Hoogpolig of zwaarder kleed beter voor de akoestiek?

Gestart door Bas Akkerman, augustus 19, 2012, 19:32:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Perfectionist

#25
En ook een bericht van Abz verwijderd. Zie eerdere opmerking van Beunky. Subtiel ridiculiseren van groepen is aan beide kanten niet toegestaan, ook al wordt het zgn humorvol bedoeld.

Graag weer on topic nu.
Een beter forum begint bij jezelf.

neverywhere

#26
Koop toch gewoon een Perzisch tapijt...staat in elk interieur en dempt als de beste...heb er zelf 2 liggen en je wilt niet weten wat een verschil het maakte.

Jammer dat ik ze niet ook aan het plafond kan hangen anders had ik dat al gedaan.

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

morca

Hier ligt hoogpolig met dikke laag rubber eronder.
Absorbeert aardig vind ik denk mede door die dikke rubber onderlaag.
Ondervloer bedekking is ook best belangrijk voor je akoestiek imo

Kingpin

Same here, zonder enige acoustische maatregelen met alleen tapijt en in de hoeken wat grote planten toch best een goed resultaat behaald qua demping.
Teveel dempen is ook niet goed, wordt het geluid kill van  ... weg 'live' gevoel.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Willy de Woofer

Citaat van: Kingpin op augustus 25, 2012, 12:47:59
Same here, zonder enige acoustische maatregelen met alleen tapijt en in de hoeken wat grote planten toch best een goed resultaat behaald qua demping.
Teveel dempen is ook niet goed, wordt het geluid kill van  ... weg 'live' gevoel.
Een dode kamer, lijkt me ook niet zo lekker klinken.

morca

Nou de hoeken goed afdempen heb ik goeie ervaring mee,ik had 2 opgerolde onderdekens van een waterbed achter me gordijnen hangen.
Helpt goed hoor de hoeken zo dood maken,witte gordijnen en die dingen ook dus je ziet eigenlijk helemaal niks.
En dan ga ik nog een paar panelen bouwen.
Ik heb boven een kamer die redelijk dood klinkt ,maar dat klinkt juist super.

Je hele huiskamer volhangen is idd geen goed idee ,maar goed doordachte punten afdempen of wat ophangen,werkt super.

garmtz

Citaat van: AbZ op augustus 21, 2012, 08:08:13
50cm dik steenwol tegen 1e reflectie?  Are u serious? 
Of bedoel je 1e orde room mode?  Volgens mij loopt hier eea door elkaar...

Nee, de 1e orde reflectie bedoel ik. Die is ook breedbandig te dempen. Niet dat iemand dat doet natuurlijk, het was een theoretisch geval.

SpeedyAndré

Ik heb goede ervaringen met project tapijt, omdat je de hele ruimte bedekt is het effect groot maar toch niet overdreven.
Voordeel is dat het dik, stug en slijtvast is zodat je ook bijv. makkelijk een burostoel kan gebruiken.
Het verschil met de buren (stenen vloer) is gigantisch, die hebben een galmbak en bij mij is de nagalmtijd gemiddeld <1 sec.
Dit komt de plaatsing en ruimtelijkheid ten goede en zeker ook met 7.1 geluid omdat alle speakers profiteren.
In mijn vorige ruimte (grote kelder) had ik akoestisch dempende plafondplaten (geperforeerd) wat ook de nagalm onder de 1 sec bracht.
Een ander mooi voorbeeld van grote oppervlakken behandelen vind je bij Erik van Voorst met z'n geschuimde plafond.
Hij wilde z'n vloer niet veranderen maar hij heeft wel op de gekste plekken dempingsmateriaal zitten (o.a. onder tafels).
Nog een voorbeeld is iemand in Zoetermeer die een harig tapijt van voor tot achter heeft bij zijn set (4x6m schat ik).
Ik geloof niet in vloerkleden die voor de speakers liggen, het effect is beperkt ongeacht de structuur.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Kingpin

In mijn kamer is de nagalmtijd max. 0,55s en min. 0.38s.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack