Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Martin!!! op februari 10, 2013, 17:27:16
Xander32 geloof me het is echt geen beetje.............. het is absurd veel!
... Super toch. Dan was die eerste echt een mismatch.


Betreft mijn gemeten snelheden; dat moet uiteraard Mb zijn, geen Mbit ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op februari 10, 2013, 17:29:09
... Super toch. Dan was die eerste echt een mismatch.

Mijn huidige en ook de geleende Siganture zijn zeker geen mismatch...... maar wat deze doet wow. Ik zou zeggen kom een keertje luisteren.....
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op februari 10, 2013, 17:39:16
Mijn huidige en ook de geleende Siganture zijn zeker geen mismatch...... maar wat deze doet wow. Ik zou zeggen kom een keertje luisteren.....

... gaan we doen! Een keer ergens in Maart?
Moet ook hoog nodig hier thuis weer wat organiseren 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op februari 10, 2013, 17:41:35
... gaan we doen! Een keer ergens in Maart?
Moet ook hoog nodig hier thuis weer wat organiseren 8).

PM  ;D
mainly British stuff

Xander32

Zojuist na het lezen van een hifiblad (auf Deutsch) is mijn interesse gewekt voor:





http://www.gauderakustik.com/de/arcona-80


http://www.audio.de/testbericht/test-gauder-akustik-arcona-80-1461637.html








Wit is niet echt mijn ding, echter zijn ze ook in het hoogglans zwart te verkrijgen. De Arcona 80 komen ook op mijn shortlist; eens zien of/waar ik deze kan beluisteren 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Op de driver plaatsing na hebben ze wat weg van de Phantom ;)

Zien er net uit iig.
Review kan ik helaas niet lezen. Kan daar niet genoeg Duits voor.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: Xander32 op januari 11, 2013, 16:23:28
... Vanmorgen / vanmiddag heb ik dus (zo'n kleine drie uur) geluisterd bij Klankbeeld, naar drie verschillende Tannoy speakers. En om maar direct een soort van uitkomst te geven; de Glenair 10" heeft een diepe indruk achter gelaten!

Toch maar ff bij het begin beginnen; deze winkel was nieuw voor mij. Het betreft een relatief klein winkelpand met twee etages, waarvan op de tweede een dedicated luisterruimte is opgenomen. Het geheel oogt netjes, verzorgd en mijn ontvangst was hartelijk.

Ik werd naar de luisterruimte gedirigeerd, welke maar miniem akoestisch is aangepakt, alwaar een Exposure combi van cdp en geintegreerde stonden te spelen op een paar Tannoy Precision 6.4. Deze set klonk vooral neutraal, daar was rust, maar om maar gelijk duidelijk te zijn; voor mij teveel rust. De muziek bleef voor een deel rondom / aan de speakers hangen ik miste een bepaalde drive, eenbepaalde betrokkenheid ... Die gaan zeer zeker geen verbetering op mijn combi van Usher & Velo geven.

Hiernaar waren twee geweldenaars aan de beurt; de Glenairs met 10" DC drivers. Ze zijn groot, optisch behoorlijk aanwezig maar desondanks wel een chique verschijning. Diens prestaties; groots, gemakkelijk, vloeiend en nergens iets dat stoorde, nergens ! Alles leek te kloppen ... Ik heb echt met volle teugen genoten van deze speakers, nou nee, genoten van wat een muziek deze maken! Tempting. Echter is daar toch ook een "maar" - ik krijg dit thuis niet door de welstandscommissie ...

Daarna waren er de Sandrighams die hun kunnen mochten laten horen; ook deze presteerden een pak beter dan de Precision dan wel voldeden veel meer aan mijn smaak. Zij hebben een met de Glenair vergelijkbaar karakteristiek, klinken echter duidelijk donkerder (warmer, smeuiger).Echter viel al snel op dat de bass veel minder strak en droog was, zelfs naar dreunen neigde ... Waarschijnlijk door een veel minder stevige kast dan die van de Glenair. Desalniettemin een aangename speaker maar niet voor mij.


Hoe nu verder?

Precies zoals ik in de planning had; volgende week ga ik nog naar een paar prachtige (?) Sonus Faber Liuto's luisteren en ik ga zeer zeker ook nog naar de Dynaudio Focus 260/340 luisteren. En als daar nog andere tips zijn aangaande te beluisteren speakers hou ik mij warm aanbevolen.

Indien na die sessies de Glenairs nog ergens in mijn achterhoofd aan het knagen zijn, wil ik mijn leven wel op het spel zetten door hare maje mee te nemen naar Wageningen, naar Klankbeeld om ze samen te gaan aanschouwen ... Maar ik vrees met grote vreze ...
Nu nog een paar plaatjes bij de praatjes (HTC kwaliteit ...)









Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Prachtig, allebei. De Sonus Fabers die je gaat horen zijn ook mooi, maar deze beide Tannoys zijn echt prachtig. Wie weet. Ik dacht dat ik nooit weg zou komen met mijn Harbeths, maar uiteindelijk vond mijn vrouw ze juist wel mooi......je weet maar nooit.

Wat ook wel wil werken; schrik haar af met veel afzichtelijke(r) modellen alvorens deze te laten zien. Kan zijn dat ze dan uiteindelijk blij is dat ze dan niet tegen die voorgaande aan hoeft te kijken.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Xander32

Citaat van: weust op februari 16, 2013, 11:40:08
Op de driver plaatsing na hebben ze wat weg van de Phantom ;)

Zien er net uit iig.
Review kan ik helaas niet lezen. Kan daar niet genoeg Duits voor.
Binnenkort ga ik naar de vernieuwde Phantoms luisteren, jij weet wel bij wie :). Ben wel benieuwd hoe `t er nu klinkt (andere versterking, bron en akoestische maatregelen).

Citaat van: tompj op februari 16, 2013, 14:27:59
Prachtig, allebei. De Sonus Fabers die je gaat horen zijn ook mooi, maar deze beide Tannoys zijn echt prachtig. Wie weet. Ik dacht dat ik nooit weg zou komen met mijn Harbeths, maar uiteindelijk vond mijn vrouw ze juist wel mooi......je weet maar nooit.

Wat ook wel wil werken; schrik haar af met veel afzichtelijke(r) modellen alvorens deze te laten zien. Kan zijn dat ze dan uiteindelijk blij is dat ze dan niet tegen die voorgaande aan hoeft te kijken.
De Sandrigham is wel heel erg smaakgevoelig, met de Glenair zou ik kunnen leven. De Liuto`s geef ik nog een 2e kans; die doen heel veel goed maar ze wisten mij niet te pakken zoals de "Glennies" ::).

Enne; m`n vriendin laat zich niet foppen, is een slimme meid ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

#309
Begreep van lynch1979 dat er een nieuwe ophanging in zit?
Meer open geluid had hij het over.

Doe 'm de groeten ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op februari 16, 2013, 16:47:15
Binnenkort ga ik naar de vernieuwde Phantoms luisteren, jij weet wel bij wie :). Ben wel benieuwd hoe `t er nu klinkt (andere versterking, bron en akoestische maatregelen).
Heeft ie alweer andere versterking en bron!? :withstupid:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Oh ja. Hij had toch een Spectral nu?
Of is dat dan al weer achterhaald?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

#312
Citaat van: Bas Akkerman op februari 16, 2013, 19:02:58
Heeft ie alweer andere versterking en bron!? :withstupid:

Citaat van: weust op februari 16, 2013, 19:05:27
Oh ja. Hij had toch een Spectral nu?
Of is dat dan al weer achterhaald?

De vorige x dat ik luisterde had hij nog een Audio Research geloof ik ... Een oude, grote lampenbak die vooral heel warm werd. Waar hij nu mee speelt weet ik niet exact, iets met twee buizen EV's maar welke pre ??
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Oh, ja. Maar die ARC set was al weg voor hij hier niet geheel vrijwillig weg ging.
Hij had toen al een Spectral gekocht. Dacht een voorversterker met een buizen eindversterker.

Bron was ook iets nieuws idd.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

vanzomereng

#314
Citaat van: Xander32 op februari 16, 2013, 11:09:43
Zojuist na het lezen van een hifiblad (auf Deutsch) is mijn interesse gewekt voor:
http://www.gauderakustik.com/de/arcona-80
Wit is niet echt mijn ding, echter zijn ze ook in het hoogglans zwart te verkrijgen. De Arcona 80 komen ook op mijn shortlist; eens zien of/waar ik deze kan beluisteren 8).
Gauder... de voortzetting van Isophone....

Heb deze test ook gelezen, komt zeer goed uit (maar dat doen alle speakers tegenwoordig  :nervous:)
Enige nadeel is, het zeer lage rendement......

Wellicht ook ff de moeite waard om de allernieuwste Refels (type 206... ca. 3.500 euro p/paar) eens te luisteren

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op februari 16, 2013, 20:34:58
Gauder... de voortzetting van Isophone....

Heb deze test ook gelezen, komt zeer goed uit (maar dat doen alle speakers tegenwoordig  :nervous:)
Enige nadeel is, het zeer lage rendement......

Wellicht ook ff de moeite waard om de allernieuwste Refels (type 206... ca. 3.500 euro p/paar) eens te luisteren


... dank voor het meedenken G.J. :thumbs-up:, echter sluit het advies niet geheel aan op mijn wensen en hetgeen ik heb gelezen.

'T rendement valt erg mee in vergelijk met mijn huidige monitoren 8). En ter info; de test in het Deutsche Magazine verliep middels een Creek Evo geintegreerde. Nou niet echt een krachtpatser.

Betreffende Refels mogen overigens wel heel goed klinken, want ze zien er m.i. niet uit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op februari 16, 2013, 20:57:16
Betreffende Refels mogen overigens wel heel goed klinken, want ze zien er m.i. niet uit.

Je moet denken, met het "frontdoek" erop en dan lijkt deze speakers ineens op zeer veel op
heel veel andere merken speakers  :D

Ik was op de Audiobeurs aangenaam verrast door GoldenEar Technology Triton Two Tower

http://www.stereophile.com/content/goldenear-technology-triton-two-loudspeaker

Conclusions
Given the technology that these speakers represent, not to mention their sound quality, I would not be surprised
if they retailed at around $10,000/pair. But they cost only a fourth of that

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Gebruiker 003

Ik zou niet zo snel naar Sonus Faber gaan luisteren als je zo enthousiast bent over Tannoy. Ik zou dan eerder eens gaan luisteren naar B&W, Dynaudio of iets dergelijks. 

vanzomereng

Citaat van: karma op februari 17, 2013, 10:06:45
Ik zou niet zo snel naar Sonus Faber gaan luisteren als je zo enthousiast bent over Tannoy. Ik zou dan eerder eens gaan luisteren naar B&W, Dynaudio of iets dergelijks.

Omdat................. :eh:

Persoonlijk kan ik met de meeste merken speakers zeer goed leven...
ook met speakers die qua signature niet erg dicht bij elkaar zitten
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

JeroenGRT

Ik heb de glenair ook 2 keer mogen beluisteren, vond het vooral met rustige muziek erg mooi.
Maar het is niet echt een alleseter zeg maar, ik denk dat je ushers wat dat betreft makkelijker zijn.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op februari 17, 2013, 10:40:01
Ik heb de glenair ook 2 keer mogen beluisteren, vond het vooral met rustige muziek erg mooi.
Maar het is niet echt een alleseter zeg maar, ik denk dat je ushers wat dat betreft makkelijker zijn.
Kan ik niet onderschrijven Jeroen, betreft de Tannoys; ik had heel diverse genres muziek bij mij, van idd. acoustic, klassiek, singer songwriter tot aan Muse en Nirvana. En dat alles vond ik heel erg live, met veel drive en heel energiek klinken. Ben wel erg benieuwd hoe een DC8t het t.o.v. een Glennair 10" doet.


Citaat van: karma op februari 17, 2013, 10:06:45
Ik zou niet zo snel naar Sonus Faber gaan luisteren als je zo enthousiast bent over Tannoy. Ik zou dan eerder eens gaan luisteren naar B&W, Dynaudio of iets dergelijks. 
Helemaal niets (meer) heb ik met B&W; not mine cup of tea. Dynaudio staat op mijn shortlist, de Focus 260/340. Die kunnen het hier ook wel eens lekker doen gezien hun karakteristiek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Citaat van: Xander32 op februari 17, 2013, 15:57:43
Kan ik niet onderschrijven Jeroen, betreft de Tannoys; ik had heel diverse genres muziek bij mij, van idd. acoustic, klassiek, singer songwriter tot aan Muse en Nirvana. En dat alles vond ik heel erg live, met veel drive en heel energiek klinken. Ben wel erg benieuwd hoe een DC8t het t.o.v. een Glennair 10" doet.

Ik weet nog goed dat ik toen behoorlijk wat druk in het laag miste, ook vond ik ze niet erg dynamisch. Maar goed maakt niets uit zolang jij het maar mooi vind, en daar gaat het tenslotte om.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op februari 17, 2013, 17:20:21
Ik weet nog goed dat ik toen behoorlijk wat druk in het laag miste, ook vond ik ze niet erg dynamisch. Maar goed maakt niets uit zolang jij het maar mooi vind, en daar gaat het tenslotte om.
... ik ga niet over 1 nacht ijs; ga eerst min shortlist verder afwerken, waarbij ik erg nieuwsgierig ben naar m.n. de Dyn Focus en de Tannoy DC8t.

Ook wil ik de Liuto's nog een keer weer horen in een ietwat meer vrije opstelling. En dan, na alle indrukken kan het nog maar zo zijn dat de Ushers blijven 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Heel goed! Ben benieuwd wat je van dynaudio vind, ik heb vorig jaar een setje bij w&w gehoord....een grote vloerstaander en volgens mij was het een gesloten systeem. Heel dynamisch, gaat erg hard zonder te verrvormen  :D
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op februari 17, 2013, 17:37:02
Heel goed! Ben benieuwd wat je van dynaudio vind, ik heb vorig jaar een setje bij w&w gehoord....een grote vloerstaander en volgens mij was het een gesloten systeem. Heel dynamisch, gaat erg hard zonder te verrvormen  :D
Ik ken alleen de mooie Dyns van Leo (Marantzforum), Contours, als de Focus een gelijk karakteristiek kent gaat het heel interessant worden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT