De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: riwi op juli 29, 2010, 13:03:57
Die super Oppo is bij wenw te 'krijgen' voor 2900 inc nog wat tweaks. Dan is het ipv een budget spelertje ineens niet meer zo goedkoop.
Kwa performance schijnt ie dan weer zeer de moeite waard te worden in de "Signature Edition"/SE met XLR uitvoering :)
http://www.upgradecompany.com/shop/viewitem.php?groupid=0&productid=0


Ik weet niet meer wat de jitter waardes zijn van de oppo op HDMI, maar de SSP-800 zou hier juist heel goed mee om moeten gaan. Dus lijkt mij dat via HDMI de speler beter is aangesloten dan via analoog.

Groet,

Bjorn

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op juli 29, 2010, 13:07:17
Ik weet niet meer wat de jitter waardes zijn van de oppo op HDMI, maar de SSP-800 zou hier juist heel goed mee om moeten gaan. Dus lijkt mij dat via HDMI de speler beter is aangesloten dan via analoog.

Groet,

Bjorn

Zet daar een genisis lens tussen en je kan de HDMI kabel weer verkopen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 13:09:05
Zet daar een genisis lens tussen en je kan de HDMI kabel weer verkopen...

Dat is dan weer zo lastig als je ook nog beeld en HD-audio wil hebben ;)

riwi

#4553
Citaat van: bmateijsen op juli 29, 2010, 13:07:17
Ik weet niet meer wat de jitter waardes zijn van de oppo op HDMI, maar de SSP-800 zou hier juist heel goed mee om moeten gaan. Dus lijkt mij dat via HDMI de speler beter is aangesloten dan via analoog.

Groet,

Bjorn

Ik sluit mijn Oppo 4x aan. HDMI, SPDIF om te testen, 2CH stereo en 6ch multichannel.
Als je die balanced output stage met XLR op de Oppo laat zetten zou je ook balanced in kunnen in de SSP800.
Desalniettemin heb ik reeds besloten niet 2900 in een super Oppo te gaan steken.

Maar CD draaide ik nog met de CEC via spdif :) ipv met de Oppo.

Morgen krijg ik m'n ssp800 terug dan kan ik verder spelen  :)

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op juli 29, 2010, 13:10:54
Dat is dan weer zo lastig als je ook nog beeld en HD-audio wil hebben ;)

;D
Met CD luisteren niet  :P
Maar goed je hebt gelijk. De HDMI kabel blijft ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#4555
@Riwi: wat is de reden? Geen geld noemen aub :P . Ik ga niet voor die speler. Het is goed zo. Overigens wist ik van die speler, heb bewust het niet benoemd, maar met een knipoog. Maar uiteraard dank voor de link ;)


Mbt uiterlijk. Ja, dat is bij mij belangrijk voor de set. Maar ik heb niet zoals mensen misschien denken, alle merken naast elkaar gezet en de mooiste gekozen, nee. Dan had de TAG McLaren set hier nog gestaan (afgezien van andere redenen zoals een failliet TAG).

Ik heb een instapnivo, immers, ik kwam van de TAG set. Dat was een vereiste. Daarop vielen veel merken af, van de merken die overbleven naar de looks gekeken en begonnen met Classe. Audiofiel kwam langs, het was voor mij een meer dan aangename match (voor de grapjassen: we hebben het over de app. :D)
Dus niet langer gezocht en Classe aangeschaft. De rest is history, ik wilde naar HD, alles van 1 set, TAG failliet, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#4556
Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 13:21:24
@Riwi: wat is de reden? Geen geld noemen aub :P . Ik ga niet voor die speler. Het is goed zo. Overigens wist ik van die speler, heb bewust het niet benoemd, maar met een knipoog. Maar uiteraard dank voor de link ;)


Mbt uiterlijk. Ja, dat is bij mij belangrijk voor de set. Maar ik heb niet zoals mensen misschien denken, alle merken naast elkaar gezet en de mooiste gekozen, nee. Dan had de TAG McLaren set hier nog gestaan (afgezien van andere redenen zoals een failliet TAG).

Ik heb een instapnivo, immers, ik kwam van de TAG set. Dat was een vereiste. Daarop vielen veel merken af, van de merken die overbleven naar de looks gekeken en begonnen met Classe. Audiofiel kwam langs, het was voor mij een meer dan aangename match.
Dus niet langer gezocht en Classe aangeschaft. De rest is history, ik wilde naar HD, alles van 1 set, TAG failliet, etc.


Via forumsponsor WenW is aantrekkelijker dan via de genoemde link zelf importeren hoor. maar bij upgradecompany is in ieder geval van alles te lezen over de mods die ze doen.
Ik doe dat niet vanwege het geld  ;D En omdat ik met de CEC TL-2x gewoon al een erg mooie speler heb.
En omdat de SSP800 digitaal aangesloten waarschijnlijk net zo goed zo niet beter presteert dan met de externe dac's in de super Oppo en via pass through de SSP800 in.

Pass through = geen bass management --> bij stereo geen DD15 die mee speelt  --> meer akoestiek problemen etc.

Kwa uiterlijk lees ik hier allerlei vergelijkingen met een vrouw. Mij maakt het geen klap uit hoe het er uit ziet. Als je het licht uit doet merk je er niks van (ook niet in de analogie met de vrouw ;) Maar dat is dan waarschijnlijk weer de reden dat ik vrijgezel ben :)

Teejoo

Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 12:51:05
Tuurlijk geef ik dezelfde argumenten Teejoo, want het is een combinatie van dat alles. Maar mijn verdenking (en dat is een gedachte die speelt, aangezien de andere SSP's die ik heb gehoord van Classe en het blijft niet bij die voorbeelden die ik heb genoemd), dat het voorversterkingsdeel achterblijft. Jij geeft aan dat het laatste niet zo is, maar ten eerste zijn onze referentiekaders zijn anders.
Ten tweede: het is gewoon moeilijk om onderdelen in een complete keten te onderscheiden, maar met de kennis en ervaring die ik heb, stel ik me zo voor dat het waar is wat ik zeg (ik hoef geen gelijk te krijgen hoor bij jou Teejoo ;), maar wel bij mezelf). Stel dat de Classé SSP-800 is zoals jij zegt, waarom horen we dat dan niet terug in de set van Blue. Dat betekent dat er iets wezenlijks veranderd moet worden om toch de 800 zijn (of haar ;D) volle potentie te laten horen. Zou vreemd zijn.

Eisse wil ook dat het er mooi uitziet en wat betreft lijkt hij heel erg op mij. Maar ik ga daarin anders verder, door ook eisen te stellen aan de technische kant van het luisteren en bovenal de muzikaliteit en emotie die het teweeg kan brengen. Dus tweaken en kleine zaken veranderen (hoewel de upgrade naar de CDP-300 niet echt klein te noemen is...) En we praten natuurlijk over geen significante verschillen tussen componenten, maar alles bij elkaar optellend kom je wel tot een conclusie.

Ik hoop dat de Classe ooit bij mij komt te staan, want ik was wel goed onder de indruk van het surround gedeelte. Niet geoptimaliseerd en niet op een heel groot volume. Maar de ervaring... Hmmm heerlijk.
Maar het stereovoorversterker deel moet zich nog wel bewijzen bij mij hoor ;). Dus ik hoop Eisse snel te zien bij mij thuis met PREPRO onder zijn arm ;D ;D ;D

Even voor de duidelijkheid, ik hoef ook geen gelijk te krijgen, en ik twijfel geen moment wat je hebt waargenomen. Je hebt ongetwijfeld meer versterkers gehoord en vergeleken dan ik.  Ik geef eigenlijk alleen maar aan dat je pas een echt oordeel kun vellen als er maar een variabele wijzigt. En dat is de voorversterker/processor.

Waarom je wat ik zeg niet terughoort bij Eisse? Geen idee, maar behalve de processor en versterking is alles anders dan bij mij. Dus het kan om 1001 redenen zijn. Zo weet ik dat mijn ruimte eigenlijk een stuk breder zou moeten zijn om echt 100% top stereo sound te kunnen weergeven. Dat had ik in mijn oude woning ook. Nu heb ik dat deels kunnen oplossen  door akoestische maatregelen. Maar het blijft dus geen 100%. Maar ik haal wel het maximale eruit binnen de beperking van de ruimte. Bij Eisse is dit misschien nog verder beperkt. Het staat tenslotte in een woonkamer waar je ook nog andere dingen doet dan muziek luisteren. Dit zou dus zomaar de reden kunnen zijn dat je de dingen die ik zeg weer niet herkend in de SSP-800 van Eisse.

Maar we wachten gewoon tot Eisse een keer op de stoep staat. En dan zou het natuurlijk nog goed kunnen dat je volkomen gelijk hebt. Want we hebben zoals je terecht opmerkt allemaal een andere luisterervaring en dus referentiekader.

Teejoo

Citaat van: riwi op juli 29, 2010, 13:41:52

Pass through = geen bass management --> bij stereo geen DD15 die mee speelt  --> meer akoestiek problemen etc.
Amen!

Peerless Monster

#4559
Citaat van: Teejoo op juli 29, 2010, 13:42:57
Even voor de duidelijkheid, ik hoef ook geen gelijk te krijgen, en ik twijfel geen moment wat je hebt waargenomen. Je hebt ongetwijfeld meer versterkers gehoord en vergeleken dan ik.  Ik geef eigenlijk alleen maar aan dat je pas een echt oordeel kun vellen als er maar een variabele wijzigt. En dat is de voorversterker/processor.

Waarom je wat ik zeg niet terughoort bij Eisse? Geen idee, maar behalve de processor en versterking is alles anders dan bij mij. Dus het kan om 1001 redenen zijn. Zo weet ik dat mijn ruimte eigenlijk een stuk breder zou moeten zijn om echt 100% top stereo sound te kunnen weergeven. Dat had ik in mijn oude woning ook. Nu heb ik dat deels kunnen oplossen  door akoestische maatregelen. Maar het blijft dus geen 100%. Maar ik haal wel het maximale eruit binnen de beperking van de ruimte. Bij Eisse is dit misschien nog verder beperkt. Het staat tenslotte in een woonkamer waar je ook nog andere dingen doet dan muziek luisteren. Dit zou dus zomaar de reden kunnen zijn dat je de dingen die ik zeg weer niet herkend in de SSP-800 van Eisse.

Maar we wachten gewoon tot Eisse een keer op de stoep staat. En dan zou het natuurlijk nog goed kunnen dat je volkomen gelijk hebt. Want we hebben zoals je terecht opmerkt allemaal een andere luisterervaring en dus referentiekader.

Je hebt gelijk ;D LOL ;).

En als ik moet wachten op Eisse todat hij op de stoep staat: de laatste keer is een jaar of 8 geleden... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

hehehehhe

Moet je ook niet zo vaak verhuizen en zeggen dat ik moet wachten tot het klaar is :P

2-1 voor jou nu, we gaan daar 2-2 van maken na onze vakanties. Beloofd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo


blue-eyes

#4562
Vergelijkje:



De DD15 is minder groot, iets lager, maar vooral minder diep. Toch had ik gedacht dat de DD15 kleiner zou zijn. Is niet erg, ruimte zat ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 13:50:09
hehehehhe

Moet je ook niet zo vaak verhuizen en zeggen dat ik moet wachten tot het klaar is :P

2-1 voor jou nu, we gaan daar 2-2 van maken na onze vakanties. Beloofd.

Met de pre pro onder je arm.
Daarna de Plinius in jouw set.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riwi

He zo'n vergelijk heb ik ook eens gedaan (B&W 12" sub + SMS1 versus  DD12) :

WickedGame

DD15 ziet er goed uit, het is dat ik weet hoe groot die JBL Sub is en daarom nu wel goed kan inschatten hoe groot de DD15 is... mocht ik ooit willen upgraden van de REL naar een Velodyne.

Ziet er in iedergeval weer goed uit :) Dacht alleen dat je geen foto's meer zou posten  ;)

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op juli 29, 2010, 14:10:15
DD15 ziet er goed uit, het is dat ik weet hoe groot die JBL Sub is en daarom nu wel goed kan inschatten hoe groot de DD15 is... mocht ik ooit willen upgraden van de REL naar een Velodyne.

Ziet er in iedergeval weer goed uit :) Dacht alleen dat je geen foto's meer zou posten  ;)

Ga dan gelijk door naar Revel.
Die zijn nog beter dan Velodyne.
(klein beetje uit eigen ervaring)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riwi

Werkt zo'n revel dan ook met servo en zit daar ook een complete parametrische equalizer / akoestic management systeem in, zoals in de Velodyne?

blue-eyes

Weet dat de oude serie van Revel bijna identiek is aan de TIK sub die ik nu nog heb ;)

@riwi: even aan Martin vragen, die heeft nu een revel.



Op verzoek van martin nog een foto van de sweep (composiet aangesloten)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: riwi op juli 29, 2010, 14:22:50
Werkt zo'n revel dan ook met servo en zit daar ook een complete parametrische equalizer / akoestic management systeem in, zoals in de Velodyne?


Zoals Eisse al aangaf. Martin kan daar alles over vertellen.
En man die sub is indrukwekkend. Gaat veel verder dan een DD18.
Maar ja is ook wel wat duurder!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 14:27:19
Weet dat de oude serie van Revel bijna identiek is aan de TIK sub die ik nu nog heb ;)

@riwi: even aan Martin vragen, die heeft nu een revel.



Op verzoek van martin nog een foto van de sweep (composiet aangesloten)



Waarom ga je dan voor een Velodyne? ;D
Omdat de DSP nu intern zit?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

@wickedgame: niet van het rack.

@Rens: ook de oude revels zijn verouderd tov de huidige nieuwe technieken. De TIK en de Revel15 waren toen erg, erg, goed. Maar kunnen met de huidige subs zoals de DD15, 15, nieuwe revels lang niet meer meekomen.
TIK plus sms1 komt aardig in de buurt, maar liever ineen. En een betere servo dan de TIK.

De TIK is 8 jaar oud. 8 Jaar terug high-end is vandaag geen highend sub meer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 14:20:55
Ga dan gelijk door naar Revel.
Die zijn nog beter dan Velodyne.
(klein beetje uit eigen ervaring)


Dan heb ik een andere ervaring dan jij ;). Behalve de subwoofer uit de ultima lijn misschien, maar ja, dan past de DD-15 er 3 keer qua prijs in ;).

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op juli 29, 2010, 14:20:55
Ga dan gelijk door naar Revel.
Die zijn nog beter dan Velodyne.
(klein beetje uit eigen ervaring)


Heb geen echte noodzaak direct te gaan wisselen met een subwoofer, maar mocht er ooit eens iets leuks voorbij komen wat ik niet kan weerstaan dan zal ik dat ook zeker niet nalaten om aan te schaffen. Revel ken ik overigens niet eens... (moet ik mij nu gaan schamen?  ;D )