De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Maar wel fun :P

Ik heb net niet het achterste van mijn tong laten zien. Dus mijn mail doet mijn eigen mening wel tekort. Ik was alleen te moe om daar goed naar te luisteren, kon me er niet toe zetten en dan ga je het ook niet opmerken.
Dus ja, er is verschil, maar door de setting niet (bewust?) niet opgepakt.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2017, 11:04:51
Jack komt pas langs als de center is gearriveerd, dus je kan het sowieso horen, al dan niet bij de aflevering of later :)




Oh helemaal goed... :D. Center zit op transport volgende week... Dus ik verwacht dat we in de week erna kunnen installeren. (heb volgende week veel installatie klussen staan... ;) )

fugazi_2009

Ik gok dat Bjorn ook nog een Akkurate mee neemt zodat je die ook nog analoog in kan vergelijken? En als dat het dan wordt dan moet je ook nog verschillende versies gaan luisteren. Ik ben toen juist heel bewust voor de oudere versie van de Linn gegaan omdat ik de nieuwe te clean/saai vond. En nu klinkt saai wel heel negatief, maar goed je snapt het waarschijnlijk wel.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Luisteren naar de Akurate is altijd goed, 2/3 van het budget is in de afgelopen week verdampt door extra uitgaven in de woonkamer, en audio rack, etc. Damn, die vrouwen ook :D. Kan ik weer overnieuw beginnen met sparen hahahah ;)


@Laatste week feb. of eerste week maart dus :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2017, 12:03:53
Luisteren naar de Akurate is altijd goed, 2/3 van het budget is in de afgelopen week verdampt door extra uitgaven in de woonkamer, en audio rack, etc. Damn, die vrouwen ook :D. Kan ik weer overnieuw beginnen met sparen hahahah ;)


@Laatste week feb. of eerste week maart dus :D

Dat kan als je die ook wilt horen, maar ik vind de installatie belangrijker om die goed te doen ;).

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op februari 17, 2017, 11:53:19
Ik gok dat Bjorn ook nog een Akkurate mee neemt zodat je die ook nog analoog in kan vergelijken? En als dat het dan wordt dan moet je ook nog verschillende versies gaan luisteren. Ik ben toen juist heel bewust voor de oudere versie van de Linn gegaan omdat ik de nieuwe te clean/saai vond. En nu klinkt saai wel heel negatief, maar goed je snapt het waarschijnlijk wel.


Er zijn ook andere wegen hiervoor :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6632
Om alles maar uit te sluiten en zelf even te lui om zelf even te spitten :D :D

Heeft een LINN AKURATE DSM ook een HT passthrough? Dan zou je er ook zijn..... Even de discussie daar gelaten of de Classe DAC beter of minder is dan de Akurate.
In een ander tipic, andere discussie werd hier ook over gesproken.
SSP800 houden, betere stereo PRE erbij (bijv. CP800 van Classe Audio) en Video 4k rechtstreeks naar de TV (m.a.w. dubbele HDMI out op de BD speler).
De discussie ging over de vervanging van de SSP800 door de mogelijke opvolger, geruchten varieren van 10-20k..... (en dat is teveel).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Ehm, geen idee. Maar, then again, ik ben ernstig van 'keep it simple'. Dit klinkt niet als een opstelling van keep it simple. Dit klinkt als het type opstelling waarbij de dame des huizes, bij mij althans wel, roept 'Wat is @#$@#$ voor nodig om gewoon een beetje muziek uit dat ding te krijgen?'
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kjelt

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2017, 13:51:29
Heeft een LINN AKURATE DSM ook een HT passthrough?
Staat niet in dit lijstje:
http://www.audiophile.no/en/articles-tests-reviews/item/426-amplifiers-with-processor-input
maar wel de
•Linn Majik DSM
•Linn Sekrit DSM

Ik kan het me haast niet voorstellen dat er geen passthrough op zou zitten. BBG even bellen  ;)

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op februari 17, 2017, 15:22:52
Ehm, geen idee. Maar, then again, ik ben ernstig van 'keep it simple'. Dit klinkt niet als een opstelling van keep it simple. Dit klinkt als het type opstelling waarbij de dame des huizes, bij mij althans wel, roept 'Wat is @#$@#$ voor nodig om gewoon een beetje muziek uit dat ding te krijgen?'

Het is een van de opties, met daarin en een stereo keten en een HT keten die de EV en speakers delen ;) . Dus Linn PRE/DAC/STREAMER en Classe EV, LS. Dus hoezo keten langer of lastig? In geval van Een filmpje kijken heb je 1 schakel extra, de Linn is dan een dure kroonsteen tussen de PRE en de EV :P
En, de vrouw des huizes mag doet niets met de stereo.

We hebben een stereo DAB+ radio, die gebruikt ze om muziek te luisteren. Radio of Spotify of muziek van de NAS.

@Kjelt: lijstje is niet compleet. Bijv. de Classe CP800 staat er niet bij, die heeft ook een bypass.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2017, 13:51:29
Om alles maar uit te sluiten en zelf even te lui om zelf even te spitten :D :D

Heeft een LINN AKURATE DSM ook een HT passthrough?

Yep!

blue-eyes

Kijk!

Wederom afgezien van de discussie wat beter is, dit is wel fors goedkoper dan een stereo PRE, DAC en Streamer ;) . Alleen al bijv. een 2e handse Classe Audio CP800 kost al 4,5k.
De DSM is voor ruim minder dan 4k te vinden.

Is de DSM gelijkwaardig aan de DS, maar dan met een PRE ingebouwd?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2017, 17:45:12
Kijk!

Wederom afgezien van de discussie wat beter is, dit is wel fors goedkoper dan een stereo PRE, DAC en Streamer ;) . Alleen al bijv. een 2e handse Classe Audio CP800 kost al 4,5k.
De DSM is voor ruim minder dan 4k te vinden.

Is de DSM gelijkwaardig aan de DS, maar dan met een PRE ingebouwd?

Ja, ze zijn zo goed als identiek aan elkaar als het gaat om streaming. Ik kan onze demo meenemen als je wilt, deze is ook als ex-demo te koop ;) (zie Linn topic). Alleen subwoofer integratie in stereo en cinema gaat dan weer niet tegelijkertijd ;).

blue-eyes

Nee, je hoeft 'm niet mee te nemen. Ik ga 'm niet kopen, maar als je 'm alsnog meeneemt, top :P

Ik waardeer je snelheid van antwoorden en het meedenken. Ik houd ervan paden in voren uit te lopen en een plan te maken.
Mocht muziek belangrijker worden (nadruk ligt nu op film), en daarbij de verwachting dat de opvolger van de Classe SSP800 mij te duur gaat zijn is dit een mogelijke pad die ik in kan slaan. Ik wil een set enigszins wat gebalanceerd kwa uiterlijk houden. Lees PRE en EV.
Relatief "weinig"  geld, maar toch 4K, DTS HD en stereo naar een wellicht hoger nivo. Als het al geen smaak gaat zijn ipv een technisch hoger.

Ik realiseer me het verschil vwb de subwoofer. Ik betrap me er op tot nu toe dat ik ZONDER de sub luister, zo'n verschil maken de WB's al met de JBL's.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#6641
Citaat van: fugazi_2009 op februari 17, 2017, 20:07:58
Wat is het Linn topic?

Nieuwe helpdesk voor oude helpdesk: L I N K J E
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Ik denk dat mijn vriendin serieus blij wordt met een Linn Klimax unit, EV en streamer. Eenvoudige receiver en BD speler verstoppen in een kast....
Als ik naar de Linn Klimax kijk snap ik dat wel, erg mooi vorm gegeven, klein en veel beter neer te zetten dan mijn "huidige lompe set"!
En eerlijk is eerlijk, waanzinnige vormgeving. Klank zal prima in orde zijn. Out of my league, ga ik niet naar kijken. En daarbij gaat de HT fors minder dan nu.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mitch--

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2017, 20:21:14
Ik denk dat mijn vriendin serieus blij wordt met een Linn Klimax unit, EV en streamer. Eenvoudige receiver en BD speler verstoppen in een kast....
Als ik naar de Linn Klimax kijk snap ik dat wel, erg mooi vorm gegeven, klein en veel beter neer te zetten dan mijn "huidige lompe set"!
En eerlijk is eerlijk, waanzinnige vormgeving. Klank zal prima in orde zijn. Out of my league, ga ik niet naar kijken. En daarbij gaat de HT fors minder dan nu.

Pas maar op dat je niet straks een hele Linn set hebt staan ;) Klinkt warempel geweldig op WB ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2017, 20:07:23
Nee, je hoeft 'm niet mee te nemen. Ik ga 'm niet kopen, maar als je 'm alsnog meeneemt, top :P


We overleggen nog wel even voor installatie ;)

denoontje

Citaat van: Mitch-- op februari 18, 2017, 04:39:27
Pas maar op dat je niet straks een hele Linn set hebt staan ;) Klinkt warempel geweldig op WB ;)

idd ;)

blue-eyes

Er is nu nog geen sprake van. Maar ik ben wel aan het kijken, ik wil sowieso de stap naar 4 K maken later dit jaar. Dat heeft consequenties. Ik ben gewoon zaken uit te lopen. En dan wordt ik wel eens impulsief. Er moet geen koopje langskomen :P
Maar ik wil ook enige consistentie in de set, ik wil geen 10 merken in het rack. Helaas ontkom je daar niet meer aan. De Classe PRE en EV is dan een mooie eye catcher, en een super set.


Volgens mij is een DSM wel een ideale test..... Als PRE te testen, analoog te testen en digitaal te testen...... Dat geeft iig een uitgangspunt mbt de Classe als PRE,DAC, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: bmateijsen op februari 17, 2017, 11:32:43
Oh helemaal goed... :D. Center zit op transport volgende week... Dus ik verwacht dat we in de week erna kunnen installeren. (heb volgende week veel installatie klussen staan... ;) )

Oh, oh, dat is installeren in de week van 27/2? Dat is jammer, dan ga ik niet bij het installeren zijn, had ik wel leuk gevonden. Maar die week zit ik op HQ.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Doen we het een week later ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey