Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Het is dat ik het de komende  twee weken te druk heb (opening van de platenzaak van zoonlief) anders zou ik zomaar richting het land van Maas en Waal zijn gescheurd om R. kennis te laten maken met een echt goede voeding voor de SBT
mainly British stuff

Maro

Citaat van: Martin!!! op november 29, 2015, 22:09:05
Het is dat ik het de komende  twee weken te druk heb (opening van de platenzaak van zoonlief) anders zou ik zomaar richting het land van Maas en Waal zijn gescheurd om R. kennis te laten maken met een echt goede voeding voor de SBT

En dan met Roon de boel aansturen.....voor de helft van €1200,- klaar :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vanzomereng

#3652
Het zou me zeer verbazen als een SBT met een nog betere voeding, beter speelt dan de CineMike-NA8005.
De techniek/gebruikte "PC-componenten",  zijn van een andere orde dan deze Cinemike-NA8005

Verder is de Cinemike-NA8005 beter uitgerust op allerlei hi-res-formats (o.a. DSD) en kent meerder functionaliteiten.
Het is naast streamer ook een DAC en koptelefoonversterker en verder smoelt die gewoon veel lekkerder dan zo,n
plastic kastje.

Niettemin toch veel lof voor de Logitech-mannen, de Squeeze-boxen spelen met betere voeding en aparte DAC
zeer fraai en ze zijn toch, als voorloper m.b.t. streamen van muziek, baanbrekende pioniers geweest.

Qua software, zaken als gebruikers-interface, mogelijkheden, flexibiliteit, bedieningsgemak, kunnen ook nu anno 2015,
nog vele andere audiofabrikanten nog steeds een goed voorbeeld nemen bij de heren van Logitech/Squeeze-box.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#3653
Citaat van: JeroenGRT op november 29, 2015, 21:44:37
Hij wil geen extra kastjes meer Martin :-)

^^

Een mooi gebaar Martin. Maar je hoeft mij echter niet te overtuigen van de kwaliteiten van de SBT.
De maker van jouw voeding is zelf ook geheel overtuigd van het kunnen van het ding, heeft daar ook al mooie dingen over geschreven.

Maar ik wil niet drie verschillende kastjes en kabels meer om te kunnen streamen. Zeker niet als daar binnen mijn budget alles-in-1 oplossingen zijn, die mij kunnen bekoren. Enne, wat gaaf dat jouw zoon een platenzaak gaat openen :pompom:. Veel succes en plezier met de opening.

Citaat van: Martin!!! op november 29, 2015, 22:09:05
Het is dat ik het de komende  twee weken te druk heb (opening van de platenzaak van zoonlief) anders zou ik zomaar richting het land van Maas en Waal zijn gescheurd om R. kennis te laten maken met een echt goede voeding voor de SBT
Citaat van: Maro op november 29, 2015, 22:11:30
En dan met Roon de boel aansturen.....voor de helft van €1200,- klaar :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3654
De SBT blijft een prachtding, al helemaal gezien diens prijs. Maar het concept met de losse kastjes om het op een behoorlijk niveau te krijgen, spreekt mij niet meer aan.

Desondanks heb ik tot op heden volop genoten van het ding, betrof het mij eerste stap in streaming-land. Nu op naar een volgende en die zal iig.anders zijn, of deze beter is mag een ieder t.z.t. tijdens een M&G voor zichzelf bepalen.
Zelf heb ik daarin de afgelopen dagen al wel een duidelijk beeld verkregen, op basis van eigen ervaringen.

Citaat van: VANZOMERENG op november 29, 2015, 22:28:34
Het zou me zeer verbazen als een SBT met een nog betere voeding, beter speelt dan de CineMike-NA8005.
De techniek/gebruikte "PC-componenten",  zijn van een andere orde dan deze Cinemike-NA8005

Verder is de Cinemike-NA8005 beter uitgerust op allerlei hi-res-formats (o.a. DSD) en kent meerder functionaliteiten.
Het is naast streamer ook een DAC en koptelefoonversterker en verder smoelt die gewoon veel lekkerder dan zo,n
plastic kastje.

Niettemin toch veel lof voor de Logitech-mannen, de Squeeze-boxen spelen met betere voeding en aparte DAC
zeer fraai en ze zijn toch, als voorloper m.b.t. streamen van muziek, baanbrekende pioniers geweest.

Qua software, zaken als gebruikers-interface, mogelijkheden, flexibiliteit, bedieningsgemak, kunnen ook nu anno 2015,
nog vele andere audiofabrikanten nog steeds een goed voorbeeld nemen bij de heren van Logitech/Squeeze-box.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Volgens mij ben je er wel uit Sander. Gefeliciteerd!

Citaat van: Martin!!! op november 29, 2015, 22:09:05
Het is dat ik het de komende  twee weken te druk heb (opening van de platenzaak van zoonlief) anders zou ik zomaar richting het land van Maas en Waal zijn gescheurd om R. kennis te laten maken met een echt goede voeding voor de SBT
Wat gaaf Martin, trotse vader kan ik me zo voorstellen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Citaat van: Xander32 op november 29, 2015, 18:09:11
MTV Unplugged, met diverse artiesten. In het totaal drie delen. Daarmee ben ik heden geëindigd.


De delen II en III staan op mijn HDD. Tot nu toe geen scherpe randjes.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op november 30, 2015, 06:48:24
Enne, wat gaaf dat jouw zoon een platenzaak gaat openen :pompom:. Veel succes en plezier met de opening.

Citaat van: Bas Akkerman op november 30, 2015, 08:02:20
Wat gaaf Martin, trotse vader kan ik me zo voorstellen!

Thanks, het is nog even hard doorwerken om alles op tijd klaar te krijgen maar dat moet wel gaan lukken. Zeker trots.... en dat voor een kereltje van net 18 jaar  ;D
mainly British stuff

Xander32

Dank Hans voor het nalopen van de tracks. Heb je er ook nog een beetje van genoten?

Citaat van: chansig op november 30, 2015, 09:01:33
De delen II en III staan op mijn HDD. Tot nu toe geen scherpe randjes.

Gr Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanaaf in gelijke config geluisterd als gisteren (geen snoertjes gewisseld).

Het stereobeeld is zoveel scherper als met de SBT; alles in het beeld heeft veel strakkere contouren, de breedte is toegenomen en vooral ook de diepte in het beeld is opvallend. Het geheel is ook wat meer upfront geworden. Met de SBT speelde het geheel zich juist veel meer tussen en achter de Glennies af.

De CM speelt levendiger, meer natuurlijk, daar is meer drive, meer muziek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

 :) ... Echter blijf ik de komende dagen nog een aantal keren kritisch luister, die mogelijkheid heb ik nu, met dank aan Viktor :thumbs-up:. M'n centen kan ik ook maar één keer uitgeven hè.


Citaat van: Bas Akkerman op november 30, 2015, 08:02:20
Volgens mij ben je er wel uit Sander. Gefeliciteerd!
Wat gaaf Martin, trotse vader kan ik me zo voorstellen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: Xander32 op november 30, 2015, 19:18:05
Dank Hans voor het nalopen van de tracks. Heb je er ook nog een beetje van genoten?

Niet allemaal hoor...altijd leuke muziek. De nieuwste van MTV Placebo is ook weer erg goed.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

... zal die eens beluisteren via Spotify  :).

Citaat van: chansig op december  1, 2015, 07:48:49
Niet allemaal hoor...altijd leuke muziek. De nieuwste van MTV Placebo is ook weer erg goed.

Gr Hans


Maar dan wel i.c.m. met de prijzige (dac in de) Accuphase.

Citaat van: sultankat op december  1, 2015, 08:22:58
+1
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: Xander32 op december  1, 2015, 20:34:40
... zal die eens beluisteren via Spotify  :).



Maar dan wel i.c.m. met de prijzige (dac in de) Accuphase.

Ik gebruik de dac van de Accuphase cd-speler, geen extra investering dus gelukkig  en (ook nog) beter dan de inbouw dac van Accuphase.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Het ging mij ook niet om een extra uitgave :nowink:, echter wel om de prijsklasse en de kwaliteit van jouw cdp (en dac).

Wat is het aandeel van die cdp/dac aangaande de geluidskwaliteit?
Wat is het aandeel van de voeding aangaande de geluidskwaliteit?

Citaat van: sultankat op december  2, 2015, 10:12:00
Ik gebruik de dac van de Accuphase cd-speler, geen extra investering dus gelukkig  en (ook nog) beter dan de inbouw dac van Accuphase.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zojuist Spotify Connect geïnstalleerd op de Air 2, vervolgens enkel de NA8005 aanzetten, waarna de Spotify app deze direct herkent en afspelen maar, top  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: Xander32 op december  2, 2015, 19:47:49
Het ging mij ook niet om een extra uitgave :nowink:, echter wel om de prijsklasse en de kwaliteit van jouw cdp (en dac).

Wat is het aandeel van die cdp/dac aangaande de geluidskwaliteit?
Wat is het aandeel van de voeding aangaande de geluidskwaliteit?
Een ruwe schatting: dac 65%, voeding 35%.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Toch een relatief fors aandeel op het conto van de voeding dan. Meer dan ik had verwacht.


Citaat van: sultankat op december  3, 2015, 09:50:41
Een ruwe schatting: dac 65%, voeding 35%.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op december  2, 2015, 21:41:00
Zojuist Spotify Connect geïnstalleerd op de Air 2, vervolgens enkel de NA8005 aanzetten, waarna de Spotify app deze direct herkent en afspelen maar, top  :thumbs-up:.
Dat doet mijn MM ook, heerlijk.

Xander32

Een fijn gebruikersvriendelijk systeem en de Spotify eigen app ziet er ook nog eens gelikt uit. Al heb ik wel ff moeten uitpluizen wat deze allemaal te bieden heeft: zeer uitgebreid.

Citaat van: twani op december  3, 2015, 23:45:58
Dat doet mijn MM ook, heerlijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3671
Definitief terug naar de SBT, 't kan verkeren ::).


De doorslag gaf een 1 op 1 vergelijk zaterdag jl. en gisterenochtend van de CM en de SBT: daar was de CM betreft het stereobeeld en detaillering zeker de betere van de twee, al waren de verschillen klein. Echter de sounding van de SBT sprak en spreekt mij meer aan; daar waar de CM meer helder klinkt, heeft de SBT een ietwat meer warme sound.


Rest mij om Viktor van CM te bedanken voor het vrijblijvend uitlenen van zijn NA8005 en zijn raad en daad. Service met een hoofdletter S :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Op naar een mooie(re) voeding Robert  ;D er is nog veel meer moois uit die SBT te halen
mainly British stuff

Xander32

Daar gaat aan gewerkt worden ;).

Hoe is die van jouw opgebouwd Martin? Welke keuzes heb jij gemaakt? Nog tips?


Citaat van: Martin!!! op december  7, 2015, 22:35:16
Op naar een mooie(re) voeding Robert  ;D er is nog veel meer moois uit die SBT te halen
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: Martin!!! op december  7, 2015, 22:35:16
Op naar een mooie(re) voeding Robert  ;D er is nog veel meer moois uit die SBT te halen

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock