Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ik ben benieuwd  :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Xander32

#2826
Zelf speel ik al een jaar of drie a vier met Cardas Crosslink ls. kabels, die had ik ook in voorgaande sets en die bevallen nog steeds goed. Daar is beter maar daar heb ik het geld niet (meer) voor over. Daarnaast heb ik de ervaring dat kabels wel een verschil maken, maar dat deze nuances betreffen. Ik zal dan veel meer moeten gaan spenderen voor een nuanceverschil.

Netsnoeren - momenteel nog de oranje wokkel (R C&D) kabels; die hebben mij tot op heden echter nog niet te weten overtuigen.
Deze maakten de set (i.c.m. de PM15 - in hoeverre de PM11 daar verschil in brengt is nog onduidelijk) te gemoedelijk, zelfs ietwat saai. Ik denk dat ik met de komst van de PM11 ook weer terugval op mijn oude vertrouwde LAT (AC2-mkII) netsnoeren.

Als IC gebruik ik tot op heden een Kimber KS1010 (koper). Deze laat ik nog even in de set, zeker i.c.m. het inspelen. Afhankelijk van het resultaat inspelen, zal deze blijven of ik probeer vervolgens de Furutech FA 220 (koper) of de Slinky Links RS-1 (solid core zilver).

Deze heb ik allen reeds in mijn bezit. De Furutech heb ik een hele tijd terug van Jan overgenomen, maar nog nooit aangesloten (shame-modus: ON), met de RS-1 heb ik al de nodige positieve ervaringen in andere sets. Daarnaast heb ik er nog een drietal verschillende VdH ic`s liggen, die moet ik hoognodig een keer in de verkoop doen.



Citaat van: remco320 op november  2, 2014, 10:31:09
Gefeliciteerd! Sinds ik de Marantz Surround receiver heb (nu 4 weken) ben ik ook helemaal om! In combinatie met Tannoy is dit echt een hele mooie combinatie!
Gebruik jij nog bepaalde type kabels die je beter vind matchen in de combinatie tannoy/ marantz?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank William, of ik er blij mee ga worden zal moeten blijken ;D.

Citaat van: WilliamB op november  2, 2014, 12:05:16
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ik ben benieuwd  :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

#2828
Citaat van: Xander32 op november  2, 2014, 12:06:37

Netsnoeren - momenteel nog de oranje wokkel (R C&D) kabels; die hebben mij tot op heden echter nog niet te weten overtuigen.
Deze maakten de set (i.c.m. de PM15 - in hoeverre de PM11 daar verschil in brengt is nog onduidelijk) te gemoedelijk, zelfs ietwat saai. Ik denk dat ik met de komst van de PM11 ook weer terugval op mijn oude vertrouwde LAT (AC2-mkII) netsnoeren.

Als IC gebruik ik tot op heden een Kimber KS1010 (koper). Deze laat ik nog even in de set, zeker i.c.m. het inspelen. Afhankelijk van het resultaat inspelen, zal deze blijven of ik probeer vervolgens de Furutech FA 220 (koper) of de Slinky Links RS-1 (solid core zilver).

Deze heb ik allen reeds in mijn bezit. De Furutech heb ik een hele tijd terug van Jan overgenomen, maar nog nooit aangesloten (shame-modus: ON), met de RS-1 heb ik al de nodige positieve ervaringen in andere sets. Daarnaast heb ik er nog een drietal verschillende VdH ic`s liggen, die moet ik hoognodig een keer in de verkoop doen.

Bij de M&G zal ik wat verschillende netsnoeren van onder andere IeGo meebrengen. Ook bij mij waren de Ronald kabels wat al te rustig.
Daarnaast ook een net aangeschafte siltech explorer 180i interlink. Dan kan je bij Paco wat verschillen horen.

Btw: van harte met de aanschaf van de zeer fraaie opvolger binnen de marantz familie ;D

Gr
Henk

remco320


Citaat van: Xander32 op november  2, 2014, 12:06:37
Zelf speel ik al een jaar of drie a vier met Cardas Crosslink ls. kabels, die had ik ook in voorgaande sets en die bevallen nog steeds goed. Daar is beter maar daar heb ik het geld niet (meer) voor over. Daarnaast heb ik de ervaring dat kabels wel een verschil maken, maar dat deze nuances betreffen. Ik zal dan veel meer moeten gaan spenderen voor een nuanceverschil.

Netsnoeren - momenteel nog de oranje wokkel (R C&D) kabels; die hebben mij tot op heden echter nog niet te weten overtuigen.
Deze maakten de set (i.c.m. de PM15 - in hoeverre de PM11 daar verschil in brengt is nog onduidelijk) te gemoedelijk, zelfs ietwat saai. Ik denk dat ik met de komst van de PM11 ook weer terugval op mijn oude vertrouwde LAT (AC2-mkII) netsnoeren.

Als IC gebruik ik tot op heden een Kimber KS1010 (koper). Deze laat ik nog even in de set, zeker i.c.m. het inspelen. Afhankelijk van het resultaat inspelen, zal deze blijven of ik probeer vervolgens de Furutech FA 220 (koper) of de Slinky Links RS-1 (solid core zilver).

Deze heb ik allen reeds in mijn bezit. De Furutech heb ik een hele tijd terug van Jan overgenomen, maar nog nooit aangesloten (shame-modus: ON), met de RS-1 heb ik al de nodige positieve ervaringen in andere sets. Daarnaast heb ik er nog een drietal verschillende VdH ic`s liggen, die moet ik hoognodig een keer in de verkoop doen.

Dank je wel! Onderstreept mijn idee dat ik met de inakustik en art speak kabels op het juiste plan zit en dat een andere kabel een nuance verschil brengt!

CZ79

Gefeliciteerd! Top versterker!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Dus jij hebt Jan er vanaf geholpen :). Lijkt mij overigens geen straf.
Top aanbod betreft de kabels; ik laat mij verrassen :thumbs-up:.


Citaat van: Onder013 op november  2, 2014, 12:51:34
Bij de M&G zal ik wat verschillende netsnoeren van onder andere IeGo meebrengen. Ook bij mij waren de Ronald kabels wat al te rustig.
Daarnaast ook een net aangeschafte siltech explorer 180i interlink. Dan kan je bij Paco wat verschillen horen.

Btw: van harte met de aanschaf van de zeer fraaie opvolger binnen de marantz familie ;D

Gr
Henk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32






... en nu tot vrijdag het geduld bewaren   ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Deleted member

Hij is het wachten waard hoor! Heb er vandaag weer even van kunnen genieten.

Wat me telkens weer opvalt is de kracht in combinatie met ruimtelijkheid. Muziek heeft veel meer body, aanwezigheid dan voorheen. Ik wordt veel meer naar de muziek getrokken waardoor het nog fijner is om te luisteren. Echt een topper!
Stereo-fan for life!

Xander32

Dank Chris, ik besef het mij dat het een topversterker betreft.
Een waardige aansturing van de Glennies.

Citaat van: cz79 op november  2, 2014, 13:45:01
Gefeliciteerd! Top versterker!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

#2836
Mooie nieuwe aanwinst. Gefeliciteerd alvast!

WickedGame

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

Blijft ook nog steeds waanzinnig om te zien de PM lijn van Marantz.

denoontje


felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Xander32

#2840
Dank mannen. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig hetgeen de 11 gaat brengen t.o.v. de 15 ::).


Hetgeen ietwat jammer is dat de PM & SA niet meer boven elkander in het meubel passen, deze komen dus broederlijk naast elkaar te staan ...
Het zal er niet minder om klinken.

Daarnaast is het aangaande het kabelmanagement wel wat gemakkelijker; de kabels zijn met beide componenten naast elkander wat beter te rangschikken. Daar dan ook maar een keer de aandacht voor hebben 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

remco320


Mario D

Citaat van: Xander32 op november  4, 2014, 17:21:00
Dank mannen. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig hetgeen de 11 gaat brengen t.o.v. de 15 ::).


Hetgeen ietwat jammer is dat de PM & SA niet meer boven elkander in het meubel passen, deze komen dus broederlijk naast elkaar te staan ...
Het zal er niet minder om klinken.

Daarnaast is het aangaande het kabelmanagement wel wat gemakkelijker; de kabels zijn met beide componenten naast elkander wat beter te rangschikken. Daar dan ook maar een keer de aandacht voor hebben 8).

Deze PM11 zou een meer warmere klank moeten hebben tegenover de PM15 LE ( welke ik ook heb gehad trouwens).
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.  :worship:

Xander32

Ik verwacht met de komst van de PM11 niet direct meer warmte aangaande het geluid. Juist een nog meer neutrale, lineaire versterker. Dan de PM15. Ook een versterker die het hoog ietwat af zal ronden, zonder dat dit ten koste gaat van de detaillering.

Mijn bevindingen zal ik hier uiteraard delen.


Citaat van: kalimero op november  5, 2014, 09:16:43
Deze PM11 zou een meer warmere klank moeten hebben tegenover de PM15 LE ( welke ik ook heb gehad trouwens).
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.  :worship:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Edit; het gaat mogelijk toch passen, de PM en de SA boven elkaar.


Citaat van: Xander32 op november  4, 2014, 17:21:00
Dank mannen. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig hetgeen de 11 gaat brengen t.o.v. de 15 ::).


Hetgeen ietwat jammer is dat de PM & SA niet meer boven elkander in het meubel passen, deze komen dus broederlijk naast elkaar te staan ...
Het zal er niet minder om klinken.

Daarnaast is het aangaande het kabelmanagement wel wat gemakkelijker; de kabels zijn met beide componenten naast elkander wat beter te rangschikken. Daar dan ook maar een keer de aandacht voor hebben 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Zou je dat wel doen? Bedoel je dat ze echt gestapeld gaan worden?
Stereo-fan for life!

Xander32

Nee joh, no way.

Netjes een plank er tussen 8). Net zoals met de vorige combi. Alleen moet ik nu de kast verbouwen, de plank een stukje hoger zetten.

Citaat van: technative op november  5, 2014, 15:19:41
Zou je dat wel doen? Bedoel je dat ze echt gestapeld gaan worden?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Pfieuw... Gelukkig! [emoji6] [emoji5]
Stereo-fan for life!

Xander32

#2848



;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje