Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

J o e p

Citaat van: Xander32 op mei 10, 2021, 06:41:25
... de afgelopen dagen tussen de bedrijven door een tiental cd's gerippt en gisteren een deel ervan geluisterd en dat was genieten. Ook zonder lan isolator.

De Aries G1 toch wel het ripwerk laten doen mag ik hopen?
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Nee, daar is geen enkele reden toe. Ik heb er al jaren een opstelling staan waarmee ik naar alle tevredenheid cd's rip en ze op de nas en een externe hdd (back-up) zet.

Citaat van: J o e p op mei 12, 2021, 22:20:54
De Aries G1 toch wel het ripwerk laten doen mag ik hopen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Als de LAN Isolater nu voor het ripproces zit. Dan zou je in theorie dus verschillende rips moeten krijgen. Zou een leuke test kunnen zijn als je daar zin en behoefte aan zou hebben. Beide kan ik me voorstellen van niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op mei 13, 2021, 08:31:57
Als de LAN Isolater nu voor het ripproces zit. Dan zou je in theorie dus verschillende rips moeten krijgen. Zou een leuke test kunnen zijn als je daar zin en behoefte aan zou hebben. Beide kan ik me voorstellen van niet.

Gr. Hans
De bit stream wordt niet aangepast door een lan-isolator [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Interessante gedachte, maar de lan isolator maakt (op dit moment) geen deel meer uit van de keten. En dat zal waarschijnlijk zo blijven. Daarnaast rip ik cd's buiten de stereo set om. Daar is geen enkele directe link met de stereo set.

Voor het rippen maak ik gebruik van een laptop met daarop DCPoweramp en een externe cd drive. Erzijn nu nog 10 albums te gaan richting mijn 1000e rip via deze opstelling 🙂

Citaat van: chansig op mei 13, 2021, 08:31:57
Als de LAN Isolater nu voor het ripproces zit. Dan zou je in theorie dus verschillende rips moeten krijgen. Zou een leuke test kunnen zijn als je daar zin en behoefte aan zou hebben. Beide kan ik me voorstellen van niet.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

Citaat van: Xander32 op mei 13, 2021, 07:41:03
Nee, daar is geen enkele reden toe. Ik heb er al jaren een opstelling staan waarmee ik naar alle tevredenheid cd's rip en ze op de nas en een externe hdd (back-up) zet.

Geen enkele reden toe? Denk dat je er geen ervaring mee hebt als je dat zegt.
Zou je toch eens moeten doen. Verschil is echt groot.

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

CZ79

Verschil in wat dan? Je ript een CD in bitperfect en in dbpoweramp kunne het format kiezen van de rip en ook nog wat settings aanpassen.
Ik neem aan de de Auralic hier niet zo heel veel anders doet?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Idd.

Citaat van: cz79 op mei 13, 2021, 12:07:37
Verschil in wat dan? Je ript een CD in bitperfect en in dbpoweramp kunne het format kiezen van de rip en ook nog wat settings aanpassen.
Ik neem aan de de Auralic hier niet zo heel veel anders doet?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Welk groot verschil is er?

En wat doet de G1, waarop je voorts evengoed iets van een extern geheugen en een externe cd drive dient aan te sluiten anders dan de pc/laptop?

Citaat van: J o e p op mei 13, 2021, 11:40:53
Geen enkele reden toe? Denk dat je er geen ervaring mee hebt als je dat zegt.
Zou je toch eens moeten doen. Verschil is echt groot.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: vergeerr72 op mei 13, 2021, 08:58:30
De bit stream wordt niet aangepast door een lan-isolator [emoji3]

Misschien wordt uit de volgende vraag mijn onnozelheid wel duidelijk.

Hoe kan je dan een verschil ervaren ?

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J o e p

Zoek het zelf hier even terug, er staat daar wel meer nuttige zaken in.

auralic   community      .com

Wil jullie niet allemaal onder mijn naam in laten loggen. Hoop dat dit werkt.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Zoals vaak roep je wat en wanneer men vervolgens om verdere toelichting of onderbouwing vraagt, kom je niet verder dan een verwijzing naar een site en de mededeling dat men het zelf maar verder moet uitzoeken  :yawnee:

Het heeft er alle schijn van dat je het eindresultaat van rippen middels de G1 en het rippen middels een pc/laptop zelf ook niet 1 op 1 vergeleken hebt, anders zou je het 'grote verschil' wel verder kunnen nuanceren.

Die uitlatingen neem ik dan ook maar met meerdere korrels 🧂

Citaat van: J o e p op mei 13, 2021, 15:40:29
Zoek het zelf hier even terug, er staat daar wel meer nuttige zaken in.

auralic   community      .com

Wil jullie niet allemaal onder mijn naam in laten loggen. Hoop dat dit werkt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Kijk uit met teveel zout. Gratis tip, wel erg lastig in deze hobby.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J o e p

#6363
Citaat van: Xander32 op mei 13, 2021, 16:02:40
Zoals vaak roep je wat en wanneer men vervolgens om verdere toelichting of onderbouwing vraagt, kom je niet verder dan een verwijzing naar een site en de mededeling dat men het zelf maar verder moet uitzoeken  :yawnee:

Het heeft er alle schijn van dat je het eindresultaat van rippen middels de G1 en het rippen middels een pc/laptop zelf ook niet 1 op 1 vergeleken hebt, anders zou je het 'grote verschil' wel verder kunnen nuanceren.

Die uitlatingen neem ik dan ook maar met meerdere korrels 🧂

Ik zeg log gewoon in onder je eigen naam. Er staan daar wel meer nuttige zaken voor een Aries eigenaar.
Toch idioot om anderen met mijn naam rechtstreeks op de bewuste pagina te laten inloggen? Daar begin ik echt niet aan. Maar als dat voor jou te veel moeite is ook prima. Je hebt het spul wel in huis staan.

Op alpha-audio.nl staat:

Nauwkeurig

Hebt u eenmaal de update naar de nieuwe V7 firmware uitgevoerd en een usb-speler aangesloten op uw Auralic, dan kan de pret beginnen. Ten eerste kunt u gewoon cd'tjes afspelen. Maar ook rippen is een optie. Zo voegt u eindelijk die 'verstoffende' cd-collectie toe aan de muziekbibliotheek op bijvoorbeeld een NAS. Er wordt zo nauwkeurig mogelijk geript, belooft de fabrikant. Elke sector wordt dubbel gelezen en vergeleken. Blijkt er een verschil opgetreden, dan worden 8 nieuwe leesacties op een lagere snelheid uitgevoerd. Vervolgens wordt de meest accurate versie berekend en bewaard.

Of kijk op https://www.lexicommultimedia.nl/nieuws/auralic-firmware-update-voor-rippen-en-cd-afspelen/

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

... ja, ik moet meer voorzichtig worden, heb aanleg voor hypertensie 😏

Citaat van: chansig op mei 13, 2021, 16:08:40
Kijk uit met teveel zout. Gratis tip, wel erg lastig in deze hobby.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik lees er niets nieuws, niets bijzonders, niets wat mijn ripp opstelling aangestuurd door DCPoweramp ook niet al jaren doet.

Citaat van: J o e p op mei 13, 2021, 16:28:12
Ik zeg log gewoon in onder je eigen naam. Er staan daar wel meer nuttige zaken voor een Aries eigenaar.
Toch idioot om anderen met mijn naam rechtstreeks op de bewuste pagina te laten inloggen? Daar begin ik echt niet aan. Maar als dat voor jou te veel moeite is ook prima. Je hebt het spul wel in huis staan.

Op alpha-audio.nl staat:

Nauwkeurig

Hebt u eenmaal de update naar de nieuwe V7 firmware uitgevoerd en een usb-speler aangesloten op uw Auralic, dan kan de pret beginnen. Ten eerste kunt u gewoon cd'tjes afspelen. Maar ook rippen is een optie. Zo voegt u eindelijk die 'verstoffende' cd-collectie toe aan de muziekbibliotheek op bijvoorbeeld een NAS. Er wordt zo nauwkeurig mogelijk geript, belooft de fabrikant. Elke sector wordt dubbel gelezen en vergeleken. Blijkt er een verschil opgetreden, dan worden 8 nieuwe leesacties op een lagere snelheid uitgevoerd. Vervolgens wordt de meest accurate versie berekend en bewaard.

Of kijk op https://www.lexicommultimedia.nl/nieuws/auralic-firmware-update-voor-rippen-en-cd-afspelen/
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: chansig op mei 13, 2021, 15:05:30
Misschien wordt uit de volgende vraag mijn onnozelheid wel duidelijk.

Hoe kan je dan een verschil ervaren ?

Gr. Hans
Lekstroom die meekomt, heb ik ergens hier gelezen op het forum.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Na vanmorgen vroeg al een heerlijke wandeling te hebben gemaakt en aansluitend in de tuin te hebben gewerkt, vanmiddag genoten van muziek 🎶 Zonder de PF, dat klonk een heel klein beetje minder scherp aangaande het stereobeeld, maar evenzo gaf het een ietwat minder scherp hoog. Het klinkt wat aangenamer zonder.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

Die middag neemt niemand je meer af. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

DofN

Citaat van: J o e p op mei 13, 2021, 16:28:12
Ik zeg log gewoon in onder je eigen naam. Er staan daar wel meer nuttige zaken voor een Aries eigenaar.
Toch idioot om anderen met mijn naam rechtstreeks op de bewuste pagina te laten inloggen? Daar begin ik echt niet aan. Maar als dat voor jou te veel moeite is ook prima. Je hebt het spul wel in huis staan.

Op alpha-audio.nl staat:

Nauwkeurig

Hebt u eenmaal de update naar de nieuwe V7 firmware uitgevoerd en een usb-speler aangesloten op uw Auralic, dan kan de pret beginnen. Ten eerste kunt u gewoon cd'tjes afspelen. Maar ook rippen is een optie. Zo voegt u eindelijk die 'verstoffende' cd-collectie toe aan de muziekbibliotheek op bijvoorbeeld een NAS. Er wordt zo nauwkeurig mogelijk geript, belooft de fabrikant. Elke sector wordt dubbel gelezen en vergeleken. Blijkt er een verschil opgetreden, dan worden 8 nieuwe leesacties op een lagere snelheid uitgevoerd. Vervolgens wordt de meest accurate versie berekend en bewaard.

Of kijk op https://www.lexicommultimedia.nl/nieuws/auralic-firmware-update-voor-rippen-en-cd-afspelen/

Volgens mij deed ik dat 10 jaar geleden met dbpoweramp ook al. Hier doet de Auralic niets anders dan iedere andere ripper.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

CZ79

SecureRIP heet dat toch bij DBPoweramp?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Klopt, daarenboven maakt DBPoweramp ook nog eens gebruik van de Accurate base om de rip te vergelijken.

Citaat van: cz79 op mei 13, 2021, 20:18:13
SecureRIP heet dat toch bij DBPoweramp?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Citaat van: J o e p op mei 13, 2021, 16:28:12
Ik zeg log gewoon in onder je eigen naam. Er staan daar wel meer nuttige zaken voor een Aries eigenaar.
Toch idioot om anderen met mijn naam rechtstreeks op de bewuste pagina te laten inloggen? Daar begin ik echt niet aan. Maar als dat voor jou te veel moeite is ook prima. Je hebt het spul wel in huis staan.

Wat is dit voor onzin, alsof mensen opeens onder jouw naam inloggen als je gewoon de link zou geven.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

eduard

In het verleden had ik volgens mij ooit nog een plextor cdrom waarmee ik ripte. Helaas tijdens upgrades van pc de plextor verloren. Heb zelf ondertussen meer dan 1000 cd geript met dbpoweramp in het begin met iets teveel compressie niet dat ik het hoor maar het is het idee. Je kan flac rippen met verschillende niveaus van compressie. Een rip moet wel erg fout gaan moeten er verschillen waarneembaar worden tussen verschillende rippers.

fugazi_2009

Ja,  de plextors stonden goed bekend!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one