Velodyne SPL1200 vervangen?

Gestart door Teejoo, oktober 17, 2019, 23:33:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: jossie op oktober 18, 2019, 17:14:57
Waar zitten ze nu op aangesloten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Op de 2 sub uitgangen van de Arcam. Deze krijgen (helaas) echter wel hetzelfde signaal. Zou mooi zijn als de Arcam net zoals bij Lexicon L&R sub uitgang had en 1 LFE

jossie

#26
Als je nou een derde sub bijkoopt, dan sluit je de fronts daar high level op aan, kun je je huidige subs als lfe instellen.

Center heeft natuurlijk ook veel laag (nodig) gebruik je die?

Variant op buckler [emoji3]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Teejoo

Citaat van: jossie op oktober 18, 2019, 18:56:08
Als je nou een derde sub bijkoopt, dan sluit je de fronts daar high level op aan, kun je je huidige subs als lfe instellen.

Center heeft natuurlijk ook veel laag (nodig) gebruik je die?

Ja, ik gebruik ook een center maar ik routeer alles beneden de 80Hz naar de sub.

Waarom zou je de Velodynes dan voor het sub signaal gebruiken ipv de nieuwe? Ik zou dan toch ook de SPL1200 L&R bij de fronts kunnen zetten en idd high level aansluiten?

jossie

Ik schat in dat je qua power voor 2k moeilijk 2 x spl1200 kunt overtreffen voor lfe met dezelfde kwaliteit. Fronts lijken mij af te kunnen met 1 x 12" o.i.d.

Als je een goedkopere oplossing zoekt (klipsch o.i.d.) wordt het groter en matiger. Dirac trekt dat wel redelijk recht maar het wordt minder strak schat ik (reflexkasten).

Anderzijds, alle drie op lfe geeft mogelijk meer en beter verdeelde druk, mede als je meer laag daarnaar toe gaat (moet) sturen. Dan is een derde 12" Velo eleganter in omvang en toch een toevoeging in het laagste octaaf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

morca

Citaat van: jossie op oktober 18, 2019, 12:50:56
`

Je hebt nu 2 x 12" met 5 kW piekvermogen. Daar ga je met 2k echt niet overheen tenzij het alleen maar harder hoeft maar dat is het punt geloof ik niet... Beter is er niet te koop als je meeneemt dat je ruimte een grotere invloed op de kwaliteit heeft dan de sub.

Ik zou eerder een derde bijplaatsen voor een (nog) homogenere verdeling en nog meer gemak in de laagste frequenties.

Daar kun je dan ook mooi wat centjes in kwijt want dat lijkt me hier toch een beetje het punt  :D  Buiten dat is het mentaal toch ook te verkopen als een upgrade dus dat is ook afgevinkt.

Elegante oplossing, al zeg ik het zelf.
Ik speel al 8 jaar met 3 subs op die manier.
Imo de ideale film/ muziek combinatie.

Ik zou voor  film dan wel een gepoorte  sub nemen met zeer lage tuning.
Crossover laag zodat je alleen het voelbare doorlaat.
Je behoud het snelle karakter in het laag door de gesloten.
Alleen je voelt goed wat je nu mist.

H&C Hifi

Ik verkoop zowel JL Audio als ook Rel.

Ik kan je zeggen met de nieuwe S812 haal je een beest in huis.
Ik vind deze eerlijk beter spelen dan de E112

Beide zitten wel echt boven de 2000,00 Euro... zelfs met een leuke korting...

holco

Met een MiniDSP 2x4 de 3 subwoofers inregelen qua timing en frequentie en dat aanbieden aan je Arcam, Dirac er overheen en lekker genieten.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Teejoo

Citaat van: holco op oktober 18, 2019, 21:07:03
Met een MiniDSP 2x4 de 3 subwoofers inregelen qua timing en frequentie en dat aanbieden aan je Arcam, Dirac er overheen en lekker genieten.
Die minidsp komt toch na de arcam zeker? Maar dit is wel waar ik aan denk, hoewel ik eigenlijk het hele Lfe kanaal apart erin wil regelen.

holco

De 2 ingangen op de minidsp 2x4 sluit je aan op de 2 uitgangen van de Arcam,  je kan op de 4 uitgangen van de minidsp individueel een subwoofer inregelen, Max 4 subwoofers dus.
Het is wel zaak dat je eerst de subwoofers inregeld (timing onderling is cruciaal!!) op de minidsp zodat ze gezamenlijk een mooie laag curve geven, via de Arcam laat je dan Dirac zijn werk doen die de subwoofers dan als 1 subwoofer ziet.

Citaat van: Teejoo op oktober 18, 2019, 21:39:50
Die minidsp komt toch na de arcam zeker? Maar dit is wel waar ik aan denk, hoewel ik eigenlijk het hele Lfe kanaal apart erin wil regelen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

Ik heb twee JL-Audio E112 subs te koop.. Lijkt me een prima optie  O0
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Teejoo

Citaat van: holco op oktober 18, 2019, 22:04:57
De 2 ingangen op de minidsp 2x4 sluit je aan op de 2 uitgangen van de Arcam,  je kan op de 4 uitgangen van de minidsp individueel een subwoofer inregelen, Max 4 subwoofers dus.
Het is wel zaak dat je eerst de subwoofers inregeld (timing onderling is cruciaal!!) op de minidsp zodat ze gezamenlijk een mooie laag curve geven, via de Arcam laat je dan Dirac zijn werk doen die de subwoofers dan als 1 subwoofer ziet.
Zo bedoel ik het ook, daarom begreep ik je eerdere opmerking niet.

Teejoo

Citaat van: doorofnight op oktober 18, 2019, 22:28:52
Ik heb twee JL-Audio E112 subs te koop.. Lijkt me een prima optie  O0
Ja, ik zag ze al staan. Maar qua prijs toch teveel voor wat ik nu in gedachte heb.

chansig

Gewoon je gedachten bijstellen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

 ;D

Het is veel geld, maar met JL-Audio subs ben je meteen van je upgrade virus af.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

jossie

Er hoeft volgens mij geen minidsp tussen, Dirac trekt alle timingsproblemen recht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

fluissie

Citaat van: doorofnight op oktober 18, 2019, 22:39:50
;D

Het is veel geld, maar met JL-Audio subs ben je meteen van je upgrade virus af.

Want ? Waarom ? En let wel ; ben gewoon nieuwsgierig
Wat maakt deze subs zo vreselijk bijzonder dan ?

Bedoel er zijn ook volksstammen wild van rythmik om hun Servo techniek

DofN

#41
Mij zal je niet zien schrijven dat "vreselijk bijzonder" gelijk is aan goed of beter of best. Ik geloof daar ook niet in bij audio. Wat ik wel bedoelde is dat je heel hard je best zal moeten doen om betere subs te vinden in dit formaat.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

fluissie

#42
Citaat van: doorofnight op oktober 18, 2019, 22:53:14
Mij zal je niet zien schrijven dat "vreselijk bijzonder" gelijk is aan goed of beter of best. Ik geloof daar ook niet in bij audio. Wat ik wel bedoelde is dat je heel hard je best zal moeten doen om betere subs te vinden in dit formaat.

Dat komt op hetzelfde neer ....plus dat zeg ik ook niet dat jij dat zegt

'Ben je van je upgrade virus af' .. dus wat maakt deze sub zo ongelooflijk goed dan ??

2800 euro voor een 12 inch vind ik potdomme veel geld , daarom de wel gemeende vraag uit nieuwsgierigheid

Jl audio is gewoon goed , ken het vanuit mijn car audio periode en niks slechts er over ! Ben gewoon kritisch

DofN

Ik ga je niet overtuigen met een tekst :) Wil ik ook niet. Je moet het horen. Je kan ook reviews lezen, de metingen bestuderen. Dit model draait al wat jaren mee, er is veel over bekend.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

holco

Helaas niet dus omdat deze Arcam maar 1 subwoofer ondersteunt,  qua timing ga je 3 subs dus niet gelijk krijgen.

Citaat van: jossie op oktober 18, 2019, 22:45:53
Er hoeft volgens mij geen minidsp tussen, Dirac trekt alle timingsproblemen recht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jossie

Jawel, Dirac is een dsp algoritme met correctie in het tijdsdomein. Anders zou het ook nooit reflecties kunnen wegrekenen (die komen altijd later aan).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

holco

Dan moet je mij eens uitleggen hoe je via 1 analoge aansluiting de 1e sub die op 1m de 2e sub op 2m en de 3e sub op 3m geplaatst staan qua timing gelijk krijgt op de luisterplek?
Nu zal Dirac er wel wat van breien maar dat zal verre van ideaal zijn.

Citaat van: jossie op oktober 18, 2019, 23:13:48
Jawel, Dirac is een dsp algoritme met correctie in het tijdsdomein. Anders zou het ook nooit reflecties kunnen wegrekenen (die komen altijd later aan).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jossie

Dirac corrigeert de impulse, wat of wie daar eerder of later komt maakt op zich niet uit.

Op één punt in de ruimte is de impulse response uniek en altijd hetzelfde, dat kun je corrigeren mits je ook in de tijd frequentieafhankelijk kunt corrigeren. Een gewone minidsp kan dat niet, die heeft alleen een constante delay voor het hele kanaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

jossie

Maar... jij hebt 'm staan, zet je tweede sub er maar bij achter je in een hoek en draai Dirac, zou goed moeten gaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Teejoo

#49
Dit zijn de 2 opties waar ik nu aan denk. Vanavond overigens Alita gekeken. Fantastisch, ook qua laag. Het zou nog mooier zijn als ik nog iets meer slam in de iets hogere subwoofer regionen krijg voor mijn gevoel.

Met 3 subs kan de Minidsp wel eenvoudiger zijn omdat ik maar 2 inputs nodig heb.