Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RZeemering

Citaat van: Hannibal_ op april 15, 2024, 16:47:36En ja, moderne huizen is vaak moeilijk kabels trekken. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is maar hier veel flexibele pijp toegepast in bochten  :mad:
Is gewoon een reden om het, ondanks dat ik het maar genoeg gedaan heb, niet meer zelf doe.

Dat stukje van 4 meter hier was ook een gedoe ivm de flexibele geribbelde buis...
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Hannibal_

Citaat van: RZeemering op april 15, 2024, 18:12:02Dat stukje van 4 meter hier was ook een gedoe ivm de flexibele geribbelde buis...

Rommel is het.
En alleen omdat ze geen buis meer willen buigen (wat toch ook geen rocket science is)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xander32

Er zat hier idd ook de nodige flexibele buis op de route ...


Citaat van: Hannibal_ op april 15, 2024, 16:47:36Gaaf dat het zo goed uitpakt!

En ja, moderne huizen is vaak moeilijk kabels trekken. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is maar hier veel flexibele pijp toegepast in bochten  :mad:
Is gewoon een reden om het, ondanks dat ik het maar genoeg gedaan heb, niet meer zelf doe.

Maar geweldig van rowdy
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

We hadden hier zo'n 10 meter te overbruggen met een aantal venijnige bochten ...
Maar de klus is geklaard, snel vergeten 😄

Citaat van: RZeemering op april 15, 2024, 18:12:02Dat stukje van 4 meter hier was ook een gedoe ivm de flexibele geribbelde buis...

Citaat van: Hannibal_ op april 15, 2024, 18:13:48Rommel is het.
En alleen omdat ze geen buis meer willen buigen (wat toch ook geen rocket science is)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32




Recent het Deense gezelschap Bliss ontdekt; ik vind het erg goed te verteren. Er direct maar een cd van gekocht.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RZeemering

Ik begon met het meest recente album op Roon (Qobuz).
Dat was niet de Bliss waar jij naar luistert... haha
Nu ben ik ondertussen wel bij de goede band beland ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

vanzomereng

#8734
Citaat van: addesmo op april 15, 2024, 17:54:11Hier gewoon door de kruipruimte  ;D

Bij mij hiero is nu heel mijn huis, 1 grote kruipruimte,
moet hierbij wel vermelden, dat allemaal na een kratje Hertog Jan.  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Citaat van: Xander32 op april 15, 2024, 19:27:36


Recent het Deense gezelschap Bliss ontdekt; ik vind het erg goed te verteren. Er direct maar een cd van gekocht.

Quiet Letters is een beetje hun meest bekende cd.
Het is allemaal knap gedaan, maar mij iets te glad, op het kitscherige na. Té mooi. Ik denk dat dat bestaat :)

Doe mij dan maar Helios, dan heb je dezelfde sfeer, en klinkt ook ontzettend goed, maar iets minder een IKEA benadering voor mijn gevoel.

Ik kan je het album Unleft van Helios wat dat betreft aanbevelen, zal je ook mooi vinden verwacht ik!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Citaat van: Xander32 op april 15, 2024, 19:27:36


Recent het Deense gezelschap Bliss ontdekt; ik vind het erg goed te verteren. Er direct maar een cd van gekocht.
Deze band is denk ik wel mijn all time favoriet! Heerlijke muziek om bij weg te dromen. Ze hebben een paar heel mooie albums gemaakt. Genieten!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

#8737
Jouw aanbeveling ga ik vanaaf opzoeken/ luisteren.

Hetgeen men van een style/ genre/ uitvoering vindt, gaat altijd over smaak. Bliss heeft het duidelijk niet voor jou  :nowink:

Zoals ook bij veel andere muziek, moet ik er voor in de mood zijn.
Afgelopen zondagochtend kwam dit album van Bliss helemaal tot z'n recht, heerlijk, net thuis gekomen van een vroege wandeling die door de polder en over de dijk leidde, met een opkomende zon, vogels die hun uiterste best deden om boven elkander uit te komen met fluiten, de natuur die ontwaakt en daarna dan op de bank, met een eerste kop koffie van die dag, dit album op de achtergrond, in alle rust een beetje wegdromen zoals Richi het noemt. Het kan echt slechter.

En dit jaar gaat onze vakantie naar Denemarken, naar Jutland; ik zie mij er al rijden door het landschap met muziek als deze door de speakers (al zal hare maje vast pleiten voor Muse, Pearl Jam, de Foo Fighters of iets dergelijks 😅).

Citaat van: brt op april 15, 2024, 23:14:12Quiet Letters is een beetje hun meest bekende cd.
Het is allemaal knap gedaan, maar mij iets te glad, op het kitscherige na. Té mooi. Ik denk dat dat bestaat :)

Doe mij dan maar Helios, dan heb je dezelfde sfeer, en klinkt ook ontzettend goed, maar iets minder een IKEA benadering voor mijn gevoel.

Ik kan je het album Unleft van Helios wat dat betreft aanbevelen, zal je ook mooi vinden verwacht ik!

Citaat van: Richi op april 16, 2024, 00:20:26Deze band is denk ik wel mijn all time favoriet! Heerlijke muziek om bij weg te dromen. Ze hebben een paar heel mooie albums gemaakt. Genieten!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Mooi om te lezen; welke zekeringen hebben jullie gebruikt? De standaard zekeringen die bij de Siemens Sitor zijn geleverd?

Citaat van: Xander32 op april 13, 2024, 16:58:08Allereerst; dank Rowdy voor het aanleggen van uiteindelijk toch een dedicated audiogroep  :clapping:
Echter ging dat niet eenvoudig, de kabel werkte niet heel erg mee. Maar toen die eenmaal op z'n plek zat verliep alles vlotjes. Rowdy denkt goed mee en werkt heel gestructureerd, hem kan je gerust een klus als deze toevertrouwen.

Hoe het kan dat het opeens toch een dedicated stroomgroep kon worden:
achter één van de alamatjes bleek slechts één enkele wcd te zitten. Die is in 2019 bijgeplaatst toen we de begaande grond aan het renoveren waren. Dat was mij ontschoten.

Die wcd heeft Rowdy op een andere alamat bijgeplaatst en toen was de weg vrij (lees: een alamat vrij) voor de Hifituningkabel  :clapping:

Een eerste indruk; een nòg meer zwarte achtergrond en het meest opvallende; het geluidsbeeld is gegroeid, het podium staat een halve meter hoger. Dat trok direct mijn aandacht.

Later zal ik er ff gericht voor gaan zitten, horen of mogelijk 'het randje bij sommige (mannen-) stemmen' ook is verdwenen, maar voor nu is er al meer resultaat dan wat ik vooraf had kunnen bedenken.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Een alamat zit er tussen.

Wanneer we in de toekomst een geheel nieuwe groepenkast nemen, ga ik die wel omwisselen voor een Siemens Sitor met ... zekeringen.

Citaat van: vik op april 16, 2024, 09:33:39Mooi om te lezen; welke zekeringen hebben jullie gebruikt? De standaard zekeringen die bij de Siemens Sitor zijn geleverd?

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op april 16, 2024, 06:15:18Jouw aanbeveling ga ik vanaaf opzoeken/ luisteren.

Hetgeen men van een style/ genre/ uitvoering vindt, gaat altijd over smaak. Bliss heeft het duidelijk niet voor jou  :nowink:

Zoals ook bij veel andere muziek, moet ik er voor in de mood zijn.
Afgelopen zondagochtend kwam dit album van Bliss helemaal tot z'n recht, heerlijk, net thuis gekomen van een vroege wandeling die door de polder en over de dijk leidde, met een opkomende zon, vogels die hun uiterste best deden om boven elkander uit te komen met fluiten, de natuur die ontwaakt en daarna dan op de bank, met een eerste kop koffie van die dag, dit album op de achtergrond, in alle rust een beetje wegdromen zoals Richi het noemt. Het kan echt slechter.


Leuk, ben benieuwd of je het wat vindt.
En uiteraard is het smaak, maar die disclaimer hoeft er toch niet telkens bij mag ik hopen? :)

Het was trouwens niet mijn bedoeling om een beleving, ontdekking of voorkeur omlaag te halen hoor. Mooi als je van iets nieuws geniet!

En ik snap dat ie ff heel goed kan landen. Heb het vaak geprobeerd met deze act, juist omdat het raakt aan veel van wat ik mooi vind, alleen maken ze voor mijn smaak dan net niet de gewenste keuzes. Prima toch, ieder zijn ding.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Ik twijfel geen moment een jouw (goede) intenties...
... en ben gisteren vergeten om te luisteren 🫣

Citaat van: brt op april 16, 2024, 22:29:45Leuk, ben benieuwd of je het wat vindt.
En uiteraard is het smaak, maar die disclaimer hoeft er toch niet telkens bij mag ik hopen? :)

Het was trouwens niet mijn bedoeling om een beleving, ontdekking of voorkeur omlaag te halen hoor. Mooi als je van iets nieuws geniet!

En ik snap dat ie ff heel goed kan landen. Heb het vaak geprobeerd met deze act, juist omdat het raakt aan veel van wat ik mooi vind, alleen maken ze voor mijn smaak dan net niet de gewenste keuzes. Prima toch, ieder zijn ding.

:cheesy:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... geluisterd; smaken (lijken te) verschillen 🙃
Desondanks heb ik het album opgeslagen om het nog een kans en meer tijd te geven, nu heb ik slecht fragmenten geluisterd, indrukken opgedaan.

https://youtube.com/playlist?list=PLfBilZ5yf-YfJViNVX_l1haMlxs43GD5S&si=Wv-FV1YHieXYW5ys
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op april 17, 2024, 06:40:49... geluisterd; smaken (lijken te) verschillen 🙃
Desondanks heb ik het album opgeslagen om het nog een kans en meer tijd te geven, nu heb ik slecht fragmenten geluisterd, indrukken opgedaan.

https://youtube.com/playlist?list=PLfBilZ5yf-YfJViNVX_l1haMlxs43GD5S&si=Wv-FV1YHieXYW5ys

Nee, zo moet je niet luisteren @Xander32 ;) Het is geen album om ff doorheen te skippen.

Ik stel het volgende voor:
Maak zondag een vroege wandeling die door de polder en over de dijk leidt, met een opkomende zon, vogels die hun uiterste best doen om boven elkander uit te komen met fluiten, de natuur die ontwaakt en daarna dan op de bank, met een eerste kop koffie van die dag, dit album op de achtergrond, in alle rust een beetje wegdromen.

 :tounge2: 
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Jouw advies ga ik ter harte nemen  ::)

Citaat van: brt op april 17, 2024, 09:31:36Nee, zo moet je niet luisteren @Xander32 ;) Het is geen album om ff doorheen te skippen.

Ik stel het volgende voor:
Maak zondag een vroege wandeling die door de polder en over de dijk leidt, met een opkomende zon, vogels die hun uiterste best doen om boven elkander uit te komen met fluiten, de natuur die ontwaakt en daarna dan op de bank, met een eerste kop koffie van die dag, dit album op de achtergrond, in alle rust een beetje wegdromen.

 :tounge2: 
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... stemmen hebben hier nog nooit zo mooi geklonken 🎶

Die hebben aan definitie gewonnen, zijn meer tastbaar geworden. Waarschijnlijk doordat er een deeltje vervuiling/ verstoring van het geluid is verdwenen door de dedicated stroomgroep, waardoor de vocalen tegen een meer zwarte achtergrond worden weergegeven. En dat is vanzelfsprekend van toepassing op het gehele geluidsbeeld, maar de stemmen vallen in het bijzonder positief op. Blij mee!

Citaat van: Xander32 op april 14, 2024, 14:00:13😅

... het gaat meevallen. Het effect van het hoge geluidsbeeld is verminderd na de hele ochtend de set aan te hebben laten staan en aansluitend een tijdlang zitten luisteren.

Gebleven is de rust, meer zwarte achtergrond (minder vervuiling 🙄), waardoor het overige nog meer tastbaar is geworden. Het geluidsbeeld is ietwat scherper geworden en is qua omvang ietwat toegenomen. Zeker geen wereldschokkende wijzigingen, die had ik ook niet verwacht  :nowink: , maar wel goed hoorbaar.

... en nu staat de weg open naar een ander, al dan niet gefilterd stekkerblok.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Citaat van: Xander32 op april 20, 2024, 16:39:09... stemmen hebben hier nog nooit zo mooi geklonken 🎶

Die hebben aan definitie gewonnen, zijn meer tastbaar geworden. Waarschijnlijk doordat er een deeltje vervuiling/ verstoring van het geluid is verdwenen door de dedicated stroomgroep, waardoor de vocalen tegen een meer zwarte achtergrond worden weergegeven. En dat is vanzelfsprekend van toepassing op het gehele geluidsbeeld, maar de stemmen vallen in het bijzonder positief op. Blij mee!


Mooie upgrade lijkt me voor een relatief klein bedrag
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Je kan het net zo duur maken als je wil. M.n. betreffende de kabel 🤓

Het maakt nogal uit of je voor bv 10 meter standaard Draka a €5/m of voor een Furutech variant a €175/m opteert (en er is nòg veel duurder). Maar ook de keuze van de wcd maakt nogal uit.

Citaat van: Spijkie op april 20, 2024, 20:42:00Mooie upgrade lijkt me voor een relatief klein bedrag
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en op een zekeringhouder en de zekeringen zelf kan je ook nog een boel geld kapot slaan, zeker wanneer deze het stempeltje hifi/ audiofiel meekrijgen 🫣
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Citaat van: Xander32 op april 21, 2024, 09:25:09Je kan het net zo duur maken als je wil. M.n. betreffende de kabel 🤓

Het maakt nogal uit of je voor bv 10 meter standaard Draka a €5/m of voor een Furutech variant a €175/m opteert (en er is nòg veel duurder). Maar ook de keuze van de wcd maakt nogal uit.


Uiteraard maar als ik naar m'n eigen groep kijk, 10 meter supra, Siemens sitor en furutech wcd was ik voor een €400 klaar . Is serieus geld maar in deze hobby met stekkerblokken a €1.000 of meer een relatief laag bedrag voor een behoorlijke upgrade.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.