Nieuwsgierige pinda on tour!

Gestart door Pinda13, april 2, 2015, 12:21:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Pinda13

Citaat van: Xander32 op april 30, 2016, 12:47:12
:nowink:

Totdat er niets meer in te korten valt  ;).

Lol, gewoon nieuwe poort np. Zit niet aan 1 vast heh :hehe:
" no loss of fine detail "

Xander32

 :thumbs-up:

Wel top dat de ontwerper/bouwer van de ls deze specifiek verder kan tunen a.d.h.v. diens presteren in jouw ruimte; beter gaat het niet worden.

Citaat van: Pinda13 op april 30, 2016, 12:49:13
Lol, gewoon nieuwe poort np. Zit niet aan 1 vast heh :hehe:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinda13

Citaat van: Xander32 op april 30, 2016, 13:16:55
:thumbs-up:

Wel top dat de ontwerper/bouwer van de ls deze specifiek verder kan tunen a.d.h.v. diens presteren in jouw ruimte; beter gaat het niet worden.

Absoluut! Elke ruimte is anders, feit. Maar op deze manier is het heel mooi te maken!!
Daarom nog lekker laten inspelen en tzt met gordijnen zal het wellicht anders klinken.

Dan eens verder tunen tot waar het laag fantastisch is. :clapping:
" no loss of fine detail "

Leeuwarden


lynch1979


Pinda13

#305
Vanavond een Auralic Aries mini besteld.
Nuc is naar de keuken gegaan icm dell schermpje is dat toch makkelijker pc'een.

Bluesound in het verleden gehad(was prachtig apparaat!), nu toch eens kijken of die verhalen kloppen dat de Auralic verder gaat.
Ik heb een externe HDD aan mijn router hangen (Archer C3200) en dat werkt fantastisch via DLNA of UPNP.

Wordt vervolgd!

Speakers komen trouwens beetje bij beetje los, klinken echt fantastisch! Reference niveau, en dat maakt dat je wel elke x verwend wordt.
Laatst was iemand op bezoek en vroeg nog, nadat ik hem enige THX demo disc liet zien: uhh waar is de subwoofer dan? Ennuhh de center dan?   :butbut: :butbut: :worship:::) ::)  Nee, dat komt allemaal uit die 2 speakers.. Hij kon het haast niet geloven  :music: zo krachtig en helder.

" no loss of fine detail "

knubbe

Ben wel benieuwd naar je ervaringen met de mini! Gaan we even volgen.
Zelf ook aan het kijken of iets dergelijks hier de keten zou vereenvoudigen.

Fijn dat je speakers goed klinken. Wat houd referentieniveau eigenlijk in? Lees het wel vaker.
Volgens google; Een referentieniveau geeft aan wat een leerling kan op het gebied van taal en rekenen. :D
Welk niveau heb je dan behaald? Snap nooit goed waaraan dan precies gerefereerd wordt?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Ik denk eerder persoonlijk referentie niveau. Ws gewoon om aan te geven dat het fijn klinkt. Euforie doet soms rare dingen met taalgebruik. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Had al het vermoeden dat het om een persoonlijk niveau ging :D
Maar dit speelt dus beter dan al zijn eerdere referenties?   :thumbs-up:
Bij deze dus een nieuwe referentie gezet ! Geniet ervan, zijn prachtige speakers  :inlove:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Iedere aanschaf is levert een nieuwe referentie. Mooie hobby hebben we toch.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Haha prachtige hobby, dat sowieso :)

Maar als iets op referenceniveau speelt zegt het eigenlijk niks over de kwaliteit?
Er is gewoon een nieuw niveau gedefinieerd?

Naja zal het maar los gaan laten. Moet niet alles willen begrijpen :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Neuh.....het zegt iets over hoe blij de eigenaar is met zijn spulletjes.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

referentieniveau = het niveau van de set van Frank2.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Citaat van: chansig op juni 24, 2016, 13:08:33
Neuh.....het zegt iets over hoe blij de eigenaar is met zijn spulletjes.

Gr Hans
Citaat van: Jumping Jack op juni 24, 2016, 13:08:47
referentieniveau = het niveau van de set van Frank2.

:D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Citaat van: Jumping Jack op juni 24, 2016, 13:08:47
referentieniveau = het niveau van de set van Frank2.

Ah dus daar wordt altijd aan gerefereerd ;D
Het valt ineens allemaal op zn plek met dit antwoord  :clapping:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

frank2

Zijn speakers en versterker halen inderdaad voor 95% mijn nivo, kost alleen maar  paar duizend euro minder...... :(
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Laat me raden je hebt het niet gehoord bij Pinda ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Neem aan dat Frank overal even gaat luisteren voordat hij een percentage afgeeft tov zijn referentieset?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Nee...dat is niet de manier waarop je een oordeel geeft. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Ah excuus, ik heb nog veel te leren in de High-End wereld :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

frank2

Nee nog niet bij Pinda, maar gewoon bij mij thuis. Zijn speakers heb ik ook beluisterd bij de bouwer, dus toen ze nog niet ingespeeld waren. Zijn versterker en bedrading op mijn eigen speakers thuis. Dus ik weet heel goed waar ik over praat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Invloeden van match, stroom, kabels, versterkers welke van grote invloed zijn (als ik jouw ervaringen lees) zijn hierin ook meegenomen ?

Akoestiek vergeten we gewoon even.

Dan even persoonlijk op je postgedrag gekoppeld aan inhoud. Op een ander forum vertel je paar weken doodleuk dat je geluid aan je speakers plakt. Damn....dan hoop ik toch dat dit voor Pinda anders is.

Ik kan je posts echt niet meer serieus nemen....en ik ga proberen er niet meer op te reageren.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Gefeliciteerd Carl, veel luisterplezier gewenst.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Citaat van: chansig op juni 24, 2016, 14:22:19
Invloeden van match, stroom, kabels, versterkers welke van grote invloed zijn (als ik jouw ervaringen lees) zijn hierin ook meegenomen ?

Akoestiek vergeten we gewoon even.

Dan even persoonlijk op je postgedrag gekoppeld aan inhoud. Op een ander forum vertel je paar weken doodleuk dat je geluid aan je speakers plakt. Damn....dan hoop ik toch dat dit voor Pinda anders is.

Ik kan je posts echt niet meer serieus nemen....en ik ga proberen er niet meer op te reageren.

Gr Hans

Toch leren lezen, ik had zijn versterker hier. En mijn geluid plakt niet aan de speakers, maar kan door een andere dac nog stukken beter klinken waardoor het lijkt alsof het nu in verhouding aan de speakers plakt. Akoestiek maakt voor een vergelijking wat minder uit. Maar reageer dan niet steeds als ik iets schrijf. Zeker als je het toch onzin vind of niet serieus kunt nemen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

knubbe

Excuus Carl, mn post was niet bedoeld dit aan te zwengelen..

Ik ga hetzelfde voornemen als Hans :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase