Parkview Stereo Journey

Gestart door WickedGame, februari 22, 2007, 22:50:17

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 11

WickedGame

Citaat van: mark235 op oktober 21, 2013, 10:41:01
Houdt er wel rekening mee dat ik de MRX-700 beluisterd heb met een CAV-75 als eindversterker. Ik heb puur de voorversterking vergeleken omdat ik overweeg om in de toekomst een MRX als processor te gebruiken, net zoals Evilniek (eea hangt nog wel af van de keuze stereo of door gaan met surround). De CAV-75 deed veel om de Classé sound te bewaren. Als je een MRX-700 met zijn eigen eindversterking neemt is het weer een stapje verder weg van het Classé geluid. Met een Classé eindversterker erop was het verschil tussen de MRX-700 en SSP-300 minimaal. Sterker nog, ik kon ze niet uit elkaar houden.

Wat betreft de prijs van de 710, daarvan moeten we nog afwachten wat het wordt. Er was sprake van veel hogere prijzen een tijdje terug in het Anthem draadje, maar de US prijzen van de nieuwe reeks zijn tot nu toe best redelijk ($2000 voor de 710). Zou best kunnen dat de EU prijzen voor de nieuwe reeks niet veel af zullen wijken van de advies prijzen van de oude reeks.

Okay je hebt de MRX dus als VV gebruikt, nu zou dit voor platenspeler/stereo weergave ook bij mij zo zijn omdat dan de CA-2200 het eind deel op zich neemt. Maar voor surround wordt het een ander verhaal. Dan neemt de CA-2200 de luidsprekers voor voor zijn rekening en de surrounds en center zouden dan de MRX-700(of 710) voor zijn rekening moeten nemen. Dus vandaar dat ik een harmonie zoek tussen Classé en de nieuwe Receiver.

Qua prijzen nog even afwachten dus, als ze meevallen dan is de MRX710 een optie. Al verwacht ik niet dat die rond de 1500,- zal zitten. En ik moet helaas wel strikt zijn voor de 1500,- euro, ga daar niet meer aan uitgeven.

Raymond187

Het zou me verbazen als je de mrx700 nieuw voor €1500 kan kopen.

WickedGame

Citaat van: frank2 op oktober 21, 2013, 10:56:59
Ik gebruik de Anthem nrx 700 gedeeltelijk (voor stereo) als processor, dat doet hij goed, een EV eerst een Belles nu een Plinius doet het wel een stuk beter als eindversterker. Echter de processor of VV doet het zeker niet slecht al zijn er vast betere VV te vinden. Ik kan er zo goed mee leven, vind het een meer dan prima geluid geven. Heb niet de behoefte om er een aparte VV voor te zetten voor stereo.

Voor surround gebruik ik wel de achter kanalen van de Anthem. Surround is goed, meer dan goed.
Ik heb voor de 700 gekozen omdat deze tov de 500 een meer ruimtelijk geluid gaf, waarschijnlijk veroorzaakt door de ringkern transformator.

Ha Frank, jij als voorvechter voor Anthem ;) had ik jouw wel verwacht dat je je zou mengen. Het VV deel is interessant die je noemt, ik ken Plinius (gehoord bij Peerless Monster) en ben dan ook wel benieuwd naar Anthem geraakt als je nu ook al meld dat dit goed matched.

Voor echt CD's luisteren gebruik ik de CDP-502 van Classé in combo met de CA-2200. Alleen de platenspeler en de Squeezebox gaan via de receiver op stereo naar de CA-2200. Dus vandaar de reden dat de receiver op stereo goed moet presteren en moet matchen met de CA-2200. Het leuke is dat jouw situatie eigenlijk gelijk is aan die van mij mbt surround waarbij je de eindtrappen van de MRX700 gebruik.

Als ik zou upgraden/sidegraden naar Athem zou ik sowieso voor een 700 gaan. De 500 en 300 zijn voor mij geen optie. Voor het uiterlijk is de 710 wel mijn voorkeur maar gaat niet matchen met de prijs die ik in gedachten heb. Of er moet een postcodeloterij kanjer op mijn adres vallen  :laugh:

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 21, 2013, 11:12:37
Het zou me verbazen als je de mrx700 nieuw voor €1500 kan kopen.

W&W heeft er nog 1 staan voor 1599,- dus komt toch akelig in de richting  :laugh:

frank2

Citaat van: WickedGame op oktober 21, 2013, 11:16:56
W&W heeft er nog 1 staan voor 1599,- dus komt toch akelig in de richting  :laugh:

als die er nog is. Zou wel even bellen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Van een sr7007 naar een mrx700 is geen sidegrade hoor.

Citaat van: WickedGame op oktober 21, 2013, 11:16:56
W&W heeft er nog 1 staan voor 1599,- dus komt toch akelig in de richting  :laugh:
ohh dat is een koopje als die nieuw (ongebruikt) is.

Week op test thuis  :thumbs-up:

Met een postcodeloterij komt er hopelijk toch wel wat beter dan een receiver :)

cardas49

Ik vraag me wel af hoe homogeen je weergave wordt met de eindversterking van een kanjer zoals de CA-2200 en de meer bescheiden MRX-700 in 1 surround set. Lijkt me dat het verschil  tussen je fronts en overige speakers hoorbaar zal zijn. Voor de rears zal het minder uit maken als dat het geval is, maar je center is een ander verhaal.

Mocht je de 700 thuis gaan uitproberen ben ik erg benieuwd naar je bevindingen!
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Citaat van: mark235 op oktober 21, 2013, 12:19:18
Ik vraag me wel af hoe homogeen je weergave wordt met de eindversterking van een kanjer zoals de CA-2200 en de meer bescheiden MRX-700 in 1 surround set. Lijkt me dat het verschil  tussen je fronts en overige speakers hoorbaar zal zijn. Voor de rears zal het minder uit maken als dat het geval is, maar je center is een ander verhaal.

Mocht je de 700 thuis gaan uitproberen ben ik erg benieuwd naar je bevindingen!

Dat is juist zo leuk, dat is niet zo, je hoort geluidtechnisch geen verschil. Ik heb als fronts grote ushers, als backspeaker kleine ushers op de Anthem aangesloten. Voor via een zware EV. Toch blijft alles geheel als homogeen klinken. Als je de ARC de metingen laat doen dan hoor je en zie je naderhand dat de fronts bij mij op -3 staan en achter op +3. Als de sound van je overige speakers maar hetzelfde is hoor je het niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cardas49

Citaat van: frank2 op oktober 21, 2013, 12:25:45
Dat is juist zo leuk, dat is niet zo, je hoort geluidtechnisch geen verschil. Ik heb als fronts grote ushers, als backspeaker kleine ushers op de Anthem aangesloten. Voor via een zware EV. Toch blijft alles geheel als homogeen klinken. Als je de ARC de metingen laat doen dan hoor je en zie je naderhand dat de fronts bij mij op -3 staan en achter op +3. Als de sound van je overige speakers maar hetzelfde is hoor je het niet.

Dit impliceert dat met ARC actief het kwalitatieve verschil tussen verschillende klassen versterking niet meer hoorbaar zou zijn. Homogeniteit is meer dan alleen gelijke volumes uit alle kanalen, toch?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Citaat van: mark235 op oktober 21, 2013, 13:07:50
Dit impliceert dat met ARC actief het kwalitatieve verschil tussen verschillende klassen versterking niet meer hoorbaar zou zijn. Homogeniteit is meer dan alleen gelijke volumes uit alle kanalen, toch?

Zeker, en de fronts klinken wel iets beter dan de backspeakers, maar de sound is en blijft wel gelijk.
Overigens de Anthem heeft goede versterkers aan boord.

Mijn achter speakers zijn echt wel minder dan mijn fronts, maar de sound van beide is wel duidelijk Usher. Dus de sound is wel gelijk. Ik draai met een 4.0 opstelling. Als je van een ander merk dat ook hebt blijft de beleving homogeniteit zeker overeind.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Citaat van: mark235 op oktober 21, 2013, 12:19:18
Ik vraag me wel af hoe homogeen je weergave wordt met de eindversterking van een kanjer zoals de CA-2200 en de meer bescheiden MRX-700 in 1 surround set. Lijkt me dat het verschil  tussen je fronts en overige speakers hoorbaar zal zijn. Voor de rears zal het minder uit maken als dat het geval is, maar je center is een ander verhaal.

Mocht je de 700 thuis gaan uitproberen ben ik erg benieuwd naar je bevindingen!

Ik blijf van mening dat het geluid voor zeker 80% wordt bepaald door de luidsprekers. En aangezien ik alles uit de 8xx reeks heb moet dit wel goedkomen. Anderzijds de ervaring heb ik nu al met de Marantz en Classé combinatie welke goed matchen. En uiteraard zal in surround de achterluidsprekers harder spelen dan de fronts om het geheel recht te trekken. Dat zal met de komst van een andere receiver uiteraard niet veranderen.

De center is het idem dito mee, deze speelt een fractie harder dan de fronts. Weet uit mijn hoofd niet meer hoeveel harder, maar het was geen groot verschil.

Citaat van: frank2 op oktober 21, 2013, 12:25:45
Dat is juist zo leuk, dat is niet zo, je hoort geluidtechnisch geen verschil. Ik heb als fronts grote ushers, als backspeaker kleine ushers op de Anthem aangesloten. Voor via een zware EV. Toch blijft alles geheel als homogeen klinken. Als je de ARC de metingen laat doen dan hoor je en zie je naderhand dat de fronts bij mij op -3 staan en achter op +3. Als de sound van je overige speakers maar hetzelfde is hoor je het niet.

Dit zal hier niet anders zijn, zelfde range/merk speakers dus met goed afstellen is er een goede sound bubble te realiseren. Is nu al het geval, maar zal met de komst van ARC of XT32 nog wat beter zijn.

Citaat van: mark235 op oktober 21, 2013, 13:07:50
Dit impliceert dat met ARC actief het kwalitatieve verschil tussen verschillende klassen versterking niet meer hoorbaar zou zijn. Homogeniteit is meer dan alleen gelijke volumes uit alle kanalen, toch?

Denk dat homogeniteit ook metname toeneemt bij gelijke merken/speakers en series. In mijn geval dus B&W 8xx reeks in Frank zijn geval Usher. Hier zorg je er al natuurlijk voor dat het geluid qua klank voor een heel groot deel gelijk is, en om die reden volume en afstanden bepalender zijn. Ga je met verschillende luidspreker merken en series werken is het natuurlijk al weer een ander verhaal.

Neemt niet weg dat versterkers een aandeel hebben in de klank, maar denk dat dit maar fractioneel is van het geheel, metname bij gelijkwaardige luidsprekers. Je komt op dit front ook al snel op het 4G principe terecht. Maar daar gaat de discussie niet over (wel leuke zij stap ;))

Citaat van: frank2 op oktober 21, 2013, 13:13:45
Zeker, en de fronts klinken wel iets beter dan de backspeakers, maar de sound is en blijft wel gelijk.
Overigens de Anthem heeft goede versterkers aan boord.

Mijn achter speakers zijn echt wel minder dan mijn fronts, maar de sound van beide is wel duidelijk Usher. Dus de sound is wel gelijk. Ik draai met een 4.0 opstelling. Als je van een ander merk dat ook hebt blijft de beleving homogeniteit zeker overeind.

:withstupid: :D

cardas49

Citaat van: frank2 op oktober 21, 2013, 13:13:45
Zeker, en de fronts klinken wel iets beter dan de backspeakers, maar de sound is en blijft wel gelijk.
Overigens de Anthem heeft goede versterkers aan boord.

Mijn achter speakers zijn echt wel minder dan mijn fronts, maar de sound van beide is wel duidelijk Usher. Dus de sound is wel gelijk. Ik draai met een 4.0 opstelling. Als je van een ander merk dat ook hebt blijft de beleving homogeniteit zeker overeind.

In 4.0 zal het verschil minder storen dan in 5.0 of 5.1. Het is met name voor de center relevant. Ik kan me voorstellen dat er in 4.0 goed met een verschil te leven is.

Citaat van: WickedGame op oktober 21, 2013, 13:23:47
Ik blijf van mening dat het geluid voor zeker 80% wordt bepaald door de luidsprekers. En aangezien ik alles uit de 8xx reeks heb moet dit wel goedkomen.

In dat geval is het geen punt. Mijn idee over dat percentage is anders, maar dat laten we even voor wat het is  :)

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Citaat van: mark235 op oktober 21, 2013, 13:56:28
In 4.0 zal het verschil minder storen dan in 5.0 of 5.1. Het is met name voor de center relevant. Ik kan me voorstellen dat er in 4.0 goed met een verschil te leven is.

In dat geval is het geen punt. Mijn idee over dat percentage is anders, maar dat laten we even voor wat het is  :)

Met percentage is ook wel iets over te zeggen, maar ik blijf wel van mening dat de luidsprekers het grootste deel van het geluid bepalen. Uiteraard spelen versterking en bronnen ook een rol, en dan ook nog in meer/mindere mate een stuk kabel en stroomvoorziening. Maar dan dwalen we natuurlijk wel even af :D


cardas49

Om dan weer on topic te fietsen  :): Is een Pioneer SC-LX model of Onkyo TX-NR3009 nog het bekijken waard? Beide merken waren in het verleden niet erg sterk op stereo gebied, maar wellicht is dat in de laatste releases nog veranderd?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Citaat van: mark235 op oktober 21, 2013, 14:46:04
Om dan weer on topic te fietsen  :): Is een Pioneer SC-LX model of Onkyo TX-NR3009 nog het bekijken waard? Beide merken waren in het verleden niet erg sterk op stereo gebied, maar wellicht is dat in de laatste releases nog veranderd?

Onkyo heb ik een onderbuik gevoel mee. Dit is gekomen in de tijd dat ik nog werkzaam was als verkoper audio en ik gewoon geen klik had met Onkyo. Ook de hoge mate van uitval en defecte Onkyo's heeft toen niet bijgedragen aan het vertrouwen in dit merk. Het zal ongetwijfeld verbeterd zijn, maar zoiets blijft je bij...

Pioneer maakt mooie receivers, voor films vind ik ze TOP! Voor audio vind ik ze wat minder. Wil niet zeggen dat ik Pioneer geen kans wil geven uiteraard. Zal dan eens moeten kijken welke Pioneer er in de categorie valt van de X4000, SR7008 etc. etc.

Valkyrie

Citaat van: WickedGame op oktober 21, 2013, 15:18:49
Onkyo heb ik een onderbuik gevoel mee. Dit is gekomen in de tijd dat ik nog werkzaam was als verkoper audio en ik gewoon geen klik had met Onkyo. Ook de hoge mate van uitval en defecte Onkyo's heeft toen niet bijgedragen aan het vertrouwen in dit merk. Het zal ongetwijfeld verbeterd zijn, maar zoiets blijft je bij...

Pioneer maakt mooie receivers, voor films vind ik ze TOP! Voor audio vind ik ze wat minder. Wil niet zeggen dat ik Pioneer geen kans wil geven uiteraard. Zal dan eens moeten kijken welke Pioneer er in de categorie valt van de X4000, SR7008 etc. etc.

Bij mij komt het gevoel "warm" en "wollig" naar voren bij Onkyo. Ik heb zelf met de 701 gespeeld en die had die eigenschappen. Wellicht is er wat veranderd in de nieuwe series, maar dat weet ik niet.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

cardas49

Citaat van: WickedGame op oktober 21, 2013, 15:18:49
Onkyo heb ik een onderbuik gevoel mee. Dit is gekomen in de tijd dat ik nog werkzaam was als verkoper audio en ik gewoon geen klik had met Onkyo. Ook de hoge mate van uitval en defecte Onkyo's heeft toen niet bijgedragen aan het vertrouwen in dit merk. Het zal ongetwijfeld verbeterd zijn, maar zoiets blijft je bij...

Geen Onkyo dus.

Citaat van: WickedGame op oktober 21, 2013, 15:18:49
Pioneer maakt mooie receivers, voor films vind ik ze TOP! Voor audio vind ik ze wat minder. Wil niet zeggen dat ik Pioneer geen kans wil geven uiteraard. Zal dan eens moeten kijken welke Pioneer er in de categorie valt van de X4000, SR7008 etc. etc.

Misschien de Pioneer SC-LX57 of LX77 ?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Raymond187

Integra?

Mjahh teveel gaan testen en zoeken is ook niks. Krijg je het verhaal bomen en bos gedoe.

3 a 4 "top" merken moet voldoende zijn.

cardas49

Citaat van: Valkyrie op oktober 21, 2013, 15:22:00
Bij mij komt het gevoel "warm" en "wollig" naar voren bij Onkyo. Ik heb zelf met de 701 gespeeld en die had die eigenschappen. Wellicht is er wat veranderd in de nieuwe series, maar dat weet ik niet.

Met de oudere reeksen was dat het geval. Vanaf de xx6 modellen (kan ook eerder zijn) en bij de huidige lijn niet meer.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Maro

Bij Onkyo denk ik aan alles behalve warm en wollig. Juist dynamisch en strak. Dat maakt het voor mij het merk als het op surround aankomt. Een film moet niet warm oid klinken. Soundtracks, zeker van de blockbusters, zijn bedoeld om met enorm veel dynamiek weer gegeven te worden. Voor muziek kan, als het je smaak is, een warm geluid je smaak zijn. Zou alleen geen moderne receiver weten die dat nog doet. Marantz al jaren niet meer al hebben ze nog steeds die naam.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Denk niet dat je in de buurt van Friesland woont, maar je bent welkom om de MRX700 een keer te komen beluisteren hoor.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Citaat van: Valkyrie op oktober 21, 2013, 15:22:00
Bij mij komt het gevoel "warm" en "wollig" naar voren bij Onkyo. Ik heb zelf met de 701 gespeeld en die had die eigenschappen. Wellicht is er wat veranderd in de nieuwe series, maar dat weet ik niet.

Hmm, dat herken ik persoonlijk niet van Onkyo, ze waren bij surround demo's die ik toen der tijd gaf best goed. Maar het aantal Onkyo's wat wij terug kregen lag erg hoog. En dat wekt helaas weinig vertrouwen in het merk op. Ook zo nu en dan lees ik dat ook huidige Onkyo's kapot gaan. En dat is toch jammer voor zo'n merk.

Citaat van: mark235 op oktober 21, 2013, 16:29:21
Geen Onkyo dus.

Misschien de Pioneer SC-LX57 of LX77 ?

Onkyo is inderdaad niet het merk waar ik een liefdes relatie mee aan zou gaan. Die ga ik ook niet meenemen in het vergelijk.

De Pioneers ga ik even onderzoeken wat de specs/prijzen zijn. Wie weet pak ik die nog mee.

Citaat van: Maro op oktober 21, 2013, 16:38:03
Bij Onkyo denk ik aan alles behalve warm en wollig. Juist dynamisch en strak. Dat maakt het voor mij het merk als het op surround aankomt. Een film moet niet warm oid klinken. Soundtracks, zeker van de blockbusters, zijn bedoeld om met enorm veel dynamiek weer gegeven te worden. Voor muziek kan, als het je smaak is, een warm geluid je smaak zijn. Zou alleen geen moderne receiver weten die dat nog doet. Marantz al jaren niet meer al hebben ze nog steeds die naam.

Die ervaring heb ik ook met Onkyo. Wat betreft de huidige Marantz line-up moet ik het ervaren.

Citaat van: larzie op oktober 21, 2013, 20:14:46
Denk niet dat je in de buurt van Friesland woont, maar je bent welkom om de MRX700 een keer te komen beluisteren hoor.  :thumbs-up:

Ik kom helaas niet vaak in Friesland, zeg maar gerust bijna nooit. Anders had ik zeker wel van je aanbod gebruik gemaakt.

WickedGame

Misschien een gekke vraag, maar de Pioneer SC-LX77 heeft een opgenomen vermogen van maar 370Watt, op een 9.2 Receiver. Is dat niet een beetje weinig?

Raymond187

Wat bedoel je met opgenomen vermogen 370W?

http://www.pioneer.eu/nl/products/42/98/405/SC-LX77-K/specs.html

ze geven 210RMS @6Ohm op per kanaal. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat een stabiel vermogen is :)

Als je naar deze receiver kijkt kan je ook naar de Yamaha 3020 kijken.

Martijnst1990

Stroomverbruik in bedrijf is inderdaad 370 watt volgens de site, ik snap dat ook nooit zo goed. Kan dat aan klasse D liggen? Aan de andere kant zie je dat volgens mij bij praktisch elke receiver, dat het stroomverbruik echt veel lager ligt dat wat hij zou kunnen leveren als je alle kanalen bij elkaar optelt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT