A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

#7400
Citaat van: Onder013 op november  3, 2013, 20:12:41
Mooie test Jan. Zou wat jij constateerde nou samenhangen met connectoren van Furutech? Of is dat een voorbarige conclusie?
Ik kom daar op door mijn bevindingen met furutech netkabel Alpha3 en 3TS20 met furutech connectoren en met Iego connectoren.
Met de Iego's spelen deze furutech kabels erg goed en met furutech koper, goud of rodium bevallen ze mij totaal niet.

Appels en peren vergelijken? misschien, maar ook appels en peren laten elkaar prima vergelijken.

Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen Henk  :closedeyes:  In het verleden heb ik eerlijk gezegd wel goede ervaringen gehad met bv. de Furutech FA-220 interlink met de FP-101 G connectoren.  Dit type connectoren worden toch best wel veel gebruikt door o.a. Harmonic Technology, John van Gent, en zo zijn er nog meerdere ''kabelaars'' te noemen.
Van Rhodium connectoren kan ik maar geen fan zijn of worden; telkens als ik kabels test met Rhodium connectoren valt mij het kille, transparante, en vaak dunne klankbeeld op. Te gepolijst en totaal niet muzikaal met een klein beetje wenselijke warmte.

Na het testen van de Evo clock ben ik weer naar de oude set up gegaan met enkel de Hiface Evo en afwisselend luisterend de Chord Signature en de Chord Indigo plus die beiden erg lekker klinken voor mij. De Indigo wat transparanter met ietsje meer detail en ruimtelijker klinkend en de Signature wat meer body gevend en donkerder qua klank en ietsje minder gedetailleerd.

Nadat ik weer volledig gewend was aan beide Chords heb ik de Furutech FX-Alpha-ag met de prijzige Rhodium connectoren geplaatst en dat was voor mij als een koude winternacht; klinisch en dun klinkend. Dezelfde kabel met de vergulde FP-101 G connectoren klonk al heel wat voller en warmer, maar ook deze blijft ver achter bij de Chord Signature en de Chord Indigo Plus.
Ik wijt het in dit geval meer aan de kabel an sich als aan de gebruikte connectoren, alhoewel het klankmatige verschil tussen de Rhodium en de Gold connectoren wel erg groot te noemen valt  :angel:
Wat mij verder ook erg opviel was dat ik de volumeknop van de Supernait op de ''9 uur stand'' moest zetten met de Furutech,s om dezelfde geluidsdruk op te bouwen als met de Chord kabels op de ''8 uur stand''. Dit lijkt misschien niet veel verschil, maar de Supernait heeft een volume regelbereik wat erg direct is en met vrij grote stappen gepaard gaat.

Met de Furutech iec en schuko connectoren aan netkabels heb ik exact dezelfde ervaringen als jou (zoals je weet)  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Mooie verhalen Jan en Garmt. Als je weet hoe het ook kan zijn, is het extra genieten wanneer het goed gaat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op november  4, 2013, 09:19:15
Mooie verhalen Jan en Garmt. Als je weet hoe het ook kan zijn, is het extra genieten wanneer het goed gaat.
Ik veronderstel dat je JJ per ongeluk niet noemt  :dontgetit:

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani


AbZ

Citaat van: Jumping Jack op november  4, 2013, 10:52:58
Ik had geen mooi verhaal  :nopompom:;)
Dat zal het zijn  :-\  Niettemin heftig genoeg.
Misschien maar weer kabeltjes leuteren...

Martin!!!

#7406
Eind goed al goed..........  heren :headbanging: problemen met kinderen zijn altijd zeer vervelend omdat je er als ouder vaak machteloos bij sta.

Mijn zoon had in zijn jonge jaren wat ADHD-achtige (volgens de artsen) probleempjes, een aantal jaren geleden is hij (op eigen verzoek) gestopt met de Concerta-medicatie (hij werd er duf en depri van) en is nu uitgegroeid tot een gezellige 16-jarige puber die zijn zaakjes prima op orde heeft  :thumbs-up: :clapping: en vrolijk door het leven stapt.....
mainly British stuff

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Omdat de "Überstormbahnführer" des huizes maar niet kon wennen aan de "donkere look" bij deze een geheel herzien interieur in huize "Twani".

Is pas de 10e keer afgelopen 8 jaar :D :nopompom:

twani

+

Martin!!!

De Harbeth's weer op de good old "Twani-stands" worden ze nog gespoten Theo?
mainly British stuff

Deleted Member 2

De dame van de Ikea politie heeft helemaal gelijk.

Ziet er prachtig uit zo. Niks meer aan doen.

Ennuh.....die stands zijn bijna al een reden om een stel harbeth's aan te schaffen (maar doe dat bij nader inzien toch maar niet).

Groet,

Henk

De vrouw des huizes voorzien van die titel is  :nowink: :nowink:

AbZ

#7412
Soms hebben ze gelijk  :)   Het is idd een vooruitgang
(al zou ik deze stands dan weer liever in het zwart hebben) maar de fish tank stands vind ik nog steeds het mooist.


YamahaRXV

Citaat van: twani op november  4, 2013, 15:05:59
Omdat de "Überstormbahnführer" des huizes maar niet kon wennen aan de "donkere look" bij deze een geheel herzien interieur in huize "Twani".

Is pas de 10e keer afgelopen 8 jaar :D :nopompom:

Prachtig zo, houden en niets meer aan doen !!  ;D
Monique had dus wel gelijk.... :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op november  4, 2013, 10:52:58
Ik had geen mooi verhaal  :nopompom:.




;)

Ik ook niet.....althans, de essentie was zeker niet dat het mooi moest zijn....  :( ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Jullie hebben met z`n beide veel te veel vrije tijd als je jou zo vaak druk kan maken om het interieur. Maarre, ze heeft (deze keer) wel gelijk  :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op november  4, 2013, 17:21:42
Ik ook niet.....althans, de essentie was zeker niet dat het mooi moest zijn....  :( ;)
Mooi in de zin van fijn en leuk natuurlijk niet. Wel openhartig en vol genegenheid. Zaken waar het écht om gaat en dat mag van mij best de titel mooi dragen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Je kunt wel merken wie er iets van begrijpt.
Citaat van: garmtz op november  3, 2013, 14:37:25Ik weet nu ik vader ben pas hoe het voelt

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op november  4, 2013, 17:57:12
Je kunt wel merken wie er iets van begrijpt.

Het wordt nog erger als je grootvader bent..... 8) ;D

AbZ

Citaat van: Onder013 op november  4, 2013, 18:11:43
Het wordt nog erger als je grootvader bent..... 8) ;D
Kan dat ook nog  :crazy:

Ik bestel ze voortaan weer gewoon bij de ooievaar
.com

Staaled

Citaat van: AbZ op november  4, 2013, 18:12:50
Kan dat ook nog  :crazy:

Ik bestel ze voortaan weer gewoon bij de ooievaar
.com
"conceptie op afstand" ,nee toch? ::)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Citaat van: Staaled op november  4, 2013, 18:15:11
"conceptie op afstand" ,nee toch? ::)
ff je kwakkie insturen en je credit card niet te vergeten  ;D

Heb eigenlijk geen idee hoe zo'n ooievaar dat doet maar het is toch algemeen bekend dat ze kinderen leveren?

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op november  4, 2013, 18:21:48
ff je kwakkie insturen en je credit card niet te vergeten  ;D

Heb eigenlijk geen idee hoe zo'n ooievaar dat doet maar het is toch algemeen bekend dat ze kinderen leveren?

Als je een vraag daar over hebt: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=127.0

Staaled

#7423
Citaat van: AbZ op november  4, 2013, 18:21:48
ff je kwakkie insturen en je credit card niet te vergeten  ;D

Heb eigenlijk geen idee hoe zo'n ooievaar dat doet maar het is toch algemeen bekend dat ze kinderen leveren?
Ah , ok. Wel zo zeker hopelijk met trek&trace ? :lookaround:


Cashewnootjes en regelmatig een opkikkertje...
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op november  4, 2013, 17:57:12
Je kunt wel merken wie er iets van begrijpt.
Tja, begreep ik het maar.
Niet om zielig te doen of dit topic/de oprechte verhalen van Jan, Garmt of Nick te kapen of te bagatalliseren, maar ik had graag vader geweest. Opmerkingen als bovenstaande komen dan onbedoeld iets minder leuk over. Been there, done that, dus wat mij betreft slechts ter verduidelijking.

Terug naar de immer belangrijke kabeltjes, stekkers en snoeren?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten