hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: Blue-Eyes op september  5, 2010, 14:46:02
Je kan er ook 3800 dollar tegenaan gooien:

p.s. Mooi apparaat om te zien. Waar moet ik een slimdevice kwa prestaties plaatsen? Instap, mid, of hoger? En tov je oude Logitech?
Logitech heeft Slimdevices overgenomen, het is dus alleen de naam die op een gegeven moment gewijzigd is. What's in a name  :D
Ik heb de transporter en de squeezebox classic (beiden in originele staat en analoog uit) AB kunnen vergelijken en wat me nog het meeste bijstaat was meer rust in het geluid bij de transporter.

Een squeezebox is echt een instap apparaat (alhoewel ik de nieuwere touch nog niet gehoord heb), de transporter is naar mijn mening (in zijn originele staat) mid en zeker geen high end. Na modificatie gaat deze (de transporter) zich duidelijk in hoger sferen begeven  :thumbs-up:

hifiman

Citaat van: celerontje op september  5, 2010, 15:04:41
Ronald heeft er veel minder voor betaald, 500 of zo. ;)
:-X Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar wat ik tweedehands betaald heb was nog altijd in de 4 cijfers  :notify: 1250 euro lijkt een gangbare 2de hands prijs  te zijn.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september  5, 2010, 15:27:22
Over engine gesproken, net weer even een rondje op mijn stalen, op 2 cilinders hinkende ros gestreden.....en ben weer tot reden vatbaar.
:headbanging:

Dirk

Citaat van: Audioloog op september  5, 2010, 17:53:03
:-X Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar wat ik tweedehands betaald heb was nog altijd in de 4 cijfers  :notify: 1250 euro lijkt een gangbare 2de hands prijs  te zijn.
idd, aan 1000€ zie je ook wel eens (2 keer inmiddels)...maar dan is het zaak om snel te zijn  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

riwi

Citaat van: Dynky op september  5, 2010, 17:56:04
idd, aan 1000€ zie je ook wel eens (2 keer inmiddels)...maar dan is het zaak om snel te zijn  ;)

Had jij deze nou nog vergeleken met je Majik DS?
En waarom voor de Linn gekozen? geluidskwaliteit, bedienings gemak?

celerontje

Citaat van: Audioloog op september  5, 2010, 17:53:03
:-X Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar wat ik tweedehands betaald heb was nog altijd in de 4 cijfers  :notify: 1250 euro lijkt een gangbare 2de hands prijs  te zijn.
Sorry, wishful wrong thinking! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Dynky op september  5, 2010, 17:56:04
idd, aan 1000€ zie je ook wel eens (2 keer inmiddels)...maar dan is het zaak om snel te zijn  ;)
En snel was ik  :D

hifiman

Citaat van: riwi op september  5, 2010, 17:57:53
Had jij deze nou nog vergeleken met je Majik DS?
En waarom voor de Linn gekozen? geluidskwaliteit, bedienings gemak?
Die kan niet tippen aan mijn transporter  ;) Wat bedieningsgemak en mogelijkheden betreft is er niets beters dan het squeezeboxserver gebeuren, maar dat is uiteraard mijn heel persoonlijke mening  :xmas:

Edit: om te voorkomen dat dit verkeerd geintepreteerd wordt: de Majik DS is een prima apparaat!

Dirk

Citaat van: riwi op september  5, 2010, 17:57:53
Had jij deze nou nog vergeleken met je Majik DS?
En waarom voor de Linn gekozen? geluidskwaliteit, bedienings gemak?
ik heb m'n Majik niet rechtstreeks in mijn setup vergeleken met de SB Touch (die was nl. 2 dagen ervoor de deur uit ;)), maar 'k ben wel erg zeker dat deze een klasse hoger speelt.
De integratie zowel visueel als geluidstechnisch met de Kisto was voor mij de hoofddrijfveer...dat samen met het buitenkansje (financieel) wat ik bij deze unit natuurlijk had  8)
bedieningsgemak is bij Linn zeker niet hoger dan bij SB (ik draaide op iPeng bij de SB), maar al bij al valt de interface van ChorusDS me nog wel mee...ondanks sommige horrorverhalen die de ronde doen :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Citaat van: Audioloog op september  5, 2010, 17:53:03
:-X Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar wat ik tweedehands betaald heb was nog altijd in de 4 cijfers  :notify: 1250 euro lijkt een gangbare 2de hands prijs  te zijn.

Er staat nu een demo te koop, zilver, bij Versnel in Apeldoorn voor 1250.



Gaat de ontwikkeling nu in een sneltreinvaart? Dat over een jaar de Logitech Transporter niet meer mee kan komen? Etc.?

p.s. Dus alles ingesteld, gebruikt met een squeezebox classic, touch, is 1 op 1 te gebruiker met de transporter? Dat is mooi! Ik werk nu ook met de serversoftware. Handig, snel is wat anders, maar ALLES doet het, op een goede manier. Maar doet nog wel wat spartaans aan.

p.s. En de interne DAC? Je ziet erg veel mensen die een externe DAC gebruiken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

Citaat van: Blue-Eyes op september  5, 2010, 18:05:50
Er staat nu een demo te koop, zilver, bij Versnel in Apeldoorn voor 1250.
Ik zag het ja. De transporter is helaas "end of life", logitech gaat er niet mee door (blijkbaar een te kleine doelgroep voor deze muizenboer  :D ) en ik ben benieuwd of dit betekent dat ze straks voor een prikkie te krijgen zijn of dat de prijzen daardoor juist 2de hands omhoog gaan...  :sneaky2:

Citaat van: Blue-Eyes op september  5, 2010, 18:05:50
Gaat de ontwikkeling nu in een sneltreinvaart? Dat over een jaar de Logitech Transporter niet meer mee kan komen? Etc.?
De ontwikkeling van open source producten (heb het nu even puur over de software) gaat meestal in een sneltreinvaart tov proprietary produkten, ik verwacht dan ook dat de voorsprong van squeezebox server in functionaliteit tov andere produkten alleen maar groter zal worden. Wat de hardware betreft, de transporter heeft reeds een 192 kHz/24 bits dac (alleen jammer dat dit niet benut wordt en slechts tot 96 kHz mogelijk is) en zal wat dat betreft dus mijns inziens niet zo heel snel "verouderd" zijn.

Citaat van: Blue-Eyes op september  5, 2010, 18:05:50
p.s. Dus alles ingesteld, gebruikt met een squeezebox classic, touch, is 1 op 1 te gebruiker met de transporter? Dat is mooi!
Klopt.

Citaat van: Blue-Eyes op september  5, 2010, 18:05:50
Ik werk nu ook met de serversoftware. Handig, snel is wat anders, maar ALLES doet het, op een goede manier. Maar doet nog wel wat spartaans aan.
Snelheid hangt uiteraard ook van de gebruikte pc af, de nieuwe 2.6 versie zal overigens sneller zijn (alhoewel ik geen klachten heb).
Hoezo spartaans? Wat bedoel je precies?

Citaat van: Blue-Eyes op september  5, 2010, 18:05:50
p.s. En de interne DAC? Je ziet erg veel mensen die een externe DAC gebruiken.
Ligt eraan welk apparaat je bedoeld, de transporter heeft een AK4396 dus dat zit wel snor  :music:


blue-eyes

Citaat van: Audioloog op september  5, 2010, 18:18:10

Hoezo spartaans? Wat bedoel je precies?


Ligt eraan welk apparaat je bedoeld, de transporter heeft een AK4396 dus dat zit wel snor  :music:



Dat zit dus wel goed kwa toekomst ;)

Spartaans: niet echt fancy, niet echt snel, soms wat onhandig. Bijv verwijderen uit favorites. Dat moet beter en handiger kunnen. Wellicht in een volgende versie.

Er is inmiddels een nieuwere versie van de software dan hetgeen ik gebruik, maar nog niet geport voor Synology software.

Mbt DAC: DAC's staan niet stil, er komen steeds meer en betere. Ik denk dat ik ook de interne DAC van mijn Classe PRE zou gebruiken. Maar dat is een gevoel, mede gebaseerd op aansluitingsgemak.

p.s. Laten we voor jou hopen dat de prijzen stijgen, en voor mij dat ze dalen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september  5, 2010, 17:34:43
Haha, zoiets ja. De burson audio discrete opamps hebben plaats moeten maken voor een beter klinkende IC opamp in een DC coupled, filterloze  verschilversterker configuratie met unity gain.  :crazy: Met dank aan Scrutinizer voor het vinden van deze beter klinkende analoge output stage. Een AB vergelijk bij mij thuis tussen zijn en mijn transporter hebben mij overtuigd en toen gisteravond de opampjes na hun lange reis uit Canada hier arriveerden, heb ik ze gelijk in de transporter gebouwd. Zoals te zien is op de foto's heb ik gekozen voor een printje (in rubber opgehangen aan het chassis). Alles bedraad met zilver uiteraard  :angel:

De boel staat nu lekker in te spelen, dus ik hou de termen als "meer zwart" en "meer lucht" nog heel even voor me :D

Ik zie het ...... what a pitty.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: Blue-Eyes op september  5, 2010, 19:24:36
Spartaans: niet echt fancy, niet echt snel, soms wat onhandig. Bijv verwijderen uit favorites. Dat moet beter en handiger kunnen. Wellicht in een volgende versie.
Je gebruik de web GUI? Ik vind de bediening middels een ipod touch echt super  :)

Citaat van: Blue-Eyes op september  5, 2010, 19:24:36
Mbt DAC: DAC's staan niet stil, er komen steeds meer en betere. Ik denk dat ik ook de interne DAC van mijn Classe PRE zou gebruiken. Maar dat is een gevoel, mede gebaseerd op aansluitingsgemak.
Dat is natuurlijk wel zo maar ik zie weinig echt schokkende innovaties op dat gebied, ze doen (bijna) allemaal 24@192 en verwacht geen echt schokkende vernieuwingen qua klank op de korte termijn, maar wie weet, heb bijvoorbeeld de AK4397 chip nog niet gehoord  :music:

Citaat van: Blue-Eyes op september  5, 2010, 19:24:36
p.s. Laten we voor jou hopen dat de prijzen stijgen, en voor mij dat ze dalen :D
Haha, nee hoor, ik hoop ook dat deze dalen, als mijn transporter dan onverhoopt de geest zou geven koop ik goedkoop weer een andere  ;)

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september  6, 2010, 09:41:33
Ik zie het ...... what a pitty.

;)

Anton.
Ik kreeg geen zweefbouw vergunning van de gemeente  ;)


blue-eyes

Citaat van: Audioloog op september  6, 2010, 11:01:30
Je gebruik de web GUI? Ik vind de bediening middels een ipod touch echt super  :)
Yep. Ik heb geen apparatuur waar een appeltje op staat :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

Citaat van: Blue-Eyes op september  6, 2010, 11:13:13
Yep. Ik heb geen apparatuur waar een appeltje op staat :D
Ik denk dat als je het eens in de praktijk probeert (ipeng op ipod touch) je om zult zijn  ;)

)p(


blue-eyes

Ik heb nog een Nokia 6310i in gebruik :D


Ik hoef geen fancy telefoon. Ik heb altijd een 12" laptop bij me met alles erop en eraan.



p.s. Ik gebruik een Pronto om de Squeezebox te bedienen. De discussie was het spartaans gebruik van de Squeezebox SERVER
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

Citaat van: Blue-Eyes op september  6, 2010, 13:57:00
p.s. Ik gebruik een Pronto om de Squeezebox te bedienen. De discussie was het spartaans gebruik van de Squeezebox SERVER
Correctie: van de webbased client, hetgeen net zo goed een client is als ipeng of andere clients, heeft in die zien dus niks met de server te maken  ;) Overigens zijn er verschillende skins te kiezen in de web client, wellicht zit daar nog wat leuks tussen (?)

)p(

Citaat van: Audioloog op september  6, 2010, 17:28:17
Correctie: van de webbased client, hetgeen net zo goed een client is als ipeng of andere clients, heeft in die zien dus niks met de server te maken  ;) Overigens zijn er verschillende skins te kiezen in de web client, wellicht zit daar nog wat leuks tussen (?)

Een alternatief voor de webclient op een pc is Moose...vreemde naam maar best een goed programma.

http://www.rusticrhino.com/drlovegrove/

JeKa

Citaat van: )p( op september  6, 2010, 18:03:51
Een alternatief voor de webclient op een pc is Moose...vreemde naam maar best een goed programma.

http://www.rusticrhino.com/drlovegrove/

Kent iemand goede alternatieven voor de Mac?

hifiman

Nieuwe foto neergezet van de binnenkant van de transporter (na het doen van wat kleine "schoonheids" wijzigingen hedenochtend)  ;)


morca

Citaat van: Audioloog op augustus 28, 2010, 15:23:36
De buit is binnen, de metingen en experimenten zijn gedaan en ik kom voorlopig uit op deze 3 filters    :sneaky2:

filter 1: F=20.0 G=9.0 B=1.0
filter 2: F=45.2 G=-7.0 B=0.5
filter 3: F=62.5 G=-3.5 B=0.1



hee Ronald

heb je een nieuwe gekocht
hahaha lachen doet ie het goed tov de oude die ik nu heb
heb even je topic gelezen over de bankshakers doen ze het beter naar wens nu?

gr Morca

hifiman

Citaat van: morca op september 14, 2010, 18:57:51
hee Ronald

heb je een nieuwe gekocht
Dat klopt  ;D

Citaat van: morca op september 14, 2010, 18:57:51
hahaha lachen doet ie het goed tov de oude die ik nu heb
Hij doet het even goed  ^-^ Had er voorheen nooit gedacht om de bass shakers te equalizen, zowel dan ik de DSP1124 niet weggedaan  ;) Het nieuwe model is wel een stuk simpeler te bedienen overigens  :thumbs-up:

Citaat van: morca op september 14, 2010, 18:57:51
heb even je topic gelezen over de bankshakers doen ze het beter naar wens nu?
Toevallig wilde ik er net komend weekend nog eens naar kijken, het is nog niet helemaal naar wens, denk dat ik ze wat over-ge-equalized heb. Maar dat geeft niet, het is gewoon geinig om mee te klooien  :)