Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Maro

Citaat van: Xander32 op december 16, 2012, 10:11:55
... ik weet dat jij een gelijke situatie kent, daar hebben wij het al eens over gehad ja.


Maar voordat alles weer een eigen leven gaat leiden; zie mijn eigen ervaringen aangaande mijn huidige set en die van derden (lees terug); ik heb weinig te klagen. Hetgeen steevast bevestigd wordt nadat ik na een luistersessie elders (M&G) weer op mijn eigen bank plaats neem en de installatie aanslinger.

Er is dus geen probleem maar ik heb slechts de drang om te vernieuwen en naar nog weer iets beter. Maar vorig jaar had ik dat ook en de uitkomst daarvan kan je hierboven lezen ...

Snap het wel hoor, net als bijna iedereen hier op het forum. Men is helemaal tevreden met zijn set.....paar maanden later staat er gewoon totaal wat anders. Dat is de normaalste zaak hier en ik ben ook daarop geen uitzondering :D. Denk wel dat Frank gelijk kan hebben. DSP kan veel gaan doen denk ik. Straks zit jij ook aan de Anthem... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kingpin

#151
Citaat van: Maro op december 16, 2012, 10:51:53
Snap het wel hoor, net als bijna iedereen hier op het forum. Men is helemaal tevreden met zijn set.....paar maanden later staat er gewoon totaal wat anders.
Kan ook komen doordat je toch toch een beetje onvrede hebt. Men kan leven met de set maar mist 'iets'.
Heb het zelf ook gehad totdat je eindelijk de 'sound' heb gevonden waar je zo lang naar heb gezocht, en dat hoeft niet eens de perfectie te zijn.
Jarenlang dacht ik het te zoeken in 'detail', dingen die ik zogenaamd 'miste', maar ik weet nu beter :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

drees62

Citaat van: Maro op december 16, 2012, 10:51:53
Straks zit jij ook aan de Anthem... :D

Niet doen, dat ziet er echt niet uit.   :D

Maro

Citaat van: drees62 op december 16, 2012, 12:21:07
Niet doen, dat ziet er echt niet uit.   :D

Dat kan Robert niks schelen....  :D


Citaat van: Xander32 op april 25, 2012, 08:15:44
;)
Dank u. Echter zelf dien ik nog te wennen aan de looks van de huidige Marantz-componenten, vond deze in eerste instantie zelfs lelijk ... Maar nu een paar jaartjes verder vind ik het wel te verteren. Enne, ze verdwijnen toch in een kastje :D.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december 16, 2012, 10:11:55
[...] Hetgeen steevast bevestigd wordt nadat ik na een luistersessie elders (M&G) weer op mijn eigen bank plaats neem en de installatie aanslinger.[...]
Fijn gevoel is dat hè?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Maro op december 16, 2012, 10:51:53
Snap het wel hoor, net als bijna iedereen hier op het forum. Men is helemaal tevreden met zijn set.....paar maanden later staat er gewoon totaal wat anders. Dat is de normaalste zaak hier en ik ben ook daarop geen uitzondering :D. Denk wel dat Frank gelijk kan hebben. DSP kan veel gaan doen denk ik. Straks zit jij ook aan de Anthem... :D

:D

No way!

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zojuist een upgrade voeding voor de SBT gekocht (BOTWS);

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op december 21, 2012, 16:21:57
Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
... ik net zo ;).

Zag zojuist dat PostNL al onderweg is met mijn BOTWS; super snelle levering door onze nieuwe forumsponsor  :thumbs-up:(WifiMedia).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#160
Citaat van: Xander32 op december 22, 2012, 11:42:47
... ik net zo ;).

Zag zojuist dat PostNL al onderweg is met mijn BOTWS; super snelle levering door onze nieuwe forumsponsor  :thumbs-up:(WifiMedia).
... een uurtje terug in ontvangst genomen en 2 minuten later was deze reeds aangesloten ...


... eerste indruk i.c.m. Spotify Premium (320 kb/Vbr Ogg Vorbis):
Rust in het geluidsbeeld en het meest opvallende; het klinkt warmer, ronder (meer fundament en een meer afgerond hoog).
Heel erg lekker :clapping:  !!!

Even terug naar de orginele voeding: het klinkt weer direct meer plat en veel meer agressief in het hoog  :nopompom:.


Resume na een eerste uurtje luisteren: een direct hoorbaar verschil, welke die van een "nuance" ver overstijgt. Top aankoop, zo had de SBT altijd standaard geleverd moeten worden :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

#161
En het wordt nog (veel) beter zo was mijn ervaring althans, veel plezier ermee............   :)
mainly British stuff

Kingpin

Citaat van: Xander32 op december 22, 2012, 14:58:09
... een uurtje terug in ontvangst genomen en 2 minuten later was deze reeds aangesloten ...


... eerste indruk i.c.m. Spotify Premium (320 kb/Vbr Ogg Vorbis):
Rust in het geluidsbeeld en het meest opvallende; het klinkt warmer, ronder (meer fundament en een meer afgerond hoog).
Heel erg lekker :clapping:  !!!

Even terug naar de orginele voeding: het klinkt weer direct meer plat en veel meer agressief in het hoog  :nopompom:.


Resume na een eerste uurtje luisteren: een direct hoorbaar verschil, welke die van een "nuance" ver overstijgt. Top aankoop, zo had de SBT altijd standaard geleverd moeten worden :thumbs-up:.
:headbanging:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op december 22, 2012, 14:58:09
... een uurtje terug in ontvangst genomen en 2 minuten later was deze reeds aangesloten ...

... eerste indruk i.c.m. Spotify Premium (320 kb/Vbr Ogg Vorbis):
Rust in het geluidsbeeld en het meest opvallende; het klinkt warmer, ronder (meer fundament en een meer afgerond hoog).

Even terug naar de orginele voeding: het klinkt weer direct meer plat en veel meer agressief in het hoog  :nopompom:.

Resume na een eerste uurtje luisteren: een direct hoorbaar verschil, welke die van een "nuance" ver overstijgt. Top aankoop, zo had de SBT altijd standaard geleverd moeten worden :thumbs-up:.

Tsja.. dit is ook nog een mogelijke betaalbare upgrade die ik zou kunnen doen  :eh:

Vraag me alleen af in hoeverre de mogelijke verbeteringen zich ook voordoen bij gebruik van een aparte Dac
i.p.v. de eigen Dac van de Squeezebox zelf (in mijn geval de Logitech Squeezebox Duet)

Iemand hier ervaringen mee ?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op december 23, 2012, 17:06:20
Tsja.. dit is ook nog een mogelijke betaalbare upgrade die ik zou kunnen doen  :eh:

Vraag me alleen af in hoeverre de mogelijke verbeteringen zich ook voordoen bij gebruik van een aparte Dac
i.p.v. de eigen Dac van de Squeezebox zelf (in mijn geval de Logitech Squeezebox Duet)

Iemand hier ervaringen mee ?
Waarom laat je de SBT niet zijn werk doen via de DAC van jouw SA15? Kost je alleen een toslink ... Echt een flinke stap vooruit zonder al teveel kosten en/of moeite :thumbs-up:. Zelf heb ik een Viablue toslink via 1 van de sponsoren hier (4 tientjes).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op december 23, 2012, 17:10:23
Waarom laat je de SBT niet zijn werk doen via de DAC van jouw SA15? Kost je alleen een toslink ... Echt een flinke stap vooruit zonder al teveel kosten en/of moeite :thumbs-up:. Zelf heb ik een Viablue toslink via 1 van de sponsoren hier (4 tientjes).

Robert....

Ik heb de Squeezebox zowel op mijn Music Hall (buizen Dac) via coax-S/Pdif en alsmede ook via opti-kabel aan mijn Marantz SA15S  :sigh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op december 23, 2012, 17:26:23
Robert....

Ik heb de Squeezebox zowel op mijn Music Hall (buizen Dac) via coax-S/Pdif en alsmede ook via opti-kabel aan mijn Marantz SA15S  :sigh:
... uhm ... heb zojuist met bovenstaande info jouw oorspronkeleijke vraag nog eens gelezen en ik begrijp nu wat je bedoelt.

Brengt de Music Hall nog veel t.o.v. de SA15 ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De SBT (i.c.m. upgrade voeding en over de DAC van de SA15) blijft mij verbazen; zelfs internetradio is heel goed te verteren.
Echt wel de aankoop van 2012 :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Xander32 op december 24, 2012, 15:44:48
De SBT (i.c.m. upgrade voeding en over de DAC van de SA15) blijft mij verbazen; zelfs internetradio is heel goed te verteren.
Echt wel de aankoop van 2012 :thumbs-up:.

Mooi hè?  :wub: :inlove:

We hebben net op tijd zo'n "(tover-)knijpdoosje" aangeschaft!

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op december 23, 2012, 18:17:05
Brengt de Music Hall nog veel t.o.v. de SA15 ?

Dit kan je in januari als je hier bent zelf ervaren  :bigsmile:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Martin!!!

@ Xander

Wat vind je van nu van de Spotify kwaliteit?

Ook de groei van de BOTWS ervaren?

Tsja op m'n Harbethjes na is de SBT en de  BOTWS inderdaad de aankoop van 2012  :thumbs-up:
mainly British stuff

Maro

Citaat van: Xander32 op december 24, 2012, 15:44:48
De SBT (i.c.m. upgrade voeding en over de DAC van de SA15) blijft mij verbazen; zelfs internetradio is heel goed te verteren.
Echt wel de aankoop van 2012 :thumbs-up:.

Loop het al jaren te verkondigen. Blij dat je eindelijk snapt wat ik al die tijd beweerde. Die voeding is bij mij niet eens nodig.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -