Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WickedGame

#1375
Citaat van: Raymond187 op oktober 29, 2013, 15:56:57
@Wicked,
Bedoel je deze b&w serie?


What the flik....wat zit er op ze knar? Een mega clit  :blush: vind je dit mooi qua looks?

Je post een Limited Edition B&W Maserati edition, die vind ik qua fineer keuze en ook uiterlijk veel te druk. Ook de stofkap is aanzienlijk anders bij deze limited.



Gewoon de normale 805 Diamond voor mij :) stuk rustiger qua uiterlijk en klinkt (mijn mening) erg lekker ;)

frank2

Ze zien er best mooi uit, helaas is het geluid totaal mijn smaak niet. Zelfs de dure B&W 8 serie vind ik slecht klinken. Daarom ook het advies ga luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Citaat van: frank2 op oktober 29, 2013, 16:09:34
Ze zien er best mooi uit, helaas is het geluid totaal mijn smaak niet. Zelfs de dure B&W 8 serie vind ik slecht klinken. Daarom ook het advies ga luisteren.

Het woord "slecht" vind ik altijd zo negatief. Het is gewoon je smaak denk ik niet, en dat valt te respecteren. Maar ben wel benieuwd wat dan zo "slecht" is er aan.

Raymond187

Citaat van: WickedGame op oktober 29, 2013, 16:01:23
Je post een Limited Edition B&W Maserati edition, die vind ik qua fineer keuze en ook uiterlijk veel te druk. Ook de stofkap is aanzienlijk anders bij deze limited.



Gewoon de normale 805 Diamond voor mij :) stuk rustiger qua uiterlijk en klinkt (mijn mening) erg lekker ;)
Ogen idd een stuk rustiger, maar nog steeds die tepel op ze hoofd  :blush:

Citaat van: frank2 op oktober 29, 2013, 16:09:34
Ze zien er best mooi uit, helaas is het geluid totaal mijn smaak niet. Zelfs de dure B&W 8 serie vind ik slecht klinken. Daarom ook het advies ga luisteren.
Citaat van: WickedGame op oktober 29, 2013, 16:11:21
Het woord "slecht" vind ik altijd zo negatief. Het is gewoon je smaak denk ik niet, en dat valt te respecteren. Maar ben wel benieuwd wat dan zo "slecht" is er aan.
Ben ik ook benieuwd naar.

Heb wel eens reviews gelezen van de 800 en 802 en die waren lovend.

En slecht zijn ze niet je kan ze alleen slecht vinden.

frank2

#1379
Ik vind het geluid van een B&W speaker niet kloppen. Het is niet natuurgetrouw, plaatsing is niet oke. Het geluid wat B&W speakers geven tov de prijs is mijn inziens niet best. Dit zijn mijn indrukken. Ooit opgedaan bij Hobo hifi ( 8 serie) en iemand die B&W speakers had. ( de 6 serie)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Als je gaat luisteren naar de MD2, luister dan ook eens naar de Mini  X , de kleinste telg uit de dancer serie. Kun je een mooi vergelijk maken. Is een mooie monitor welke beter klinkt dan de 718 van Usher.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Citaat van: frank2 op oktober 29, 2013, 16:28:18
Ik vind het geluid van een B&W speaker niet kloppen. Het is niet natuurgetrouw, plaatsing is niet oke. Het geluid wat B&W speakers geven tov de prijs is mijn inziens niet best. Dit zijn mijn indrukken. Ooit opgedaan bij Hobo hifi ( 8 serie) en iemand die B&W speakers had. ( de 6 serie)

Plaatsing niet oke kan ik totaal niet plaatsen (leuke woordspeling), zeker niet na de N8xx serie. Als het een N8xx betreft volg ik je wel, uit ervaring een N802 die maar niet goed te krijgen was. Niet naar smaak van de eigenaar in iedergeval, na de komst van de 802D was dit probleem er niet meer. Dus pakken we de Nautilus lijn snap ik je wel... maar de D en nu de Diamond (niet handig van B&W die benaming) vind ik juist goed in plaatsing. Tuurlijk er zijn goede en slechte speakers uit de serie... de 804S werd vaak bekritiseerd, de 803D bejubeld. Net als de 805S en nu 805Di bejubeld werden.

Natuurgetrouw vind ik erg lastig, want wat is nu natuurgetrouw? Waarom worden B&W's gebruikt om af te mixen? (Abbey Road Bijv.). Ik waardeer je mening hoor, alleen ik kan het in mijn beleving gewoon slecht plaatsen hoe ik het ervaar.

Praten we over prijs, tja vind ik lastig... is bijv. Kharma zijn prijs waard? Of is MBL zijn prijs waard? Zijn hele lastige discussies, want zet je prijs af als graadmeter voor een stuk kwaliteit?

frank2

#1382
De abby road studio's gebruiken GEEN B&W speakers om af te mixen. Maar ze staan er wel dat klopt. Ze gebruiken ADAM speakers om af te mixen. (zo is mij verteld)

prijs? Ja dat is moeilijk, ik heb bijv. wel eens ZU audio speakers beluisterd, zou er geen euro aan willen spanderen zo slecht vind ik ze klinken. Maar destijds toen ik op speakerjacht was heb ik verschillende speakers beluisterd, de Tannoy TD12 die ik mooi vond was ook erg duur, toen ik daarna bij Usher terecht kwam had ik het gevoel dat de prijs klopte. Luister eens naar MASTER, klinkt niet verkeerd maar voor eenzelfde bedrag kun je meer speaker krijgen die een beter/mooier geluid geeft. Voor mij is een speaker oke als hij naast de sound ook zoveel mogelijk full range is, diepe bastonen moeten hoorbaar zijn. Qua prijs/kwaliteit-geluid-sound vind ik Usher nog steeds bij de top horen. Maar er zijn speakers die ik mooier vind, alleen die zijn niet meer in nederland leverbaar.
Ook alle Ushers zijn niet allemaal zo geweldig, maar de Dancer serie is gewoon goed.
Met natuurgetrouw bedoel ik: een sax moet precies als een sax klinken, gitaar als gitaar. met diepte en klankkast.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Atmoz


Gefeliciteerd met je contract Ray :worship: :worship:

Binnenkort dus weer kopen kopen kopen, je bent toch niet gek? :D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

morca

Wat lees ik,heb je een vaste baan? toppiee~!!  :thumbs-up:

Over die B&W lees ik vluchtig mee,ik zou zeker gaan luisteren.
Je vind ze mooi klinken of het is jouw ding niet.
Mijn merk is het niet,de muziek leeft niet imo(oren)  ;D
Zou ik nooit wat van kopen,erg duur en mijn smaak niet.

Kan het de jouwe wel zijn daar zal je me verder niet over horen,ieder heeft een eigen smaak...gelukkig.
Maar zou echt eerst goed luisteren of de sound je aanstaat.

RalphH

Proficiat met je contract joh!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Citaat van: morca op oktober 29, 2013, 20:46:14
Wat lees ik,heb je een vaste baan? toppiee~!!  :thumbs-up:

Over die B&W lees ik vluchtig mee,ik zou zeker gaan luisteren.
Je vind ze mooi klinken of het is jouw ding niet.
Mijn merk is het niet,de muziek leeft niet imo(oren)  ;D
Zou ik nooit wat van kopen,erg duur en mijn smaak niet.

Kan het de jouwe wel zijn daar zal je me verder niet over horen,ieder heeft een eigen smaak...gelukkig.
Maar zou echt eerst goed luisteren of de sound je aanstaat.

Beste advies van de hele pagina, zelf luisteren. Als raymond een demo van B&W wil met een biertje (oh wacht dat beinvloed zijn gehoor misschien wel :P) is hij van harte welkom.

Ga niet alleen B&W prediken, want heb ook een zwak voor Sonus Faber en Totem  ;D. Totem is qua WAF een leuke speaker. WB ARC vond ik het helaas niet. Heb deze toen beluisterd op een set Naim maar het was het voor mij niet. Maar dat zijn puur smaak kwesties... en gelukkig maar zoals jij ook al aangeeft ;)

frank2

Gelukkig zijn het alle smaakkwesties, anders zouden vele fabrikanten het heel zwaar hebben.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Citaat van: frank2 op oktober 29, 2013, 17:19:41
Als je gaat luisteren naar de MD2, luister dan ook eens naar de Mini  X , de kleinste telg uit de dancer serie. Kun je een mooi vergelijk maken. Is een mooie monitor welke beter klinkt dan de 718 van Usher.
Waarschijnlijk wordt het eind november dat ik pas tijd hebt om naar WenW te gaan.

Citaat van: Atmoz op oktober 29, 2013, 19:29:41
Gefeliciteerd met je contract Ray :worship: :worship:

Binnenkort dus weer kopen kopen kopen, je bent toch niet gek? :D
Citaat van: morca op oktober 29, 2013, 20:46:14
Wat lees ik,heb je een vaste baan? toppiee~!!  :thumbs-up:

Citaat van: RalphH op oktober 29, 2013, 21:07:00
Proficiat met je contract joh!
Thanks  8)

Al is een jaar contract misschien wel beter, omdat je dan zeker  weet dat je tot einde contract loon krijgt. Vast contract kan je gewoon ontslagen worden. Al moeten ze er dan wel een reden voor hebben.
Anywayz het is wel fijn. Kan ik idd weer verder sparen voor me suffe hobby :D :D

Citaat van: WickedGame op oktober 30, 2013, 08:39:17
Beste advies van de hele pagina, zelf luisteren. Als raymond een demo van B&W wil met een biertje (oh wacht dat beinvloed zijn gehoor misschien wel :P) is hij van harte welkom.

Ga niet alleen B&W prediken, want heb ook een zwak voor Sonus Faber en Totem  ;D. Totem is qua WAF een leuke speaker. WB ARC vond ik het helaas niet. Heb deze toen beluisterd op een set Naim maar het was het voor mij niet. Maar dat zijn puur smaak kwesties... en gelukkig maar zoals jij ook al aangeeft ;)
Zelf luisteren sowieso, maar meningen van andere vind ik ook interessant. Als er 10 mensen zeggen merk X heeft een doffe sound dan heb ik al snel iets van deze hoef ik dan niet te luisteren.

Als men bv zegt ik vind Kef geen mooie klank hebben dan is dat een mening waar ik niks mee doe.

Citaat van: frank2 op oktober 30, 2013, 09:18:42
Gelukkig zijn het alle smaakkwesties, anders zouden vele fabrikanten het heel zwaar hebben.
Of juist niet, want dan hoeven ze maar 1 merk te maken :)

Als ik bij High Qlangs ben geweest @ 14 december en ik ben verliefd op de TD sound...dan heb ik wel een probleem thuis, want de TDs vind ik zelfs niet mooi qua looks en de vrouw al zeker niet :D
TD10 fronts en TD8 rears en TD center dan.

@Wicked, Jij vind SonusFaber ook mooi. Welke modellen en wat vind je er mooi aan klinken?  Ik vindde looks namelijk wel mooi, maar ik ken de sound helemaal niet.

Tot nu toe staat de Revel Peforma bovenaan me lijstje ben benieuwd of ik daar vanaf stap :D

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 30, 2013, 10:29:02
@Wicked, Jij vind SonusFaber ook mooi. Welke modellen en wat vind je er mooi aan klinken?  Ik vindde looks namelijk wel mooi, maar ik ken de sound helemaal niet.

Tot nu toe staat de Revel Peforma bovenaan me lijstje ben benieuwd of ik daar vanaf stap :D

- Concerto Domus
- Veneré (nieuwe lijn)
- Amati

Concerto Domus vond ik een hele heldere zuivere luidspreker, in laag strak maar ik prefereer wel ondersteuning van een subwoofer. Maar dat is meer mijn smaak qua laag, verklaart misschien ook wel mijn voorkeur voor B&W.

De Venere is de nieuwe lijn, heb hier alleen de monitoren (1.5) gehoord, welke zijn aangeschaft door de zus van mijn vriendin. Een erg mooie zuivere luidspreker, nu waren het monitoren dus was ook hier een sub wel vereist om het aan mijn eisen te laten voldoen. Qua uiterlijk wel helemaal mijn smaak, en ook voor vrouwen :D Qua versterking kon het bij haar ook beter, stond nu een wat oudere Onkyo surround receiver op, terwijl ik er eerder een stereo versterker ala PM7xxx op aan zou sluiten. Qua prijsklasse voldoen ze wel aan je budget eisen.

Amati, tja mijn droom speakers maar in een hele andere categorie :D gehoord op Krell. Nu nog de jackpot winnen  :tongue2:

Raymond187

Die SF Venere 2.5 had ik al eerder gezien en ik vind die juist qua looks erg mooi. Lynch en frank2 zeiden dat deze niet helder is en een slecht laag weergeven.
Jij vind van model 1.5 dan de sound weer erg zuiver.

Ik zie dat hifi solutions die ook verkoopt. Hhmm daar kan ik ze naast de Revel F206 horen. EN ik ben volgende week dinsdag toch weer in A,dam.

Zijn btw wel "goedkoop" 1250 nieuw p/st.

De Amati had ik gezien in SF topic. Zien er zeker mooi uit, maar weer een net andere prijsklasse :D


WickedGame

#1391
Citaat van: Raymond187 op oktober 30, 2013, 11:07:21
Die SF Venere 2.5 had ik al eerder gezien en ik vind die juist qua looks erg mooi. Lynch en frank2 zeiden dat deze niet helder is en een slecht laag weergeven.
Jij vind van model 1.5 dan de sound weer erg zuiver.

Ik zie dat hifi solutions die ook verkoopt. Hhmm daar kan ik ze naast de Revel F206 horen. EN ik ben volgende week dinsdag toch weer in A,dam.

Zijn btw wel "goedkoop" 1250 nieuw p/st.

De Amati had ik gezien in SF topic. Zien er zeker mooi uit, maar weer een net andere prijsklasse :D

Het woord "slecht" word mij iets te vaak genoemd, de monitor veneré mist laag, maar dat is ook niet zo gek. Vandaar ook de sub toevoeging. Ik zou als ik jou was de 2.5 of 3.0 eens beluisteren al heeft de 3.0 mijn voorkeur. En tja meningen... het blijft toch wisselen. Ga nou eens lekker luisteren en aanhoren wat jij prettig vind klinken! En uiteraard wel op een goede versterker, of nog beter je eigen versterker.

Even een zijstap wat vindt je van Audio Physic?


Raymond187

Audio Physic ken ik niet. Zag dat het duits is. Looks kan ik niet mooi vinden.


lynch1979

Citaat van: Raymond187 op oktober 30, 2013, 11:07:21
Die SF Venere 2.5 had ik al eerder gezien en ik vind die juist qua looks erg mooi. Lynch en frank2 zeiden dat deze niet helder is en een slecht laag weergeven.



Ik heb de 2.5 en de 3.0 gehoord op Prima Luna.........het laag was zompig, het hoog was naar mijn smaak te schel.
Ze zien er inderdaad mooi uit, maar wat ik al eerder zei....daar houd het op wat mij betreft.

Raymond187

te schel rekent ARC wel mee af. Ik wil ze wel horen ben wel nieuwsgierig naar deze modellen.

Dynaudio ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Maro

Citaat van: Raymond187 op oktober 30, 2013, 14:16:50
te schel rekent ARC wel mee af. Ik wil ze wel horen ben wel nieuwsgierig naar deze modellen.

Dynaudio ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Als je toch stereo luisterd met de hele ARC kermis aan maakt het karakter van een speaker ook niet veel uit. Schel wordt blijkbaar neutraal getrokken dan neem ik aan dof of welk speaker karakter dan ook....ARC aan en recht trekken die handel. :nopompom:   Voor stereo zeg ik uit die zooi en pak je akoestiek wat aan en geniet van je speakers niet van een trucje. Just my two cents.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bmateijsen

Citaat van: Raymond187 op oktober 30, 2013, 14:16:50
te schel rekent ARC wel mee af. Ik wil ze wel horen ben wel nieuwsgierig naar deze modellen.

Nee, dat doet het niet. Je kan maximaal naar 5K corrigeren en ik heb het laatst bij jou afgekapt op 700 of 900 hrz.

CitaatDynaudio ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Heeft best wat vermogen nodig....

cardas49

Citaat van: Raymond187 op oktober 30, 2013, 14:16:50
te schel rekent ARC wel mee af. Ik wil ze wel horen ben wel nieuwsgierig naar deze modellen.

Dynaudio ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Mocht je binnenkort in omgeving Leiden zijn ben je welkom om hier de Dyn's te beluisteren.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

lynch1979

#1398
Citaat van: Maro op oktober 30, 2013, 16:03:23
Als je toch stereo luisterd met de hele ARC kermis aan maakt het karakter van een speaker ook niet veel uit. Schel wordt blijkbaar neutraal getrokken dan neem ik aan dof of welk speaker karakter dan ook....ARC aan en recht trekken die handel. :nopompom:   Voor stereo zeg ik uit die zooi en pak je akoestiek wat aan en geniet van je speakers niet van een trucje. Just my two cents.

^^ en ik gooi ook nog 2 cents in het zakje erbij  ;)

bmateijsen

Citaat van: lynch1979 op oktober 30, 2013, 19:24:04
^^ en ik gooi ook nog 2 cents in het zakje erbij  ;)

Bovenstaande posting is dus niet waar....