Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

Dure hobby HUUBF maar dan heb je ook wat.
Je houdt toch wel regelmatig wat grijpstuivertjes over, voor een mooie grote bos bloemen voor moeders de vrouw,
want die "zorgt" m.i.z. erg goed voor jouw  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mitch--

Citaat van: HuubF op januari 27, 2021, 09:47:40
Het doorgaan op het Primaluna pad was een serieuze optie, maar Roksan is ook gewoon goed. Kiezen tussen de 2 versterkers was erg moeilijk. Toen de merkwaardig goedkope Blak voorbij kwam was het gedaan. Hij gaat ook echt een stapje verder.

Dat betekent niet dat er hier nooit meer een Primaluna komt te staan. Ik weet nu wat het kan. En vroeg of laat zal er een voorversterker met 2 monoblocks op EVO 400 niveau te koop staan voor een redelijk bedrag. Dan zal ik me niet in kunnen houden.

De karavaan zal altijd doorrijden... 8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op januari 27, 2021, 09:57:48
Dure hobby HUUBF maar dan heb je ook wat.
Je houdt toch wel regelmatig wat grijpstuivertjes over, voor een mooie grote bos bloemen voor moeders de vrouw,
want die "zorgt" m.i.z. erg goed voor jouw  ::)

Ze is ook bijna jarig.  :inlove:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

toetertje


kermy

Citaat van: toetertje op januari 27, 2021, 11:11:31
Geef haar dan een setje confidence speakers.  ;)

En mocht je de raad van Toetertje opvolgen, film dan even het event, dan hebben wij ook weer wat te lachen. :clapping:


Met vriendelijke groet,

Kermy

Carrol

Citaat van: HuubF op januari 27, 2021, 09:47:40
Het doorgaan op het Primaluna pad was een serieuze optie, maar Roksan is ook gewoon goed. Kiezen tussen de 2 versterkers was erg moeilijk. Toen de merkwaardig goedkope Blak voorbij kwam was het gedaan. Hij gaat ook echt een stapje verder.

Dat betekent niet dat er hier nooit meer een Primaluna komt te staan. Ik weet nu wat het kan. En vroeg of laat zal er een voorversterker met 2 monoblocks op EVO 400 niveau te koop staan voor een redelijk bedrag. Dan zal ik me niet in kunnen houden.
Dan zal er wel een setje Confidence staan hoop ik
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

maximus79

Ik ben blij dat jij de Cinemax18's hebt weg gedaan, anders waren die nooit op mijn pad gekomen. Wat een genot.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HuubF

Citaat van: maximus79 op januari 27, 2021, 20:57:23
Ik ben blij dat jij de Cinemax18's hebt weg gedaan, anders waren die nooit op mijn pad gekomen. Wat een genot.

Hi, ah jij hebt ze. Ja geweldige speakers.

De meeste mensen die spullen kopen die van mij zijn geweest zijn daar erg blij mee.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nog wat naberichten... ik heb nog een keertje de USB dac van de Roksan Blak geprobeerd (omdat hij nu op de Niagara staat). Het klinkt nu wel wat beter, vooral de klankbalans is best lekker. Maar toch komt het geluid qua verfijning niet in de buurt van de Auralic. Ik heb zowel de microRendu als de Roon server geprobeerd, maar dat maakte nauwelijks uit.

Na een week oppassen en mantelzorg (leveren) kan ik eindelijk weer even op mijn gemakje luisteren naar Rondo Classic Klasu Pro. Ik blijf me verbazen over de capaciteiten van de Roksan Blak. Jammer dat de USB dac zo teleurstelt. Maar dat zal wel voor alle versterkers gelden waar een dacje is bijgeflanst.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Is ook wel logisch de auralic kost meer dan de gehele roksan ....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: HuubF op januari 28, 2021, 17:35:36
Nog wat naberichten... ik heb nog een keertje de USB dac van de Roksan Blak geprobeerd (omdat hij nu op de Niagara staat). Het klinkt nu wel wat beter, vooral de klankbalans is best lekker. Maar toch komt het geluid qua verfijning niet in de buurt van de Auralic. Ik heb zowel de microRendu als de Roon server geprobeerd, maar dat maakte nauwelijks uit.

Na een week oppassen en mantelzorg (leveren) kan ik eindelijk weer even op mijn gemakje luisteren naar Rondo Classic Klasu Pro. Ik blijf me verbazen over de capaciteiten van de Roksan Blak. Jammer dat de USB dac zo teleurstelt. Maar dat zal wel voor alle versterkers gelden waar een dacje is bijgeflanst.

Bij alle versterkers een dacje is bijgeflanst die teleurstellen?
Nee hoor ;). Ik noem even een paar. Aavik u-150 inclusief dac klinkt heel goed. Soulution 330 met DAC, Vitus met ingebouwde DAC. Accuphase met zijn module(DAC 40 & 50). Burmester met zijn modulaire module. Alhoewel ik wel moet zeggen bij Accuphase dat deze het minste is van de opgenoemde merken.
Dit zijn enige voorbeelden waarbij de DAC echt veel beter presteert dan menigeen losse DAC.

Maar hetzelfde geld ook voor voorversterker in streamers of DAC'S. Deze presteren veelal ook minder dan een losse (goede)voorversterker.
Heb dit iedergeval zelf meegemaakt. Nu met mijn APL DAC waarbij een hoogwaardige voorversterker in zit haalt niet het niveau van mijn Lindemann 832.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Barry32

Wellicht nog aardig om een keer de voorversterker van de Auralic te testen op de Blak onder de aanname dat de Blak HT input functie heeft.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

NAF

Citaat van: HuubF op januari 28, 2021, 17:35:36
Nog wat naberichten... ik heb nog een keertje de USB dac van de Roksan Blak geprobeerd (omdat hij nu op de Niagara staat). Het klinkt nu wel wat beter, vooral de klankbalans is best lekker. Maar toch komt het geluid qua verfijning niet in de buurt van de Auralic. Ik heb zowel de microRendu als de Roon server geprobeerd, maar dat maakte nauwelijks uit.

Na een week oppassen en mantelzorg (leveren) kan ik eindelijk weer even op mijn gemakje luisteren naar Rondo Classic Klasu Pro. Ik blijf me verbazen over de capaciteiten van de Roksan Blak. Jammer dat de USB dac zo teleurstelt. Maar dat zal wel voor alle versterkers gelden waar een dacje is bijgeflanst.

Huub,

Zoek eens een foto op van de binnenkant van de Blak en je zult daar een zeer goedkoop aandoent USB kabeltje vinden.
Er wordt dan ook ergens op het internet aangeraden om wanneer je een goede USB kabel aan de Blak hangt je er goed aan doet om de gebruikte kabel binnen in de versterker ook te vervangen.
Dit is zoals het zich laat aanzien zo te vervangen daar dit met gewone stekker verbindingen werkt.

Wie weet valt de dac dan toch niet zo tegen.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 28, 2021, 17:56:04
Bij alle versterkers een dacje is bijgeflanst die teleurstellen?
Nee hoor ;). Ik noem even een paar. Aavik u-150 inclusief dac klinkt heel goed. Soulution 330 met DAC, Vitus met ingebouwde DAC. Accuphase met zijn module(DAC 40 & 50). Burmester met zijn modulaire module. Alhoewel ik wel moet zeggen bij Accuphase dat deze het minste is van de opgenoemde merken.
Dit zijn enige voorbeelden waarbij de DAC echt veel beter presteert dan menigeen losse DAC.

Maar hetzelfde geld ook voor voorversterker in streamers of DAC'S. Deze presteren veelal ook minder dan een losse (goede)voorversterker.
Heb dit iedergeval zelf meegemaakt. Nu met mijn APL DAC waarbij een hoogwaardige voorversterker in zit haalt niet het niveau van mijn Lindemann 832.

De USB ingang van de Roksan Blak speelt ook ongetwijfeld beter dan menig redelijke losse dac. Het is een goede versterker (althans duidelijk beter dan een Primaluna Prologue Premium en een Roksan Caspian M2) maar als er dan een dac in wordt gezet die zo gewoontjes is, laat hem er dan uit.

Hoe dat zit met veel duurdere versterkers weet ik niet, ik moet daarvoor veel langer wachten voordat ze 2e hands betaalbaar zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Barry32 op januari 28, 2021, 18:04:21
Wellicht nog aardig om een keer de voorversterker van de Auralic te testen op de Blak onder de aanname dat de Blak HT input functie heeft.

De voorversterker van de Auralic heb ik al met de Roksan Caspian als ev geprobeerd. Dat viel tegen, klonk minder levendig dan de vv in de Roksan zelf.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack



Citaat van: NAF op januari 28, 2021, 18:54:40
Huub,

Zoek eens een foto op van de binnenkant van de Blak en je zult daar een zeer goedkoop aandoent USB kabeltje vinden.
Er wordt dan ook ergens op het internet aangeraden om wanneer je een goede USB kabel aan de Blak hangt je er goed aan doet om de gebruikte kabel binnen in de versterker ook te vervangen.
Dit is zoals het zich laat aanzien zo te vervangen daar dit met gewone stekker verbindingen werkt.

Wie weet valt de dac dan toch niet zo tegen.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Citaat van: NAF op januari 28, 2021, 18:54:40
Huub,

Zoek eens een foto op van de binnenkant van de Blak en je zult daar een zeer goedkoop aandoent USB kabeltje vinden.
Er wordt dan ook ergens op het internet aangeraden om wanneer je een goede USB kabel aan de Blak hangt je er goed aan doet om de gebruikte kabel binnen in de versterker ook te vervangen.
Dit is zoals het zich laat aanzien zo te vervangen daar dit met gewone stekker verbindingen werkt.

Wie weet valt de dac dan toch niet zo tegen.

Ja las ik ook ergens. Ik denk niet dat een inwendig kabeltje de dac zo goed maakt dat de Auralic er uit kan. Ik ben nu zo aan dat ding gehecht dat hij mag blijven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Dat is tamelijk knullig met dat losse low grade kabeltje.

HuubF

Citaat van: Contour op januari 28, 2021, 19:14:01
Dat is tamelijk knullig met dat losse low grade kabeltje.

Is het niet vaak zo dat je met een dure kabel naar zo'n apparaat gaat en het inwendig heel wat goedkoper is uitgevoerd?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

NAF

Citaat van: HuubF op januari 28, 2021, 19:11:31
Ja las ik ook ergens. Ik denk niet dat een inwendig kabeltje de dac zo goed maakt dat de Auralic er uit kan. Ik ben nu zo aan dat ding gehecht dat hij mag blijven.

Ik denk ook niet dat de interne dac de Auralic kan evenaren maar wie weet.
Ik lees op dit forum vaak gebruikers ervaringen met betrekking tot het gebruik van dure externe kabeltjes die kleine tot gigantische verbeteringen teweeg brengen.
Dan lijkt het mij logisch dat ook het intern gebruikte kabeltje van invloed is en misschien wat kan doen.

Mocht je een "betere" kabel hebben liggen zou jet het altijd eens kunnen proberen.
Die interne dac heb je toch  ;)
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Contour

Ze hebben een losse kaart erin gefrommeld, met een beter ontwerp was die extra overgang niet nodig geweest, maar ja...

scrutinizer

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 28, 2021, 17:56:04
Bij alle versterkers een dacje is bijgeflanst die teleurstellen?
Nee hoor ;). Ik noem even een paar. Aavik u-150 inclusief dac klinkt heel goed. Soulution 330 met DAC, Vitus met ingebouwde DAC. Accuphase met zijn module(DAC 40 & 50). Burmester met zijn modulaire module. Alhoewel ik wel moet zeggen bij Accuphase dat deze het minste is van de opgenoemde merken.
Dit zijn enige voorbeelden waarbij de DAC echt veel beter presteert dan menigeen losse DAC.

Maar hetzelfde geld ook voor voorversterker in streamers of DAC'S. Deze presteren veelal ook minder dan een losse (goede)voorversterker.
Heb dit iedergeval zelf meegemaakt. Nu met mijn APL DAC waarbij een hoogwaardige voorversterker in zit haalt niet het niveau van mijn Lindemann 832.

Denk dat je wel een punt hebt, Huub.
Wel grappig dat streamers met ingebouwde pre minder zijn dan een seperate pre maar een DAC ingebouwd in pre of integraded beter als separate DAC..........Tja.
Enige verklaring voor deze misconceptie?

Als je happy bent met de Auralic zou ik persoonlijk voorkeur hebben, wanneer makkelijk dmv printconnectoren te doen, het interne digitale deel van spanning halen.
   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op januari 28, 2021, 22:22:23
Denk dat je wel een punt hebt, Huub.
Wel grappig dat streamers met ingebouwde pre minder zijn dan een seperate pre maar een DAC ingebouwd in pre of integraded beter als separate DAC..........Tja.
Enige verklaring voor deze misconceptie?

Als je happy bent met de Auralic zou ik persoonlijk voorkeur hebben, wanneer makkelijk dmv printconnectoren te doen, het interne digitale deel van spanning halen.


Ik denk dat die misconceptie bestaat omdat ze niet op 2 gebieden even goed kunnen zijn. Overigens denk ik dat bij duurdere apparatuur als die ik gewend ben het misschien wel zou kunnen kloppen.

Het ontmantelen van het digitale deel is wel een idee ja. Het is niet uitgesloten dat de Blak dat zelf al doet als je hem van USB input afhaalt. De Blak heeft namelijk nogal een procedure als je een input wil wijzigen. Wel een logische: je moet eerst een input kiezen en dan op OK drukken. Dat voorkomt dat je 4 andere inputs aan en uitzet bij het selecteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: Contour op januari 28, 2021, 19:14:01
Dat is tamelijk knullig met dat losse low grade kabeltje.
hoezo is dat "kabeltje" low grade? Kwalificeer dat eens?
JBL PRX Power!

Contour

De materiaal inzet is erg beperkt, dit is een 1 euro kabeltje uit een rommelbak bij de Action. Bijvoorbeeld de 5V voedingsgeleider dient zeer goed afgeschermd te zijn.

Groetjes Walter