Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Staaled

#5450
Citaat van: Pjotr27 op september 20, 2020, 09:00:13
Je zou eens Grandinote Shinai moeten beluisteren. Dat kon weleens precies zijn wat je zoekt.

Zeer wel mogelijk een topding, maar als je nou over een risicovolle "investering" hebt valt deze er m.i. onder.

Echt zo'n gemaakt door en voor liefhebbers apparaat en dat soort bedrijfjes verdwijnen vaak even snel als dat ze opkomen. :)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Dank voor het meedenken hoor, dat waardeer ik zeker  :thumbs-up:.
Maar die Goldnote betreft juist ook zo'n alles-in-één kastje waar ik niet op naar zoek ben  :nowink:

Ik zoek een geïntegreerde stereoversterker, waarbij de match met de Kensingtons in mijn ruimte prior no. 1 is.


Citaat van: Jumping Jack op september 20, 2020, 09:17:29
Een goldnote is-1000 zou ook hoog op mijn lijstje staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Citaat van: Staaled op september 20, 2020, 09:21:56
Zeer wel mogelijk een topding, maar als je nou over een risicovolle "investering" hebt valt deze er m.i. onder.

Echt zo'n gemaakt door en voor liefhebbers apparaat en dat soort bedrijfjes verdwijnen vaak even snel als dat ze opkomen. :)
Grandinote is al een flink aantal jaren actief, dat verdwijn risico is niet zo groot lijkt me. Ik schat dat ze al minimaal 10 jaar in Nederland worden geïmporteerd..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Citaat van: Xander32 op september 20, 2020, 09:50:07
Dank voor het meedenken hoor, dat waardeer ik zeker  :thumbs-up:.
Maar die Goldnote betreft juist ook zo'n alles-in-één kastje waar ik niet op naar zoek ben  :nowink:

Ik zoek een geïntegreerde stereoversterker, waarbij de match met de Kensingtons in mijn ruimte prior no. 1 is.
Grandinote is heel wat anders als Goldnote... Google even op Grandinote...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Thx. voor de input, maar voor hetgeen ik zie loop ik zeker niet warm. Eventuele wederverkoop zal ook zeer moeizaam blijken.

Citaat van: Pjotr27 op september 20, 2020, 09:56:35
http://www.grandinote.it/shinai%20-%20en.html
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Citaat van: Xander32 op september 20, 2020, 10:04:40
Thx. voor de input, maar voor hetgeen ik zie loop ik zeker niet warm. Eventuele wederverkoop zal ook zeer moeizaam blijken.

Prima hoor. Wederverkoop is wat Marantz betreft geen probleem. Maar ik vrees dat voor alle andere merken het flink af schrijven zal worden. Zeker gezien het bedrag wat je zal moeten uitgeven. Zorg in ieder geval dat je iets ruim op proef krijgt (en niet een avondje). Ik blijf het wel volgen waar het op uit gaat komen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Dat een geruime tijd op proef krijgen gaat de uitdaging worden, maar is wel een vereiste om een afgewogen keuze te kunnen maken.

Citaat van: Pjotr27 op september 20, 2020, 11:03:15
Prima hoor. Wederverkoop is wat Marantz betreft geen probleem. Maar ik vrees dat voor alle andere merken het flink af schrijven zal worden. Zeker gezien het bedrag wat je zal moeten uitgeven. Zorg in ieder geval dat je iets ruim op proef krijgt (en niet een avondje). Ik blijf het wel volgen waar het op uit gaat komen...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en ja, een PM10 van Marantz zal ook zeker tot de kanshebbers behoren. Destijds ben ik niet voor niets gevallen voor een Tannoy - Marantz combinatie (Saturn S10 - PM14 KI mkii). De PM10 Verenigd wellicht het positieve van de PM11 en de kracht van Ncore, welke op de Kensingtons veel goed doet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op september 20, 2020, 11:10:24
Dat een geruime tijd op proef krijgen gaat de uitdaging worden, maar is wel een vereiste om een afgewogen keuze te kunnen maken.

Gelukkig ken ik wel zaken waar je geruime tijd op proef kunt krijgen.
Of ze tegen zijner tijd de merken voeren die jij hebt uitgekozen is afwachten.

Maar ieder geval zijn er zaken waar je (gelukkig) voor enige tijd een thuis demo kunt hebben.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rowdy

En Rega?
Rega werkt op beurzen veel samen met Fyne Audio, maar dat zijn wel ex-werknemers van Tannoy.

Xander32

Rega is ook zeker fraai.

Maar wat (voor mij) nu een valkuil is; dat ik meer van hetzelfde in huis ga halen.
Hetgeen Rega aan geïntegreerde heeft, is betreffende diens specs niet heel veel anders dan de PM11; een geïntegreerde 100 watt (+/-) versterker. En eerlijk is eerlijk, hetzelfde betreffende bv. de Luxman 507.
Echter weet die zijn vermogen te verdubbelen.

Valkuil 2: blind vertrouwen op de specs welke worden opgegeven door de producent.

Valkuil 3: mijn aanname is het dat het surplus aan vermogen van de Ncore, maakt dat de bas opeens veel meer nadrukkelijk aanwezig is, betreffende kwantiteit en kwaliteit.

Wellicht moet ik juist naar klasse a (stabiel vermogen, maar helaas zo inefficiënt betreffende het energieverbruik) of toch richting een PM10 welke ook een surplus aan vermogen heeft.

Eerst maar eens mijn bovenstaande aanname gaan onderzoeken en dat kan door bv. toch zo'n Rega of Luxman in huis zien te krijgen.


Citaat van: Rowdy op september 20, 2020, 11:58:16
En Rega?
Rega werkt op beurzen veel samen met Fyne Audio, maar dat zijn wel ex-werknemers van Tannoy.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

#5462
Neem de Michi X3 of X5 eens mee in je zoektocht.  ;)
Heeft een strak en tijdloos design, power zat en heeft net als de P5 pré een zeer goede DAC aan boord.
Probeer er eentje thuis te krijgen als test.

edit:
https://www.likehifi.de/news/rotel-michi-serie-zwei-neue-verstaerker/

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Die dac hoeft niet, maar de x5 is zeker interessant gezien het vermogen welke die kan leveren  :thumbs-up:

Tannoy Prestige serie; daarover lees ik toch wel erg vaak dat deze een potente solid state versterker erg kunnen waarderen.


Citaat van: aktevox op september 20, 2020, 13:10:21
Neem de Michi X3 of X5 eens mee in je zoektocht.  ;)
Heeft een strak en tijdloos design, power zat en heeft net als de P5 pré een zeer goede DAC aan boord.
Probeer er eentje thuis te krijgen als test.

edit:
https://www.likehifi.de/news/rotel-michi-serie-zwei-neue-verstaerker/


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op september 20, 2020, 08:54:45
Wat ik schreef: m.i. een risicovolle investering, dat doet verder niets af aan diens kwaliteiten.

Het geeft iets weer over welk gevoel ik er op dit moment bij heb. En daar speelt geld, de investering zeker een rol in. Verdien je maandelijks hetgeen een M33 kost of een veelvoud daarvan, dan zal dat aspect wellicht minder wegen. Maar zelf dien ik flink te sparen voor zo'n uitgave en dan maak je soms andere afwegingen.
Dat is natuurlijk een voordeel van losse componenten. Neem de NA-11S1: prachtig toen deze verscheen, qua klank nog steeds, maar qua mogelijkheden en bediening wel achterhaald inmiddels. Maar ik meende te lezen dat je een geïntegreerde versterker zocht, vandaar mijn advies om naar de M33 te kijken. Maar ik begrijp ook wel dat je een andere afweging maakt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Fr@nk

#5465
Citaat van: Richi op september 21, 2020, 09:52:05
Neem de NA-11S1: prachtig toen deze verscheen, qua klank nog steeds, maar qua mogelijkheden en bediening wel achterhaald inmiddels.

Helemaal juist, voor update's val je met deze prachtige machine ook al uit de boot.
vTuner vervangen door HEOS middels software update is/was volgens Marantz niet mogelijk.
We hebben het hier over een toestel met een adviesprijs van €4K. Mijn NA11 was amper 3,5j oud en de NA6005 1.5j en daar sta je dan.... 

Dit was voor mij de reden dat Marantz hier letterlijk buitengevlogen is en er NOOIT nog in komt.
De evolutie van de streaming technieken gaan zodanig hard dat als je met een nieuw toestel de dealer verlaat het al achterhaald is. Vandaar dat ik nooit nog een dure streamer zal kopen.
Een BS Node of gelijkaardige vervangen kost geen rib, een streamer van €4K en meer wel want weinigen willen achterhaalde techniek in huis halen. ;) 
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

vanzomereng

#5466
Citaat van: Xander32 op september 20, 2020, 13:45:22
Die dac hoeft niet, maar de x5 is zeker interessant gezien het vermogen welke die kan leveren  :thumbs-up:

Als je een klassieke versterker wilt, die niet verouderd moet je er inderdaad 1 nemen zonder dac/streamer etc..,
tenminste dat is wat vele denken maar i.m.o. valt het allemaal wel mee m.b.t. normaal huisgebruik.
Verder zijn vele apparaten via software-update upgradeable en/of via insteekmodules/kaarten.
De Richie van Rotel lijn is zo ver je de reviews mag geloven, zo goed in prijs/kwaliteitsverhouding, dat je de DAC bijna als gratis bonus mag beschouwen.

Wellicht is onderstaande pure klasse A/B-versterker ook wel iets  AVM  OVATION A 6.2 Master Edition (ME)
Handmade in Germany en wordt nieuw geleverd in een flightcase.
Wordt nu met actieprijs van 6.000 euro aangeboden (normaal 9.000)
Alle HOBO-vestigingen zijn AVM-dealer

https://avm.audio/masterpiece/ovation-a-6-2-me/

https://www.fairaudio.de/test/avm-ovation-a-6-2-verstaerker-test-vollverstaerker-1-dwt/





Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#5467
Pathos heeft ook mooie en zware integrated amplifiers met buisjes in de voortrap en klasse A/B-Eindversterking
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maximus_Aurelius

#5468
Modulaire versterker  ;)

Wanneer  je interesse hebt in een DAC of streamer module erin zetten en wanneer hij verouderd is kun je gewoon een nieuwe module kopen. Zo blijft het ook up to date. Uiteraard indien je het zelf nodig vindt.

Maar wat is verouderd. Ik ken veel iets oudere dac's die spelen beter dan de nieuwste. Tweede is wat voor eisen stelt men zelf. Wil ik steeds de nieuwste formaten of meegaan in de hype( net zoals surround met elke keer nieuwere formaten) dan blijf je bezig.  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Fr@nk

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 21, 2020, 19:40:14
Modulaire versterker  ;)

Wanneer  je interesse hebt in een DAC of streamer module erin zetten en wanneer hij verouderd is kun je gewoon een nieuwe module kopen. Zo blijft het ook up to date. Uiteraard indien je het zelf nodig vindt.



Benieuwd welke fabrikant er nog (nieuwe) modules gaat produceren als een toestel x aantal tijd uit productie is. Diezelfde fabrikant zal je liever een nieuw toestel verkopen. Je zou wel eens van een kale reis kunnen thuiskomen.   
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Fr@nk

Citaat van: VANZOMERENG op september 21, 2020, 19:29:45

De Richie van Rotel lijn is zo ver je de reviews mag geloven, zo goed in prijs/kwaliteitsverhouding, dat je de DAC bijna als gratis bonus mag beschouwen.



Michi van Rotel.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Maximus_Aurelius

Citaat van: aktevox op september 21, 2020, 19:59:02

Benieuwd welke fabrikant er nog (nieuwe) modules gaat produceren als een toestel x aantal tijd uit productie is. Diezelfde fabrikant zal je liever een nieuw toestel verkopen. Je zou wel eens van een kale reis kunnen thuiskomen.

Accuphase is een van de merken. Module Dac50 past ook nog in een versterker van 10 jaar terug en ouder die al uit productie zijn.
Zo'n module kost rond de 1300 euro.

Vitus audio, MBL. Merken die ook te upgraden vallen, Lindemann Musicbook serie ook te upgraden. Zo zijn er nog heel veel merken die dit aanbieden en doen, ook oudere series nog ondersteunen met modules.

En wat dacht je van het merk Burmester, heeft ook modules die gewoonweg in oude(re) versterkers past. Neem de 088, is van augustus 2008 en past gewoon de nieuwste DAC module in. Zelfs in de 808 worden Nog modules gemaakt en deze versterker is van oorsprong 1980 en is nu bij de MK 5.
Maar zelfs in de oude MK3 en eerste serie kun je de modules inzetten.

Wilt men dit kom je bij de serieuzere merken uit die niet met de hype meegaan en elke twee a drie jaar iets nieuws uitbrengen.
Je zult dan echt bepaalde merken links moeten laten liggen. Ieder zijn keus uiteraard.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

John Wx

Citaat van: Xander32 op september 20, 2020, 10:04:40
Thx. voor de input, maar voor hetgeen ik zie loop ik zeker niet warm. Eventuele wederverkoop zal ook zeer moeizaam blijken.

Dealer Fritz de With  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De NA11 doet 't nog steeds prima voor mij. De geluidskwaliteit ervaar ik ook nu na jaren nog steeds als top en de bediening is lekker overzichtelijk, no nonsense. Die bediening via een app op mijn Ipad zie ik als een 1 op 1 vervanging van de vertrouwde afstandsbediening. Veel meer dan dat verwacht ik er ook niet van.

Je hebt 't overigens goed begrepen dat ik een geïntegreerde versterker zoek hoor.

Citaat van: Richi op september 21, 2020, 09:52:05
Dat is natuurlijk een voordeel van losse componenten. Neem de NA-11S1: prachtig toen deze verscheen, qua klank nog steeds, maar qua mogelijkheden en bediening wel achterhaald inmiddels. Maar ik meende te lezen dat je een geïntegreerde versterker zocht, vandaar mijn advies om naar de M33 te kijken. Maar ik begrijp ook wel dat je een andere afweging maakt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT