De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Dus het verlanglijstje was met voorbedachten rade opgezet ;)

Mooi hoor :thumbs-up: op naar de SSP800 :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

#2301
Citaat van: HTip op maart 31, 2009, 19:29:29
Dus het verlanglijstje was met voorbedachten rade opgezet ;)

Mooi hoor :thumbs-up: op naar de SSP800 :P

Ik had onder voorbehoud mijn eigen SSP300 te koop staan, echter toen ik me realiseerde wat de mijne 2ehands nog opbrengt (1 mnd oud gaat voor 1500 euro weg.....) heb ik besloten op een koopje te wachten. Ik zou ruim 1500 euro moeten toeleggen, niet mijn idee van een "schnapchen".
Wel, het koopje kwam direct een dag later, niet gepland, erg welkom ;). 2200 euro aan inruil gekregen  :blink: ;D .



De SSP800 is het doel, daar ben ik eerlijk over. Als de 2ehands prijzen zo hard blijven zakken gebeurd dat jaren eerder dan gedacht ;)

De reden dat de SSP300 en SSP600 zo goedkoop zijn is dat deze uit de handel worden genomen, de SSP800 blijft dan de enige HT PRE van Classe.
Voorraden etc. mogen door de dealers gedumpt worden van de fabrikant.

Uiteraard ook geprobeerd om een dergelijke deal voor een Classe EV los te krijgen. Dat gaat niet lukken. 30% korting is zo te krijgen, echter de EV's blijven gewoon in productie, derhalve geen stunts.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

En in de tussentijd kan jij profiteren :thumbs-up:

Mooie deal en veel plezier ermee!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

#2303
2 paar W&M Audio BC-01 Balanced XLR (1 mtr) audio interconnect besteld.
Volgende week worden ze afgeleverd.


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Gisteravond een audiovriend op bezoek met zijn nieuwe speakers om even te testen op een Classe set.
Het zijn Usher monitoren, erg massief en mooi om te zien.

De Usher hebben duidelijk meer laag dan mijn JBL Ti-k's, echter mijn JBL's zijn ruimtelijker. Et voila, de twee grootste verschillen tussen beide speakers.
De Usher was erg plezierig om naar te luisteren.

Wel opstartproblemen: de stands waren vergeten, derhalve de Ushers op tafeltjes gezet, verkeerde luisterhoogte.
Eerste CD opgezet. Het eerste wat ik dacht: hoe vertel ik de beste jongen dat die paar 1000 euro weggegooid geld is geweest ;D
Een paar boeken onder de speakers verhielp het probleem grotendeels en konden we iig de potentie van de Ushers horen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op maart 31, 2009, 19:35:11
De reden dat de SSP300 en SSP600 zo goedkoop zijn is dat deze uit de handel worden genomen, de SSP800 blijft dan de enige HT PRE van Classe.
Voorraden etc. mogen door de dealers gedumpt worden van de fabrikant.

Hebben ze de ssp800 nou al eens geupdate zodat de HDcodecs ook mogelijk zijn? Of is het nog steeds wachten op een insteek kaart?

blue-eyes

#2306
Citaat van: riwi op maart 31, 2009, 21:46:52
Hebben ze de ssp800 nou al eens geupdate zodat de HDcodecs ook mogelijk zijn? Of is het nog steeds wachten op een insteek kaart?

Is mij niet bekend. Wat nog steeds staat is dat huidige SSP800 eigenaren dit gratis kunnen laten doen zodra deze update er is.

Van de Classe site: "Dolby True, DTS-HD Master Audio decoding will be supported after free DSP upgrade"
Maar ja, dat staat er al tijden. Onder updates zie ik dit nog niet staan.

Je zou kunnen kijken op HT Guide forum, sectie Classe: nog twee maanden zie ik staan. Wie weet ;)


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Citaat van: Blue-Eyes op maart 31, 2009, 21:29:00
2 paar W&M Audio BC-01 Balanced XLR (1 mtr) audio interconnect besteld.
Volgende week worden ze afgeleverd.



Die kabel heb ik er ook tussen, leuke kabel voor weinig.
Rebuilding my HT

WickedGame

Goed bezig Eisse! Erg mooie aanwinst!

blue-eyes

Citaat van: Tinus_ op april  1, 2009, 08:26:31
Die kabel heb ik er ook tussen, leuke kabel voor weinig.
Ik hoor alleen maar goede berichten. Goede kabel en niet duur. Ik wil nu degelijkheid, betrouwbaarheid, etc. Ik zoek nu niet naar een "ultieme" kabel, ik ga daarin geen tijd en geld investeren. Primair is de set, dan de kabels.


Ik heb voor mezelf besloten dat ik, zodra de situatie dat weer toestaat, ik wel terugkeer naar MIT Magnum M1/2/3 series.
En wel de LS bekabeling fronts en 2 stereopaar om de CD speler analoog aan te sluiten en de PRE met de frontkanalen EV.

De rest blijft dan lekker W&M bekabeling.


Mijn ervaring met de MIT Magnum M1/2/3 series is werelds, Wickedgame kan daar over oordelen ;D . En ik heb nog een cinch versie liggen van de MIT, de Magnum M3. Die moet dan nog "even" omgeruild worden met een gebalanceerde versie. Er staat nu een M2 te koop: van 2750 voor 675 euro. Veel te vroeg ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

#2310
Citaat van: Blue-Eyes op april  1, 2009, 09:19:55
Ik hoor alleen maar goede berichten. Goede kabel en niet duur. Ik wil nu degelijkheid, betrouwbaarheid, etc. Ik zoek nu niet naar een "ultieme" kabel, ik ga daarin geen tijd en geld investeren. Primair is de set, dan de kabels.


Ik heb voor mezelf besloten dat ik, zodra de situatie dat weer toestaat, ik wel terugkeer naar MIT Magnum M1/2/3 series.
En wel de LS bekabeling fronts en 2 stereopaar om de CD speler analoog aan te sluiten en de PRE met de frontkanalen EV.

De rest blijft dan lekker W&M bekabeling.


Mijn ervaring met de MIT Magnum M1/2/3 series is werelds, Wickedgame kan daar over oordelen ;D . En ik heb nog een cinch versie liggen van de MIT, de Magnum M3. Die moet dan nog "even" omgeruild worden met een gebalanceerde versie. Er staat nu een M2 te koop: van 2750 voor 675 euro. Veel te vroeg ;)


:blink: ik ontken  :P MIT is compleet waardeloos... wat een pruts kabel. Hij matched wel super bij me jasje. En dat moet toch wel als exotische kabel als ik hem gebruik als shawl in barre tijden  :P

Heerlijk deze dag vol onzin  ;D

WickedGame

Veel plezier bij onze oosterburen vandaag  ;D ;)

JCL

Citaat van: WickedGame op april  3, 2009, 07:33:11
Veel plezier bij onze oosterburen vandaag  ;D ;)

Ook namens mij. Wel snel foto's plaatsen he :P :devil:

blue-eyes

Duizend kilometer achter de rug, maar een SSP600 rijker ;)

Eerst maar even eten, kinder etc. Later volgen wat foto's.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op april  3, 2009, 18:46:25
Duizend kilometer achter de rug, maar een SSP600 rijker ;)

Eerst maar even eten, kinder etc. Later volgen wat foto's.

Nice!

Ik had al een 300 zien staan op audiomarkt voor 1500 euri.
Heb je niet slecht gedaan!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Davey

Dat je eerst kan eten  :devil:. Man met ruggegraat. Ach, als ie tijdens het eten niet in zicht staat valt het misschien wel mee  ;)

Sol

Hartstikke mooi! Gefeliciteerd Blue! ;)
Top-aankoopje... :thumbs-up:

Ben benieuwd naar de pica's. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Peerless Monster

Citaat van: Sol op april  3, 2009, 19:34:05
Hartstikke mooi! Gefeliciteerd Blue! ;)
Top-aankoopje... :thumbs-up:

Ben benieuwd naar de pica's. ;D

En allemaal vreselijk jaloers ;) ;D
Eerst lekker bijkomen van die 1000 kilometer...
Hoe lang heb je er over gedaan?
Een klein uurtje?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Sol

Citaat van: Peerless Monster op april  3, 2009, 19:59:23
En allemaal vreselijk jaloers ;) ;D

Wat denk jij dan...absolute envy! :blush:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

Na het eten eerst met de kleinen gespeeld en de oudste naar bed gebracht. Matthijn (11 mnd) kruipt nog ergens rond.
Ik had gisteren met het demonteren van de kabels alles gelabeld, dus het aansluiten was maar 5 minuten. Probeer maar eens 18 (!!) identieke kabels uit elkaar te houden, duurt veel te lang ;)
Alles is ondertussen ook ingeregeld: afstanden en dB. En nog wat profilen aangemaakt.
Het kan los! Ondertussen staat een CD'tje vrolijk te spelen.
Vanavond gaan we Harry Potter deel 1 (BD) verder kijken, gisteren op pauze gezet.

Morgen komen de foto's ;)

Als kleine goedmaker een fabrieksfoto:

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Gefeliciteerd man! Mooie aanwinst  :thumbs-up:

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op april  3, 2009, 18:47:42
Nice!

Ik had al een 300 zien staan op audiomarkt voor 1500 euri.
Heb je niet slecht gedaan!

Die is verkocht aan een vriend / forumgenoot hier ;) .
Overigens is dat een spliksplinternieuwe.... Dezelfde handelaar verkoopt ook nog SSP600's voor 3000 euro, ook helemaal nieuw. Dat is toch mooi bijna 6000 euro korting.... ! !


Mijn eigen handelaar vertelde me zojuist dat ik geluk had gehad, hij had te laat gezien dat op internet de SSP300 nog maar 1500 euro opbrengt. Dan is het toch mooi dat ik nog 2200 euro heb gevangen ;D ;D

Hij bracht het ook sportief, hij vertelde dat ik een betere deal had gesloten dan hij had gedaan en feliciteerde me daarmee.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op april  3, 2009, 20:37:54
Die is verkocht aan een vriend / forumgenoot hier ;) .
Overigens is dat een spliksplinternieuwe.... Dezelfde handelaar verkoopt ook nog SSP600's voor 3000 euro, ook helemaal nieuw. Dat is toch mooi bijna 6000 euro korting.... ! !


Mijn eigen handelaar vertelde me zojuist dat ik geluk had gehad, hij had te laat gezien dat op internet de SSP300 nog maar 1500 euro opbrengt. Dan is het toch mooi dat ik nog 2200 euro heb gevangen ;D ;D

Hij bracht het ook sportief, hij vertelde dat ik een betere deal had gesloten dan hij had gedaan en feliciteerde me daarmee.

Dat vind ik het mooie aan duitsers. Wij hebben de 802D die nog geen 2 maanden oud was voor 7500 euro gehaald toen der tijd. Ook hier had de persoon niet echt opgelet hij had er meer voor kunnen vragen. Maar ja moet zeggen dat die duitsers wel sportief zijn in die dingen.

Alle transacties via duitsland of het nu audio of andere dingen zijn is altijd perfect verlopen.

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op april  3, 2009, 19:59:23
En allemaal vreselijk jaloers ;) ;D
Eerst lekker bijkomen van die 1000 kilometer...
Hoe lang heb je er over gedaan?
Een klein uurtje?

Het was stervensdruk, dus zowel heen als terug er 5 uur over gedaan. En dan met name in Nederland.

Overigens mochten hier natuurliefhebbers en oude cultuurliefhebbers rondlopen, ga naar Idar Oberstein. Oud dorpje (stad) met enorm veel edelsmeden. Ter oriëntatie: zo'n 50 km ten oosten van Trier. En Trier zal zeker bekend zijn bij de liefhebbers hier ;).
De laatste 50 km binnendoor gereden. Steengroeves, berg na berg (voor nederlandse begrippen dan ;D), slinger na slinger om de berg op en af te komen, smalle wegen op bergen waar je nauwelijks kan passeren, massa's riviertjes en beken rijkelijk voorzien van watervalletjes. Steile rotswanden, donkere bossen, ik blijf dat mooi vinden.

Ben dan ook wel vaker in Dld. op vakantie geweest ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Om van alles een korte allesomvattende samenvatting te geven: über! :notify:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.