Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lynch1979

Citaat van: chansig op december 26, 2015, 11:37:14
Het is meer structuurverschil. Volgens mij ziet mijn vrouw dat dan weer niet. :D

Mijn valt het ook niet echt op, anderen die komen luisteren moet ik het ook zeggen.

Gr Hans

Structuurverschil in de tekening van het hout bedoel je?

Als dat het geval is, daar doe je niks tegen.


Kjelt

Waar staan fotos van het kleurverschil?
Bij houtfineer kan dit door bv invallend zonlicht optreden of verschillende behandeling olie vs was.
Ik zou bij subtiel kleurverschil eerst eens een houtexpert raadplegen. Goede kans dat je bv met een oliebehandeling waarbij de lichtste iets kleurstof toegevoegd krijgt of een lichte opschuurbeurt voor beide speakers hij ze weer gelijk kan krijgen.
Opnieuw fineren doe je eigenlijk alleen bij schade aan het fineer zelf. Ik heb 17e eeuwse franse kastjes waar watervlekken in het fineer zaten (ramp) weer als nieuw tevoorschijn zien komen na restauratie. Als je alleen donkerder wilt en je hebt echt houtfineer kunnen ze met gekleurde olieen ook ver komen waardoor de houtnerven zichtbaar blijven.

chansig

Tekening van het hout is anders.....ik zal vanavond even een foto schieten van de 2.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: chansig op december 26, 2015, 11:37:14
Het is meer structuurverschil. Volgens mij ziet mijn vrouw dat dan weer niet. :D

Mijn valt het ook niet echt op, anderen die komen luisteren moet ik het ook zeggen.

Gr Hans

Het was me niet direct opgevallen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Enorme kak....wat er gebeurd is weet ik niet maar op het moment krijg ik alleen maar gespetter en getik.

Ik ben bezig geweest om de UMIK klinken te krijgen...dat lukte niet. Kreeg geen toon. Vervolgens even luisteren naar muziek....spetter en getik.

Stekker uit de minidsp getrokken en weer erin, teruggezet naar fabrieksinstellingen, setting geladen. Nog steeds spetter, tikken. SONOS aan/uit...nog steeds. Poep, kak, schijt ...of te wel:)(*&^%$#@@#$%^&**&^%$#$%^&*

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

het duurde ook erg lang eer er nog eens wat stuk ging hé, begon me haast zorgen te maken vwb je rep :D ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

#2581
Citaat van: chansig op januari  2, 2016, 00:29:26
Enorme kak....wat er gebeurd is weet ik niet maar op het moment krijg ik alleen maar gespetter en getik.

Ik ben bezig geweest om de UMIK klinken te krijgen...dat lukte niet. Kreeg geen toon. Vervolgens even luisteren naar muziek....spetter en getik.

Stekker uit de minidsp getrokken en weer erin, teruggezet naar fabrieksinstellingen, setting geladen. Nog steeds spetter, tikken. SONOS aan/uit...nog steeds. Poep, kak, schijt ...of te wel:)(*&^%$#@@#$%^&**&^%$#$%^&*

Gr Hans

Heb je ergens de mogelijkheid om een audiodriver te selecteren? In je muziekserver? Selecteer steeds een andere, bij voorkeur een asio driver, tot je geluid hebt. Sluit de app wel steeds helemaal af voor je een volgende driver selecteert.

Het kan erg lastig zijn met die drivers en REW kan best de verkeerde gepakt hebben en dan is die nu actief.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

De SONOS rechtstreeks op de EV geeft in ieder geval muziek. Via de koptelefoon ook.

In ieder geval een goede start van het nieuwe jaar.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En via de minidsp ook weer. Reset nieuwe firmware en klaar.

Gelukkig....storm in een glas water.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Gelukkig. Heb je nog wel je instellingen kunnen behouden?

Nu gewoon weer opnieuw REW starten, hier en daar een vinkje zetten en een calibratiefile inladen en plaatjes maken, bijvoorbeeld:







You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Het gedonder is begonnen toen ik wilde gaan meten. Zal de boel even snel aansluiten en zien of het lukt.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Het is een voorteken...

:alien:

Rowdy

Citaat van: chansig op januari  2, 2016, 11:03:31
Het gedonder is begonnen toen ik wilde gaan meten. Zal de boel even snel aansluiten en zien of het lukt.

Gr Hans
Meten is zweten.


chansig



Nou het is in ieder geval gelukt om te meten en een grafiek te plaatsen. Ik maak me een beetje zorgen als ik zie wat hij meet.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Nu met 1/12 smoothing....

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Grappig...ik lees dat ik via REW ook aanpassingen kan doen en dan transporteren naar de Minidsp. Cool...en dat weet ik al op 2 januari... :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Altijd lekker die mini DSP, als je pech hebt liggen je tweeters er zo maar in 1 keer uit... :crazy:

Groetjes Walter

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Walter heeft iets tegen miniDSP's wat hij graag overal kenbaar maakt. Niks om zorgen over te maken :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

op eigen verzoek verwijderd.

Ben je de instellingen 'verloren' bij het installeren van de nieuwe firmware?

DofN

Dat vroeg ik zonet ook al, de grafiek doet het vermoeden...
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Klopt, ik heb een een tijdje met een mini DSP gespeeld, en inderdaad als je wat gaat wijzigen dan wil de mini DSP wel eens zomaar uit het niets allerlei rare geluiden gaan produceren, het is zeker mogelijk hiermee je tweeters eruit te blazen. Verder zou ik de mini DSP een 50 uit 100 geven voor de klank, wel hifi maar geen echte hi-end aspiraties.... naar mijn mening en maatstaven dan wel.

Verder voor het geld is het zeker wel een leuk ding, je kan er bijna alles mee.

Groetjes Walter

DofN

Citaat van: Contour op januari  2, 2016, 11:48:28
Altijd lekker die mini DSP, als je pech hebt liggen je tweeters er zo maar in 1 keer uit... :crazy:

Groetjes Walter

Was er niet eens iemand die een schop tegen zijn minidsp gaf met als gevolg een klap op de LS en defecte tweeters?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: Baardmannetje op januari  2, 2016, 12:02:03
Ben je de instellingen 'verloren' bij het installeren van de nieuwe firmware?

Nope staan er gewoon in. Maar ik vraag me ook af wat er nu gebeurt. Iets van latere zorg..nu even gewoon muziek luisteren en dan op weg naar familie

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.