"Minimum-Maximum".

Gestart door Staaled, juli 27, 2013, 10:03:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

morca

Ik zet dsp/eq ook in verschillende stappen van me set in.
Durfde haast net te zeggen hoe omdat dsp/eq als niet goed word afgedaan.
een andere dsp heeft mijn sound juist nog beter gemaakt,lijkt of de vertraging anders is en de midwoofers opeens naadloos op de sub,s aansluiten.

Ejorne en Teus die hier lid zijn waren vorige week hier,en die hoorde het ook allebij zonder dat ik ze erop gewezen had dat dat mijn ervaring was.

Al met al,dsp kan zeer goed uitpakken.

DofN

Citaat van: Staaled op mei  1, 2016, 08:23:52
Op alle slakken zout leggen , zonder echt door te bijten. :D

Maw je hoort heel of zelfs te veel, maar het heeft niet het vermogen om geluid echt neer te zetten, tastbaar/fysiek te laten zijn.
Dat is een kwestie én dynamiek én ruimtelijkheid/omvang/schaal én puur vermogen.

Is jouw set je referentie? En komen er weleens sets in de buurt? Zijn er sets die de jouw set ver overtreffen en die onder relatief normale omstandigheden gebouwd zijn (dus in een 'normale' dedicated HT/Stereo ruimte, bij mensen thuis. Dus niet zijnde professionele studios, bioscopen..) Je snapt ongeveer wel waar ik bedoel?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

#877
Citaat van: doorofnight op mei  1, 2016, 11:49:16
Is jouw set je referentie? En komen er weleens sets in de buurt? Zijn er sets die de jouw set ver overtreffen en die onder relatief normale omstandigheden gebouwd zijn (dus in een 'normale' dedicated HT/Stereo ruimte, bij mensen thuis. Dus niet zijnde professionele studios, bioscopen..) Je snapt ongeveer wel waar ik bedoel?
Ik snap het , maar referentie wil ik dan enkel in de zin van vergelijken met gebruiken. ;) :yinyang:

In de buurt komt al veel indien akoestiek ,opstelling en respons aandacht hebben gekregen.
Ben het dan ook met Hans eens.
Dan is er nog het staartje dynamiek/vervorming en daarin zijn veel speakers naar mijn smaak te beperkt.
Muziek legt dat nog niet eens zozeer bloot als HT dat doet.
En pas als je het hoort , dooddoener  :), weet je het.


Tuurlijk. Altijd zijn er sets die overtreffen .
Groter en betere ruimte of juist klein en kleinere ruimte, maar met normaal zie ik het zo 123 niet gebeuren.
Het vereist ingrepen of concessies al kun je die wel inpassen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Haha, hm, nou weet ik niet. Ik hoorde niet alleen alle laag bij jou, ik voelde het ook. Mijn broekspijpen wapperden mee, en de grote ruit tussen je keuken en woonkamer bolde mee met de luchtdruk, bij een stukje HT met een helikopter. Dat maak ik zelden in die mate mee. Als alle sets die dat niet in die mate doen onder jouw noemer van audiofiel vallen, dan is dat duidelijk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Citaat van: doorofnight op mei  1, 2016, 15:44:26
Haha, hm, nou weet ik niet. Ik hoorde niet alleen alle laag bij jou, ik voelde het ook. Mijn broekspijpen wapperden mee, en de grote ruit tussen je keuken en woonkamer bolde mee met de luchtdruk, bij een stukje HT met een helikopter. Dat maak ik zelden in die mate mee. Als alle sets die dat niet in die mate doen onder jouw noemer van audiofiel vallen, dan is dat duidelijk.
Dat zou het te simpel maken. :D

Als ik het vergelijk met schrift:
je kunt alles (mooi) uitschrijven of met een paar woorden helder maken. Hup klap derop. :D
Het eerste is in mijn beleving audiofiel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ejorne

audiofiel zou je misschien dan ook beter met een v kunnen schrijven, gevolgd door 'door de mand'.  :hehe:

DofN

Ik hou van simpel en van eenvoud :)

Even iets anders: stel dat je eerste reflectiewand redelijk dempt  en je hebt een DSP en subs, wat zou dan (natuurkundig) nog een reden kunnen zijn om je fronts ver van die eerste reflectiewand te plaatsen? Waarom er niet tegenaan, zoals Lyngdorf ook aanraadt?

Ik heb ze voor de grap voor de zoveelste keer weer eens zowat tegen de eerste reflectiewand gezet en het valt me niets tegen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Citaat van: doorofnight op mei  1, 2016, 21:04:51
Ik hou van simpel en van eenvoud :)

Even iets anders: stel dat je eerste reflectiewand redelijk dempt  en je hebt een DSP en subs, wat zou dan (natuurkundig) nog een reden kunnen zijn om je fronts ver van die eerste reflectiewand te plaatsen? Waarom er niet tegenaan, zoals Lyngdorf ook aanraadt?

Ik heb ze voor de grap voor de zoveelste keer weer eens zowat tegen de eerste reflectiewand gezet en het valt me niets tegen.

Geen reden.
Wat er piekt strijk je glad en je verkrijgt een betere impulsrespons.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Helder.

Ik heb er vaker mee gespeeld, en ik weet dat inwall LS ideaal zijn, maar meestal zette ik de fronts al heel snel weer een meter of meer van de eerste reflectiewand omdat ik het idee had dat de diepte verdween. Nu luister ik al een halve avond met de fronts tegen de achterwand en het lijkt alsof mijn hersenen tijd nodig hadden om diepte en breedte opnieuw te berekenen.

Ik laat het zo maar even staan want ik hoor positieve verbeteringen, en ga morgen opnieuw inmeten.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Let met name op de midbass.
Die zou aardig op moeten knappen. :)

De JTRs die ik heb staan , Noesis 212HT LP , zijn er zelfs op gevoiced.
Op de wand of (infinite) baffle muur zou betere midbass geven.
Gelukkig staat er één in een krappe hoek en de subs vangen eea op anders zou ik daar echt hinder van ondervinden.
Nu is het niet zo opvallend, maar er zit wel degelijk een dipje in dat gebied.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#885
Citaat van: doorofnight op mei  1, 2016, 22:16:10
Helder.

Ik heb er vaker mee gespeeld, en ik weet dat inwall LS ideaal zijn, maar meestal zette ik de fronts al heel snel weer een meter of meer van de eerste reflectiewand omdat ik het idee had dat de diepte verdween. Nu luister ik al een halve avond met de fronts tegen de achterwand en het lijkt alsof mijn hersenen tijd nodig hadden om diepte en breedte opnieuw te berekenen.

Ik laat het zo maar even staan want ik hoor positieve verbeteringen, en ga morgen opnieuw inmeten.
Dat vind ik weer helder. :D ( op de verwarring na dat ik het als voorwand bestempel  :D)
Je adaptatie verschuift met andere posities of voicings.

Ik heb komend uit een ( erg ) levendige akoestiek, al was het enkel een gesprek , weer kort nodig om hier in te zoomen.
Dat het ook de leefiijd is zal ik niet ontkennen ,maar uit een druk galmend café kom ik met een bonzend hoofd weer buiten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Eerste reflectiewand = achterwand = voorwand :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jean Sibelius

Citaat van: chansig op mei  1, 2016, 08:50:27
:D ^^

De sets die ik heb gehoord en dan de top drie daarvan zijn allemaal sets waarin gebruik gemaakt wordt van dsp (en meerdere subs) en aanpassingen aan de akoestiek.

Inmiddels ben ik van mening dat een set alleen ook maar op bovenstaande wijze (dus gebruik DSP, meerdere subs, aanpassingen aan de akoestiek) echt goed gaat en kan klinken.

Gr Hans

Leuk om de enthousiaste reactie van Hans te lezen! :)

Maar er zijn natuurlijk voldoende sets die goed klinken, zonder specifieke akoestische aanpassingen, zonder DSP of multi-subs. Een minimum vereiste is mijn inziens wel een goed luidsprekersysteem en aandacht voor de plaatsing daarvan in de ruimte en een bijbehorende 'matchende' versterker.

Of je daarna a) eerst met DSP aan de slag gaat en daarna de akoestiek van de luisterruimte aan gaat passen of b) andersom, in beide gevallen zul je merken dat de gezamenlijke som meer is dan de afzonderlijke delen. Het eerste pad heb ik bewandeld in mijn woonkamer en het tweede pad in de 'dedicated' luisterruimte.

Mijn ervaring (tot nu toe): hoe minder je de DSP hoeft te laten doen hoe natuurgetrouwer en realistischer de weergave van de set-up klinkt.

Veel succes met verder experimenteren en genieten! Je hebt in ieder geval alles in huis om dat mogelijk te maken 8)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Staaled

#888
Citaat van: Jean Sibelius op mei  2, 2016, 18:36:46
Leuk om de enthousiaste reactie van Hans te lezen! :)

Maar er zijn natuurlijk voldoende sets die goed klinken, zonder specifieke akoestische aanpassingen, zonder DSP of multi-subs. Een minimum vereiste is mijn inziens wel een goed luidsprekersysteem en aandacht voor de plaatsing daarvan in de ruimte en een bijbehorende 'matchende' versterker.

Of je daarna a) eerst met DSP aan de slag gaat en daarna de akoestiek van de luisterruimte aan gaat passen of b) andersom, in beide gevallen zul je merken dat de gezamenlijke som meer is dan de afzonderlijke delen. Het eerste pad heb ik bewandeld in mijn woonkamer en het tweede pad in de 'dedicated' luisterruimte.

Mijn ervaring (tot nu toe): hoe minder je de DSP hoeft te laten doen hoe natuurgetrouwer en realistischer de weergave van de set-up klinkt.

Veel succes met verder experimenteren en genieten! Je hebt in ieder geval alles in huis om dat mogelijk te maken 8)


Groeten, Jan
Klopt, maar Hans spreekt van de sets die hem het meest bevielen en dan valt hem (en mij dus ook) op dat de opzet overeenkomt.

In hoeverre je DSP inzet hangt af van wat je aantreft in respons.
Naar mijn idee ,gevormd door ervaring, is het onder de 150 Hz niet mogelijk om zonder een goede respons te verkrijgen.
Ik heb iig nog nooit , welk forum dan ook, een lineaire gezien.
De ruimte bepaalt immers, tenzij je die écht volstouwd. ;D

Daarboven kan het alleszins meezitten , echter heb je gezien bovenstaande al DSP in de keten belet niets je om ook
hoger in te grijpen.
Dat zie ik dan ook als voicing en zoek ik middels meten de (probleem) gebieden en middels gehoor de mate waarin.

Tenslotte is er nog de targetcurve.
Ik lees dat jij ook daar best tijd in hebt gestoken.
Buiten alle hobbels onderweg is ook die zeer belangrijk voor het ervaren resultaat.
Zonder DSP sta je daar machteloos.



"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Staaled op mei  1, 2016, 15:30:54
Ik snap het , maar referentie wil ik dan enkel in de zin van vergelijken met gebruiken. ;) :yinyang:

In de buurt komt al veel indien akoestiek ,opstelling en respons aandacht hebben gekregen.
Ben het dan ook met Hans eens.
Dan is er nog het staartje dynamiek/vervorming en daarin zijn veel speakers naar mijn smaak te beperkt.
Muziek legt dat nog niet eens zozeer bloot als HT dat doet.
En pas als je het hoort , dooddoener  :), weet je het.


Tuurlijk. Altijd zijn er sets die overtreffen .
Groter en betere ruimte of juist klein en kleinere ruimte, maar met normaal zie ik het zo 123 niet gebeuren.
Het vereist ingrepen of concessies al kun je die wel inpassen.
ALs je flinke sub,s hebt,schieten veel speakers tekort idd om dit bij te houden.
Vooral 80-400 hz mist vaak veel tov die oudere speakers waar 30 cm woofer een goed begin was.
Ik hoor dat nu thuis wel.
Onlast de monitoren die die dynamiek pieken niet aankan,belast de midwoofers daarmee en de set speelt opeens op een heel ander niveau.

Staaled

#890
Noesis 212 heeft daar 2x12" per kanaal en begrijp je punt dan ook helemaal. ;) :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: Jean Sibelius op mei  2, 2016, 18:36:46

Maar er zijn natuurlijk voldoende sets die goed klinken, zonder specifieke akoestische aanpassingen, zonder DSP of multi-subs.

Groeten, Jan

Klopt...en die klinken ook goed. Maar in mijn top drie staan allemaal sets met akoestische aanpassingen en/of dsp en/of meerdere subs.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


Jean Sibelius

Citaat van: Staaled op mei  3, 2016, 14:29:54
Klopt, maar Hans spreekt van de sets die hem het meest bevielen en dan valt hem (en mij dus ook) op dat de opzet overeenkomt.

Ik ben het natuurlijk volledig met jou en Hans eens vwb 'ultieme' beleving! Dat is uiteindelijk ook voor mij de reden waarom de set-up geworden is zoals hij nu is. Ik graaf alleen in mijn geheugen en er is natuurlijk een lange periode geweest waarin ik zonder multi-sub/DSP óók tevreden was. Alhoewel ik, nu ik erover nadenk, alweer sinds 2007 met DSP aan de slag ben in de vorm van een Velodyne DD-18 (die ik altijd in stereo mee heb laten spelen tot de komst van het Von Schweikert systeem) en met diffusie en absorptie panelen naar de woonkamer aan het slepen was >:D.

Citaat van: Staaled op mei  3, 2016, 14:29:54
In hoeverre je DSP inzet hangt af van wat je aantreft in respons.
Naar mijn idee ,gevormd door ervaring, is het onder de 150 Hz niet mogelijk om zonder een goede respons te verkrijgen.

Idd acceptabel 'ja' goed tot héél goed 'nee' (dat is mijn situatie niet anders). Het helpt door goede ratio's te hebben/kiezen van de ruimte, waardoor je veel ongein kunt oplossen met de plaatsing van de weergevers, maar om het echt strak te krijgen (in het gebied zoals jij aangeeft) moet je inderdaad met DSP aan de gang.

Citaat van: Staaled op mei  3, 2016, 14:29:54
Ik heb iig nog nooit , welk forum dan ook, een lineaire gezien.

Ik ook niet en dat gaat (volgens mij) ook niet gebeuren: in elke ruimte met wanden krijg je knopen en buiken, dat is fysica (en daar kunnen we nu eenmaal niets aan doen). Bij Philips Research hebben ze een akoestische nagalm ruimte gebouwd voor het meten van gegenereerde geluidsvermogens waarbij alle wanden en zelfs het plafond ten opzichte van elkaar onder vooraf berekende hoeken zijn geconstrueerd om staande golven in de ruimte te minimaliseren maar ook daar is er nog steeds positie afhankelijke versterking en verzwakking (alhoewel minder extreem dan in een normale situatie). Om het gemiddeld vermogen te bepalen is er voor gekozen om de gebruikte meetmicrofoon binnen de vastgestelde meettijd op verschillende posities te laten middelen (door deze op een bepaalde straal door te ruimte te laten roteren).

Citaat van: Staaled op mei  3, 2016, 14:29:54
De ruimte bepaalt immers, tenzij je die écht volstouwd. ;D
Klopt, maar dat klinkt dan weer zo doods :).

Citaat van: Staaled op mei  3, 2016, 14:29:54
Daarboven kan het alleszins meezitten , echter heb je gezien bovenstaande al DSP in de keten belet niets je om ook
hoger in te grijpen.

Zolang de DSP niet het fasegedrag ongunstig beïnvloed kun je inderdaad tot 'oneindig' doorgaan. Heb je wel ongunstige beïnvloeding, dan moet je een keuze maken zoals je hieronder schrijft.

Citaat van: Staaled op mei  3, 2016, 14:29:54
Dat zie ik dan ook als voicing en zoek ik middels meten de (probleem) gebieden en middels gehoor de mate waarin.

Citaat van: Staaled op mei  3, 2016, 14:29:54
Tenslotte is er nog de targetcurve.
Ik lees dat jij ook daar best tijd in hebt gestoken.
Klopt. De mogelijkheid van de target curve is 'de kers op de pudding' in mijn situatie en er zijn vele uren van luisteren, meten en aanpassen van de curve aan vooraf gegaan alvorens het geworden is zoals het nu is. Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje de hoop/verwachting dat ik niets meer aan deze targetcurve hoef te doen als ik nog wat aanpas aan de hardware in de set-up (in 'random' volgorde audiorack(s), stroomkabels en eindversterkers ;)). Het enige wat ik hopelijk hoef te doen is één of meerdere nieuwe kalibratie(s) uit te voeren voor de nieuwe situatie en opnieuw optimalisatie filters uit te laten rekenen en deze op te slaan in een nieuwe pre-set. De basisconfiguratie wordt daarmee beter waardoor de DSP 'nog minder' hoeft te doen. Nog minder tussen aanhalingstekens omdat in werkelijkheid de DSP zich natuurlijk helemaal suf staat te rekenen :crazy:.

Citaat van: Staaled op mei  3, 2016, 14:29:54
Buiten alle hobbels onderweg is ook die zeer belangrijk voor het ervaren resultaat.
Zonder DSP sta je daar machteloos.

Eens, het in (het digitale domein) kunnen vormgeven van de target curve heeft een groot effect op hoe het uiteindelijk klinkt. Het belangrijkste wat ik met mijn eerdere reactie wilde aangeven is dat je zonder akoestische aanpassingen en DSP nog steeds een heel mooi resultaat kunt verkrijgen, maar (terug naar het begin en wat ik volledig beaam...) wil je absoluut alles uit de kast halen dan is multi-sub, akoestische aanpassing/optimalisatie EN een goede DSP de enige manier.

Wat dat betreft is het wel jammer dat ik dit jaar niet naar München ga, want dat is natuurlijk een perfecte kans om weer eens te kunnen benchmarken tov de extreem dure/goede(?) systemen.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Staaled

Ik kan kort zijn mbt je post Jan....dito. ;D :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Staaled

Yom - Songs for the old man.
Luister er nu geregeld naar en het is een verrasende mix van stijlen.
Roerend en relaxed.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#897
En de limited edition vinyl van A moon shaped pool - Radiohead besteld. O0
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

Citaat van: Staaled op mei 11, 2016, 14:24:54
En de limited edition vinyl van A moon shaped pool - Radiohead besteld. O0

Gaaf!  :worship:
Ik kom binnenkort zeker eens meeluisteren. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Staaled

Citaat van: eddy135 op mei 11, 2016, 22:03:08
Gaaf!  :worship:
Ik kom binnenkort zeker eens meeluisteren. ;)
September is de levering.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)