Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Starred

Iemand ervaring met de app Songbook Arcam?

bbe

Citaat van: Starred op november 26, 2011, 12:36:43
Iemand ervaring met de app Songbook Arcam?

Ik vind het een verademing boven plugplayer. Zeker de functie om een geselecteerde cd op de juiste volgorde af te kunnen spelen.
Typisch geval van jammer is wel dat je op je ipad dus een iphone afmeting hebt. Kun je wel 2keer vergroten, maar dan is de resolutie zeer slecht.
Ook heb je door de afmeting maar een bepert overzicht (4 tot5) regels: lees cd's
Is het 20 euro waard? Als ik bovenstaande eerder had geweten had ik geen 20 euro uigegeven. 10 lijkt dan meer op zijn plaats.
Nu ik het heb........ Plugplayer kan eraf. Songbook levert datgene wat ik miste.

Starred

Eigenlijk zou je een app moeten hebben waarmee je niet alleen muziek kunt streamen, maar ook de arcam aan/uit kunt zetten en geluid harder/zachter.  8)

Starred

Good news is underway!  :D

Onze guru Jowi is op dit moment bezig met een Arcam remote control app voor iphone en ipad :)
Dat wordt puur een afstandsbediening, inclusief het display zoals die op de arcam 500/600/888 zit, en die zal synchroon lopen met de echte display  8)
De code/ techniek draait al op zijn pc. Helaas (nog) geen upnp/streaming zaken aankunnen zoals plugplayer, maar je kunt die zaken er wel mee bedienen, al is dat niet optimaal... wel een leuke uitdaging voor Jowi om dat er op een gegeven moment ook in te bouwen natuurlijk  :D


Eea is nog erg under construction, maar hij hoopt het voor de kerst af te hebben en hopelijk in de Apple AppStore te hebben. 
Plaatjes volgen.
O0

bmateijsen

Jowi kan dat absoluut ontwikkelen! Zeer cool! Ik ben wel benieuwd naar de beta ;D

Citaat van: Starred op november 27, 2011, 16:20:18
Good news is underway!  :D

Onze guru Jowi is op dit moment bezig met een Arcam remote control app voor iphone en ipad :)
Dat wordt puur een afstandsbediening, inclusief het display zoals die op de arcam 500/600/888 zit, en die zal synchroon lopen met de echte display  8)
De code/ techniek draait al op zijn pc. Helaas (nog) geen upnp/streaming zaken aankunnen zoals plugplayer, maar je kunt die zaken er wel mee bedienen, al is dat niet optimaal... wel een leuke uitdaging voor Jowi om dat er op een gegeven moment ook in te bouwen natuurlijk  :D


Eea is nog erg under construction, maar hij hoopt het voor de kerst af te hebben en hopelijk in de Apple AppStore te hebben. 
Plaatjes volgen.
O0


dvlz303

#855
*zeikmodus aan*
Het nadeel is alleen wel dat de AVR600 aangesloten moet worden op je netwerk via de rs232 aansluiting van de Arcam. Daar heb je dan wel weer een converter voor nodig.
Oftewel, het is het allemaal net niet...
*zeikmodus uit*

Starred

Volgens Jowi is het Inderdaad zo dat de remotecontrol via ethernet niet altijd correct werkt op de Arcams, in tegenstelling tot de remotecontrol via RS232. De commando's zijn 100% gelijk, het is puur de netwerkkaart in de arcam 600 die f*cked is.
 
Met een aparte ethernet-to-rs232 adapter kun je dat omzeilen... dan kun je in feite alsnog een ethernet kabel op je rs232 poort aansluiten en zo een correct werkende ip control op de arcam maken  :) Daarmee werkt deze app. Jowi zal dat tzt uitgebreid behandelen in een topic, of voor die tijd op de begeleidende website voor dit produkt.

bmateijsen

Citaat van: dvlz303 op november 27, 2011, 19:03:09
*zeikmodus aan*
Het nadeel is alleen wel dat de AVR600 aangesloten moet worden op je netwerk via de rs232 aansluiting van de Arcam. Daar heb je dan wel weer een converter voor nodig.
Oftewel, het is het allemaal net niet...
*zeikmodus uit*

Zeikerd ;D ;D :P

bbe

Even een vraagje over de dac in de avr 600.
ik heb het idee om een oppo an tee schaffen. omdat stereo toch belangrijk blijft heb ik de volgende vraag:
Welke dac is beter
de dac uit de bdp 93, de bdp 95 of de arcam 600.
Mocht blijken dat het de dac uit de arcam is dan maakt het niet uit welke oppo in analoog aansluit. dan kan ik de 93 aanschaffen. als het de dac is uit de oppo 95. dan kan ik beter de oppo 95 aanschaffen en deze digitaal aansluiten.
Wie kan mij helpen.

hansd

Citaat van: bbe op november 28, 2011, 10:24:33
Even een vraagje over de dac in de avr 600.
ik heb het idee om een oppo an tee schaffen. omdat stereo toch belangrijk blijft heb ik de volgende vraag:
Welke dac is beter
de dac uit de bdp 93, de bdp 95 of de arcam 600.
Mocht blijken dat het de dac uit de arcam is dan maakt het niet uit welke oppo in analoog aansluit. dan kan ik de 93 aanschaffen. als het de dac is uit de oppo 95. dan kan ik beter de oppo 95 aanschaffen en deze digitaal aansluiten.
Wie kan mij helpen.

Ik heb ze allemaal uitgebreid getest en bij de Oppo is het niet alleen de dac die het uiteindelijke resultaat bepaald . De Arcam heeft uitstekende dac's aan boord maar het geluid bij digitaal uit van Oppa naar Arcam is bij alle typen Oppo teleurstellend ,bij film is het allemaal nog wel oke maar met muziek is een digitale connectie tussen Oppo en Arcam een ongelukkige . Analoog gaat het een stuk beter en dan met name bij de Oppo 95 . Deze speelt via analoog uit zeer goed met alle formaten zowel stereo als multi-kanaals.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

Starred

Jowi vordert gestaag!  8)
Met name in het artwork gaat veel tijd zitten. Zie de volgende teasers....


Nb. Jowi ontvangt graag constructief commentaar / feedback om de app nog verder te verbeteren

blue-eyes

Geweldig.........!

Nu nog een voor Classé apparatuur en ik koop mezelf ook een Apple IPAD :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op december  2, 2011, 14:01:43
Geweldig.........!

Nu nog een voor Classé apparatuur en ik koop mezelf ook een Apple IPAD :D

:D

blue-eyes

Citaat van: Starred op december  2, 2011, 13:59:04
Jowi vordert gestaag!  8)
Met name in het artwork gaat veel tijd zitten. Zie de volgende teasers....


Nb. Jowi ontvangt graag constructief commentaar / feedback om de app nog verder te verbeteren

Citaat van: Blue-Eyes op december  2, 2011, 14:01:43
Geweldig.........!

Nu nog een voor Classé apparatuur en ik koop mezelf ook een Apple IPAD :D



Het lijkt erop dat ik idd een IPAD moet gaan kopen :D :D





p.s. Kan dit ook gemaakt worden voor Android? Dan kan ik me een Sony oid kopen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Mooi hoor, ziet er strak uit.

@B-E : het opzetten van de ontwikkelomgeving is nogal wat werk / investering. Ik zou ook liever Android zien, maar veel ontwikkelaars kiezen toch voor iDingen.
Ten tweede heeft de Classe geen IP control volgens mij, alleen serieel. Dus dan heb je net als bij de AVR600 een IP naar serieel omzet thingy nodig. Op zich geen probleem.
Ik denk/hoop dat IP control alle afstandbedieningen gaat vervangen. Dat kan niet snel genoeg gebeuren :)

evilniek

Citaat van: riwi op december  4, 2011, 13:50:05
Mooi hoor, ziet er strak uit.

@B-E : het opzetten van de ontwikkelomgeving is nogal wat werk / investering. Ik zou ook liever Android zien, maar veel ontwikkelaars kiezen toch voor iDingen.
Ten tweede heeft de Classe geen IP control volgens mij, alleen serieel. Dus dan heb je net als bij de AVR600 een IP naar serieel omzet thingy nodig. Op zich geen probleem.
Ik denk/hoop dat IP control alle afstandbedieningen gaat vervangen. Dat kan niet snel genoeg gebeuren :)

Heel mooi voor de mensen die een iPad/iPod kunnen bedienen, maar voor mij graag twee smaken, wat bediening betreft. Zelf ben ik lichamelijk beperkt, dus bediening is allemaal aangepast op mijn eigen mogelijkheden, helaas maakt IP control nog geen onderdeel uit van mijn aangepaste AB. Ik mag dus hopen dat IP control een optie naast de bestaande protocollen zal zijn. Wel een mooie app trouwens, alleen niet zo nuttig voor mensen als ik.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

VlisChris

Ge_wel_dig mooi om te zien.
Echt heel erg knap gemaakt qua uiterlijk. Hoe het werkt kan ik natuurlijk nul punt nul op zeggen aangezien ik a. geen Arcam heb, en b. geen iPad heb, maar als het ook maar de helft zo heerlijk werkt als het uiterlijk eruit ziet komt dat helemaal goed.
En @ Jowi: jou kennende zal die ontwikkeling ook helemaal top zijn. Hoop dat je er wat mee kunt verdienen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

riwi

Citaat van: evilniek op december  4, 2011, 15:31:19
Heel mooi voor de mensen die een iPad/iPod kunnen bedienen, maar voor mij graag twee smaken, wat bediening betreft. Zelf ben ik lichamelijk beperkt, dus bediening is allemaal aangepast op mijn eigen mogelijkheden, helaas maakt IP control nog geen onderdeel uit van mijn aangepaste AB. Ik mag dus hopen dat IP control een optie naast de bestaande protocollen zal zijn. Wel een mooie app trouwens, alleen niet zo nuttig voor mensen als ik.

Ik geloof zeker dat het nog 10 jaar zal duren voor er geen infra rood meer is. Misschien wel langer zelfs. Tegen die tijd zijn in jouw aangepaste bediening vast en zeker ook ip technieken verwerkt. En anders komt er gewoon een kastje tussen dat IR naar IP commando's omzet.

evilniek

Citaat van: riwi op december  4, 2011, 15:44:35
Ik geloof zeker dat het nog 10 jaar zal duren voor er geen infra rood meer is. Misschien wel langer zelfs. Tegen die tijd zijn in jouw aangepaste bediening vast en zeker ook ip technieken verwerkt. En anders komt er gewoon een kastje tussen dat IR naar IP commando's omzet.

Dat kan natuurlijk ook, niet bij stil gestaan.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

blue-eyes

Citaat van: riwi op december  4, 2011, 13:50:05
Mooi hoor, ziet er strak uit.

@B-E : het opzetten van de ontwikkelomgeving is nogal wat werk / investering. Ik zou ook liever Android zien, maar veel ontwikkelaars kiezen toch voor iDingen.
Ten tweede heeft de Classe geen IP control volgens mij, alleen serieel. Dus dan heb je net als bij de AVR600 een IP naar serieel omzet thingy nodig. Op zich geen probleem.
Ik denk/hoop dat IP control alle afstandbedieningen gaat vervangen. Dat kan niet snel genoeg gebeuren :)

Ik heb inmiddels inside information met een potentiele potente bouwer :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op december  4, 2011, 15:49:32
Ik heb inmiddels inside information met een potentiele potente bouwer :P

Ha goed ;)

jowi met eclipse ?

denoontje

Citaat van: riwi op december  4, 2011, 15:44:35
Ik geloof zeker dat het nog 10 jaar zal duren voor er geen infra rood meer is. Misschien wel langer zelfs. Tegen die tijd zijn in jouw aangepaste bediening vast en zeker ook ip technieken verwerkt. En anders komt er gewoon een kastje tussen dat IR naar IP commando's omzet.

is logitech daar al niet me bezig:

http://blog.logitech.com/2010/06/04/a-peek-under-the-hood-google-tv-and-logitech-harmony-link/

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Randal

#873
Citaat van: denoontje op december  4, 2011, 19:00:10
is logitech daar al niet me bezig:

http://blog.logitech.com/2010/06/04/a-peek-under-the-hood-google-tv-and-logitech-harmony-link/
Ik denk dat Logitech het project 'Google TV' niet meer kan aanhoren, ze hebben zich teruggetrokken en het was volgens hun eigen worden 'a big misstake'.  ;)

http://news.cnet.com/8301-1023_3-57322966-93/logitech-confesses-to-gigantic-mistake-with-google-tv/

Edit: Een van de nieuwsberichten hierover toegevoegd.

denoontje

Volgend weekend de arcam laten voorzien van de nieuwste firmware