Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Een album luister ik vaak een aantal keren in het geheel en als mij dan bij herhaling een track niet aan staat, skip ik die een volgende keer/selecteer deze niet. Dat deed ik vroegâh in het cd-tijdperk al en anno 2016 tijdens het streamen net zo.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op maart 18, 2016, 16:46:47
Een album luister ik vaak een aantal keren in het geheel en als mij dan bij herhaling een track niet aan staat, skip ik die een volgende keer/selecteer deze niet. Dat deed ik vroegâh in het cd-tijdperk al en anno 2016 tijdens het streamen net zo.

Precies :)

Xander32

Terence-Trent-DArby _ Introducing-The-Hardline-According-To-Terence-Trent-DArby

Tears-For-Fears-The-Seeds-Of-Love

Sting _ The-Soul-Cages

Tracy-Chapman _ Tracy-Chapman

Afro-Cuban-All-Stars _ A-Toda-Cuba-Le-Gusta

Paul-McCartney _ Unplugged

Youssou-NDour _ Nothings-In-Vain-Coono-Du-R




Overgenomen van een forumgenoot; ze liggen onderwijl al op zolder 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Ik koop al een hele tijd geen cd's meer, ik kijk er zelfs niet naar. Ook downloads koop ik niet meer sinds ik Tidal heb. Vinyl daarentegen  :blush:.

Mijn cd's zitten in fleecepacks, in dozen, en worden enkel nog gebruikt in de wagen (waar ik dagelijks bijna 3 u in doorbreng).

Ik heb het al eerder gezegd: cd's zijn imo een overbodige tussenstap tussen het gemak van digitale muziek (zonder drager) en het fysieke van vinyl.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

In de wagen gebruik ik een sd kaartje, ook veel handiger dan cd's  ;).

Er is momenteel nog geen dienst welke zo een aanbod en kwaliteit tegen een reële prijs aanbied, dat ik zonder mijn eigen digitale verzameling kan en wil. Daarnaast is het in veel gevallen nog steeds voordeliger om een cd te kopen dan het zelfde album in flac bij een commerciële aanbieder ...

Zeker denk ik dat het beheren van een eigen fysieke (digitale) muziekverzameling zijn langste tijd heeft gehad, dat er in de nabije toekomst muziekbibliotheken komen waar vanaf je tegen betaling muziek kan streamen, maar op dit moment is het voor mij iig. nog niet zo ver.


Citaat van: Jumping Jack op maart 18, 2016, 18:41:12
Ik koop al een hele tijd geen cd's meer, ik kijk er zelfs niet naar. Ook downloads koop ik niet meer sinds ik Tidal heb. Vinyl daarentegen  :blush:.

Mijn cd's zitten in fleecepacks, in dozen, en worden enkel nog gebruikt in de wagen (waar ik dagelijks bijna 3 u in doorbreng).

Ik heb het al eerder gezegd: cd's zijn imo een overbodige tussenstap tussen het gemak van digitale muziek (zonder drager) en het fysieke van vinyl.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#4105
Tja, voor €20,00 per maand een mega, mega bibliotheek in FLAC kwaliteit......TIDAL vind ik op dit moment erg goed en persoonlijk een goede prijs en kwaliteitsverhouding hebben. Valt niet tegenaan te kopen zeg maar.... ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Recent ff met Tidal kennis kunnen maken, dat was i.c.m. Roon idd. top. Daarin kan ik je alleen maar gelijk geven. Maar voor mij op dit moment nog geen vervang van hetgeen ik nu heb (Spotify Premium for free en een eigen uitgebreide collectie in flac). Daar heb ik nu die €240,- nog niet voor over.


Citaat van: Rob46 op maart 18, 2016, 20:16:56
Tja, voor €20,00 per maand een mega, mega bibliotheek in FLAC kwaliteit......TIDAL vind ik op dit moment erg goed en persoonlijk een goede prijs en kwaliteitsverhouding hebben. Valt niet tegenaan te kopen zeg maar.... ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

 :-\ ... een momentje: vanaf heden cdp-loos.


Maarre, voor m`n SA15 uit 2012 heb ik wel een top-prijs gevangen  :clapping:.
De speler was dan ook in mint staat, maar in de huidige markt met al geruime tijd een sterk afnemende interesse voor cdp`s wat mij betreft een heel mooie prijs. Vraag en aanbod en net die ene koper treffen.



Citaat van: Xander32 op maart 18, 2016, 15:14:33
Lang heb ik ook getwijfeld hoor en dat ik ze niet weg doe maar verplaats naar het zolder zegt ook wat. Maar voorts ben ik helemaal om betreft streamen, internetradio en Spotify.

Enne, morgen komt er als het goed is, iemand met interesse voor de SA15s2 LE.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op maart 19, 2016, 14:15:28
:-\ ... een momentje: vanaf heden cdp-loos.


Maarre, voor m`n SA15 uit 2012 heb ik wel een top-prijs gevangen  :clapping:.
De speler was dan ook in mint staat, maar in de huidige markt met al geruime tijd een sterk afnemende interesse voor cdp`s wat mij betreft een heel mooie prijs. Vraag en aanbod en net die ene koper treffen.

In een moeilijke markt is het heel belangrijk dat je spulletjes daadwerkelijk in mintconditie zijn.

Zoals bij jou inderdaad.

Mooi dat het gelukt is :)

Bas Akkerman

Mooi dat je er een goede prijs voor hebt gekregen!

Hier merk ik wel dat het soort drager ik afspeel afhankelijk is van mijn bui. Als ik wil grasduinen, kies ik sneller voor streaming. Als ik me wil onderdompelen, is het opzetten van een lp weer iets dat ik sneller doe. Nog los van dat ik sommige dingen alleen digitaal of op vinyl heb.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Een draaitafel zou ik heel graag in mijn bezit hebben, edoch heb ik mij voorgenomen om dat te laten voor wat het is. Puur op basis van rationele redenen. Een mooie dt is te bekostigen, maar als je dan voorts een vinylverzameling van scratch af dient op te bouwen, gaan de uitgaven wel erg oplopen. Daarnaast ben ik onderwijl volledig overtuigd geraakt van de kwaliteit van de content bij het streamen en het bedieningsgemak. Het is goed zo :).

Mijn gemoedstoestand bepaalt het genre, bepaalt het album of de tracks welke ik ga beluisteren. De vorm ligt nu vast.


Citaat van: Bas Akkerman op maart 22, 2016, 09:44:34
Mooi dat je er een goede prijs voor hebt gekregen!

Hier merk ik wel dat het soort drager ik afspeel afhankelijk is van mijn bui. Als ik wil grasduinen, kies ik sneller voor streaming. Als ik me wil onderdompelen, is het opzetten van een lp weer iets dat ik sneller doe. Nog los van dat ik sommige dingen alleen digitaal of op vinyl heb.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RZeemering

Citaat van: Xander32 op maart 22, 2016, 19:29:42
Een draaitafel zou ik heel graag in mijn bezit hebben, edoch heb ik mij voorgenomen om dat te laten voor wat het is. Puur op basis van rationele redenen. Een mooie dt is te bekostigen, maar als je dan voorts een vinylverzameling van scratch af dient op te bouwen, gaan de uitgaven wel erg oplopen. Daarnaast ben ik onderwijl volledig overtuigd geraakt van de kwaliteit van de content bij het streamen en het bedieningsgemak. Het is goed zo :).

Mijn gemoedstoestand bepaalt het genre, bepaalt het album of de tracks welke ik ga beluisteren. De vorm ligt nu vast.

herkenbaar ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en weer een stapeltje naar zolder verhuistd  :).

E.e.a. van een forumgenoot overgenomen;

Bruce Springsteen - Live in Dublin
James Taylor - October road limited edition
Marianne Faithfull - Easy come easy go
Mavericks - Trampoline
Phil Collins - But Seriously
The Simon and Garfunkel Collection - 17 all time recordings
Mark Knopfler - Sailing to philadelphia
Wilco - Kicking Television
Wilco - The whole love
Sufjan Stevens - Illinois


Nu maar eens horen wat 't is :music:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Ben je er al uit Robert welke de betere streamer is de Marantz of de SBT met Kingpin voeding? Beide uiteraard spelend over de interne  dac van de Marantz!
mainly British stuff

Xander32

 :nowink:

Nu al de gehele avond luister ik naar verschillende albums in flac via de SBT en dat is heel erg aangenaam. Zaterdag jl. een middag muziek kunnen beluisteren sec via de NA11 en dat is ook geen straf  8). Ik weet het echt (nog) niet. Het ontloopt elkander echt heel weinig, ook betreft sounding. De SBT lijkt ietwat meer helder, echter verdenk ik daar de Siltech spdif van. Schiet mij maar lek.

Waar het om te doen is; met beide geniet ik van de muziek.


Overigens is het bedieningsgemak van de SBT, middels Ipeng wel wat beter dan die van de NA11 middels de Marantz Hifi app. En Ipeng ziet er igg. veel beter uit. De Marantz app is puur functioneel, doet wat die doen moet, maar is wars van enige franje.

Citaat van: Martin!!! op maart 23, 2016, 21:19:24
Ben je er al uit Robert welke de betere streamer is de Marantz of de SBT met Kingpin voeding? Beide uiteraard spelend over de interne  dac van de Marantz!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... wat goed is om te vermelden in het licht van bovenstaande post; dat de SBT de NA11 partij kan bieden is vooral ook te danken aan de Kingpin voeding. Die heeft van de SBT echt wel een andere bron gemaakt, deze naar een hoger plan getild.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Ik ben ook nog steeds zeer content met de SBT en de Kingpin voeding.  De optimalisatie van mijn netwerk met de Belden cat7, AQ Vodka,  D-Link switch met een DM2 voeding deed de rest om naar mijn gevoel het maximale uit de SBT te peuren en de puntjes op de i te zetten  :thumbs-up: :worship:
mainly British stuff

RZeemering

Citaat van: Xander32 op maart 22, 2016, 22:08:31
Fijne ls. en dac heb je  :thumbs-up:.

thnx! Nu nog meer tijd om er van te genieten ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xander32

Neem ontslag / doe afstand van jouw partner / zet de kinderen buiten de deur / ...


:D

Citaat van: RZeemering op maart 25, 2016, 16:24:45
thnx! Nu nog meer tijd om er van te genieten ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op maart 25, 2016, 16:32:11
Neem ontslag / doe afstand van jouw partner / zet de kinderen buiten de deur / ...


:D
Kortom, weeeeeeekend!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Leeuwarden

Hmmm heb eerder het idee dat vrouw en kinderen in het weekend veel meer aanwezig zijn dan door de week... :nopompom:

RZeemering

Citaat van: Xander32 op maart 25, 2016, 16:32:11
Neem ontslag / doe afstand van jouw partner / zet de kinderen buiten de deur / ...


:D

Eigen baas.... zelfs met een partner die weinig tijd van me vraagt (ook eigen baas) en zonder kinderen heb ik nog te weinig tijd.
Maar wel net even lekker een 3 kwartier Fink geluisterd. Dus het kan blijkbaar :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xander32

 :thumbs-up:

Citaat van: RZeemering op maart 25, 2016, 19:33:21
Eigen baas.... zelfs met een partner die weinig tijd van me vraagt (ook eigen baas) en zonder kinderen heb ik nog te weinig tijd.
Maar wel net even lekker een 3 kwartier Fink geluisterd. Dus het kan blijkbaar :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT