Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bert50

Ook heel erg mooi Huub de  C2 heb ik ook gehad.
Maar de Confidence 20 is wel weer een andere klasse zeg.
Speelt nu weer de sterren van de hemel met Melody Gardot.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Rob46

Mooie spullekus daar in Enschede ;D @Huub: de C1's moeten nog worden ingespeeld, dus ik kan nog niet echt gedetailleerd (be)schrijven wat de verschillen zijn.

Hieronder dan een beetje een van alles en nog wat door elkaar beeld hoe het in huize Rob is georganiseerd: een eerste indruk is dat de C1's verfijnder klinken, wat rustiger en nog strakker de instrumenten links en rechts positioneren. Een bolletje wol wat in de knup zit en uit elkaar wordt getrokken. Het verdomde schoenendoosje van een NAD M10 kan het makkelijk aan met 2x100 watt continue, ondanks de 85db van de C1's. Nu staan bij mij de luidsprekers 2 meter uit elkaar (volgens Dynaudio minimaal nodig) en zit ik op 3 meter afstand van de speakers. Volgens mij een aardige 'audiofiele driehoek', hoewel dit per ruimte zomaar kan verschillen. Wij hebben een vrij harde en akoestisch niet de meest ideale ruimte en DIRAC is dan ook voor mij de uitkomst. Overigens staat de muziek bij ons altijd op luisterniveau en dat is in mijn beleving en optiek een niveau dat je nog fatsoenlijk met elkaar kan communiceren zonder te hoeven schreeuwen.

De Contour 20i's zijn fantastische speakers Huub. Ik ben benieuwd hoe deze het bij jou zullen doen. Ik volg jouw draadje dan ook met belangstelling. Dynaudio is ook voor mij nieuw en de klankkarakteristiek past mij wel. In mijn situatie klonken de 20i's vol, groots beeld werd er gepresenteerd en mooi in detaillering.

Heel veel (luister)plezier met deze beauty's Huub!

   
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

HuubF

Ja dat inspelen schijnt een eeuwigheid te duren bij Dynaudio.

Ben vreselijk benieuwd, het zou best kunnen dat mijn zoektocht allang ten einde zou zijn geweest als ik eerder dat merk in huis had gehaald. Ik haat tenslotte dat frisse, inhoudsloze van veel moderne speakers. Wel moet hij nog even opboxen tegen de JBL's. Normaal gooi ik de muziek gelijk uit als er iets nieuws komt maar nu zit ik nog steeds met plezier te luisteren.

Als de NAD C298 net zoveel macht uitoefent op de 20i's als op de JBL's wordt het erg leuk hier.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bert50

Nou deze 20I is lekker ingespeeld kan ik je wel vertellen Rob kennende.[emoji332][emoji332][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

HuubF

Citaat van: bert50 op november 12, 2020, 14:59:55
Nou deze 20I is lekker ingespeeld kan ik je wel vertellen Rob kennende.[emoji332][emoji332][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

De spanning bouwt zich behoorlijk op hier.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bert50

Gaat helemaal goedkomen maar geef ze wel wat tijd.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

vanzomereng

Citaat van: HuubF op november 12, 2020, 14:33:00
Ja dat inspelen schijnt een eeuwigheid te duren bij Dynaudio.
Yep, 873 uur+43 minuten maar dit kan worden bespoedigd door AC/DC op oorlogssterkte te draaien.
Zet je luchtgitaar maar alvast klaar   :headbanging:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richard70…

Citaat van: VANZOMERENG op november 12, 2020, 16:31:10
Yep, 873 uur+43 minuten maar dit kan worden bespoedigd door AC/DC op oorlogssterkte te draaien.
Zet je luchtgitaar maar alvast klaar   :headbanging:

En daarvoor is het niks  :D
Maar veel plezier met je nieuwe aanwinst Huub.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Marco66

Benieuwd wat je er van gaat vinden.
Heb kort de Contour S 1.4 in huis gehad en vond met name het mid heel erg fijn en een gortdroge strakke bas.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vanzomereng

Kijk eens HuubF,

Als dank voor jouw mooie proza alhier, alvast wat moois om te lezen voor de kerstdagen.
Hertog-Janneke erbij, plakkie leverworst, lekker een progressive rockmuziekje op de achtergrond.
Wat mijn inschatting is, dat deze speakers, de kerstdagen wel overleven  ;)

https://hifi.nl/artikel/28922/Review-Dynaudio-Contour-20i.html
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op november 12, 2020, 21:26:53
Kijk eens HuubF,

Als dank voor jouw mooie proza alhier, alvast wat moois om te lezen voor de kerstdagen.
Hertog-Janneke erbij, plakkie leverworst, lekker een progressive rockmuziekje op de achtergrond.
Wat mijn inschatting is, dat deze speakers, de kerstdagen wel overleven  ;)

https://hifi.nl/artikel/28922/Review-Dynaudio-Contour-20i.html

Nou ja nee zeg, heb ik die review helemaal over het hoofd gezien!  :devil:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


jellejanssen

Veel plezier vandaag en veilige rit! Let op, bij Enschede staat vaak een flitser !!

naish123

En, als je dan opgewerkte speaker ziet, dan ga je denken waarom kost zo'n speaker €5.000 per stuk?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

BJF

Citaat van: naish123 op november 13, 2020, 08:25:32
En, als je dan opgewerkte speaker ziet, dan ga je denken waarom kost zo'n speaker €5.000 per stuk?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat vindt Dynaudio zelf ook, daarom geven ze er 2 voor dat bedrag.
NAD M10 V2
Elac FS247

naish123

Citaat van: BJF op november 13, 2020, 08:33:11
Dat vindt Dynaudio zelf ook, daarom geven ze er 2 voor dat bedrag.
Dacht dat die dingen €5k per stuk kosten. Verkeerd gekeken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

HuubF

Citaat van: naish123 op november 13, 2020, 09:14:01
Dacht dat die dingen €5k per stuk kosten. Verkeerd gekeken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Da's de Confidence 20. Dit is de Countour 20i. Kost de helft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Veel plezier vandaag Huub!

Plaats je een berichtje als je ze hebt staan later vandaag?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Koen K


vanzomereng

Citaat van: HuubF op november 13, 2020, 09:24:47
Da's de Confidence 20. Dit is de Countour 20i. Kost de helft.

Vele passieve speakers in de prijsklasse van 4 tot 5 duizend euro p/paar, presteren m.i.z. op ca. 90%
wat technisch in een gemiddelde huiskamer haalbaar is,  wil je meer kwaliteit stijgen de prijzen sterk exponentieel.
Bij vele merken is het vaak ook zo, dat de op 1 na duurste lijn een zeer aantrekkelijke optie is,
omdat deze lijn veelal technieken en veelal ook (deels) drivers bevatten, die zijn overgenomen uit de toplijn.
Door slim te besparen met name op de kast/afwerking, met slechts geringe concessies op de geluidskwaliteit,
wordt vaak het verschil gemaakt t.o.v. de toplijn.

Verder is de toplijn vaak de imago-drager en uithangbord van een merk en hiervoor betaal je dan ook extra.
Het grote geld wordt meestal verdient door de lijnen daaronder, i.v.m. grotere verkoopvolumes.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Thanatos

Citaat van: naish123 op november 13, 2020, 08:25:32
En, als je dan opgewerkte speaker ziet, dan ga je denken waarom kost zo'n speaker €5.000 per stuk?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Er gaat een serieus stukje engineering in die Dynaudio's. Er zit ook een aangepaste versie van de Esotar2 tweeter in. Mooi spul  :thumbs-up:


Contour

Leuk Huub, hopelijk pakt het goed uit! Ben benieuwd naar je eerste indrukken straks. Heb zelf ook nog wat lopen klooien met DSP in Roon, bij direct omschakelen aan/uit hoor ik weinig tot geen verschil, toch na langere tijd luisteren lijkt de DSP toch een minime verslechtering te geven, daar staat tegenover dat de DSP het laag fors beter maakt, kiezen tussen 2 kwaden...

Xander32

Is de spanning al tot een bevlekking gekomen?

😁

Citaat van: HuubF op november 12, 2020, 15:03:46
De spanning bouwt zich behoorlijk op hier.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

Citaat van: Xander32 op november 13, 2020, 10:43:20
Is de spanning al tot een bevlekking gekomen?

😁
......denk omdat Huub zich in het verleden vaker in deze situaties heeft gebracht, hij wel Tena  draagt. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....