Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

Citaat van: P_j_V op mei 10, 2024, 11:46:44Nog een koptelefoon...
Drop + Sennheiser HD6XX
HD6XX.png

Drop !!!!   Yammie yammie Sneker zoethoudertjes  :wub:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

ll0ll

#21501
Een Cyrus One Cast  :smile:





Ik was al een tijdje op zoek naar een exemplaar voor mn Cyrus One Linear speakertjes. :coffee:

  • 2 x 100 watts per channel (into 8 Ω at 0.1% THD+N)
  • Built in DAC up to 32bit 192kHz and DSD to DSD128
  • HDMI (ARC): for seamless TV integration
  • 4 x Digital Inputs including Asynchronous USB, Optical Toslink and Coaxial SPDIF
  • MM Phono Stage for vinyl turntables
  • Headphone Amp - Class AB amplifier
  • Linear power supply for true high-end audio performance
  • Pre outputs to connect to additional power amplifiers
  • Dimensions: (H X W X D) – 85 x 220 x 390mm
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

Peerless Monster

#21502
Een hifirose RS130 van Audioexpert Marcel ☺️
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

#21503







Een Gigawatt PF-2 Evo gefilterd stekkerblok & een bijpassend netsnoer van dezelfde producent.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Dat is een mooi en het lijkt mij een degelijk blok.
Hoe is de kwaliteit van de WCD's ten opzichte van de Furutech WCD?

Xander32

Het blok voelt en oogt idd degelijk. De gebruikte inlets eveneens, klemmen goed 👌🏻

Die van de Furutech wcd is overigens echt goed zoals we al hadden geconstateerd.
Het Gigawatt netsnoer is serieus zwaar (maar verrassend soepel), zit echter klemvast in de wcd.

Citaat van: Rowdy op mei 19, 2024, 21:20:40Dat is een mooi en het lijkt mij een degelijk blok.
Hoe is de kwaliteit van de WCD's ten opzichte van de Furutech WCD?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Heb je nog geëxperimenteerd met de Accuphase alleen op de wcd en de rest wel door het filter?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Struis

Ja, heb je er nog een review over? :)

Citaat van: Xander32 op mei 19, 2024, 21:07:27






Een Gigawatt PF-2 Evo gefilterd stekkerblok & een bijpassend netsnoer van dezelfde producent.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Struis

Nou, toch nog nieuwsgierig naar het eeuwige kabel debat. Studio Rispens had een set Audioquest Sky XLR kabels met DBS 72v Carbon upgrade (geen idee hoe dat  werkt, maar ach). En ter referentie stuurde hij ook nog een set Audioquest Yukons.
Dit dan naast mijn eigen kabels, de QED Reference XLR 40 Analogue kabels.

De kabels zitten tussen mijn Accuphase P-11 eindversterker die vers is gereviseerd door Musifoon en de dCS Delius DAC / voorversterker. Aangezien iedereen vertelde dat het DAAR echt verschil zou maken. Oke....

Een idee, mijn QED kabels zijn 250 euro nieuw, de Yukons 550 euro en de Sky's zijn oudere kabels, maar omgerekend met inflatie en die Carbon upgrade 3500 euro. Ja, dat is net zo duur als mijn P3ESR 40th Anniversary speakers met Skylan stands nieuw waren (set 2). Wow. Nou ja, in ieder geval, ALS kabels een verschil maken, zou het wel naar voren moeten komen met DIT soort kabels nietwaar?

Nou, avondje nummers die ik (heel goed) ken. Natuurlijk begin ik met de QED en Yukon. Voordeel: de Yukon en Sky's zijn al ingespeeld (of je er in gelooft of niet, ik hoef er geen moeite voor te doen).

De QED is intiemer en warmer. Met de QED's is zo ongeveer alles wat je er tegenaan gooit prettig. Ook black metal of eindeloos gecompresste remasters (dank jullie daarvoor streaming services!).
Maar als de opname beter wordt, dan is de Yukon fijner. Meer detail, ruimtelijker, meer laag. Is de opname gemiddeld of wat minder (en daar heb ik veel van), is de QED veel vergeeflijker en prettiger om naar te luisteren.

Kortom, zou ik de QED's upgraden naar de Yukons in mijn set 1? Nee, eerlijk gezegd niet. Pak daar ook nog eens bij dat de connectoren mooier zijn en herkenbaarder voor L en R, en eigenlijk vind ik de QED's echt goed voor hun geld!

Oke, dan de Sky's. Vreemd, dat DBS. Rare rechthoekige kastjes om de kabel geklemd met batterijen er in die iets doen, maar ook niks, want de batterijen zouden jaren mee moeten kunnen. Huh? Hoe dan? Raar hoor. De kabels en zeker connectoren zijn wel een goede stap mooier dan de twee anderen. Tsja, dat mag ook wel. Wel typisch is dat als je de connectoren schud, ze licht ratelen. Dat schijnt zo te horen. Eh?

Oke, aangesloten, en eerst dacht ik dat ze stuk waren. Er zijn veel fakes van in omloop, dus maar even nagevraagd. Maar nee, hij had ze geleverd direct vanuit Audioquest (hij is dealer, al decennia), aan deze klant en nu kwamen ze daar ook weer vandaan. Dus nee, geen fake. Hmm..

Heeft het wat tijd nodig? Ja, dat zeker. Des te meer uren (nu iets van 10 ofzo), des te beter het werd. Misschien omdat ik wende, misschien iets anders. Al zou dat DBS systeem zorgen dat inspelen niet nodig is. Nou ja, whatever.

Na een poosje de Sky's, terug naar de QED's. Wow, ineens stortte de boel in. Ja, warm, intens, maar oke. Het heeft wat qua intensiteit en intimiteit, maar verder.... En veel vaker waren opnames scherper, scherpe randjes, zeker bij wat mindere opnames, zoals in dance of metal.
De Yukons waren daar niet beter in. Bij betere opnames leken ze nog steeds veel op de QED's, maar meer ruimte en detail. Bij slechtere opnames als de QED's, maar zonder de warmte en intensiteit.

Oke, terug naar de Sky. Wow. Wat een ruimte, detail, lichtvoetigheid, snelheid, meer en punchy laag en die scherpe randjes werden voornamelijk weggevijld. Oh, en deze kabels triggeren mijn emoties tig keer meer, veel meer betrokkenheid.

995 euro gebruikt. Auw. Is het vreemd met apparatuur die omgerekend bij elkaar 20k kostte (eindversterker, DAC en klok)? Don't know. Maar ik heb de Sky's wel gehouden.

Ook nog anders: ik heb natuurlijk ook nog de NDX2 gehoord hier recent. Gek genoeg doet die ongeveer hetzelfde, maar een stap beter. Dus kan je hetzelfde met apparatuur? Ja, blijkbaar wel.

Hoe dan ook, 995 euro voor een kabel om een flink eind richting de NDX2 te komen die nu gebruikt 4000 euro kost is een relatief goede investering lijkt mij. Wil iemand het komen proberen, je bent welkom. De QED's zijn er ook nog....
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Kerkhoffd

#21509
Nog een leuk vergelijkingstestje doen @struik: even de DBS uitschakelen door het stekkertje dat in dat kastje steekt los te halen...
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Xander32

#21510
Reviews zijn te vinden op het www ...

... mijn bevindingen zal ik binnenkort wel in woorden proberen te vatten in mijn eigen draadje 🙂

Citaat van: Struis op Gisteren om 13:03:16Ja, heb je er nog een review over? :)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Struis

Oh, dat kan zo? Ik zal er naar kijken!

Citaat van: Kerkhoffd op Gisteren om 21:16:41Nog een leuk vergelijkingstestje doen @struik: even de DBS uitschakelen door het stekkertje dat in dat kastje steekt los te halen...
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.