Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

... het moge duidelijk zijn, de Hypex Ncore blijft  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert de melker

Verrassend Robert mooi dat het een goede aanvulling is op jou set.
Heel veel luisterplezier met de klasse D bakjes.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

vanzomereng

Dat is een meevaller Robert....  :headbanging:
Veel luisterplezier ermee

Alleen de PM11S3 als voorversterker blijven gebruiken is ook een beetje zonde?
Heb je op dit vlak nog wensen....   mooie buizenpre bijvoorbeeld?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Hoezo verrassend?  :unsure:

Citaat van: bert de melker op juli 28, 2020, 15:10:41
Verrassend Robert mooi dat het een goede aanvulling is op jou set.
Heel veel luisterplezier met de klasse D bakjes.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Waarom is het jammer van de PM11? Ik ben super tevreden zo  :thumbs-up:
Andere voorversterking = wederom een wezenlijk ander geluid. Die kant ga ik zeker niet op.

Citaat van: VANZOMERENG op juli 28, 2020, 15:58:08
Dat is een meevaller Robert....  :headbanging:
Veel luisterplezier ermee

Alleen de PM11S3 als voorversterker blijven gebruiken is ook een beetje zonde?
Heb je op dit vlak nog wensen....   mooie buizenpre bijvoorbeeld?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert de melker

Niet verwacht gewoon Robert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Xander32

Omdat?

Citaat van: bert de melker op juli 28, 2020, 16:10:37
Niet verwacht gewoon Robert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Herkenbare review ook over het warm worden. Bij mij wordt de Purifiversterker niet warm. Heb je de mogelijkheid van een 12V trigger out bij je bron? Dan kan je deze trigger van Audiophonics kopen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Geen mogelijkheid betreft een trigger out  :nowink:
Thx voor het meedenken  :thumbs-up:

Citaat van: TabCam op juli 28, 2020, 16:14:33
Herkenbare review ook over het warm worden. Bij mij wordt de Purifiversterker niet warm. Heb je de mogelijkheid van een 12V trigger out bij je bron? Dan kan je deze trigger van Audiophonics kopen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Mooi resultaat Robert. [emoji1360]
Ik zat vorig jaar al te denken om richting een Ncore opzet te gaan, maar eerst de kamer verder op orde brengen.
Stap ri Ncore of Purify gaan ik mogelijk volgend jaar maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Dirk

Citaat van: TabCam op juli 28, 2020, 16:14:33
Herkenbare review ook over het warm worden. Bij mij wordt de Purifiversterker niet warm. Heb je de mogelijkheid van een 12V trigger out bij je bron? Dan kan je deze trigger van Audiophonics kopen.
die zou ik niemand (meer) aanraden, heb er zelf drie opeenvolgende exemplaren van gehad, één voor één gingen ze na minder dan een maand problemen vertonen...in de zin dat ze niet altijd meer uit schakelen door het relais wat blijft "plakken", gevalletje van ondermatse onderdelen gebruiken imo.
Op het kastje tikken tot het relais losliet was telkens de enige oplossing, maar da's natuurlijk niet de bedoeling.
Ze hebben het wel netjes opgelost (geld geretourneerd), maar aanraden zou ik dit type dus niet meer. ;)
fwiw; Ik heb dan zelf maar een 12V trigger gemaakt met brugcel+SSR, werkt  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Tegen die tijd wil ik ook gerust een keer langs komen met mijn ev zodat je het eerst kan uitproberen in eigen set.

Deze ev pak je zo ff mee naar een ander, bij de PM11 laat je dat wel.

Citaat van: JoWa op juli 28, 2020, 16:28:13
Mooi resultaat Robert. [emoji1360]
Ik zat vorig jaar al te denken om richting een Ncore opzet te gaan, maar eerst de kamer verder op orde brengen.
Stap ri Ncore of Purify gaan ik mogelijk volgend jaar maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat warm worden kwam ik ook bijna overal tegen daar waar het over Ncore ging.
Bij mij staat die in een kast, maar heeft die rondom de ruimte om de warmte kwijt te geraken

Citaat van: TabCam op juli 28, 2020, 16:14:33
Herkenbare review ook over het warm worden. Bij mij wordt de Purifiversterker niet warm. Heb je de mogelijkheid van een 12V trigger out bij je bron? Dan kan je deze trigger van Audiophonics kopen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Leeuwarden

Ze worden wel warm maar niet overdreven. De mijne zit gewoon op de bodemplaat van de kast geschroefd, wel met alle moertjes die erin kunnen en een veegje koelkasten ertussen...

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Het is zeker niet zo warm als bij een buizenamp en ook niet zo warm als een klasse A.

Mijn hand kan ik op de behuizing leggen zonder dat ik brandblaren oploop, maar deze voelt wel echt warm, op het randje van wat nog aangenaam/dragelijk is.

Citaat van: Leeuwarden op juli 28, 2020, 17:31:41
Ze worden wel warm maar niet overdreven. De mijne zit gewoon op de bodemplaat van de kast geschroefd, wel met alle moertjes die erin kunnen en een veegje koelkasten ertussen...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De prijs - kwaliteit is idd prima.

Ik begin nu zelfs Marantz enigszins te begrijpen, waarom zij in hun meest recente Premium versterkers spulletjes uit Groningen in passen.

Citaat van: holco op juli 28, 2020, 17:36:15
Mooi spul he dat NCore  :clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq

Citaat van: Xander32 op juli 28, 2020, 17:36:43
Het is zeker niet zo warm als bij een buizenamp en ook niet zo warm als een klasse A.

Mijn hand kan ik op de behuizing leggen zonder dat ik brandblaren oploop, maar deze voelt wel echt warm, op het randje van wat nog aangenaam/dragelijk is.

Je nuanceert het zelf zie ik nu  :)

Die van mij, 4 verschillende klasse D sets gehad, werden nauwelijks warm. Wat je zegt, iets meer dan handwarm.

Blij dat je er positief over bent, altijd een risico iets "nieuws" proberen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Tabcam

Citaat van: Dirk op juli 28, 2020, 16:28:30
die zou ik niemand (meer) aanraden, heb er zelf drie opeenvolgende exemplaren van gehad, één voor één gingen ze na minder dan een maand problemen vertonen...in de zin dat ze niet altijd meer uit schakelen door het relais wat blijft "plakken", gevalletje van ondermatse onderdelen gebruiken imo.
Op het kastje tikken tot het relais losliet was telkens de enige oplossing, maar da's natuurlijk niet de bedoeling.
Ze hebben het wel netjes opgelost (geld geretourneerd), maar aanraden zou ik dit type dus niet meer. ;)
fwiw; Ik heb dan zelf maar een 12V trigger gemaakt met brugcel+SSR, werkt  :thumbs-up:
Ai, dan maar hopen dat de mijne het of heel lang uit houdt of binnen een jaar ermee stopt :wacko:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

pameijer

Vwb de zoektocht: je bent er nu achter dat andere eindversterking toegevoegde waarde kan hebben. Nu heb je de NCore, incl wat ruis (hoor je niet/amper, maar psychologisch....) en incl afwezige triggers. Wat weerhoud je om nog een paar andere eindversterking oplossingen te proberen?  Je hebt er nu 1 geprobeerd, volgens mij is de wereld groter dan Groningen  :notify:, en dat zegt een Groninger dus hè!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Leeuwarden

Citaat van: Xander32 op juli 28, 2020, 17:36:43
Het is zeker niet zo warm als bij een buizenamp en ook niet zo warm als een klasse A.

Mijn hand kan ik op de behuizing leggen zonder dat ik brandblaren oploop, maar deze voelt wel echt warm, op het randje van wat nog aangenaam/dragelijk is.

Is dat zonder belasting?

Xander32

Het is goed zoals het nu is.

Citaat van: pameijer op juli 28, 2020, 19:55:02
Vwb de zoektocht: je bent er nu achter dat andere eindversterking toegevoegde waarde kan hebben. Nu heb je de NCore, incl wat ruis (hoor je niet/amper, maar psychologisch....) en incl afwezige triggers. Wat weerhoud je om nog een paar andere eindversterking oplossingen te proberen?  Je hebt er nu 1 geprobeerd, volgens mij is de wereld groter dan Groningen  :notify:, en dat zegt een Groninger dus hè!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Met een lage belasting, laag volume.

Citaat van: Leeuwarden op juli 28, 2020, 19:57:10
Is dat zonder belasting?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Leeuwarden

Ik heb de mijne even aangezet, zal straks even de temperatuur op de bodem meten...

Leeuwarden

Na een dik half uur is de onderkant (daar waar de versterker is gemonteerd dus) op het warmste punt ongeveer 39 graden Celsius. Dat is dus niet heel warm. Ik ga hem nu even voorzien van wat muziek en dan meet ik over een half uurtje weer.