De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riwi

Ik wil geen speakers die ik niet kan tillen :) Heb nu al last van m'n rug.
Hoorde van Kjelt dat die CA3200 ook niet echt meeviel om te slepen.

blue-eyes

De CA5200 weegt met (te grote, onhandige) doos 60 KG . . . Ik snap Kelt wel ;)

Ik hoop maar dat we dit soort KG's voor het leven kopen en niet zo snel wisselen als een CD speler of pre :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Grindtegel

Wel een foto maken van je auto vol met dozen Classe, zal er wel indrukwekkend uitzien lijkt me!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

blue-eyes

Zijn er dit maal 2 valt wel mee.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Durk

kun je wel slapen vanavond?  :D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

JCL

Maakt weinig uit, als je om 5 uur in de auto zit dan blijft er toch al weinig slaap over ;)

Ben erg benieuwd naar je bevindingen en natuurlijk naar de eerste foto's :D

blue-eyes

Citaat van: Durk op april 23, 2010, 22:20:14
kun je wel slapen vanavond?  :D

Citaat van: JCL op april 24, 2010, 11:20:38
Maakt weinig uit, als je om 5 uur in de auto zit dan blijft er toch al weinig slaap over ;)

Ben erg benieuwd naar je bevindingen en natuurlijk naar de eerste foto's :D

Uiteraard veel te laat op bed gegaan (rond 11 uur) omdat ik per abuis op Top Gear zapte, tja dan blijf ik wel hangen.
Vervolgens kwam de dochter rond 0:30 uur langs.... buikpijn. En ja hoor, 4 maal overgegeven. Ouders met kinderen weten hoe lang het duurt voordat dit over is, alles verschoont is, dochter gewassen etc.
Rond 2 uur sliep ik weer. De wekker van 4:30 heb ik genegeerd, ben om 5 uur opgestaan en om half 6 rijden.

Viel best mee. Ik heb expres niet hard gereden, ik wilde proberen op 1 tank op neer te rijden. En ja hoor, net aan gelukt :D
1100 km precies, en nog 30km volgens de boordcomputer te rijden.

Heen en terugreis beiden in 5 uur gedaan. Geen issues gehad. Ik was om 16:30 uur thuis.



SG Akustik heeft een nieuw pand betrokken, erg mooi, maar helaas al een issue: waterschade! Een dure Wilson set op McIntosh apparatuur afschreven . . . . Alleen dit setje koste al meer dan 50.000 euro. Dan nog de schade aan overige apparatuur, fysieke schade aan de luisterruimtes, de nieuwe verbouwing, en alle bijkomende kosten. En dan hebben we het nog niet over omzet verlies. Dikke domper voor hun! Hopen dat ze goed verzekerd zijn voor alles.

Later meer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Zo, de CA5100 is zojuist opgehaald. De nieuwe eigenaar was toevallig in Enkhuizen en dan kom je toch langs Lelystad ;)


De pre is zojuist ingesteld. Erg simpel om te doen. Helaas nog niet zo nauwkeurig, de TV was bezet en mocht alleen even tijdens de reclame's wat aanpassingen doen.
Maar het is evident, HD audio is jammie ;) . De sub moet nog fors beter worden ingesteld, nu even geen bass, danwel alleen bass bij veel boost instellen.

In de gauwigheid wel kunnen horen dat er verschil zit tussen XLR bypass en de HDMI aansluiting (CD weergave). Ook coaxiaal is nog aangesloten.
Dat wordt een tijdje luisteren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Heerlijk altijd, die luiter- en afstelfases. Veel plezier en geniet ervan! :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JCL

Citaat van: Sol op april 25, 2010, 13:32:47
Heerlijk altijd, die luiter- en afstelfases. Veel plezier en geniet ervan! :)

Vraagt wel veel geduld, werd er bij mijn sub op het eind helemaal gek van! Wel een grote kick als het dan allemaal perfect werkt :)

Davey

Je hebt de SSP800 al? Gaaf zeg. Ik dacht dat ie wat later ging komen.

Heerlijk inderdaad dat afstellen en steeds weer iets mooiers te horen omdat ie nog beter is afgesteld  8). Veel plezier BE.

BuSpu

Tussen al dit  technisch geweld: Is je dochter al weer beter ? ;)

Workaholic

Citaat van: Blue-Eyes op april 24, 2010, 21:48:55
Zo, de CA5100 is zojuist opgehaald. De nieuwe eigenaar was toevallig in Enkhuizen en dan kom je toch langs Lelystad ;)

Thanks Blue Eyes! ! Hij staat al te spelen! Zie ook het topic die ik iheb gemaakt onder Prive Home Theaters :)
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

blue-eyes

Citaat van: Davey op april 25, 2010, 13:39:28
Je hebt de SSP800 al? Gaaf zeg. Ik dacht dat ie wat later ging komen.

Heerlijk inderdaad dat afstellen en steeds weer iets mooiers te horen omdat ie nog beter is afgesteld  8). Veel plezier BE.

Wat handel her en der, wat geluk en hij staat er ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: BuSpu op april 25, 2010, 13:51:43
Tussen al dit  technisch geweld: Is je dochter al weer beter ? ;)

Een kind is na 10 seconden al weer beter. Buikpijn: overgeven en klaar, weer beter ;)
Maar dank!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Nu al wat meer kunnen luisteren. Vanavond de eerste BD erin, ben benieuwd. Uiteraard al wel een stukje getest: Onze pandabeer mocht even opdraven. En ja, HD rules. Immens verschil wat je niet mist als je het niet weet :D :D

Op CD gebied voor de grap de relatief slechte (in vgl. met de Classe CD) Sony BDP-S550 als loopwerk gebruikt. Wel, met het slechte loopwerk klinkt de SSP800 al beter dan de Classe CD met de oude SSP600 . . . . Dat geeft mij wel stof tot nadenken.

Het verschil XLR bypass vs hdmi ben ik niet over uit. Soms wel, soms niet. Verschil is derhalve met mijn oren, en als je al conclusies kan trekken na 2 uurtjes luisteren niet groot, wellicht te klein voor me.
Het grote verschil wat men wel eens noemt na de overstap van een 600 naar een 800 op CD gebied is mij niet echt opgevallen. Het is wellicht in nuances en vereist beter luisteren.


Mocht dat zo doorzetten is het wellicht beter mijn Classe CD speler maar te verkopen. Hij brengt nu nog geld op, genoeg voor een 2ehands Velodyne.

Ook kan ik een rits kabels verkopen, en nog wat kleine aanpassingen doen, bijv. de XLR kabel voor de rears (W&M) vervangen door een goede kabel, de Pink Faun. Deze moet goedkoop aan te schaffen zijn, ik heb een 1 mtr versie over en heb een anderhalf meter versie nodig. Mits de Classe CD speler de deur uitgaat.

Een andere afweging is dat de geruchten over een Classe BD speler steeds vaker opduiken.


Dus misschien iets in de verkoop en een Oppo terug als loopwerk voor CD/DVD/BD ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Ik kan me voorstellen dat je dan even flink ''schrikt''... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Dat valt gelukkig wel mee. Geeft ook aan dat mijn vorige set op een lekker nivo speelde.
De winst lijkt met name in de HD te zitten (huge!) en het gemak (HDMI, minder bekabeling).

O ja, een minpunt: de ZWARTE AB ! !   Waarom afwijkend? Waarom niet gewoon zoals de oude in een aluminium look?

En nog een pluspunt: per speaker is het kantelpunt in te stellen. Eindelijk. Mijn TAG had dit ook, zeer groot voordeel. De SSP300 en 600 hebben dit niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Mooi, een mede SSP-800 eigenaar. Vind hem ook niet qua karakter bij de Tag in de buurt komen? En dat is een compliment.

blue-eyes

TAG is dan ook geen Classé en andersom.


De enorme detaillering van TAG heb ik in geen enkel andere set gehoord. Nu kan dat snel, want zoveel luister ik niet :D
Ik mis dat niet, maar toch was dat wel verslavend.
De Classe klank vind ik nu toch aangenamer, iets warmer, zeker gedetailleerd, maar onbewust minder vermoeiend en mooier afgewerkt laag.

Jij zult als betere tester meer en betere verwoordingen kunnen neerschrijven ;)


Enneh, ben jij er al over uit? Ik bedoel SSP800 en een loopwerk. Voldoet je Pioneer of wil je nog steeds een top loopwerk? Ik vermoed (in mijn denkwereld dan :D ) dat met de komst van HDMI het loopwerk zoals vroeger vereist was, coaxiaal, een stuk minder spannend is.
Waarom zou ik dan mijn dure Classe speler nog houden? Kan ik beter het geld eruit halen.


p.s. Ook een zwarte AB ?
p.s. Nog niets weer gehoord mbt de CA5200, zal even reminden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#4045
Ik ga inderdaad gewoon de Pioneer gebruiken. Zeker nu ik ook de pure direct functie ontdekt heb. Ik zou nu dus eerder een oppo als extra blu-ray speler kopen. Dus net andersom als mijn eerste gedachte.

Maar eerst maar eens kijken of die CA-5200 op een beetje slimme manier naar Nederland kan komen. Ik ben niet vies van een beetje rijden, maar het is net aan de uiterste grens van Zwitserland - Italie. En hij moet wel zoals gezegd in zeer goede staat zijn. Ik kan dan de 100x5R en de 2 250MR's verkopen.

Verder zou een extra 250MR ook een erg goede optie zijn. Ik verwacht namelijk niet dat de Classe beter is dan de 250MR. Maar het grote voordeel is wel dat de rest gelijk wordt. En dan straks een CA-2200 voor de frontkanalen.

Ik heb de zilveren AB, maar die heb ik eenmalig gebruikt om de Pronto te programmeren.




blue-eyes

#4046
Zojuist de Oppo BDP-83 besteld, de versie zonder SE, de speler wordt alleen via HDMI aangesloten. Besteld bij JVB Digital.

Nu maar even afwachten of ik verschillen ga horen tussen de Oppo en de Classe CD speler.


=> Levertijd meer dan een week, minimaal. Ach, 39 jaar zonder gezeten, die ene week extra maakt ook niet uit :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Gaat goedkomen, denk dat je aangenaam verrast bent  ;D
JBL PRX Power!

blue-eyes

Citaat van: Raphie op april 26, 2010, 21:35:23
Gaat goedkomen, denk dat je aangenaam verrast bent  ;D

Ik hoop het, tenminste aan een kant. Optisch gezien is het zonde om de mooie Classe CD speler weg te doen. Anderzijds is het zonde van het geld om deze speler te bewaren sec voor de looks. Een paar honderd euro mag dan wel, maar het gaat wel om iets meer dan een paard honderd.
En ik heb al een mooie Velodyne gespot .. . . . .

Maar goed, eerst zelf ervaren of jullie halleluja verhalen ook voor mij gelden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Toch ben ik benieuwd of de Oppo zich op het audiovlak kan meten met de Classé. Qua Blu-Ray ben ik na de recensies en shoot-outs wel overtuigd, maar gezien de vele mods die er zijn gedaan door bedrijven is er nog meer mogelijk dan de Oppo al standaard bied.