De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op augustus 24, 2010, 12:44:31
Ik begrijp het even niet: heb jij nu een pronto+extender gekocht? Of Jack?

Ik heb nu twee TSU9600's en een RFX9600.

Ik had een bod gedaan op een TSU9600 + de RFX9600. Redelijk laag, maar kreeg toch een mail. De beste man kon niet eerder dan dinsdag weer reageren, en wilde het weekend afwachten.
Maandag kwam er weer een advertentie, waarin ik de TSU voor 650 mocht hebben. Dat maar gedaan, iets boven de marktprijs, maar al 4 maal achter het net gevist.

Belt de andere aanbieder mij 's avonds op, je mag ze beiden hebben.
Dat maar gedaan. De TSU en RFX verkoop ik wel en daardoor mijn eigen aanschafprijs van 650 weer wat drukken.
Verliezen doe ik niet, ik heb goed ingekocht ;)

Daarom kan ik ook wel een faire prijs vragen hiero, geen geheimen mee.
Een ieder weet wat een Pronto doet en wat een RFX doet. That simple.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#4876
Dan verkoop die RFX toch maar aan riwi, dan hebben we er tenminste allemaal nog iets aan met onze Classé collectie

@ Jack:  :P... :D (de Tag werkt toch niet met met de extender zonder dat aparte kastje, weet niet meer hoe het heet).

CoSo

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 12:48:11
Ik heb nu twee TSU9600's en een RFX9600.

Ik had een bod gedaan op een TSU9600 + de RFX9600. Redelijk laag, maar kreeg toch een mail. De beste man kon niet eerder dan dinsdag weer reageren, en wilde het weekend afwachten.
Maandag kwam er weer een advertentie, waarin ik de TSU voor 650 mocht hebben. Dat maar gedaan, iets boven de marktprijs, maar al 4 maal achter het net gevist.

Belt de andere aanbieder mij 's avonds op, je mag ze beiden hebben.
Dat maar gedaan. De TSU en RFX verkoop ik wel en daardoor mijn eigen aanschafprijs van 650 weer wat drukken.
Verliezen doe ik niet, ik heb goed ingekocht ;)

Daarom kan ik ook wel een faire prijs vragen hiero, geen geheimen mee.
Een ieder weet wat een Pronto doet en wat een RFX doet. That simple.
650 is niet echt boven de marktprijs.

blue-eyes

Bjorn is net weggereden, na 3 uur werken.

Eerste indrukken zijn TOP. Veel geleerd en met verbazing af en toe gekeken, maar altijd een uitleg erbij.

Het enige "jammere" is dat ik wel eens twijfelde over de beide fronts. Eigenlijk moeten deze geserviced worden. Wel dat kon Bjorn wel bevestigen. Helaas :D .

Mijn grootste wens was uiteraard de Velodyne afgesteld te krijgen, en dat is direct te merken. Veeeeel strakker.
Later maar eens beter luisteren en kijken. Nu ook CD's luisteren met de sub erbij.
Eerst de kinderen ophalen, eten, kids naar bed brengen en vervolgens een eindje rijden om de eerste TSU9600 / RFX9600 op te halen, ergens in de Polder.




Bjorn / BB&G: dank, en het nog gezellig ook ;) . Was lang geleden dat we elkaar gezien hadden!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 17:17:06
Bjorn is net weggereden, na 3 uur werken.

Eerste indrukken zijn TOP. Veel geleerd en met verbazing af en toe gekeken, maar altijd een uitleg erbij.

Het enige "jammere" is dat ik wel eens twijfelde over de beide fronts. Eigenlijk moeten deze geserviced worden. Wel dat kon Bjorn wel bevestigen. Helaas :D .

Mijn grootste wens was uiteraard de Velodyne afgesteld te krijgen, en dat is direct te merken. Veeeeel strakker.
Later maar eens beter luisteren en kijken. Nu ook CD's luisteren met de sub erbij.
Eerst de kinderen ophalen, eten, kids naar bed brengen en vervolgens een eindje rijden om de eerste TSU9600 / RFX9600 op te halen, ergens in de Polder.




Bjorn / BB&G: dank, en het nog gezellig ook ;) . Was lang geleden dat we elkaar gezien hadden!

Bedoel Bjorn het filter?
Als je dat upgrade............. :D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

#4880
Citaat van: Teejoo op augustus 24, 2010, 12:55:17
Dan verkoop die RFX toch maar aan riwi, dan hebben we er tenminste allemaal nog iets aan met onze Classé collectie

@ Jack:  :P... :D (de Tag werkt toch niet met met de extender zonder dat aparte kastje, weet niet meer hoe het heet).

Ik zal vanavond mijn testje wel eens gaan doen, dan weet iedereen tenminste hoe de vlag er bij hangt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CoSo

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 17:17:06
Eerst de kinderen ophalen, eten, kids naar bed brengen en vervolgens een eindje rijden om de eerste TSU9600 / RFX9600 op te halen, ergens in de Polder.
Zover is Urk niet voor jou. ;)

Durk

Urk? Dan ben ik er eerder  :D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

xynyx

#4883
Wel ja..... ;D ;D ;D 2 TSU's en een RFX
U doet maar! ;)

ff serieus. Mocht je die RFX kwijt willen voor een net bedrag, heb ik interesse! Ik zoek er langere tijd eentje.

Ik zou die andere TSU ook houden voor op de slaapkamer. Kan je vanuit je bed ook alles bedienen. Scheelt gezeul met de AB de trap op...... ;)

PS
bij een zeer nette prijs doen we een rondje Flevoland in de RS6. :P

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 17:17:06
Bjorn is net weggereden, na 3 uur werken.

Eerste indrukken zijn TOP. Veel geleerd en met verbazing af en toe gekeken, maar altijd een uitleg erbij.

Altijd vragen stellen als je ze hebt! ;D

CitaatHet enige "jammere" is dat ik wel eens twijfelde over de beide fronts. Eigenlijk moeten deze geserviced worden. Wel dat kon Bjorn wel bevestigen. Helaas :D .

Voor mij was deze twijfel niet groot, maar ik kan het probleem niet helemaal pin pointen.

CitaatMijn grootste wens was uiteraard de Velodyne afgesteld te krijgen, en dat is direct te merken. Veeeeel strakker.
Later maar eens beter luisteren en kijken. Nu ook CD's luisteren met de sub erbij.
Eerst de kinderen ophalen, eten, kids naar bed brengen en vervolgens een eindje rijden om de eerste TSU9600 / RFX9600 op te halen, ergens in de Polder.

Leuk!

CitaatBjorn / BB&G: dank, en het nog gezellig ook ;) . Was lang geleden dat we elkaar gezien hadden!

Graag gedaan en was gezellig je weer eens te zien!

Groet,

Bjorn

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op augustus 24, 2010, 18:35:42
Bedoel Bjorn het filter?
Als je dat upgrade............. :D

Linker en rechter frontspeaker verschillen van elkaar. Tweeter of het midhoogunit. Filter kan, etc. Bjorn kon het niet benoemen, wel bevestigen.

JBL service center opzoeken en wegbrengen denk ik ;)

Mijn TSU maar goed verkopen kan dat ook weer uit.




Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: xynyx op augustus 24, 2010, 18:55:22
Wel ja..... ;D ;D ;D 2 TSU's en een RFX
U doet maar! ;)

ff serieus. Mocht je die RFX kwijt willen voor een net bedrag, heb ik interesse! Ik zoek er langere tijd eentje.

Ik zou die andere TSU ook houden voor op de slaapkamer. Kan je vanuit je bed ook alles bedienen. Scheelt gezeul met de AB de trap op...... ;)

PS
bij een zeer nette prijs doen we een rondje Flevoland in de RS6. :P

Verdorie :D . Jij hebt toch die 700pk RS6? Hmmmmm :D :D



p.s. Een nette prijs is het altijd. Dus dat rondje heb ik al verdiend volgens mij :P
p.s. In de slaapkamer staat alleen een wekkerradio.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#4887
Heeft Bjorn nu de hele set afgesteld / gefinetuned?

In elk geval goed dat je het hebt gedaan. Zo'n set moet gewoon optimaal afgesteld worden. Wat vond hij verder van het totaalgeluid? Waren er grote verbeterpunten?

riwi

En de EQ van de SSP800 bekeken?  :)

blue-eyes

Ja, Bjorn heeft praktisch alles afgeregeld, bewerkt, etc. Op zich niet zoveel, maar wel elke setting langdurig getest, aangepast, etc.


Bjorn: neutrale set, allemansvriend. Doet niets verkeerd, doet niets extreem goed set ;)

@riwi: wel gekeken, niet toegepast. Bleek niet met EQ op te lossen, waren lengtegolven. Bjorn kan het beter uitleggen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

TSU en RFX zijn opgehaald. Wederom leuke mensen, leuk. Via marktplaats, volgens sommigen kan dat niet ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 11:52:04
Die RFX9600 gaat verkocht worden. Belang :D
Ik niet, ik heb er al 2, dus 8 x RS-232 poorten voor apparaten die via RS-232 bediend kunnen worden. Werkt allemaal super.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

#4892
WiFi, TSU Pronto, router, RFX. Ik zie dat voordeel ook wel. Het enige apparaat wat ik via RS-232 kan aansluiten is de PRE (EV hoeft niet). De Oppo, UPC HD box en de TV moeten via IR oogjes snoer worden aangestuurd. Lelijke oogjes in zicht en WEER het laminaat eruit om die kabels weg te werken.

Alleen als het bedrag wat ik kan krijgen te laag is houd ik 'm en mag je me helpen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Teejoo op augustus 24, 2010, 12:55:17
@ Jack:  :P... :D (de Tag werkt toch niet met met de extender zonder dat aparte kastje, weet niet meer hoe het heet).

Heb je hier wat meer info over?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 21:18:36
WiFi, TSU Pronto, router, RFX. Ik zie dat voordeel ook wel. Het enige apparaat wat ik via RS-232 kan aansluiten is de PRE (EV hoeft niet). De Oppo, UPC HD box en de TV moeten via IR oogjes snoer worden aangestuurd. Lelijke oogjes in zicht en WEER het laminaat eruit om die kabels weg te werken.

Alleen als het bedrag wat ik kan krijgen te laag is houd ik 'm en mag je me helpen :P

De oppo kan toch ook via RS232?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 19:18:51
Verdorie :D . Jij hebt toch die 700pk RS6? Hmmmmm :D :D

Ik heb een 140pk diesel Golfje, mag je ook wel een rondje in rijden  :)  Legt dat ook nog gewicht in de schaal tov die RS6?   :nopompom:

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 24, 2010, 21:03:44

Bjorn: neutrale set, allemansvriend. Doet niets verkeerd, doet niets extreem goed set ;)

Nou, dat vind ik nou niet direct een positief verhaal van een set van dit kaliber. Kan dan bijna niet anders dan dat de ruimte en plaatsing echt niet voldoende is om het potentieel van deze set te laten zien. Maar daar kan Bjorn natuurlijk niet veel aan doen.

riwi

#4897
Citaat van: fugazi_2009 op augustus 24, 2010, 21:35:30
De oppo kan toch ook via RS232?

Alleen als je er een rs232 op hebt zitten. Die zijn duurder bij JVB. Bij de TUC versies zit dat er standaard op inderdaad.

Citaat van: oppo
RS232 Control (optional) - For custom installation, the RS232 control option can be special-ordered at an additional cost.

Op de BDP83SE zit wel standaard rs232 zie ik

fugazi_2009

Citaat van: riwi op augustus 24, 2010, 21:37:02
Alleen als je er een rs232 op hebt zitten. Die zijn duurder bij JVB. Bij de TUC versies zit dat er standaard op inderdaad.

Op de BDP83SE zit wel standaard rs232 zie ik

Dan zou die van mij dat dus gewoon moeten hebben (kan het nu niet controleren, laatste status: Out of Foreign Customs, August 24, 2010, 11:17 am, NETHERLANDS)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#4899
Citaat van: fugazi_2009 op augustus 24, 2010, 21:35:30
De oppo kan toch ook via RS232?

Basisversie iig niet. RS-232 is een optie heb ik begrepen. Zie verhaal Riwi.


Citaat van: Teejoo op augustus 24, 2010, 21:36:59
Nou, dat vind ik nou niet direct een positief verhaal van een set van dit kaliber. Kan dan bijna niet anders dan dat de ruimte en plaatsing echt niet voldoende is om het potentieel van deze set te laten zien. Maar daar kan Bjorn natuurlijk niet veel aan doen.

Ruimte is vrij hard, met een nadelige indeling. Maar wat ie doet is wel van een hoge kwaliteit, dat valt wel mee. Beduidend beter dan een standaard setje van enkele duizenden euro's (met respect).
Alleen blinkt ie nergens in uit. Bijv. geen extreme diepte, of extreme 3D, etc. Erg neutraal. Je kan er alles op spelen. Iedereen zou er mee kunnen leven.
Maar niet duidelijk gericht zoals bijv. bij martin en Miranda: bijna puur voor de Metall muziek getuned.

Maar Bjorn moet dat zelf maar vertellen, het is zijn gedachte. Duidelijk is wel dat het potentieel dan niet optimaal benut wordt. Akoustiek aanpassingen zijn mogelijk, maar dat komt niet door de directie heen.


Citaat van: riwi op augustus 24, 2010, 21:36:20
Ik heb een 140pk diesel Golfje, mag je ook wel een rondje in rijden  :)  Legt dat ook nog gewicht in de schaal tov die RS6?   :nopompom:

Ik heb de beste man verteld dat ie nr. 3 was ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey