De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: simsatit op mei  5, 2010, 09:49:27
Congrats!

Heb je de se versie?
Dat voegt niets toe, dus ik denk het niet.

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op mei  5, 2010, 09:58:38
Dat voegt niets toe, dus ik denk het niet.

Juist. Dus de standaard versie.


Ik heb even weer geluisterd. Het verschil is mij te klein. Mischien dat ik nog voor een CDP202 ga kijken, of een CDP502, maar de CDP300 gaat het pand verlaten na 2 jaar trouwe dienst.

Gewoon in de verkoop, een 202 of 502 kan altijd nog worden terug gekocht. Wellicht met een leuke aanbieding, wie weet wat we doen.
Primair is nu eerst de vervanging van de SUB.
Als het mee zit is de sub dit weekend verkocht. Zodra de CD speler is verkocht gaan we op jacht naar een Velodyne. Daarnaast wordt dan de huidige rear XLR kabel (W&M) vervangen door een PinkFaun exemplaar. Met een beetje korting is de sub exact de financiering voor de nieuwe kabel.

En dan? Stel je voor dat alles doorgaat als boven beschreven.... Dan ben ik klaar! Ik zou, afgezien van een 202, 502 of een extra Velodyne niet meer weten wat ik zou moeten vervangen. Alles is dan netjes in orde. Ach, de 5 kanaals EV mag vervangen worden door een 2- en 3 kanaals versie, maar dat is absoluut geen noodzaak, alleen luxe. Dat gaat Teejoo voor mij regelen. Krijgt hij de 5-kanaals EV van mij :P

Dus klaar, dus nog meer luisteren ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Citaat van: Teejoo op mei  5, 2010, 09:58:38
Dat voegt niets toe, dus ik denk het niet.

De ssp800 doet alle verdere bewerkingen, dus word alleen als loopwerk/ bluray beeld gebruikt?
Heeft de ssp800 (naast hdmi en hd audio ondersteuning) ook een goede roomeq zoals de av32dp en mc12?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Raphie

Feli! Hoe bevalt de bdp83 ? Zit nu in Parijs, zondag eens afspreken?
JBL PRX Power!

blue-eyes

Ja
Ja
Ja

De roomEQ is hier niet in gebruik. Ik heb geen idee waar mijn pieken en dalen zitten. Deze roomeq is redelijk basaal, geen meetinstrumenten erbij. Die moet je dus anders zien te regelen waarop je handmatig per speaker ik dacht 5 pieken en/of dalen kan aanpassen.
Teejoo gebruikt deze wel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Raphie op mei  5, 2010, 19:50:03
Feli! Hoe bevalt de bdp83 ? Zit nu in Parijs, zondag eens afspreken?

dit weekend druk . . .  Maar 's avond wellicht tijd voor je ;)

De Oppo is goed! Ik heb nog niet echt serieus getest. Maar wat ik al prachtig vind dat alles in enen werkt, goed is afgewerkt, netwerk simpel is, en noem maar op. De verpakking is netjes, de handleiding erg luxe. Etc. Dat zegt wel iets.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op mei  5, 2010, 09:40:19
De fabrieksfoto's. Deze zoek ik altijd op en bewaar ik. Dan ook maar even geplaatst ;)









Mooie foto's :P

Vind dat de Oppo er mooi uitziet. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Symmetrisch ontwerp en geborsteld metalen front.

Nog gefeliciteerd met je aanwinst 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Een tegenvaller . . . . .  Ik wantrouw de sub die in de verkoop staat. Op een of andere manier verwacht ik meer slam dan ik nu heb. Ik laat hem voor de zekerheid nakijken.

Extra zuur, ik heb een koper.

Ik heb de man ingelicht en de sub voor 750 aangeboden, danwel wachten tot de reparatie klaar is.


Let wel, ik heb nog steeds veel bass, maar ik heb domweg het idee dat een sub van deze kwaliteiten vele malen meer slam moet hebben dan nu. De woofer beweegd niet eens . .. . . .

Misschien de AMP kaduuk.

p.s. Als iemand een reparatiecenter van JBL weet 
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Er komt nog wel een antimode deze kant op om te testen, ook ga ik even wat andere plaatsen proberen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

is dat dezelfde woofer die ook al kuren had toen je er nog 2 had? (22db minder output o.i.d.) want die had je toch ook al laten servicen?
JBL PRX Power!

blue-eyes

Ik heb eerder zo'n akkefietje gehad. Bleek een weerstand te zijn die een vorige eigenaar daar had in geplaatst.

Ik had toen 1 goede en een mindere (waar je op doelt) waarvan er een verkocht moest worden. Diegene die langs is geweest heeft toen de mindere gekocht (goedkoper aangeboden) en zelf opgelost door een weerstand te vervangen door een juist exemplaar.

Diegene die overblijft staat nu ON HOLD te koop ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Door de beslissing de sub te verkopen en te vervangen door een Velodyne DD (dus minder ruimte kritisch) en de geplande verkoop van de CD speler geeft dit de optie de set weer in totaal onder de TV te plaatsen. In de oude situatie stond de SUB onder de tv, waarnu weer rack 2 staat.

Wat veranderd er, wat levert het op?

- CD speler verkopen: PinkFaun XLR, MIT Digital Reference, W&M HDMI en Belden stroomkabel met Furutech
- SUB verplaatsen: ruimte :P
- EV wordt nu aangestuurd door 2 paar PinkFaun XLR. Een setje is aan de korte kant, maar vervangen door een langere versie kost me 600 plus inruil. Door de set te schuiven past het precies ;)
- De Belden / Furutech stroomkabel op de Oppo speler
- De EV rechtstreeks op de stroomgroep, niet meer via een ISOTEK stekkerblok: ISOTEK Multiway in de verkoop (pm voor bod, 4 gaats)

Al met al bespaard dit geld, levert dit geld op en kan van dit alles een Velodyne worden aangeschaft, wat nieuwe HDMI kabels (audioquest) en een aanhangwagen voor achter de auto.

Een nadeel van deze opstelling is dat er nu een Classe rack geen Classe onderdelen bevat. Maar ach, wel uniform zo.



Nieuwe aanwinsten:
- Audioquest Carbon 1 meter HDMI kabel voor connectie PRE -> Oppo
- Audioquest HDMI-3, 2 meter HDMI kabel voor connectie PRE -> TV
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Welke Velodyne ga je kopen? Ga maar vast sparen voor een tweede , dat  klinkt echt geweldig  :D

sr7000

Citaat van: Blue-Eyes op mei  5, 2010, 16:58:47
JAch, de 5 kanaals EV mag vervangen worden door een 2- en 3 kanaals versie, maar dat is absoluut geen noodzaak, alleen luxe. Dat gaat Teejoo voor mij regelen. Krijgt hij de 5-kanaals EV van mij :P


huh? Ik meende dat je zonder center speelde: waarom dan bij een upgrade weer 5 kanalen?

blue-eyes

Twee maal CA2200 mag idd ook, goed punt!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2010, 14:52:19
Twee maal CA2200 mag idd ook, goed punt!
Daar kom je nu mee ;-) Ik ben wel maar al eens bij onze duitse vrienden aan het informeren naar een CA-5200.

blue-eyes

Citaat van: Kjelt op mei  8, 2010, 14:22:28
Welke Velodyne ga je kopen? Ga maar vast sparen voor een tweede , dat  klinkt echt geweldig  :D

Ik ben inmiddels bezig met deals, tweemaal een DD18. De eerste deal deed niet aan inruil, de 2e is nu even afwachten.
Mocht de 2e deal ook niet loskomen moet ik even gaan herorienteren wat en hoe ik dit wil.

De verkoop van de CD speler is nodig. Voor een DD12 ruim voldoende, voor een DD18 ruim te weinig.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirk

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2010, 16:56:06
De verkoop van de CD speler is nodig. Voor een DD12 ruim voldoende, voor een DD18 ruim te weinig.
mogelijk heb ik een stukje gemist mbt de redenering/toedracht, maar...waarom dan geen DD-15's ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Die zit budgetair gezien middenin :P

Kan ook, misschien wel 2 maal DD10 / 12 .


Ik heb werkelijk geen idee. Ligt aan de aanbieding die langs komt. Ik heb de tijd, de sub wordt eerst weggebracht voor controle voordat deze weer in de verkoop gaat. En de CD speler heb ik nog geen reacties op gehad.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nahpets

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2010, 14:14:24
MIT Digital Reference

Heb je er meerdere? Of heb je die aan mij eigenlijk te vroeg verkocht.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

blue-eyes

Vroeger had ik er twee stuks. Maar diegene die je aanhaalt is de jouwe ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2010, 18:02:22
Die zit budgetair gezien middenin :P
Kan ook, misschien wel 2 maal DD10 / 12 .
Eerst eens naar de ruimte kijken wat die nodig heeft en aankan, soms is een DD18 overkill, de grootte van de kast is dit in ieder geval (naar mijn mening) wel  ;)

Snowmaster

#4197
Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2010, 16:56:06
Ik ben inmiddels bezig met deals, tweemaal een DD18. De eerste deal deed niet aan inruil, de 2e is nu even afwachten.
Mocht de 2e deal ook niet loskomen moet ik even gaan herorienteren wat en hoe ik dit wil.

De verkoop van de CD speler is nodig. Voor een DD12 ruim voldoende, voor een DD18 ruim te weinig.

Zag twee weken geleden een paar mooie gebruikte DD's staan.  Ik dacht een 12 en een 18 bij W&W Audio en zij ruilen wel in.
Kunnen ondertussen natuurlijk verkocht zijn, maar misschien hebben zij er nog wel ergens eentje staan.

Van zo'n DD18 in koelkastformaat krijgt de gemiddelde echgenote een hartaanval, dus breng het voortzichtig  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: Kjelt op mei  8, 2010, 21:57:52
Eerst eens naar de ruimte kijken wat die nodig heeft en aankan, soms is een DD18 overkill, de grootte van de kast is dit in ieder geval (naar mijn mening) wel  ;)
lijkt mij ook een goed idee. zou zonde zijn wanneer je een flink bedrag uitgeeft aan een absolute overkill. ik neem aan dat de DD18 meer controle zal hebben, maar of het ook merkbaar zal zijn is natuurlijk een andere vraag.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

#4199
Ik heb liever wat over dan net niet, of net wel.

En ter info, mijn huidige sub is GROTER dan een DD18. De woonkamer meet ongeveer totaal 65m2, inclusief open keuken.
En nog meer ter info, ik had twee van deze grote subs. Dus 1 DD18, ik ga er alleen maar op vooruit qua formaat.


Waarom eventueel 2 subs? Ik kan links en rechts gescheiden aansturen, indien goed afgesteld, nog beter geluid en verdeling, bubble.


De DD18 van W&M is mij bekend, ik heb daar erg, erg korte lijnen liggen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey