Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Je bent flink aan het tweaken geslagen en zo te lezen heeft het voor jou ook veel gebracht. Echter ben ik dat niet van plan; achter de voeding komt een LAT AC2 mkII, puur omdat ik die er nog heb liggen.


Citaat van: Martin!!! op december 22, 2015, 15:12:05
Vanaf de zomer ben ik bezig om mijn SBT configuratie fine te tunen, eerst een fijne AQ Vodka tussen switch en SBT en vervolgens een aantal weken later de  KingPin 5v voeding voor de SBT geplaatst (Furutech 3TS20 powercord) en dit speelt op een niveau ver boven de Naim NDX die ik gehad heb.

Omdat ik (net als Robert denk ik) mijn stappen rustig wil nemen had ik nog twee zaken op de wishlist staan namelijk mijn Netgear GS105 switch voorzien van een betere voeding en mijn standaard utp bekabeling vervangen door de volgens kenners betere Belden CAT 7, Belden, 1885ENH.

Vanmiddag heb ik mijn Teradak dc-30w voeding een paar uurtjes laten opwarmen aan een Naim netkabel en deze vervolgens in mijn meubel geplaatst en aangesloten aan de Netgear GS105.

Ik ben met stomheid geslagen wat zo'n betere voeding op een switch doet, fantastisch wat een verschil, toename van detail, kracht, ruimtelijkheid en slam kortom een nog fraaier plaatje wordt er neergezet. Meer dan de moeite waard!

To do het vervangen van de Naim netkabel achter de Teradak, wellicht knip ik mijn huidige Furutech 3TS20 door midden  :colgate: en het vervangen van mijn standaard utp kabels door de Belden, waar ik nog niet helemaal uit ben is waar de NAS te plaatsen, zoals nu rechtstreeks aan de KPN Experia Box of op de Switch? Iemand ideeën?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: frank2 op december 22, 2015, 18:33:33


al denk ik dat dat ook komt omdat je harbeth hebt.(niet negatief bedoelt overigens)

Dat hangt er nogal vanaf wie de eigenaar van dat merk speakers is heb ik wel eens gemerkt :D

Xander32

Iemand van het buurforum gaf ook al een Bluesound als tip (Vault II). Ik geloof direct dat het een mooi en fijn kasje is, maar aangaande het geluid is dat geen/niet de stap die ik wil maken. In mijn ogen zou dat een zijstap zijn; meer van hetzelfde.


Citaat van: joey01 op december 22, 2015, 14:32:46
Als je een goede streamer zonder poespas zoekt neem dan een Bluesound node 2.

De app is wat minder kwa gebruiksgemak dan bijv. sonos (bleusound is een stuk uitgebreider wat af en toe tegenwerkt)
Maar als je er eenmaal aan gewend bent is het echt een toevoeging aan je muziek set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

joey01

De bluesound heeft een hele goede ingebouwde dac, analoog klinkt hij al beter dan de meeste cd spelers (bijv mijn oude Naim CD5XS)
Als je hem optisch aansluit op een betere (super) dac en hem dus alleen gebruikt voor de overdracht van het digitale signaal is de kwaliteit nog hoger.

Maar ik snap dat een streamer van 5/600 euro misschien niet tot verhouding staat tot de rest van de set.
Ik wil alleen zeggen dat goede spullen niet altijd duur hoeven te zijn  ;)

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

YamahaRXV

Citaat van: sultankat op december 23, 2015, 15:35:43
Hier ook!

Hier ook !  :D

Toch is er nog één kabel in mijn set die het met name aan voedingen en digitale componenten nóg beter doet en dat is de Acoustic Revive Powermax met IeGo 8055 connectoren  :wub:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Ik bedoel het anders;
ik ben ervan overtuigd dat mijn huidige SBT het met een andere voeding en via een betere (super) dac, puur als rederer, het ook super zal doen en daarin niets heeft te duchten van een Bluesound als renderer. Daarmee is het voor mij een zijstap en niet de stap vooruit t.o.v. de SBT van €150,- tweedehands  ;).


Citaat van: joey01 op december 23, 2015, 14:43:13
De bluesound heeft een hele goede ingebouwde dac, analoog klinkt hij al beter dan de meeste cd spelers (bijv mijn oude Naim CD5XS)
Als je hem optisch aansluit op een betere (super) dac en hem dus alleen gebruikt voor de overdracht van het digitale signaal is de kwaliteit nog hoger.

Maar ik snap dat een streamer van 5/600 euro misschien niet tot verhouding staat tot de rest van de set.
Ik wil alleen zeggen dat goede spullen niet altijd duur hoeven te zijn  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik ga het eerst proberen met jouw ex netsnoeren  :).

Wellicht in een later stadium de overstap naar een Furutech netsnoer met IEgo connectoren t.b.v. de synergie.


Citaat van: sultankat op december 23, 2015, 15:35:43
Hier ook!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

.... maar niet verkrijgbaar in NL  :(.

Citaat van: YamahaRXV op december 23, 2015, 16:35:12
Hier ook !  :D

Toch is er nog één kabel in mijn set die het met name aan voedingen en digitale componenten nóg beter doet en dat is de Acoustic Revive Powermax met IeGo 8055 connectoren  :wub:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op december 23, 2015, 19:08:58
.... maar niet verkrijgbaar in NL  :(.

Klopt ja, zeer lastig te vinden, maar een ontzettend fijne ''smooth'' klinkende kabel die totaal geen scherpte laat horen  :music:
Is ook opgebouwd met mono crystal koper litze.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

... een tip waar men vervolgens niets mee kan  :-\.


Citaat van: YamahaRXV op december 23, 2015, 22:08:44
Klopt ja, zeer lastig te vinden, maar een ontzettend fijne ''smooth'' klinkende kabel die totaal geen scherpte laat horen  :music:
Is ook opgebouwd met mono crystal koper litze.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

... ik schat in dat m'n LAT het ook wel goed gaat doen :).

Citaat van: YamahaRXV op december 24, 2015, 22:51:48
My apologies  :-[
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32






+++   IEDEREEN AL HET GOEDE IN 2016   +++
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het jaar 2016 is begonnen; er staat een Kingpin voeding voor de SBT in bestelling en een zoektocht naar het antwoord op de vraag of een dedicated dac a max twee mille, een upgrade zal zijn in mijn keten, is opgestart;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155448.msg2876359#msg2876359
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Dat is de kingpin voeding zeker, gebruik m voor de Moon.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971


erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Dank voor het meekijken Joris, maar zoals Erik aangeeft; die heb ik al een week hier thuis gehad.


Citaat van: erik s. op januari  3, 2016, 10:44:35
Die heeft hij al op proef gehad.
Citaat van: Joris1971 op januari  3, 2016, 10:37:56
Iets voor jou Xander?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152092.0
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... edoch mijn DAC zoektocht is al plotsklaps ten einde gekomen; ik ben de eigenaar geworden van een NA11s1.

Deze is van Maart 2015, werd voor €1800 aangeboden, ik heb €1650 geboden en men ging akkoord :clapping:.


Hoe ga ik mijn keten inrichten; de SA15 s2 LE gaat verdwijnen, de rest blijft. Ook de SBT. Die hou ik aan voor Spotify, internetradio en als klokje voor hare maje, natuurlijk via de dac van de NA11. Die laatste zal verder worden ingezet voor mijn eigen serieuze luistersessies (flac).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op januari  3, 2016, 12:27:33
... edoch mijn DAC zoektocht is al plotsklaps ten einde gekomen; ik ben de eigenaar geworden van een NA11s1.

Hoe ga ik mijn keten inrichten; de SA15 s2 LE gaat verdwijnen, de rest blijft. Ook de SBT. Die hou ik aan voor Spotify, internetradio en als klokje voor hare maje, natuurlijk via de dac van de NA11. Die laatste zal verder worden ingezet voor mijn eigen serieuze luistersessies (flac).

Veel plezier ermee .................

Toe maar... een internetradio/klokje voor hare maje....... met een heuze Kingpin-voeding  :omg:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

... naast het klokje gaan ook Spotify en internetradio bij die voeding en natuurlijk de dac van de NA11, veel baat hebben 8).


Citaat van: VANZOMERENG op januari  3, 2016, 12:35:06
Veel plezier ermee .................

Toe maar... een internetradio/klokje voor hare maje....... met een heuze Kingpin-voeding  :omg:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

#3772
Congrats Xander, mooie aanwinst
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Thx  :thumbs-up:.

Citaat van: cz79 op januari  3, 2016, 13:20:58
Contrast Xander, mooie aanwinst


Voor deze prijs kon ik hem niet laten staan; als DAC zal die het vast nòg beter doen dan de SA15. Ik zit nu enkel in dubio wat te doen met die SA ::). In het meubel past die niet meer, hij dient zijn plek af te staan. Om die speler dan nutteloos op zolder te zetten ... Anderzijds zal er niet gemakkelijk een cdp meer in huis komen als deze de deur uit gaat. De SA15s2 LE is een mooie speler gebleken de afgelopen jaren. Zowel in muzikaal opzicht als optisch. Op beide vlakken een mooie match in mijn keten. Ik slaap er nog maar een paar nachtjes over.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Gefeliciteerd Robert  :thumbs-up: ik ben op voorhand al benieuwd hoe en of je verschillen ga ervaren tussen de stream flac kwaliteiten tussen de NA11 en de SBT met Kingpin voeding........
mainly British stuff