Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Het is wachten op het moment dat M&G's weer mogelijk zijn 😔 Dan is men welkom voor het "hoor- gedeelte".

Citaat van: John Wx op april  6, 2021, 10:14:03
Tijdloos

Gewoon mooi ik hoor ze niet maar het kijken is al mooi stukje vakwerk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wat een genot om uren achtereen stressvrij muziek te genieten 🎶 Echt niets dat me tegenstaat.

Zoals nu komt er een album van Muse voorbij welke ik al heel vaak heb geluisterd en desondanks hoor ik zaken voorbij komen die mij niet eerder zijn opgevallen. Dat terwijl ik niet eens aandachtig aan het luisteren ben, maar onderwijl een beetje over het www zit te surfen ... Al meerdere "wtf momentjes" gehad 🙏🏼
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op april  9, 2021, 19:01:22
maar onderwijl een beetje over het www zit te surfen ... Al meerdere "wtf momentjes" gehad 🙏🏼

Ben wel benieuwd op welke websites je dan allemaal terecht ben gekomen  :D

Fijn, dat nu alles weer op zijn plek gevallen is, veel plezier ermee en vooral veel fraaie muziek draaien en nieuwe "parels" ontdekken.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

🙈


Citaat van: VANZOMERENG op april  9, 2021, 22:14:55
Ben wel benieuwd op welke websites je dan allemaal terecht ben gekomen  :D

Fijn, dat nu alles weer op zijn plek gevallen is, veel plezier ermee en vooral veel fraaie muziek draaien en nieuwe "parels" ontdekken.


... dat laatste gebeurt momenteel veelvuldig, de ene old school cd na de andere ploft op de mat. Maar ook hernieuwde kennismaking met oude bekenden is aan de orde van de dag.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6204
Gevalletje puntjes op de i...
... Pink Faun lan isolator in aantocht.

Na het nodige leeswerk en navragen toch maar overstag gegaan. Als die iets positiefs doet mag die blijven, anders snel door naar MP.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

#6205
Ik heb er momenteel drie in gebruik. Het loont echt als je via de isolatoren het audiogedeelte van de rest van het netwerk weet te scheiden. Dat ervaar ik in mijn set en deze week ook bij Peerless Monster.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

CZ79

Weke heb jij ook alweer Vergeerr?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vergeerr72

#6207
Ik heb twee pink faun en een baaske. De baaske is tweedehands rond de 60 euro te krijgen en ik kan zo geen groot verschil ontdekken tussen de twee.

Bij de eerste twee viel met name op dat er meer punch was.  Bij de derde was er meer gefocussed hoog. Bekkens klinken metaliger en de slagen op de bekkens zijn heel duidelijk. Als die er dan er weer uithaalt klinkt het meer diffuus.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

#6208
Ik ben benieuwd. Indien ik een positief verschil hoor blijft die in de keten, hoor ik geen of een negatief verschil, dan verdwijnt die weer. De PF lan isolator krijgt als eerste een plekje achter in de G1, de Vodka ethernetkabel prik ik dan weer in de isolator.

Mijn bevindingen zal ik hier delen, maar dat zal niet eerder dan het volgende weekend zijn.


Heb eerst een lekkage op te lossen 😩

Citaat van: vergeerr72 op april 10, 2021, 19:01:11
Ik heb er momenteel drie in gebruik. Het loont echt als je via de isolatoren het audiogedeelte van de rest van het netwerk weet te scheiden. Dat ervaar ik in mijn set en deze week ook bij Peerless Monster.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 10, 2021, 19:41:19
Ik ben benieuwd. Indien ik een positief verschil hoor blijft die in de keten, hoor ik geen of een negatief verschil, dan verdwijnt die weer. De PF lan isolator krijgt als eerste een plekje achter in de G1, de Vodka ethernetkabel prik ik dan weer in de isolator.

Mijn bevindingen zal ik hier delen, maar dat zal niet eerder dan het volgende weekend zijn.


Heb eerst een lekkage op te lossen [emoji30]
Dat is de meeste logische plaats.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Richi

Ben benieuwd naar je ervaringen. De AQ Vodka legde het bij mij af tegen de Blue Jeans Cat 6a, net iets vloeiender.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vergeerr72

Citaat van: vergeerr72 op april 10, 2021, 19:38:39
Ik heb twee pink faun en een baaske. De baaske is tweedehands rond de 60 euro te krijgen en ik kan zo geen groot verschil ontdekken tussen de twee.

Bij de eerste twee viel met name op dat er meer punch was.  Bij de derde was er meer gefocussed hoog. Bekkens klinken metaliger en de slagen op de bekkens zijn heel duidelijk. Als die er dan er weer uithaalt klinkt het meer diffuus.
Als experiment heb ik ook nog een delock Lan-isolator besteld van 17 euro. Kijken hoe die het doet ten opzichte van de andere twee.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

i2Paq

Citaat van: vergeerr72 op april 11, 2021, 10:22:44
Als experiment heb ik ook nog een delock Lan-isolator besteld van 17 euro. Kijken hoe die het doet ten opzichte van de andere twee.

Ik zie dat er 2 modellen zijn, volgens Allekabels, welk model heb jij?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

vergeerr72

#6214
Citaat van: i2Paq op april 11, 2021, 10:57:20
Ik zie dat er 2 modellen zijn, volgens Allekabels, welk model heb jij?
Ik heb de goedkoopste besteld. De verschil zit hem in de ondersteuning voor poe (power over ethernet).

Ik heb deze nog niet gehoord dus weet niet hoe effectief deze is.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL


vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Maar waar pas je deze allemaal toe? Steevast lees ik dat direct voor bv. de streamer het meeste resultaat heeft en dat op andere plekken in een keten nauwelijks/nihil verschil geeft

Citaat van: vergeerr72 op april 11, 2021, 10:22:44
Als experiment heb ik ook nog een delock Lan-isolator besteld van 17 euro. Kijken hoe die het doet ten opzichte van de andere twee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6218
Ik ben van een oem snoertje naar en AQ Cinnamon gegaan en later naar de Vodka.
Die wisselingen brachten kleine, positieve effecten. Maar goed = goed voor mij. Ik kan er een Diamond uitproberen en wellicht de door jouw genoemde, maar daar heb ik geen zin meer in.

De PF lan isolator is nieuw voor mij en ik heb wel vertrouwen in een positief effect. Maar met dat ik het type; tweaks anders dan kabels, zijn mij veelal tegengevallen. Een AQ Jitterbug deed niets, een Kemp SNS plug deed evenmin iets (hoorbaars) en ja, verschillen tussen kabels heb ik zeker ervaren, maar die waren/zijn altijd miniem (de zgn oranje wokkel netsnoeren van ene tovenaar uit Almelo waren daarin een uitzondering: die haalde het niveau van de set met stappen omlaag, direct duidelijk hoorbaar). Echter, al die minieme positieve stapjes tezamen, maken één grote.

Dat sommigen in een kabel vergelijk zelfs verschillen horen in de gebruikte conrectoren (koper, zilver, goud, rhodium) en deze verschillen exact kunnen duiden vind ik verwonderlijk. Al heb ik dat zelf toch ook een keer heel duidelijk ervaren; rhodium i.c.m. Marantz apparatuur was geen fijne. Een Kemp Reference Sota legde het daardoor af tegen zijn kleine broeder de Reference.

Maar ik ben niet (meer) van het dagen achtereen kabels vergelijken. De vrije tijd besteed ik nu maar liever aan het luisteren naar- of het uitbreiden van mijn muziek collectie.

Citaat van: Richi op april 10, 2021, 20:28:19
Ben benieuwd naar je ervaringen. De AQ Vodka legde het bij mij af tegen de Blue Jeans Cat 6a, net iets vloeiender.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

#6219
Citaat van: Xander32 op april 11, 2021, 12:41:41
Ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Maar waar pas je deze allemaal toe? Steevast lees ik dat direct voor bv. de streamer het meeste resultaat heeft en dat op andere plekken in een keten nauwelijks/nihil verschil geeft
Ik heb bij mij de volgende setup:


Modem
- AQ Cinnamonkabel - PF Lan Isolator - Streamer
- PF Lan-isolator -  AQ Cinnamonkabel - Switch
       - AQ Cinnamonkabel Has
      - Baaske - 'Loze' Switch
                - Switch - rest van het netwerk

Ik merk dat de 'Loze' switch: 1 kabel erin en eruit, bij mij nog meer rust en focus geeft. Ik wil hier nog een Lan-isolator tussen plaatsen.

Bij @Peerless Monster  werkte de volgende setup goed:
Modem
  - PF Lan-isolator - Router
      - PF Lan-isolator - Kabel - PF Lan-isolator - Bricasti M5
      - Baaske - Rest van het netwerk
         
Zoals je ziet veel plaatsen mogelijk. Mijn bevindingen zijn:
- scheid de modem en de de rest van het netwerk af.
- een switch geeft ook een mate van afscheiding. De afscheiding binnen de apparaten op dezelfde switch is minder. Heb je nog een ongebruikte switch liggen gebruik deze als afscheiding er tussen.

Ik heb ook een silent angel switch maar de invloed daarvan vind ik veel kleiner dan de Lan-isolatoren.

Dit zijn voornamelijk mijn lokale bevindingen en ben zelf erg overtuigd van het resultaat en ben ook bereid om  te demonstreren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

#6220
Eerst maar eens eentje uitproberen  ;)

Er zijn nog wel andere tweaks mogelijk van de lan en voedings keten, maar dat geloof ik voor nu wel ff.
Bijvoorbeeld een dedicated stroomgroep, maar ik heb al het voordeel dat bijna alle grootverbruikers op een eigen/andere groep zitten in de bijkeuken. Daarnaast staat mijn nas in de meterkast en zit daar met zijn oem schakelde voeding in een stekkerblok vol met soortgenoten (van de modem, router, vaste telefoon en Hue bridge).

Wat ik nog wel wil in de toekomst is de ls bekabeling ook van AQ betrekken en mogelijk de powercords. Ik geloof wel in synergie. Maar dat heeft geen enkele prioriteit.


Ik vind het voorts tof om te lezen hoe jij aan het pionieren bent en ik ben ook steevast oprecht benieuwd naar jouw bevindingen, maar voor mij is een lan isolator al op 't randje van een rationele, geloofwaardige hifi aankoop  :)
Over het randje gaat het voor mij te zweverig, te veel voodoo, te veel snake oil worden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 11, 2021, 15:41:34
Eerst maar eens eentje uitproberen  ;)

Er zijn nog wel andere tweaks mogelijk van de wlan en voedings keten, maar dat geloof ik voor nu wel ff.
Bijvoorbeeld een dedicated stroomgroep, maar ik heb al het voordeel dat bijna alle grootverbruikers op een eigen/andere groep zitten in de bijkeuken. Daarnaast staat mijn nas in de meterkast en zit daar met zijn oem schakelde voeding in een stekkerblok vol met soortgenoten (van de modem, router, vaste telefoon en Hue bridge).

Wat ik nog wel wil in de toekomst is de ls bekabeling ook van AQ betrekken en mogelijk de powercords. Ik geloof wel in synergie. Maar dat heeft geen enkele prioriteit.


Ik vind het voorts tof om te lezen hoe jij aan het pionieren bent en ik ben ook steevast oprecht benieuwd naar jouw bevindingen, maar voor mij is een lan isolator al op 't randje van een rationele, geloofwaardige hifi aankoop  :)
Over het randje gaat het voor mij te zweverig, te veel voodoo, te veel snake oil worden.
Dingen gewoon proberen. Soms doet het iets soms ook niet. Ik merk wel dat mijn set momenteel op de niveau is dat verschillen meestal waarneembaar zijn. Maar het is niet altijd een verbetering.

Doordat peerless ook enthousiast was over de Lan-isolator heb ik uitgevonden dat meerdere, mits op de juiste plaats, juist veel effectiever zijn. Ik waardeer de laatste toegevoegde Lan-isolator hoger dan de overstap van een glaszekeringautomaat naar de Gigawatt. Deze heb ik vrijwel gelijktijdig uitgevoerd en volgens mij heeft de Gigawatt te veel credit gekregen. Ook een mooie stap maar....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Dat 'gewoon uitproberen' is voor mij nog maar een zeer beperkt onderdeel van de hobby. Heel af en toe probeer ik nog iets uit, maar pas na inlezen. Lezen van gebruikerservaringen en/of testen of reviews. En die lees ik na al meerdere decennia met deze hobby bezig te zijn met oprechte interesse, maar evenzeer met een portie scepsis.

Het meest recente "uitprobeersel" zijn de Gaia's, direct ook één van de meest effectvolle tweaks tot op heden.
Dat zijn (wel) blijvertjes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 11, 2021, 19:10:13
Dat 'gewoon uitproberen' is voor mij nog maar een zeer beperkt onderdeel van de hobby. Heel af en toe probeer ik nog iets uit, maar pas na inlezen. Lezen van gebruikerservaringen en/of testen of reviews. En die lees ik na al meerdere decennia met deze hobby bezig te zijn met oprechte interesse, maar evenzeer met een portie scepsis.

Het meest recente "uitprobeersel" zijn de Gaia's, direct ook één van de meest effectvolle tweaks tot op heden.
Dat zijn (wel) blijvertjes.
Dat inlezen doe ik ook wel hoor,  voor het uitproberen[emoji2]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

CZ79

Hier ook.

gehoord en ervaren op een show, geprobeerd en niet meer zonder!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika