"Minimum-Maximum".

Gestart door Staaled, juli 27, 2013, 10:03:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

morca

1 dag is ook kort,soms hoor ja na inspelen weer dingen.
Of je krijgt een idee  ;D

Ik had namelijk geen gepoorte sub in de living,nou geef ik mijn front,s weer fullrange.
En regel die in de corner niet veel bij en de sok eruit,en die mid op de lange muur staat met sok erin en met de ADSY manueel weer als small gemaakt.
Klinkt beter zo met film kijken  :headbanging:

Staaled

Niets mis mee om nog iets in het vat te hebben. ;D

Ik ben vandaag toch wat aan de gang gegaan.
De hoorns van de 228' s een kwartslag gedraaid.
Dispersie is nu 60 vertikaal , 40 horizontaal.
Ze hangen dicht tegen de muur en wat aan de hoge kant vandaar deze configuratie.

Ook de draden voor deze surrounds getrokken, gestript en aangesloten

Voor de Oppo , Marantz en Linn een Netgear GS108 switch besteld.
Nu loopt er nog 1 kabel naar de Linn, Draka cat 6 SSTP.
Deze komt in de switch en daar gaan vervolgens alledrie op.
Voor de Linn is ook een Meicord 2 meter onderweg.
Eens zien of dat een verschil geeft.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Ach dit is gewoon iets spelen,er ligt nog een JL12W3 me oude,die moet in een gepoort kistje en een monocor erbij.
Dat werkt beter !!!

Ik kan ook alle speakers en sub,s in 1 ruimte zetten,dat werkt pas  :headbanging:

Staaled

De Pioneer is nu van het rack en de Marantz staat.
Alleen aangesloten op de Antimode Dual Core.

In principe zou Audyssey XT32 afdoende moeten zijn.
De Dual Core kan echter ook op bypass zodat ik tzt mooi kan vergelijken.
Bovendien is het mogelijk een high-pass filter in te stellen aangezien de subamps een dergelijke optie missen ( onder de tuning van 15Hz produceren de subs alleen vervorming zonder filter).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Hipster op oktober  1, 2013, 19:10:40
De Pioneer is nu van het rack en de Marantz staat.
Alleen aangesloten op de Antimode Dual Core.

In principe zou Audyssey XT32 afdoende moeten zijn.
De Dual Core kan echter ook op bypass zodat ik tzt mooi kan vergelijken.
Bovendien is het mogelijk een high-pass filter in te stellen aangezien de subamps een dergelijke optie missen ( onder de tuning van 15Hz produceren de subs alleen vervorming zonder filter).
Leuk dat je weer vordert kerel  :thumbs-up:
Laatste punt wat je noemt denk ik ook over bij me bandpass,maar met de 1124 kan ik niet zo,n filter maken.......

Timvg

Citaat van: morca op oktober  1, 2013, 19:39:15
Leuk dat je weer vordert kerel  :thumbs-up:
Laatste punt wat je noemt denk ik ook over bij me bandpass,maar met de 1124 kan ik niet zo,n filter maken.......

Combinatie van low shelf + high pass vanaf 20hz kan wel een lagere HP dan 20hz simuleren ;-) Maar dan moet je ff aan het rekenen.

morca

Behringer PRO DSP1124P heeft geen low shelf + high pass toch.
Ik had er een heel boek bij,maar waar dat is..
Zal pdf wel eens checken,bij de spec,s staat het niet.

Timvg

Citaat van: morca op oktober  1, 2013, 22:42:05
Behringer PRO DSP1124P heeft geen low shelf + high pass toch.
Ik had er een heel boek bij,maar waar dat is..
Zal pdf wel eens checken,bij de spec,s staat het niet.
[/quote

Dat weet ik niet, maar in de iNuke DSP en de crown XTi DSP zit het er wel in.. Met de behringer ben ik niet bekend..

morca

Citaat van: Timvg op oktober  1, 2013, 23:34:11
Citaat van: morca op oktober  1, 2013, 22:42:05
Behringer PRO DSP1124P heeft geen low shelf + high pass toch.
Ik had er een heel boek bij,maar waar dat is..
Zal pdf wel eens checken,bij de spec,s staat het niet.
[/quote

Dat weet ik niet, maar in de iNuke DSP en de crown XTi DSP zit het er wel in.. Met de behringer ben ik niet bekend..
In de Inuke gebruik ik beide om te zorgen dat de JL,s ook bij <20 hz content goed wapperen  ;D
Jij had het me al eens getipt,ik heb het bij Jeroen gehoord ,
Toen ben ik zelf ook aan de gang gegaan,werkt goed !!!!zo heb ik opeens veel meer content onder 20 hz  :thumbs-up:

Maar dat zijn me gesloten sub,s.

Ik denk dat ik dat ding veel meer op ze flikker kan geven ,met een filter wat net na de afval ingrijpt.

Staaled

Marantz is aangesloten.
Momenteel staat de Dual Core te "sweepen".

Ik heb reeds 1 run gedaan en die zag er zeer goed uit op het display.
Een smalle dip bij 90 en een wat bredere ,maar ondiep, bij 20 Hz.
Die malle ,diepe bij 38 is door de nieuwe positie van de subs verleden tijd. (Roomperfect gaf ook al verbazend weinig correctie dus ik had al zo'n vermoeden) 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Citaat van: morca op oktober  2, 2013, 17:40:06
Top man  :thumbs-up:
Yup.
Dual Core hoeft ook al niet veel te doen.
Positie van de subs is echt veel beter. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Citaat van: morca op oktober  2, 2013, 18:22:45
Je hebt je probleem opgelost,echt super man !!!
Veel luisterplezier zou ik zeggen  :music:      :)
Thanks. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Forumnaam is aangepast door Jeroen de Waal op mijn verzoek. :thumbs-up:
Was wel klaar met Hipster en komt nu overeen met andere fora.
Ik ga in het vervolg door het forumleven als Staaled.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Frank

He hipster, uuuhh staaled, Ik herkende je aan je pasfoto waha :laugh:
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

Staaled

Citaat van: Frank op oktober  3, 2013, 21:24:46
He hipster, uuuhh staaled, Ik herkende je aan je pasfoto waha :laugh:
Die blijft zo , een Aye Aye.  :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

De eerste run met Audyssey XT32 (en SubEQ HT) is achter de rug.
Wat direct opvalt is dat mijn beide subs hoewel met twee kabels verbonden van AV8801 naar Dual Core, als slecht één worden opgemerkt.
De subs staan in DC als dualmono geconfigureerd , maar ik verkeerde in de veronderstelling dat er twee inputs nodig waren voor twee subs.
Ook nog nagevraagd.

De gemeten afstanden LCR en subs waren behoorlijk verschillend tov de realiteit, ook als delays van DC en TDAi in aanmerking worden genomen.
Ik heb deze nu handmatig ingevoerd.

De levels vielen mij nog mee ( soms zet Audyssey alles op -12 wegens de hoge gevoeligheid van Noesis speakers), alleen de center stond op -12 en dat is een "red flag".
TDAi2200 voorziet LR van sap en staat op HT through =88.8 dB ,waar 99.9 de maximale volumestand is.
De center hangt aan een SDA2175 en krijgt dus wel de volledige gain.
Sowieso meet ik na met de RS dB meter.

Vanmiddag gaat er nog een etage op het Quadraspire rack voor de Oppo BDP-103.
Die heeft dan ook weer zijn plek.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: Staaled op oktober  4, 2013, 13:59:35
De eerste run met Audyssey XT32 (en SubEQ HT) is achter de rug.
Wat direct opvalt is dat mijn beide subs hoewel met twee kabels verbonden van AV8801 naar Dual Core, als slecht één worden opgemerkt.
De subs staan in DC als dualmono geconfigureerd , maar ik verkeerde in de veronderstelling dat er twee inputs nodig waren voor twee subs.
Ook nog nagevraagd.

De gemeten afstanden LCR en subs waren behoorlijk verschillend tov de realiteit, ook als delays van DC en TDAi in aanmerking worden genomen.
Ik heb deze nu handmatig ingevoerd.


De levels vielen mij nog mee ( soms zet Audyssey alles op -12 wegens de hoge gevoeligheid van Noesis speakers), alleen de center stond op -12 en dat is een "red flag".
TDAi2200 voorziet LR van sap en staat op HT through =88.8 dB ,waar 99.9 de maximale volumestand is.
De center hangt aan een SDA2175 en krijgt dus wel de volledige gain.
Sowieso meet ik na met de RS dB meter.

Vanmiddag gaat er nog een etage op het Quadraspire rack voor de Oppo BDP-103.
Die heeft dan ook weer zijn plek.
Eerste surround-luisterervaringen.

Plat ,speakers te lokaliseren en geen dynamiek. ???
Ik had de afstanden handmatig ingevoerd, zoals ik gewend was bij mijn Pioneer (na MCACC) te doen.
Dat moet je dus NIET doen bij Audyssey. :nowink:
Er gaat dan iets grondig mis.
Nadat ik de door Audyssey gemeten waardes weer gebruikte was "het" er .
Bubble ,impact en dynamiek.  8)

De levels heb ik uiteraard wel aangepast gelaten. :)

Verders brom/ruis uit C R LS RS. Hmmmmmm.
Gek genoeg niet uit L.
Het verdwijnt zodra de AV8801 en SDA's uit staan.
Speakers zijn natuurlijk super gevoelig , maar wel een puntje.
De Marantz heeft geen randaarde en ALLE andere apparatuur wel.
Interlinks kan ook maar R ligt echt behoorlijk uit de buurt van netsnoeren en L ligt parallel aan R en pikt niets op.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Citaat van: Staaled op oktober  4, 2013, 16:45:45

Nadat ik de door Audyssey gemeten waardes weer gebruikte was "het" er .


Wat heb je zoal geluisterd en is "het" ook aanmerkelijk verbeterd tov de Pio? Of had je de Noesis juist niet op de Pioneer aangesloten gehad?

Volgende uitdaging is dus de bron van de brom vinden?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Alweer een brom,ik heb 2 vrienden met het probleem.
Lees het vd week ook al op het forum,nu bij jouw weer.

Wel mooi dat ADSY zelf wel voor de goeie bubble zorgt  :music:

Ik ga zo ook maar eens een filmpje kijken.
De rug speelt opeens weer vervelend op,dus ik moet bewegen en rusten.
In die rust tijd maar eens wat film kijken.

Iemand nog tips voor recente film,s  :)

Staaled

Citaat van: RalphH op oktober  4, 2013, 16:52:58
Wat heb je zoal geluisterd en is "het" ook aanmerkelijk verbeterd tov de Pio? Of had je de Noesis juist niet op de Pioneer aangesloten gehad?

Volgende uitdaging is dus de bron van de brom vinden?
Van de HSDD HT super demo disc:
Monsters Inc
Finding Nemo
FOTP
The dark knight
Kan wel melden dat het geweld even wat heftiger is dan op Dynaudio :o, maar er valt zeker nog te tweaken.
Bovendien heeft de Marantz wel ietwat tijd nodig, de C en LS en RS zeker.


Ik ben naar mijn zin al te lang buiten dienst en had geen trek om een vergelijk te doen met de Pioneer, dus die heeft niet op Noesis gespeeld.

Yep , de brom gaat het loodje leggen. ;D


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: morca op oktober  4, 2013, 17:08:00
Alweer een brom,ik heb 2 vrienden met het probleem.
Lees het vd week ook al op het forum,nu bij jouw weer.

Wel mooi dat ADSY zelf wel voor de goeie bubble zorgt  :music:

Ik ga zo ook maar eens een filmpje kijken.
De rug speelt opeens weer vervelend op,dus ik moet bewegen en rusten.
In die rust tijd maar eens wat film kijken.

Iemand nog tips voor recente film,s  :)

Op de Noesis hoor je echt alles, dus het heeft zeer wel mogelijk een kleine oorzaak.

Lekker onderuit dan maar en voorspoedig herstel.
Ik heb gisteren trouwens zo hard mijn knar gestoten dat mijn tanden rammelden, dus ben ook niet helemaal .
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)