Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

vergeerr72

Citaat van: mmuetst op februari 23, 2022, 10:13:44
Hallo Xander,

Doe het even zo, gezien je me blokkeert:

"Op deze manier hebben we wel een mooi overzicht van technische kennis en vervuilen we niet de topics van leden die graag subjectief producten willen benaderen. Mensen zonder technische achtergrond maar die wel interesse hebben in techniek kunnen meelezen of vragen stellen hoe een bepaalde techniek werkt

Mijn idee is dat zo het forum wat minder wellus nietus discussies krijgt. Mensen die het leuk vinden om met kabels bezig te zijn zoals bijvoorbeeld een Fank2 of Jan die vragen stelt over zekeringen krijgen dan geen techneuten meer op hun dak. We kunnen dan het technische gedeelte in dit topic behandelen zonder dat mensen zich daar aan moeten storen. Natuurlijk is iedereen welkom, dat staat ook in de opening. Maar de antwoorden zijn gebaseerd op objectieve metingen en niet op subjectieve waarnemingen. Je zag bijvoorbeeld in dat topic over zekeringen dat mensen het ook leuk vinden om e.a. te testen zoals Jossie, nu dat kennen we dan mooi in dit topic doen.  Ik plaats geen objectieve opmerkingen meer in topics die vragen om een subjectieve mening. Ik hoop dat mensen dat ook anders om gaan doen.

Groeten Michael

Citaat
Objectief heet het oordeel of de kennis die wezenskenmerken van een zaak (het object) zelf laat gelden, vrij is van eigen gevoel, vooroordeel of subjectief belang, en onderling door ieder als geldig wordt erkend. Indien dit niet of in geringe
mate het geval is, spreekt men van subjectief.
Zolang je de term objectief niet meer misbruikt heb je mijn zegen. Als je mensen uitsluit zal die erkenning er niet zijn.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

mmuetst

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2022, 10:50:37
Ze zijn uitgesloten van het leveren van input. Mogen vragen stellen, niets anders dan dat. Maar ik schat jou slim genoeg in dat je dat ook zelf kan bedenken. Tot zover.
Dat zie ik dus niet, het stellen van vragen is toch juist het leveren van input? Het enige wat ik vraag is om het objectief te houden, wat is daar mis mee?
Als dat je grootste bezwaar is, dat het objectief moet blijven, dan kan ik je wel volgen. Maar dat is juist de bedoeling van dit Topic zodat discussies over subjectieve zaken ook schoon blijven.
Ik leer ook elke dag, zoals die correctie van Rob over die condensatoren in die UTP schakeling, denk ik, "verrek die kerel heeft gelijk".
Volgens mij is niemand van vragen stellen dom geworden en zo sta ik er ook in.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Citaat van: vergeerr72 op februari 23, 2022, 10:59:55
Zolang je de term objectief niet meer misbruikt heb je mijn zegen. Als je mensen uitsluit zal die erkenning er niet zijn.
Helemaal mee eens, en wijs me maar gerust op als ik die term wel misbruik. Maar ik wil verder het topic van Sander niet vervuilen. Als je nog vragen heb stuur me dan een PM dan zal ik die beantwoorden.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rob_Dingen

Je snapt het punt niet, zal het nog eens proberen uit te leggen.
Je blaast hoog van de toren tegen forum genoten dat het allemaal niet kan en dat terwijl je zelf niet de technische kennis hebt om dat te onderbouwen en zonder dat zelf te testen.
Alle info die je hebt haal je van internet.
Dan open je en topic waar technische vragen gesteld mogen worden en het eerste onderwerp wat je plaats ga je qua kennis al in de fout.
Hoe kan ik jou nu nog serieus nemen?
En je zal best een aardige gast zijn niks persoonlijks tegen je.
Maar als audio evangelist trek je iets te grote schoenen aan.

Rob

Xander32

Eerste indrukken:

De AQ Diamond usb brengt in vergelijking met de Coffee wat meer lucht in het geluid, het klinkt wat meer open en het hoog nog wat verfijnder. Met de Coffee tussen de Aries en Dac-50 klinkt het wat romiger, wat zwaarder.

De Diamond lijkt een mooie match in de set 👌🏻


Citaat van: Xander32 op februari 22, 2022, 17:53:59
...
Die laatste heb ik vandaag nogmaals gewijzigd; de AQ Coffee is vervangen door een Diamond usb.

Die schijnt nog beter te presenteren. Echter, of ik beter ook mooier ga vinden zal zich moeten gaan uitwijzen. De Diamond kent 100% zilveren aders (Coffee 10%), waardoor die meer open en luchtig klinkt. Dat herken ik wel van een puur zilveren ic welke ik langdurig in gebruik had. De Coffee klinkt daarentegen wat voller.

Ik ben uitermate tevreden over de Coffee , maar dit is een tweak welke leuk is om uit te proberen in eigen set. De kabel welke ik het lekkerst vind presteren, mag blijven 🎶 De ander gaat naar zolder of op MP.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2022, 15:03:17
Eerste indrukken:

De AQ Diamond usb brengt in vergelijking met de Coffee wat meer lucht in het geluid, het klinkt wat meer open en het hoog nog wat verfijnder. Met de Coffee tussen de Aries en Dac-50 klinkt het wat romiger, wat zwaarder.

De Diamond lijkt een mooie match in de set 👌🏻
Fijn! Maar geen wereldschokkende verschillen als ik het zo lees.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

#7256
Had jij die verwacht dan  ::)

Ik iig niet. Middels kabels kun je de ‘puntjes op de i zetten’ is mijn ervaring, een set ietwat tweaken, maar kabels gaan geen wereldschokkende verschillen brengen.

De Diamond (b)lijkt een mooie upgrade. Maar we gaan nog even verder met luisteren. Een nieuwe kabel zet ik er meestal voor een aantal weken tussen, waarna ik weer voor eenzelfde periode terug ga naar de vorige dan wel verder met een andere om te vergelijken. Nu net zo.

Citaat van: Richi op februari 23, 2022, 16:35:16
Fijn! Maar geen wereldschokkende verschillen als ik het zo lees.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2022, 16:47:19
Had jij die verwacht dan  ::)

Ik iig niet. Middels kabels kun je de 'puntjes op de i zetten' is mijn ervaring, een set ietwat tweaken, maar kabels gaan geen wereldschokkende verschillen brengen.

De Diamond (b)lijkt een mooie upgrade. Maar we gaan nog even verder met luisteren. Een nieuwe kabel zet ik er meestal voor een aantal weken tussen, waarna ik weer voor eenzelfde periode terug ga naar de vorige dan wel verder met een andere om te vergelijken. Nu net zo.
Nee, dat is ook wel zo. Ik verwachtte geen wereldschokkende verschillen, maar uit de manier waarop je het opschreef, kreeg ik het idee dat de verschillen wel heel erg klein zijn. En het heeft inderdaad tijd nodig om te wennen aan zo'n verandering. Geniet er van!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob_Dingen

De verschillen zijn klein.
Ik heb de Diamond ook en getest tegen de coffee en de carbon.
Persoonlijk vind ik de Carbon het meeste waar voor je geld.
Ook twijfel ik wel eens welke in nu mooier vind Carbon of Diamond.
De Diamond is verfijnder en de Carbon wat meer life of wat meer ballen moeilijk te omschrijven.

Rob

Xander32

Het meer verfijnde van de Diamond herken ik t.o.v. de Coffee.
De Diamond is hoe dan ook iig niet de 'Voordeligste keuze'  ::)

Citaat van: Rob_Dingen op februari 23, 2022, 19:04:52
De verschillen zijn klein.
Ik heb de Diamond ook en getest tegen de coffee en de carbon.
Persoonlijk vind ik de Carbon het meeste waar voor je geld.
Ook twijfel ik wel eens welke in nu mooier vind Carbon of Diamond.
De Diamond is verfijnder en de Carbon wat meer life of wat meer ballen moeilijk te omschrijven.

Rob
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Overigens ben ik wel benieuwd hoe de Coffee zich verhoudt tot de Carbon, welke ervaring heb jij in deze en hoe jij de Coffee t.o.v. de Diamond vond presteren?

Citaat van: Rob_Dingen op februari 23, 2022, 19:04:52
De verschillen zijn klein.
Ik heb de Diamond ook en getest tegen de coffee en de carbon.
Persoonlijk vind ik de Carbon het meeste waar voor je geld.
Ook twijfel ik wel eens welke in nu mooier vind Carbon of Diamond.
De Diamond is verfijnder en de Carbon wat meer life of wat meer ballen moeilijk te omschrijven.

Rob
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob_Dingen

Ik heb de coffee niet zo lang kunnen beluisteren die was van een kennis.
Vind hem meer richting de Diamond als de Carbon.

Rob

Spijkie

Citaat van: Rob_Dingen op februari 23, 2022, 19:04:52
De verschillen zijn klein.
Ik heb de Diamond ook en getest tegen de coffee en de carbon.
Persoonlijk vind ik de Carbon het meeste waar voor je geld.
Ook twijfel ik wel eens welke in nu mooier vind Carbon of Diamond.
De Diamond is verfijnder en de Carbon wat meer life of wat meer ballen moeilijk te omschrijven.

Rob

Helemaal mee eens , de Carbon is zoveel beter dan de kabels daaronder in het assortiment. Daarna worden het stapjes. Ik vond de Diamond voor het geld nog niet die stap zetten. Maar wellicht nog een keer proberen. Erg tevreden met de coffee tot nu toe.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2022, 15:03:17
Eerste indrukken:

De AQ Diamond usb brengt in vergelijking met de Coffee wat meer lucht in het geluid, het klinkt wat meer open en het hoog nog wat verfijnder. Met de Coffee tussen de Aries en Dac-50 klinkt het wat romiger, wat zwaarder.

De Diamond lijkt een mooie match in de set 👌🏻

Klinkt goed, behoud de diamond de warmte ook nog of verdwijnt dat wat door het opener karakter? Lastige vraag wellicht.

Mooi dat het goed uitpakt!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Zoals bijna altijd in deze hobby worden de 'stappen vooruit' steeds kleiner en dat voor steeds meer geld.

Echter ervaar ik op dit moment dat de Diamond t.o.v. de Coffee zijn meerprijs wel waard is. Deze brengt meer verfijning t.o.v. de Coffee. Dat zit hem in een meer open, luchtiger geluidsbeeld, waarin kleine geluidjes/details duidelijker hoorbaar zijn. Dat komt de natuurlijkheid van het geluid ten goede, het klinkt echter.

Ook wanneer ik over een aantal weken nog dezelfde mening ben toebedeeld, komt eerst de Coffee weer in de set ter vergelijking. Indien ik de Diamond dan ga missen, komt die permanent in de set, ten koste van de Coffee.


Citaat van: Spijkie op februari 24, 2022, 20:16:10
Helemaal mee eens , de Carbon is zoveel beter dan de kabels daaronder in het assortiment. Daarna worden het stapjes. Ik vond de Diamond voor het geld nog niet die stap zetten. Maar wellicht nog een keer proberen. Erg tevreden met de coffee tot nu toe.

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Betreft de tonaliteit ervaar ik nauwelijks een verschil.

Wat wel is; de bass gaat wat dieper en kent wat meer nuancering met de Diamond, maar klinkt t.o.v. de Coffee wat ronder. De Coffee zet er de bass, diens aanzet, met wat meer attack neer. Dat zegt dus niets over de hoeveelheid bass, maar wel over de weergave er van.

Dat wat rondere bass herken ik ook van de puur zilveren interlink welke ik langdurig in gebruik had in een voorgaande set.

Wellicht is dat ook hetgeen Rob bedoelt met 'meer ballen'  t.av. de Carbon t.o.v. de Diamond (?).


Hoe dan ook, uiteindelijk zal je het zelf moeten gaan ervaren, zelf gaan ervaren of er de match in jouw set is, of het jouw smaak is.

Citaat van: Spijkie op februari 24, 2022, 20:18:07
Klinkt goed, behoud de diamond de warmte ook nog of verdwijnt dat wat door het opener karakter? Lastige vraag wellicht.

Mooi dat het goed uitpakt!

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#7266
ff vast een opwarmertje voor morgen Xander32 :smile:

By the way, mocht je onderstaande artiest, die niet ver van jouw vandaan woont nog ergens toevallig tegen komen in de supermarkt,
lijkt het het me wel gaaf, als je hem ook uitnodigt voor de M&G

https://www.youtube.com/watch?v=10BzEg2Dxes

https://www.youtube.com/watch?v=a55hLvIZJq8

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

.. ik zat meer te denken aan:


https://youtu.be/sgAdI3aYgLA


... ook een streekgenoot  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

CZ79

Vandaag weer een hele gezellige dag gehad bij Xander, goede muziek en goede set en evenzo goede verzorging.

Je mag erg blij zijn met je set Xander! Uitgewogen en gebalanceerd mooi geluid.

Dank je wel voor een leuke dag weer!!!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Hannibal_

Al die enthousiaste reacties maken me nog nieuwsgieriger naar de set.
Moet cool zijn
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vanzomereng

#7271
Gisteren gezellige luisterdag gehad bij Xander....en een zeer fraai set gezien en gehoord.

Weliswaar niet altijd met de volle 100%  qua aandacht goed beluisterd, i.v.m. gezellige gespreken en sociaal talk
tussen CS79, Xander en ondergetekende, waardoor ik regelmatig was afgeleid.
Niettemin wat ik gehoord heb was zeer fraai  :wub:

Bij wat stevigere muziek had het wat m.b.t. best wel wat pittiger en brutaler gemogen met wat meer druk in het laag maar dit is meer
een smaakkwestie en totaal geen kwaliteits-issue.  Wellicht komt e.e.a. ook omdat ik in het algemeen op een wat pittiger volume speel
en omdat de ruimte skelet/gipsbouw wellicht wat "laag" absorbeert.

Verder klonk alles zeer natuurlijk en zeer plastisch en nergens scherpe randjes of andere aspecten die (negatief) de aandacht trekken.
Kortom een weergave die ik persoonlijk als zeer vriendelijk heb ervaren en waar je urenlang onvermoeid naar kan luisteren.
Daarin tegen was de sweetspot minder groot, dan wat ik hiero thuis gewend bent maar als je eenmaal er goed voor gaat zitten,
wordt er een fraai 3D-plaatje voorgeschoteld.
Een bepaald nummer van Leonard Cohan (Live in Dublin) vond ik verbluffend fraai klinken.

Xander...  het nummer "When a Blind Man Cries" van Deep Purple en wel in de uitvoering van "Live at Rotterdam/Ahoy 2000"
konden we helaas niet vinden Spotify maar zie onderstaande links.

Deep Purple - When A Blind Man Cries ( Live at the Rotterdam Ahoy, 2000 ) - Bing video

Deep Purple - When A Blind Man Cries ( Live at the Rotterdam Ahoy, 2000 ) - YouTube

Of the CD "Live at Rotterdam/Ahoy 2000" nog voor acceptabele prijzen te koop is, weet ik niet... op Bol.com zie ik hem staan voor 75 euro 2e-hands

Een mogelijk alternatief is de CD "A Tribute to John Lord"  Live-registratie van Deep Purple and Friends in de Royal Albert Hall,
deze is ook met een compleet Philharmonisch Orkest. (Bij Bol.com is deze dubbel CD nu voor 16 euro te koop)

When A Blind Man Cries ( v/d cd  "A Tribute to John Lord")
https://www.youtube.com/watch?v=6xKiaT7m84c

van dit concert ook zeer fraai

https://www.youtube.com/watch?v=DPIXOSTPXKo

Zeer groovie, lekker nummer voor tuinfeestjes op hete zomeravonden met veel Warsteiners
https://www.youtube.com/watch?v=fUxLVEL7fsU

By the way: dit concert staat full op Youtube, dus als je een smart TV heb en dan het geluid over je set... zeer fraai   :wub:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#7272
.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32




... in bestelling  👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#7274
... en waarschijnlijk kan ik ook aan die 'Ahoy versie" geraken  :thumbs-up:








Je bent een keer welkom hoor 🤓

Citaat van: Hannibal_ op maart  5, 2022, 07:14:09
Al die enthousiaste reacties maken me nog nieuwsgieriger naar de set.
Moet cool zijn
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT