Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: VANZOMERENG op mei  8, 2013, 09:50:15
Bas...

had het nu echt zo'n 3.800km, 7.000 "virages dangereux" en bijna 1 achterband moeten kosten
voordat ik eigenlijk dit luisterverslag bij Xander32 had kunnen lezen  :D

verder mooi verslag Bas en beschreven zoals we, dit van jouw inmiddels gewend zijn  ;)
Je had wat mij betreft ook vier weken thuis mogen blijven hoor, maar zo heb je die vier weken toch een stuk leuker ingevuld? ;D Hoe was je motorvakantie?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

Citaat van: Bas Akkerman op mei  8, 2013, 10:59:03
Je had wat mij betreft ook vier weken thuis mogen blijven hoor, maar zo heb je die vier weken toch een stuk leuker ingevuld? ;D Hoe was je motorvakantie?

Bas, feitelijk was ik maar 11 dagen op vakantie met de motor, rest was ik gewoon aan het werk en hier online

Vakantie was goed en heftig, 10 dagen droog, 1 dag regen, goed eten, veel wijn en bier en zeer veel bochten,
weinig verkeer, geen stoplichten, mooie omgeving..
Tussendoor (heen en terugreis) werd overnacht werd in de "Morvan" bij Chambre d'Hotes & tables van Belgen (zeer goede keuken)  :inlove:
Eindbestemming Chevennen bij Chambre d'Hotes & tables van Duitsers (zeer gezellig, lekker eten) 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op mei  8, 2013, 15:30:47
Bas, feitelijk was ik maar 11 dagen op vakantie met de motor, rest was ik gewoon aan het werk en hier online

Vakantie was goed en heftig, 10 dagen droog, 1 dag regen, goed eten, veel wijn en bier en zeer veel bochten,
weinig verkeer, geen stoplichten, mooie omgeving..
Tussendoor (heen en terugreis) werd overnacht werd in de "Morvan" bij Chambre d'Hotes & tables van Belgen (zeer goede keuken)  :inlove:
Eindbestemming Chevennen bij Chambre d'Hotes & tables van Duitsers (zeer gezellig, lekker eten)
... Als je morgen maar uitgerust bent, niet dat ik er zo'n chagerijn aan tref ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei  8, 2013, 19:14:26
... Als je morgen maar uitgerust bent, niet dat ik er zo'n chagerijn aan tref ;D.

Veel (luister)plezier toegewenst Sander en G.J. ;)  Als ik mij niet vergis is de luistersessie bij VANZOMERENG m.b.t. de Dynaudio Focus de laatste die op je shortlist stond ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op mei  8, 2013, 23:31:34
Veel (luister)plezier toegewenst Sander en G.J. ;)  Als ik mij niet vergis is de luistersessie bij VANZOMERENG m.b.t. de Dynaudio Focus de laatste die op je shortlist stond ?
Inderdaad 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op mei  8, 2013, 23:31:34
Veel (luister)plezier toegewenst Sander en G.J. ;)  Als ik mij niet vergis is de luistersessie bij VANZOMERENG m.b.t. de Dynaudio Focus de laatste die op je shortlist stond ?
Heden bij G.J. een gezellige en muzikale ochtend/middag gehad. Mijn bevindingen zal ik voorts in de loop van de avond, in zijn draadje posten;


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.0
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2013, 17:05:48
Heden bij G.J. een gezellige en muzikale ochtend/middag gehad. Mijn bevindingen zal ik voorts in de loop van de avond, in zijn draadje posten;


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.0
Leuk!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

#907
Mijn luistersessie aangaande de Dynaudio Focus 260;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2414953#msg2414953
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

#908
Duidelijke en overzichtelijke review! :thumbs-up:
De grote hamvraag... Hoe verhouden de Dynaudio's zich ten opzichte van de Glenairs? :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Citaat van: Bas Akkerman op mei  9, 2013, 20:25:05
De grote hamvraag... Hoe verhouden de Dynaudio's zich ten opzichte van de Glenairs? :smile:

Dat vroeg ik me nou ook af Bas na het lezen van het verslag.. :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

YamahaRXV

Ben ik ook wel benieuwd naar, maar tevens ook naar de verschillen in weergave en karakteristiek tussen de Dynaudio,s en de Adam Audio Pencil MK3 die Sander hier bij mij heeft kunnen beluisteren enige tijd geleden  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op mei  9, 2013, 20:36:00
Ben ik ook wel benieuwd naar, maar tevens ook naar de verschillen in weergave en karakteristiek tussen de Dynaudio,s en de Adam Audio Pencil MK3 die Sander hier bij mij heeft kunnen beluisteren enige tijd geleden  ;)
Ja, uiteraard die ook!

Sander, je gaat niet mijn voorbeeld volgen hè? :butbut:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

#914
Korte versie (ik ben uitgetypt voor vandaag  ;D):


De Pencil heb ik in vergelijk met de Focus 260 als iets sprankelender en wat strakker, droger ervaren. Echter een grote maar: Naim versus Marantz ...

Indien ik een keuze zou moeten maken tussen deze twee, en dat behoord tot de mogelijkheden, gaat mijn voorkeur uit naar de Pencil. Motivatie; diens hogere gevoeligheid en ik heb die als iets spannender, meer bijzonder ervaren. Maar dat is een kwestie van smaak.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op mei  9, 2013, 20:36:00
Ben ik ook wel benieuwd naar, maar tevens ook naar de verschillen in weergave en karakteristiek tussen de Dynaudio,s en de Adam Audio Pencil MK3 die Sander hier bij mij heeft kunnen beluisteren enige tijd geleden  ;)

Je bent welkom hiero, met je Pencillekes  :D
Ben zelf ook wel benieuwd hoe die Audio Pencil MK3 klinken  ;)

M.i.z. is er rond 3.500 - 4.000 adviesprijs voor een paar luidsprekers, zo ontiegenlijk veel kwaliteit te koop tegenwoordig
en zijn de onderlinge verschillen meer een kwestie van smaak en hoe matchen ze met de ruimte en de rest van de set.

Frappant, hoe vele mensen inclusief ondergetekende altijd hun "eigen set" als zeer goed beschouwen,
wat m.i.z. ook gewenning aan het geluid is, inclusief de kleine onvolkomenheden en dat het toch weer altijd "beter"
blijkt te kunnen. 
Maar nu, in mijn ruimte en i.c.m. met mijn Marantz-set heb ik nu echt het (gevoelsmatige) idee, dat alles op zijn plek is gevallen
en er geen "potentieel" verloren is gegaan...  nee zelfs meer als dat   1 + 1 = 3   :happy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei  9, 2013, 20:25:05
Duidelijke en overzichtelijke review! :thumbs-up:
De grote hamvraag... Hoe verhouden de Dynaudio's zich ten opzichte van de Glenairs? :smile:
... o, ja, ... de Glennies ... zou die haast vergeten ... NOT!

;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2013, 20:55:05
Korte versie (ik ben uitgetypt voor vandaag  ;D):


De Pencil heb ik in vergelijk met de Focus 260 als iets sprankelender en wat strakker, droger ervaren. Echter een grote maar: Naim versus Marantz ...

Indien ik een keuze zou moeten maken tussen deze twee, en dat behoord tot de mogelijkheden, gaat mijn voorkeur uit naar de Pencil. Motivatie; diens hogere gevoeligheid en ik heb die als iets spannender, meer bijzonder ervaren. Maar dat is een kwestie van smaak.

Sander, mooi verslag weer  ;)  Daar ik de Dynaudio Focus ook een tijdje op mijn short list heb gehad en ook een aantal keren heb beluisterd had ik min of meer wel verwacht dat de door jouw ervaren verschillen tussen de Adam,s en de Dyn,s naar voren zouden komen.
De hoge gevoeligheid en de lage impedantie van de Adam,s zijn één van de dingen die ik persoonlijk als een redelijk groot pluspunt ervaar.
Adam heeft ook de naam redelijk ''neutraal'' te zijn (voor wat het waard is...) en zich compleet in dienst van de versterker/bron te stellen. Ik heb de Pencil,s en grote broer Column meerdere keren horen spelen met redelijk uiteenlopende merken en soorten versterkers en telkens viel het mij op dat de klankkarakteristiek van de versterker en bron die stonden te spelen onmiskenbaar naar voren kwam. (toch een stukje neutraliteit ?)
De Dynaudio,s heb ik ook erg mooi horen spelen, maar het viel mij wel op dat deze pas echt lekker tot leven komen als ze aangestuurd worden door een versterker met ''ballen'' en een wat ''pittiger'' karakter. (ook wel verklaarbaar door de niet al te hoge gevoeligheid)
De Marantz PM 11 van VANZOMERENG is natuurlijk toch wel een stukje krachtiger dan jouw PM 15 s2 LE en ik vraag mij eerlijk gezegd wel af of de combi PM 15 S2 LE - Focus 260 net zo goed zal werken als de combi zoals die bij VANZOMERENG speelt  :angel:

De ''maar'' die jij aangaf m.b.t. Naim vs Marantz kan ik heel goed begrijpen, en dat was voor mij juist de reden om jou de mogelijkheid te bieden de Adam,s hier te beluisteren met je eigen componenten  ;)  Aan de andere kant ken je de Marantz klankkarakteristiek zeer goed, en durf ik eigenlijk wel de uitspraak aan dat je met de Adam,s onmiskenbaar jouw Marantz set zult horen spelen zoals je hier eigenlijk ook de Naim Superuniti-Mac mini combi heb horen spelen  ;)

Eén ding blijft het belangrijkste en dat is dat jouw uiteindelijke keus bepaald wordt door jouw smaak en voorkeur en niet die van een ander  ;)
Zelf ben ik nog zeer content met de set zoals die hier nu speelt en heb daardoor een bepaalde rust gevonden die ik heel lang niet heb gehad, want constant had ik het gevoel dat het toch wel beter kon... Het tweaken van de MM blijft overigens nog wel gewoon doorgaan zolang er nog steeds klankmatige stappen te behalen vallen en ik er nog veel plezier aan beleef.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

... al is het alleen al om in 't geheel mijn eigen koers te varen, is het niet ondenkbeeldig, dat ik opteer voor een "x" product van het Schotse merk Tannoy ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... owja, betreft versterking versus Dynaudio Focus; op het buurforum is er een forumlid die met een PM 15 s2 een set Focus 220 aanstuurde, vaak ook op een belachelijk hoog volume. De PM gaf daarbij geen krimp, hij was erg te spreken over die combi ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2013, 23:50:06
... owja, betreft versterking versus Dynaudio Focus; op het buurforum is er een forumlid die met een PM 15 s2 een set Focus 220 aanstuurde, vaak ook op een belachelijk hoog volume. De PM gaf daarbij geen krimp, hij was erg te spreken over die combi ...

Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet gaat, alleen (aan de hand van mijn luisterervaringen bij Zwaard hifi met de Dynaudio Focus) vroeg ik het mij eerlijk gezegd wel een beetje af  ;) 
Ik heb zelf ook de Marantz PM KI Pearl/SA KI Pearl gehad dus ik weet wel dat de Marantz versterkers in deze categorie/vermogen klasse hun mannetje kunnen staan  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op mei 10, 2013, 00:02:47
Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet gaat, alleen (aan de hand van mijn luisterervaringen bij Zwaard hifi met de Dynaudio Focus) vroeg ik het mij eerlijk gezegd wel een beetje af  ;) 
Ik heb zelf ook de Marantz PM KI Pearl/SA KI Pearl gehad dus ik weet wel dat de Marantz versterkers in deze categorie/vermogen klasse hun mannetje kunnen staan  :)
I know. En ik heb eerlijk gezegd na gisteren ook wel het vermoeden dat de Dyns veel stroom erg kunnen waarderen. We hebben tijdens de sessie op een voor mij doen pittig niveau gedraaid en daarbij stond de potmeter echt behoorlijk ver open.


Dat de Usher/Velo combi plaats gaan maken voor een zuil, moge duidelijk zijn. Eerst ga ik in alle rust die combi verkopen, daar is geen haast omdat ik er nog steeds van geniet en ik in de zomermaanden vaak met andere, buitenactiviteiten bezig ben.


En welke zuil dat gaat worden; er zijn er nog twee paar in het spel, waarvan ik er voor 1 een voorkeur heb, maar met die andere zal ik ook heel gelukkig zijn. E.e.a. gaat afhangen van de welstandscommisie ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei 10, 2013, 06:36:59
I know. En ik heb eerlijk gezegd na gisteren ook wel het vermoeden dat de Dyns veel stroom erg kunnen waarderen. We hebben tijdens de sessie op een voor mij doen pittig niveau gedraaid en daarbij stond de potmeter echt behoorlijk ver open.


Dat de Usher/Velo combi plaats gaan maken voor een zuil, moge duidelijk zijn. Eerst ga ik in alle rust die combi verkopen, daar is geen haast omdat ik er nog steeds van geniet en ik in de zomermaanden vaak met andere, buitenactiviteiten bezig ben.


En welke zuil dat gaat worden; er zijn er nog twee paar in het spel, waarvan ik er voor 1 een voorkeur heb, maar met die andere zal ik ook heel gelukkig zijn. E.e.a. gaat afhangen van de welstandscommisie ::).
Dus we moeten waarschijnlijk tot de herfst wachten? Of is de stemronde van de Welstandscommisie eerder?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op mei 10, 2013, 08:34:39
Dus we moeten waarschijnlijk tot de herfst wachten? Of is de stemronde van de Welstandscommisie eerder?
Eerst verkopen dan kopen ... Dat eerste kan ik maar beperkt beinvloeden ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei 10, 2013, 08:56:17
Eerst verkopen dan kopen ... Dat eerste kan ik maar beperkt beinvloeden ;).
Ik zie nog steeds niets staan in de marktsectie. Op die manier duurt het inderdaad wel een lange tijd......

:D :tongue2:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005