Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

Citaat van: Raphie op maart 21, 2021, 17:42:35
Nee, de aarde is ook niet plat en de tandenfee bestaat ook niet.....

Hou toch op man  :D
Toen ik klein was, 11 keer  s'avonds een melktand onder mijn hoofdkussen gelegd en 11x vond ik de volgende dag, een gulden onder mijn hoofdkussen.
Kom maar eens op met jouw bewijzen, dat die tandenfee niet bestaat  :ohmy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

gerard123

Citaat van: addesmo op maart 21, 2021, 18:55:22
Lyngdorf 3400 ;D met optioneel analoog board.

Ok, dan voeg je dus een DA-AD stap toe die voor jou gunstig uitpakt.

gerard123

Citaat van: VANZOMERENG op maart 21, 2021, 18:59:53
Hou toch op man  :D
Toen ik klein was, 11 keer  s'avonds een melktand onder mijn hoofdkussen gelegd en 11x vond ik de volgende dag, een gulden onder mijn hoofdkussen.
Kom maar eens op met jouw bewijzen, dat die tandenfee niet bestaat  :ohmy:

n=11

addesmo

Citaat van: gerard123 op maart 21, 2021, 19:06:40
Ok, dan voeg je dus een DA-AD stap toe die voor jou gunstig uitpakt.
Klopt. Maar de dac van de Meridean voegt blijkbaar iets fijns toe. Is geen wet matigheid of zoiets. Puur op gehoor.

gerard123

Citaat van: addesmo op maart 21, 2021, 19:13:57
Klopt. Maar de dac van de Meridean voegt blijkbaar iets fijns toe. Is geen wet matigheid of zoiets. Puur op gehoor. Daarom neem ik zo iemand hierboven die daar op hamert al lang niet meer serieus ;)

In mijn belevingswereld past dit ook niet hoor, ik ben aan de bron kant een extreem simpele ziel. Maar daarom juist interessant om te horen en geen reden om een welles nietes discussie te beginnen.

HuubF

Mooi het is weer even rustig.  :worship:

Hier ook een simpele ziel. Ik hoor en zie alles en ben opgehouden te beweren dat het allemaal echt waar is. Ik hoop alleen dat de illusie blijft, dat is voor mijzelf even veel waard als de waarheid. Wel uitkijken met oversteken.

De situatie in de war-huiskamer is er een van rust. De verse Cambridge Audio streamer doet het opvallend geweldig in deze set. Ik heb me jaren blindgestaard op Naim omdat die in de duurdere lijnen een vergelijkbare ervaring biedt. Waarschijnlijk meer verfijnd maar daar betaal je ook voor. De Naim NAP250dr is een geweldige versterker uit het hogere middensegment en die zou ik zo weer hier neerzetten. Die kost alleen tweedehands 3000 euro en voor de, ook geweldige, Roksan Blak heb ik maar 1600 euro betaald. De Naim ND5 XS2 streamer is er één uit het lagere middensegment. Dat is een typisch Naim apparaat van mooi maar net niet. Ik heb hem al eens uitgeprobeerd. Kost 2900 euro nieuw. De streamer die het net wel heeft kost meer dan 5000. Dus met Naim eindig je zo arm als een kerkrat.

Dus: doe maar gewoon goedkoop, dan klinkt ook gewoon goed genoeg? Nee zo eenvoudig is het natuurlijk niet. De klank van de 851n is exact wat ik al maanden zoek: volvet zonder duidelijk compromis. Maar de brille die de Auralic Vega G2 in combinatie met de Dynaudio Contour 20i af en toe had zit er veel minder in.

Dat is deels een gevalletje uitruilen. Met de nadruk wat meer op het midden en laag zijn frivoliteiten in het hoog minder goed hoorbaar. Dat was met de JBL HDI1600's ook al zo. Daar miste ik die brille ook met Auralic en geweldige versterkers.

Omdat de set nu mooi in balans is hou ik het even zo. De brille komt vanzelf wel een keer terug. Maar geen andere merken meer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

mooi zo huub :)

Toch wel gek, je bent helemaal opgeschoven van alles moet zo neutraal mogelijk klinken naar een set die meer met de loudness knop is behandeld :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: Mitch-- op maart 22, 2021, 10:00:42
mooi zo huub :)

Toch wel gek, je bent helemaal opgeschoven van alles moet zo neutraal mogelijk klinken naar een set die meer met de loudness knop is behandeld :)

Op zich klopt het wat je zegt, alleen heeft het niets met loudness te maken. Dat zou wel gemakkelijk zijn, ik heb heus vaak met de Roon DSP opties gespeeld maar dit krijg je er echt niet mee voor elkaar.

De Auralic Vega G2 en de Toppings die hier eventjes zijn geweest klinken verschillend maar meten toch gewoon recht. Ik weet niet wat die 851n voor meetwaarden heeft maar dat zal wel vergelijkbaar zijn. Er is gewoon iets wat apparaten die ongeveer gelijk zouden moeten zijn van elkaar kan onderscheiden. Geen idee wat want daar komen we nooit uit.

Ik zal het er op moeten houden dat de Cambridge Audio 851n met zijn volvette uiterlijk en bling-bling mij een bepaalde klankkleur doet inbeelden. Wat mij betreft prima. Als het maar blijft.

Maar het is in ieder geval geen loudness.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: cz79 op maart 22, 2021, 10:11:47
eeehm wat is brille?

De afgelopen maanden heb ik ervaren dat echt goede apparatuur iets met het midden en hoog kan doen dat fascineert en ook echt mooi klinkt. Zelfs zo mooi dat je een tijdje het gemis aan fundament en spektakel kan vergeten.

Uiteindelijk wil je het natuurlijk allemaal, waarbij het één niet wordt weggedrukt door het andere. Daarvoor moet je allereerst de huiskamer vaarwel zeggen en in een behandelde ruimte gaan zitten.

Misschien komt er hier toch een extra verdieping. De 5 buren in ons rijtje zijn bezig met een plan en komen binnenkort aan ons vragen of we mee willen doen. Als wij niet meedoen krijgen ze geen bouwvergunning. Beetje zinloos, kost een ton, huis wordt een ton meer waard, kost 150 euro per maand hypotheek dus vaste lasten gaan omhoog, duurt 9 maanden. Maar dan heb ik wel een enorme ruimte om mijn natste dromen waar te maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Citaat van: HuubF op maart 22, 2021, 10:59:46
De afgelopen maanden heb ik ervaren dat echt goede apparatuur iets met het midden en hoog kan doen dat fascineert en ook echt mooi klinkt. Zelfs zo mooi dat je een tijdje het gemis aan fundament en spektakel kan vergeten.

Uiteindelijk wil je het natuurlijk allemaal, waarbij het één niet wordt weggedrukt door het andere. Daarvoor moet je allereerst de huiskamer vaarwel zeggen en in een behandelde ruimte gaan zitten.

Misschien komt er hier toch een extra verdieping. De 5 buren in ons rijtje zijn bezig met een plan en komen binnenkort aan ons vragen of we mee willen doen. Als wij niet meedoen krijgen ze geen bouwvergunning. Beetje zinloos, kost een ton, huis wordt een ton meer waard, kost 150 euro per maand hypotheek dus vaste lasten gaan omhoog, duurt 9 maanden. Maar dan heb ik wel een enorme ruimte om mijn natste dromen waar te maken.
Klinkt een beetje als de ruimte van Hans :devil:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Citaat van: TabCam op maart 22, 2021, 11:24:23
Klinkt een beetje als de ruimte van Hans :devil:

Ja lijkt er sprekend op. Wordt ruimte van 40 m2 op stahoogte.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo

Je mag wel alvast dekbedden en zo gaan verzamelen [emoji16]

Mitch--

Citaat van: HuubF op maart 22, 2021, 10:48:55
Op zich klopt het wat je zegt, alleen heeft het niets met loudness te maken. Dat zou wel gemakkelijk zijn, ik heb heus vaak met de Roon DSP opties gespeeld maar dit krijg je er echt niet mee voor elkaar.

De Auralic Vega G2 en de Toppings die hier eventjes zijn geweest klinken verschillend maar meten toch gewoon recht. Ik weet niet wat die 851n voor meetwaarden heeft maar dat zal wel vergelijkbaar zijn. Er is gewoon iets wat apparaten die ongeveer gelijk zouden moeten zijn van elkaar kan onderscheiden. Geen idee wat want daar komen we nooit uit.

Ik zal het er op moeten houden dat de Cambridge Audio 851n met zijn volvette uiterlijk en bling-bling mij een bepaalde klankkleur doet inbeelden. Wat mij betreft prima. Als het maar blijft.

Maar het is in ieder geval geen loudness.

Ik had beter "loudness" kunnen zeggen, was een figure of speech ;)

Misschien nog beter om te zeggen van een set 'zonder saus' naar een set "met saus" gegaan  :D

Citaat van: HuubF op maart 22, 2021, 10:59:46
De afgelopen maanden heb ik ervaren dat echt goede apparatuur iets met het midden en hoog kan doen dat fascineert en ook echt mooi klinkt. Zelfs zo mooi dat je een tijdje het gemis aan fundament en spektakel kan vergeten.

Uiteindelijk wil je het natuurlijk allemaal, waarbij het één niet wordt weggedrukt door het andere. Daarvoor moet je allereerst de huiskamer vaarwel zeggen en in een behandelde ruimte gaan zitten.

Misschien komt er hier toch een extra verdieping. De 5 buren in ons rijtje zijn bezig met een plan en komen binnenkort aan ons vragen of we mee willen doen. Als wij niet meedoen krijgen ze geen bouwvergunning. Beetje zinloos, kost een ton, huis wordt een ton meer waard, kost 150 euro per maand hypotheek dus vaste lasten gaan omhoog, duurt 9 maanden. Maar dan heb ik wel een enorme ruimte om mijn natste dromen waar te maken.

En daar zou ik een deal uithalen, jij hoeft niet, zij wel, laat het in je voordeel werken "alleen voor niks gaat de zon op"  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Mitch-- op maart 22, 2021, 12:01:28
Ik had beter "loudness" kunnen zeggen, was een figure of speech ;)

Misschien nog beter om te zeggen van een set 'zonder saus' naar een set "met saus" gegaan  :D

En daar zou ik een deal uithalen, jij hoeft niet, zij wel, laat het in je voordeel werken "alleen voor niks gaat de zon op"  ;)

Ja dat wel, een set 'met saus'. Maar zou er ergens een set te vinden zijn zonder?  ;)

Misschien laat ik de buren de extra hypotheek betalen. Zij werken allemaal nog, allemaal tweeverdieners. 30 euro per gezin.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Mitch--

Citaat van: HuubF op maart 22, 2021, 12:14:56
Ja dat wel, een set 'met saus'. Maar zou er ergens een set te vinden zijn zonder?  ;)

Misschien laat ik de buren de extra hypotheek betalen. Zij werken allemaal nog, allemaal tweeverdieners. 30 euro per gezin.

Nou ja, we kunnen de "saus" categorie natuurlijk indelen van een lichte klassieke lichtzure vinaigrette op de salade tot een heerlijke vers geslagen bearnaise van de mooiste roomboter 'money can buy' op een gegrilde rib eye  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

gerard123

Citaat van: Mitch-- op maart 22, 2021, 18:20:27
Nou ja, we kunnen de "saus" categorie natuurlijk indelen van een lichte klassieke lichtzure vinaigrette op de salade tot een heerlijke vers geslagen bearnaise van de mooiste roomboter 'money can buy' op een gegrilde rib eye  ;)
Of zo'n Remia knijpfles die een vreselijke ruft laat als de bodem in zicht is.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

eduard

Citaat van: HuubF op maart 22, 2021, 11:47:02
Ja lijkt er sprekend op. Wordt ruimte van 40 m2 op stahoogte.

40m2 en dan ook 100K lijkt me wat duur.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J o e p

Citaat van: eduard op maart 22, 2021, 19:09:53
40m2 en dan ook 100K lijkt me wat duur.

40m2 á € 4000,- per m2 = € 160.000,-

valt best mee.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

CZ79

Citaat van: HuubF op maart 22, 2021, 10:59:46
De afgelopen maanden heb ik ervaren dat echt goede apparatuur iets met het midden en hoog kan doen dat fascineert en ook echt mooi klinkt. Zelfs zo mooi dat je een tijdje het gemis aan fundament en spektakel kan vergeten.

Uiteindelijk wil je het natuurlijk allemaal, waarbij het één niet wordt weggedrukt door het andere. Daarvoor moet je allereerst de huiskamer vaarwel zeggen en in een behandelde ruimte gaan zitten.

Misschien komt er hier toch een extra verdieping. De 5 buren in ons rijtje zijn bezig met een plan en komen binnenkort aan ons vragen of we mee willen doen. Als wij niet meedoen krijgen ze geen bouwvergunning. Beetje zinloos, kost een ton, huis wordt een ton meer waard, kost 150 euro per maand hypotheek dus vaste lasten gaan omhoog, duurt 9 maanden. Maar dan heb ik wel een enorme ruimte om mijn natste dromen waar te maken.

Ok maar je gaf eerder aan dat je iets mistte aan de JBL's, wat mistte je dan tov bovenstaande beschrijving? Ik herken het in mijn set niet overigens maar kamer is anders en de set ook
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: chansig op maart 22, 2021, 19:15:50
Zou wel een mooie upgrade zijn.

Gr. Hans

Zakgeld-technisch gezien is het ook een gratis upgrade.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: cz79 op maart 22, 2021, 20:12:56
Ok maar je gaf eerder aan dat je iets mistte aan de JBL's, wat mistte je dan tov bovenstaande beschrijving? Ik herken het in mijn set niet overigens maar kamer is anders en de set ook

Alles wat ik zeg geldt voor mijn oren, huiskamer en setsamenstelling. De JBL's klonken bij jou schitterend. Komt misschien door de Moon versterker, ik ben achter verschillende Moons aangegaan maar dat lukte steeds niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)