De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op januari 19, 2012, 23:47:11
SG 200-08 8-port SLM2008T-EU van CISCO.

Ah da's mooi. De nieuwe versie van de Cisco slm2008 die ik heb. Prima ding volgens mij :)

blue-eyes

#5701
Zekers. Als leek kon ik 'm gemakkelijk instellen, VLANS, etc. was zo gepiept.

Een ding was wel irritant:
Vorige week ingesteld, en daarna uitgezet.
Gisteravond mijn router opnieuw ingespoeld, PPPOE account ingevoerd en niet werken........ Maar even connectie gemaakt met de switch, bleek dat de config niet gevuld was........
Opnieuw gevuld, blijkbaar wordt dit niet automatisch onthouden.
Even uitgezocht, blijkt dat na het vullen de config ook nog opgeslagen dient te worden.
Switch weer aan, en bingo, PPPOE werkt, alles werkt. Ook mijn mailservers :)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: riwi op januari 20, 2012, 00:57:33
Ah da's mooi. De nieuwe versie van de Cisco slm2008 die ik heb. Prima ding volgens mij :)


Ik zat me af te vragen. Zou ik de switch NA mijn router kunnen verwijderen, door op de managed switch nog een extra VLAN te definieren op de 5 andere poorten (ik gebruik op de switch na de router 5 poorten voor het interne netwerk in huis. Dus dan ook de Experia box weer connecten.

Dat scheelt een switch, dus stroom en warmte.


Ik ga het domweg instellen, je weet maar nooit ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

#5704
Denk ik ook wel ja :)

Ik heb mijn interne netwerk zonder vlans. vlan 1 eigenlijk in de Cisco. Andere (externe) netwerken zijn dan gescheiden maar zitten wel in dezelfde switch. Dat is juist het voordeel van het werken met vlans.

Ik hoef in mijn slm2008 niet apart te saven. Ik doen wel een export naar een file op m'n PC maar verder is een save niet nodig, afgezien van de save button op sommige schermen die je moet drukken voor de config op dat scherm.

blue-eyes

Citaat van: jaco op januari 20, 2012, 17:58:26
Ja dat kan uiteraard.

Ik werk in de IT, heb enige basiskennis (ook van netwerken), maar dit is niet wat ik beheers. Maar met logisch denken, dat kan ik af en toe wel ( :D ), kom je een heel eind, dus gelukt.


En het werkt (uiteraard :) ).

Alleen mijn TV laat ik daar niet over lopen:
- kost me 1 ingaande poort vanuit de Experia
- het is maar een 8 poorts switch (kom nu 1 tekort)
- de DHCP van de Experia is niet af te sluiten, dat conflicteert met mijn eigen DHCP
- gedwongen om DHCP van de experia te gebruiken ipv mijn Linux DHCP


Maar ik heb me nu wel een switch bespaard (schakel minder en minder stroomkosten). Deze brengt 2ehands niets op, laat maar lekker in de kast liggen (Linksys 1000Mbit switch). Naast de andere 3 switches :D


Citaat van: riwi op januari 20, 2012, 21:49:05
Denk ik ook wel ja :)

Ik heb mijn interne netwerk zonder vlans. vlan 1 eigenlijk in de Cisco. Andere (externe) netwerken zijn dan gescheiden maar zitten wel in dezelfde switch. Dat is juist het voordeel van het werken met vlans.

Ik hoef in mijn slm2008 niet apart te saven. Ik doen wel een export naar een file op m'n PC maar verder is een save niet nodig, afgezien van de save button op sommige schermen die je moet drukken voor de config op dat scherm.

Nog even opgezocht: staat ook expliciet in de handleiding, je moet saven. Anders ben je de instellingen kwijt na een powerdown van de switch.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Scheelt dat dan zoveel in stroom? Zo'n switch?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eduard

Eisse
Vraagje kan je met deze switch de snelheid van de interface handmatig instellen?
Ik ben zelf ook nog opzoek naar een eenvoudige switch waar ik een paar interface vast op 10MB kan instellen.

blue-eyes

Citaat van: Christiaan S op januari 21, 2012, 11:30:13
Scheelt dat dan zoveel in stroom? Zo'n switch?

Valt wel mee.

Maar 24*7 telt altijd door, nu maak ik me daar niet zo druk om, maar als het niet hoeft, dan hoeft het niet :)


Ik denk dat ik voor mijn server, routers, switches, etc. zo'n 125wat continue verbruik.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#5709
Citaat van: eduard op januari 21, 2012, 11:57:44
Eisse
Vraagje kan je met deze switch de snelheid van de interface handmatig instellen?
Ik ben zelf ook nog opzoek naar een eenvoudige switch waar ik een paar interface vast op 10MB kan instellen.


Geen idee. Ik heb behoefte aan een managed switch voor VLAN's, de overige opties heb ik geen idee van.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#5710
Citaat van: eduard op januari 21, 2012, 11:57:44
Eisse
Vraagje kan je met deze switch de snelheid van de interface handmatig instellen?
Ik ben zelf ook nog opzoek naar een eenvoudige switch waar ik een paar interface vast op 10MB kan instellen.

In mijn oudere slm2008 kan dat zonder problemen. Ik denk in elke managed switch dat dat wel kan :


Over de power consumptie. Deze switches zijn best slim.
Als je geen kabel in de poorten steekt dan verbruikt ie minder. Dus maar 4 kabels van de 8 aangesloten --> minder verbruik dan 8 van de 8.
Ik heb hem gemeten op 5.9W (10VA) met 8 aangesloten poorten.

Overigens heb ik er 4 in mijn netwerk zitten (4 slm2008 :) )

eduard

Riwi Bedankt. Ik ga hem bestellen.

blue-eyes

En vanmiddag de snelheid van 50/50 omgezet naar 100/100, dit bij gelijkblijvende kosten.

Wat zal nu snel mijn mail kunnen binnenhalen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op januari 24, 2012, 22:32:20
En vanmiddag de snelheid van 50/50 omgezet naar 100/100, dit bij gelijkblijvende kosten.

Wat zal nu snel mijn mail kunnen binnenhalen :D

Wrijf het er maar in! Ik woon in een dorp waar ik het advies kreeg om maar de traagste ADSL te nemen, sneller was namelijk niet mogelijk.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#5714
Arbeiders omgeving denk ik, daar zit ook geen geld om glas te kunnen betalen.
Komt vanzelf als ik de interne mannen bij KPN mag geloven :D









p.s. Wat maakt het uit? Wij zijn de enige 2 personen in NL die niet downloaden :D :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op januari 24, 2012, 22:56:47
Arbeiders omgeving denk ik, daar zit ook geen geld om glas te kunnen betalen.
Dat zal het zijn ja.

Citaat van: Blue-Eyes op januari 24, 2012, 22:56:47
Komt vanzelf als ik de interne mannen bij KPN mag geloven :D

Eh ja, ik weet het. Ik weet meer van het glas product dan mij lief is. Heb het zelf in het verleden als eens voor een demo opgezet. Heb mij vandaag nog verdiept in de promotie regels rondom de glas pakketten en heb voor morgen 3 calls rondom KPN staan. Maar ooit zullen wij het inderdaad hier ook wel krijgen.


Citaat van: Blue-Eyes op januari 24, 2012, 22:56:47
p.s. Wat maakt het uit? Wij zijn de enige 2 personen in NL die niet downloaden :D :D :D

Dat is ook weer waar, en ik denk niet dat het voor het forummen veel uitmaakt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

VlisChris

Dat is momenteel bij vlagen hoe dan ook wel traag :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op januari 24, 2012, 22:56:47
p.s. Wat maakt het uit? Wij zijn de enige 2 personen in NL die niet downloaden :D :D :D

Vergeten jullie je forumgenoten? Ik load mijn hele leven al niets down... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Om maar wat te melden.

Vorige week een bekende forummer op visite gehad. Hij is hier al vaker geweest, we kennen elkaar al zeker 5 jaar via dit forum.
Was weer ouderwets gezellig. Geen muziek geluisterd........... Geen film gekeken.
Alleen maar geluld.

O ja, nog wat verkocht. Dat was het doel, daar kwamen we rond 0:30 nog achter :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Citaat van: Robbert54 op juni 22, 2012, 15:15:10
dat dat nog kan he? :D

Yep. De kans was onwaarschijnlijk klein :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Ik ben veel aan het posten, maar weinig over HT. Dit betekent dat ik geniet, geen wijzigingen meer nodig. Kan ik iedereen aanraden. Gewoon CD's luisteren en BD's kijken :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op juli 19, 2012, 15:37:57
Ik ben veel aan het posten, maar weinig over HT. Dit betekent dat ik geniet, geen wijzigingen meer nodig. Kan ik iedereen aanraden. Gewoon CD's luisteren en BD's kijken :D :D

Doe ik idem dito... ook weinig veranderingen bij mij. Wel wat toekomst ideetjes maar niet noodzakelijk om direct uit te voeren. Soms is genieten ook wel eens lekker

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op juli 19, 2012, 15:37:57
Ik ben veel aan het posten, maar weinig over HT. Dit betekent dat ik geniet, geen wijzigingen meer nodig. Kan ik iedereen aanraden. Gewoon CD's luisteren en BD's kijken :D :D
Niets mis mee... Je hebt dan ook wel een prachtige set staan, dus ook heel begrijpelijk.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Precies.

Ik heb de essentie gevonden: genieten :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey