4K,Apple TV 4K, Projecta Tensioned Elpro RF Electrol 122inch (zichtmaat 270 cm x 152 cm), Zyxel NAS540.

gerard1

Ook besteld, speel zelf nog met de dune center naar volle tevredenheid.
Ooit overgenomen van hifiman ( audioloog ).
Maar ben benieuwd of dit beter is.

Raymen

Beeld is echt beduidend beter op de solo
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

denoontje

Op basis van o.a rayman ook besteld. Heb wel geen 4k, maar check vs mijn d1 voor dit geld wil ik wel proberen. Dune altijd probleemloos....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Richard70…

Ook hier op de valreep nog 1tje besteld
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

fredenivanca

Ter attentie, er is een nederlandstalig dune forum opgericht vanwege de grote belangstelling voor de aanbieding bij Ibood
http://dunehd-forum.nl/
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

gerard1

Citaat van: riwi op november 15, 2016, 13:07:52
Het is handig om het tooltje dune_service_save_networkfolder.dsf te gebruiken
http://dune-hd.com/firmware/misc/

Je zet het op een usb stick (of disk) en prikt die in de dune. Geeft er een OK op en de Dune maakt een tekst file aan met alle netwerk definities.
Op de nieuwe dune steek je die stick er in en runt dan de dune_service_load_network_folders.dsf
En voila alles is terug
Ook handig voor mensen met meerdere dunes. Hou je je shares op alle dunes hetzelfde. Je kan de tooltjes ook op een netwerk share zetten, maar dan moet je die dus wel eerst met de hand aanmaken op de nieuwe Dune.


De tooltjes op een usb stick gezet, maar geeft in de dune center error aan ( faild to save the network folders )
usb stick is NTFS, het bestandje dune_service_save_network_folders.dsf werkt helaas niet bij mij. zou dat aan de dune center liggen?

riwi

#759
Citaat van: gerard1 op mei  7, 2017, 00:05:10
De tooltjes op een usb stick gezet, maar geeft in de dune center error aan ( faild to save the network folders )
usb stick is NTFS, het bestandje dune_service_save_network_folders.dsf werkt helaas niet bij mij. zou dat aan de dune center liggen?

Ik denk dat hij dan niet op je usb stick kan schrijven. Kan je het tooltje ook op een harddisk zetten, bv waar je films ook staan?
Ik heb deze tooltjes gebruikt om mijn Prime 3.0, Base 3.0, base3D en solo 4k. Ik heb ze laatst ook getest op een kleinere oudere Dune. Ik denk dat je Dune center het gewoon zou moeten kunnen.

Evt kan je een oude kleine stick met fat32 formateren, misschien dat dat beter werkt dan ntfs.

gerard1

Dank je wel, ga ik proberen ;D
Met fat32 ook geprobeerd, zegt hij ook faild, maar dan maakt de dune wel een bestandje, maar de inhoud is 0

riwi

#761
Heb je dan wel netwerk shares?

Voor iedere share maakt ie bij mij zoiets aan in de tekst file:


id.0 = NF001
name.0 = riwilinux
type.0 = 1
server.0 = 192.168.1.3
directory.0 = /pool2
user.0 =
password.0 =
protocol.0 = 1


Dus het zijn niet je netwerk instellingen die hij opslaat, maar alleen de koppelingen naar de netwerk shares.

gerard1

#762
Daar zal ik mij dan maar eens in verdiepen, computer staat op de dune aangesloten, met de mappen gedeeld.
morgen maar eens rustig in verdiepen, bedankt.

Bij nader inzien, ik wacht wel tot de solo er is, en neem de instellingen over.
Zoals ik het lees, zijn vele er lange tijd mee bezig en verbazen ze zich erover dat het allemaal zo moeilijk gaat.
Bedankt voor het meedenken.

gerard1

#763
Citaat van: riwi op mei  7, 2017, 13:00:21
Ik denk dat hij dan niet op je usb stick kan schrijven. Kan je het tooltje ook op een harddisk zetten, bv waar je films ook staan?
Ik heb deze tooltjes gebruikt om mijn Prime 3.0, Base 3.0, base3D en solo 4k. Ik heb ze laatst ook getest op een kleinere oudere Dune. Ik denk dat je Dune center het gewoon zou moeten kunnen.

Evt kan je een oude kleine stick met fat32 formateren, misschien dat dat beter werkt dan ntfs.

Dit lukt dus wel, bedankt ;D
Zal de bestandjes van de harddisk op een usb zetten, en als de solo binnen is gaan we het zien ;D

riwi

Mooi. Op zich werkt het simpel maar de Dune moet wel kunnen schrijven ergens :)

denoontje



En binnen



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fredenivanca

Ik heb hem ook vanmorgen binnen gekregen, ben er al wat mee aan het stoeien geweest. Morgen weer verder kijken maar ziet er op het eerste gezicht gelikt uit :wub:
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

gerard1

Ook net binnen gekregen,
Ik zie geen digitale uitgang of moet dat door de 3.5 jack, dan zal ik een verloop moeten zien te vinden naar coaxiaal of de Apogee Wyde Eye ertussen uit.



 

N1v3K

Gemist vandaag. Morgen even ophalen :)

Rellor

Ook vandaag binnen gekregen.
De coaxiaal aansluiting is de witte stekker op de meegeleverde AV kabel.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

riwi

Citaat van: gerard1 op mei 11, 2017, 20:04:00
Ook net binnen gekregen,
Ik zie geen digitale uitgang of moet dat door de 3.5 jack, dan zal ik een verloop moeten zien te vinden naar coaxiaal of de Apogee Wyde Eye ertussen uit.

Er is een kabeltje meegeleverd van minijack naar stereo cinch. Een van de beide cinch (ik geloof de witte) komt spdif signaal uit als je dat instelt in het audio menu.
Tenminste dit kabeltje zat bij mijn solo4k (non lite).

gerard1

#771
Citaat van: riwi op mei 12, 2017, 20:39:02
Er is een kabeltje meegeleverd van minijack naar stereo cinch. Een van de beide cinch (ik geloof de witte) komt spdif signaal uit als je dat instelt in het audio menu.
Tenminste dit kabeltje zat bij mijn solo4k (non lite).

Oke, dank je wel.
Morgen heb ik gelukkig de tijd om de dune aan te sluiten en te testen.
Dat kabeltje wat bijgeleverd is, is een dropvetertje, dan lijkt mij de Apogee Wyde Eye aardig nutteloos geworden.
Kan je in plaats van de meegeleverde kabel ook gewoon dit gebruiken? : https://www.amazon.com/Micca-Premium-SPDIF-Digital-Coaxial/dp/B00V436UQU

riwi

Dat denk ik niet

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


N1v3K

Heb de Dune vandaag opgehaald en moet hem nog aansluiten, maar hoe zit het precies met die licentie. Zag er niks over in de doos. Is dat standaard op de Dune ingeregeld, of...?  :unsure:

fredenivanca

er zit ook geen IR eye kabel bij, terwijl dit wel op de iboodpagina vermeld staat. Iedereen heeft een proefversie voor de bluray menu ondersteuning maar op het officiele dune forum beloofd men plechtig dat het goed komt
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH