Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Huub, count your blessings.
Zie wat er overjaren de revue heeft gepasseerd bij jou ....en je kunt het nu in een Roksan en je Dyns vinden. ::)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vanzomereng

HuubF,   dit slechte advies is puur bedoeld om je helemaal dol te maken  :D

Ik weet een adres/gerenommeerde hifi-zaak in Dld. waar ze de Musical Fidelity M6 500i  versterker nu nieuw voor minder dan 3.000 Euro aanbieden.

Als je voorkeur niet bij een integrated Amp ligt, was onderstaande wellicht iets voor je geweest. (T.K.A. op een buurtforum)

https://www.high-endforum.nl/topic/16457-tube-elysium-apoth%C3%A9ose-eindversterkers/

https://www.high-endforum.nl/topic/16456-tube-elysium-apollon-voorversterker/


   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Dura

Citaat van: HuubF op januari  8, 2021, 12:27:39
Klopt maar dat gaat niet met deze apparaten.

Snap ik, ik bedoelde hier meer mee dat jou ideale geïntegreerde versterker wellicht een buizenvoorversterker en een SS eindversterker heeft, zoals VANZOMERENG al eerder suggereerde.
Het principe van een hybride stuit mij niet tegen de borst, weet niet hoe het met jou zit?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Pjotr27

Citaat van: VANZOMERENG op januari  8, 2021, 18:35:32
HuubF,   dit slechte advies is puur bedoeld om je helemaal dol te maken  :D

Ik weet een adres/gerenommeerde hifi-zaak in Dld. waar ze de Musical Fidelity M6 500i  versterker nu nieuw voor 2.9997,20 Euro aanbieden.

Als je voorkeur niet bij een integrated Amp ligt, was onderstaande wellicht iets voor je geweest. (T.K.A. op een buurtforum)

https://www.high-endforum.nl/topic/16457-tube-elysium-apoth%C3%A9ose-eindversterkers/

https://www.high-endforum.nl/topic/16456-tube-elysium-apollon-voorversterker/




Kijk uit, dit is een veel te mooie set...... Jammer alleen dat de voorversterker er veel minder mooi uitziet als de eindversterkers. Ik denk alleen niet dat de links werken, je moet ingelogd zijn wil je de advertenties kunnen zien.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Jumping Jack

Citaat van: Dura op januari  8, 2021, 18:57:53
Snap ik, ik bedoelde hier meer mee dat jou ideale geïntegreerde versterker wellicht een buizenvoorversterker en een SS eindversterker heeft, zoals VANZOMERENG al eerder suggereerde.
Het principe van een hybride stuit mij niet tegen de borst, weet niet hoe het met jou zit?

Avm ovation A8. 3 en klaar.  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

vanzomereng

Citaat van: Pjotr27 op januari  8, 2021, 18:58:04
Kijk uit, dit is een veel te mooie set...... Jammer alleen dat de voorversterker er veel minder mooi uitziet als de eindversterkers. Ik denk alleen niet dat de links werken, je moet ingelogd zijn wil je de advertenties kunnen zien.

Inderdaad zeer fraaie en krachtige buizenbakken en voor redelijke prijzen maar als HuubF echt interesse heeft kan ie zo'n een account aanmaken
anders even goede vrienden maar m.i.z. echt de moeite waard. 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: katwax op januari  8, 2021, 16:43:28
Het is sterker dan mijzelf :(
Waarom heb je nu terug een MicroRedu gekocht?

Haha hou je maar niet in hoor. Omdat ik die geweldig vind klinken, om te onderzoeken hoe goed het streamergedeelte van de Auralic is en om ooit weer eens een Ayre QB9 dac te kunnen proberen. de beste die ik ooit heb gehad.

Die spullen worden steeds goedkoper dus dat kan ik wel hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Citaat van: Dura op januari  8, 2021, 18:57:53
Snap ik, ik bedoelde hier meer mee dat jou ideale geïntegreerde versterker wellicht een buizenvoorversterker en een SS eindversterker heeft, zoals VANZOMERENG al eerder suggereerde.
Het principe van een hybride stuit mij niet tegen de borst, weet niet hoe het met jou zit?

Nee stuit me zeker niet tegen de borst, maar de Roksan doet het goed genoeg om deze vernieuwingsronde te overleven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op januari  8, 2021, 20:27:45
Nee stuit me zeker niet tegen de borst, maar de Roksan doet het goed genoeg om deze vernieuwingsronde te overleven.
Top! Maar ben je dan niet zo ongeveer klaar? De speakers blijven toch ook?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op januari  8, 2021, 21:38:48
Top! Maar ben je dan niet zo ongeveer klaar? De speakers blijven toch ook?

Ja de speakers blijven in ieder geval. Een andere versterker kan alleen maar een duur ding worden dus dat komt later. Nu even de streamer kietelen. Na veel gedoe doet de microRendu het dus ben benieuwd. En ik hoop nog eens een Ayre QB9 dac te kunnen bemachtigen. Nostalgie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De streamer in de Auralic laat zich niet wegkietelen door de Microrendu; het geluid is helderder en heeft meer resolutie. Je hoort het muzikale van de mR wel, maar hij schiet te kort. Hoopte ik daar op? Zinloze actie, Katwax had gelijk.

Wel opmerkelijk dat er in die stap voor de dac zoveel verschil kan zitten. Maar dat wist ik ook al. Ik wist alleen niet zeker of de streamer in de Auralic goed genoeg was. Daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Ha Huub, kan je op die Auralic een externe master clock aansluiten? Ik speel hier met een Grimm CC-2 clock die geeft mooie verbetering voor het geld.

Gr. Walter

HuubF

Citaat van: Contour op januari  9, 2021, 10:06:01
Ha Huub, kan je op die Auralic een externe master clock aansluiten? Ik speel hier met een Grimm CC-2 clock die geeft mooie verbetering voor het geld.

Gr. Walter

Je kunt voor de Auralic Vega G2 dac een losse klok kopen, kost 8000 euro.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ralf67

 Weet je gelijk hoe laat het is  :D

frank2

De vega is zeer goed daar hoef je niets meer te upgraden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Contour

Die Grimm CC-2 kost rond de 1000 euro, bel anders even met Daudio in Rijswijk voor meer info, wellicht kun je er 1 op de proef krijgen.

@Frank: je moet zo'n clock eens horen, echt prachtige upgrade op een toch niet misselijke Merging Nadac en Hapi. Voor het geld eigenlijk een no brainer...

Gr. Walter

HuubF

Citaat van: frank2 op januari  9, 2021, 11:04:42
De vega is zeer goed daar hoef je niets meer te upgraden.

Daar begint het wel op te lijken ja. Wordt een beetje saai hier... Vega goed, Caspian goed, Contours goed. Wel aangesloten op precies de huidige manier. Elke verandering maakt het minder.

En als ik dan Radio Paradise luister kan ik nog steeds geen zwak punt ontdekken. En in elk nummer hoor ik wel iets verrassends.

De klankbalans is voor mij op dit moment geweldig. Laag gaat diep en is voldoende aanwezig. Maar niet te waardoor het midden en hoog niet worden verdoezeld. De mooie Esostar 2i tweeter houdt het netjes, totaal geen scherpte.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

De Grimm CC-2 maakt je geluid nog meer analoog, zeker het testen waard.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

katwax

Citaat van: HuubF op januari  8, 2021, 23:09:16
De streamer in de Auralic laat zich niet wegkietelen door de Microrendu; het geluid is helderder en heeft meer resolutie. Je hoort het muzikale van de mR wel, maar hij schiet te kort. Hoopte ik daar op? Zinloze actie, Katwax had gelijk.

Wel opmerkelijk dat er in die stap voor de dac zoveel verschil kan zitten. Maar dat wist ik ook al. Ik wist alleen niet zeker of de streamer in de Auralic goed genoeg was. Daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken.
De microrendu gebruikt dan de DAC van de Vega? Deze test had je toch al in het verleden gedaan, wel met andere speakers, maar ik zou verwachten dat het resultaat hetzelfde moet zijn los van de speakers/versterking.

QB9DSD heb ik ook ooit gehad, geweldige DAC, maar dan zou je deze moeten vergelijken met de Vega toch?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

NAF

Misschien Huub eens rustig laten genieten van wat hij momenteel wel heeft in plaats van constant te lopen "voeren" om hem weer op een zijspoor te brengen en op onnodig kosten te jagen.

De voorstellen zullen misschien best wel een verandering brengen maar als Huub nu tevreden is kun je jezelf afvragen of deze verandering voor Huub wel een verbetering is of dat het alleen weer onrust brengt.

Terug lezend in dit topic twijfel ik er niet aan dat het Huub op een gegeven moment toch wel weer zal gaan kriebelen en een nieuwe weg in zal slaan dus de karavaan zal echt niet eindigen.

Huub geniet van wat jij nu hebt en hoe jij nu jouw set nu ervaart en hervat de reis wanneer jij daar weer aan toe bent.

:worship:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Citaat van: katwax op januari  9, 2021, 12:06:11
De microrendu gebruikt dan de DAC van de Vega? Deze test had je toch al in het verleden gedaan, wel met andere speakers, maar ik zou verwachten dat het resultaat hetzelfde moet zijn los van de speakers/versterking.

QB9DSD heb ik ook ooit gehad, geweldige DAC, maar dan zou je deze moeten vergelijken met de Vega toch?

Ja de mR gebruikt dan de dac van de Vega. Nee de Vega is in de plaats gekomen voor al die losse apparaatjes. De mR vervangt dus uitsluitend het gedeelte in de Vega dat het digitale signaal van internet oppikt en aan de dac voedt.

Ja die QB9... het valt me misschien wel tegen als ik hem weer hoor maar je ziet ze tegenwoordig voor een relatief klein bedrag langskomen.   :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)