Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GOOS88

Citaat van: VincentG op september  7, 2015, 15:03:17
Ok.

450c it is.

Surrounds 240s of 250s en fronts 250f of 260f. Sub denk 12".

:thumbs-up:

De 12" afgelopen vrijdag bij mijn broer beluisterd. Ook een beest van een sub, behoorlijke output. Dit zou voor in de woonkamer ook mijn keuze zijn. Qua formaat een forse slag kleiner dan de 15"

@jeffaudio
Denk dat een 12" zeker volstaat in jou ruimte, maarja.. als de 15" niemand in de weg staat.. , ik zie zelfs nog plek voor een 2e 15" ;D
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

jeffaudio

#201
je mag hem overnemen hoor  ;D
alles trilt zeg maar...
ben bang dat ik dat niet weg krijg.
Dat had ik niet met die 2 kleine subjes  ;D   ,  alles goed geisoleerd en vast maar het gaat aardig te keer  :blink:
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

GOOS88

Citaat van: jeffaudio op september  7, 2015, 15:36:38
je mag hem overnemen hoor  ;D

Ik bedoelde plek voor een 2e in jouw setup  ;)
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

jeffaudio

Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

H&C Hifi

Citaat van: jeffaudio op september  7, 2015, 15:39:02
hahaha nee , dit is al overkill

Zet hem dan gewoon iets minder ver open.

Staaled

Citaat van: jeffaudio op september  7, 2015, 15:36:38
je mag hem overnemen hoor  ;D
alles trilt zeg maar...
ben bang dat ik dat niet weg krijg.
Dat had ik niet met die 2 kleine subjes  ;D   ,  alles goed geisoleerd en vast maar het gaat aardig te keer  :blink:
Dat lijkt mij meer een kwestie van (beter) inregelen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

VincentG

Btw, als je kijkt naar 5.1 speaker posities. Dan zie je vrijwel altijd iets als het volgende:


Bij mij komen de surrounds achter me (positie rear surrounds in 7.1 setup).

Is dit wel goed op een hedendaagse receiver in te stellen (dat speakers achter me geplaatst zijn ipv naast me)?
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

jvanhambelgium

Als hoek inderaad > als 110° begint te worden voor een 5.1 ga je dat horen ja.
Net zoals als je de surround echt naast je zet, zeg maar in lijn met je oor dan hoor je dat ook duidelijk. Hier alvast een pak realistischer netjes op 110° dan 90°
En als je die helemaaal achter je gaat zetten ... tja, zal zal je niet echt meer over een surround-bubble kunnen spreken vrees ik. Wat is de afstand tussen je hoofd en die surround-speaker ?

Neem daarbij nog het directieve/gebunbelde karakter van de Klipschen...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

VincentG

#208
Bipoles zal wel iets helpen. Links heb ik een raam, rechts een 'open' ruimte (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152100.msg2831673#msg2831673).
Ruimte is ca 4,3m x 5,8m (excl keukenhoek).
Bank zal dus redelijk dicht op de muur komen. Speakers hoger ophangen was ook al een suggestie.

En anders zou ik alsnog moeten kijken of ik de setup een kwartslag draai. Dan kan ik de surrounds wel 'naast me' aan de muur monteren, zoals geadviseerd wordt. 

Kan ook nog wachten met bevestigen en 'los' testen en kijken wat het beste uitpakt. Zal toch nog een hercalibratie gaan komen, zodra m'n nieuwe meubels er zijn.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

H&C Hifi

Citaat van: VincentG op september  7, 2015, 16:57:23
Bipoles zal wel iets helpen. Links heb ik een raam, rechts een 'open' ruimte (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152100.msg2831673#msg2831673).
Ruimte is ca 4,3m x 5,8m (excl keukenhoek).
Bank zal dus redelijk dicht op de muur komen. Speakers hoger ophangen was ook al een suggestie.

En anders zou ik alsnog moeten kijken of ik de setup een kwartslag draai. Dan kan ik de surrounds wel 'naast me' aan de muur monteren, zoals geadviseerd wordt. 

Kan ook nog wachten met bevestigen en 'los' testen en kijken wat het beste uitpakt. Zal toch nog een hercalibratie gaan komen, zodra m'n nieuwe meubels er zijn.

Vincent,

Komt zeker goed ookal plaats je ze achter je, je gaat waarschijnlijk met dipoles draaien dat geeft echt een ander resultaat dan ''gewone'' speakers.
Een beetje receiver met een fatsoenlijk meetsysteem krijgt het echt wel puik aan het klinken  ;)

VincentG

#210
Ok thanks!
Qua versterker denk ik aan de sr5010, dus dat moet wel goed zitten, ook al is het geen audissy xt32 (6010/7010).
Stap hoger is financieel ook wel haalbaar, maar dat is nog wel een tijdje wachten...
Of wellicht toch de Denon, x4200w, als die wel begin oktober verkrijgbaar is.

Center: 450c
Sub: 12"
Fronts/surround: 260f + 250s of 250f + 240s. Beiden zullen het vast goed doen en qua kosten ontloopt het ook niet veel. Center is duurste (of misschien de sub). :p

Nooit gedacht dat ik zo veel moeite met een audio set-up zou hebben. Kopen van een appartement was nog veel sneller gedaan. :p
Maar ok, komt ook mede door overgang nieuwe receivers / technieken en het feit dat ik nog moet wachten tot ik erin mag.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

GPO

Citaat van: VincentG op september  7, 2015, 19:17:33
Ok thanks!
Qua versterker denk ik aan de sr5010, dus dat moet wel goed zitten, ook al is het geen audissy xt32 (6010/7010).
Stap hoger is financieel ook wel haalbaar, maar dat is nog wel een tijdje wachten...
Of wellicht toch de Denon, x4200w, als die wel begin oktober verkrijgbaar is.

Center: 450c
Sub: 12"
Fronts/surround: 260f + 250s of 250f + 240s. Beiden zullen het vast goed doen en qua kosten ontloopt het ook niet veel. Center is duurste (of misschien de sub). :p

Nooit gedacht dat ik zo veel moeite met een audio set-up zou hebben. Kopen van een appartement was nog veel sneller gedaan. :p
Maar ok, komt ook mede door overgang nieuwe receivers / technieken en het feit dat ik nog moet wachten tot ik erin mag.

Dan zou ik niet die sr5010 kopen. ADSY XT32 doet veel goed op surround bubble level. Absoluut meerwaarde. Wat zit er dan voor meetsysteem op die sr5010?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Equipped with the latest Audyssey Silver suite of DSP technologies, the SR5010 features Audyssey MultEQ XT automatic room acoustic measurement and correction system, which provides higher precision digital filters for the satellite and subwoofers compared to the base MultEQ system, and also allows for measurement at up to 8 locations in the room.

http://us.marantz.com/us/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=AVReceivers&ProductId=SR5010

GPO

Citaat van: morca op september  7, 2015, 23:47:24
Equipped with the latest Audyssey Silver suite of DSP technologies, the SR5010 features Audyssey MultEQ XT automatic room acoustic measurement and correction system, which provides higher precision digital filters for the satellite and subwoofers compared to the base MultEQ system, and also allows for measurement at up to 8 locations in the room.

http://us.marantz.com/us/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=AVReceivers&ProductId=SR5010

Ah gewoon XT dus. Zeker voor een stap hoger gaan (XT32).
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

luuk

Ik nu ook met interesse naar de Klipsch r115sw te kijken maar ik denk dat ik in mijn situatie er weinig aan heb.
Ik heb een Marantz sr7008 receiver  en daar zijn dus mijn center en surroundluidsprekers op aangesloten en ik heb een stereo versterker
de Vincent sv234 waar mijn frontspeakers nl  op aangesloten zijn. Stereo versterker heeft een pass through functie en is verbonden met de Marantz.
Ik zie dat er geen highlevel aansluitingen zit op de Klipsch r115sw.
Begrijp ik dan goed dat als ik alleen de Vincent gebruik voor stereo muziek, ik dus niets heb aan de Klipsch?  De Klipsch is dan nl alleen maar aan de Marantz sr7008 verbonden..
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

H&C Hifi

Citaat van: luuk op september 10, 2015, 12:36:28
Ik nu ook met interesse naar de Klipsch r115sw te kijken maar ik denk dat ik in mijn situatie er weinig aan heb.
Ik heb een Marantz sr7008 receiver  en daar zijn dus mijn center en surroundluidsprekers op aangesloten en ik heb een stereo versterker
de Vincent sv234 waar mijn frontspeakers nl  op aangesloten zijn. Stereo versterker heeft een pass through functie en is verbonden met de Marantz.
Ik zie dat er geen highlevel aansluitingen zit op de Klipsch r115sw.
Begrijp ik dan goed dat als ik alleen de Vincent gebruik voor stereo muziek, ik dus niets heb aan de Klipsch?  De Klipsch is dan nl alleen maar aan de Marantz sr7008 verbonden..

Klopt, in jou situatie word hij dan enkel aangesloten op de receiver.

tonv

Citaat van: luuk op september 10, 2015, 12:36:28
Ik nu ook met interesse naar de Klipsch r115sw te kijken maar ik denk dat ik in mijn situatie er weinig aan heb.
Ik heb een Marantz sr7008 receiver  en daar zijn dus mijn center en surroundluidsprekers op aangesloten en ik heb een stereo versterker
de Vincent sv234 waar mijn frontspeakers nl  op aangesloten zijn. Stereo versterker heeft een pass through functie en is verbonden met de Marantz.
Ik zie dat er geen highlevel aansluitingen zit op de Klipsch r115sw.
Begrijp ik dan goed dat als ik alleen de Vincent gebruik voor stereo muziek, ik dus niets heb aan de Klipsch?  De Klipsch is dan nl alleen maar aan de Marantz sr7008 verbonden..


Dan zou je aan een sub moeten die ook high level aan kan, zoals een REL of BK bijvoorbeeld.

H&C Hifi

Citaat van: tonv op september 12, 2015, 14:43:24

Dan zou je aan een sub moeten die ook high level aan kan, zoals een REL of BK bijvoorbeeld.

Of een schakelaar ertussen maken.. moet je het wel telkens handmatig omzetten.

luuk

Ik zit al elke dag het forum in de gaten te houden voor aanbod van een mooi BK XXLS 400 in Black ash..
Kan ik met de BK 2 aparte instellingen hanteren qua volume en kantelfrequentie op de subwoofer?
Of gebruik ik dan de instellingen van het meetsysteem van de Marantz sr7008?
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

tonv

volume voor high en low kan apart geregeld worden, de kantelfrequentie heeft 1 regelaar


luuk

Ik denk dat ik het beste maar de markt in de gaten ga houden voor een mooie sub die high en low level aangesloten kan worden en die ik op de sub onafhankelijk van elkaar kan afstellen qua volume en kantelfrequentie.
Een BK xxls 400 bijvoorbeeld..
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

tonv

RA subs heeft nog een xxls 400 te koop, in walnoot fineer :clapping:

luuk

Haha. Had ik al op gereageerd maar hij heeft hem toch weer van de markt gehaald..
Ik wacht dan maar op een mooie zwarte. Heeft ook mijn voorkeur.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

peterbig

Citaat van: tonv op september 12, 2015, 14:43:24

Dan zou je aan een sub moeten die ook high level aan kan, zoals een REL of BK bijvoorbeeld.

Hi,

en vergeet Monitor audio niet. de mijne schakelt perfect over tussen LFE signaal en stereo. daarbij een super strakke bas en een snel systeem. het proberen waard.

gr,

Peter