CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Gestart door vik, juli 1, 2011, 10:48:59

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Erik

Wauw dat zijn wel hele kleine dingen om te solderen, gebeurt dat door een soort robot of met de hand?
Lijkt me wat klein om met de hand te kunnen doen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

zwabber

Zoek anders bij YouTube een op Microsoldering staan veel filmpjes op over deze tak van solderen .
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.


vik

Dit gebeurt allemaal met de hand. Eenmaal verwijderd en dan moeten ze er ook weer op.  ::)

Binnenkort verschijnt er een korte video waar CineMike een het ander laat zien over zijn werkzaamheden. Dat geldt voor deze Z1 maar ook voor mijn eigen JVC projector. Die zal ik uiteraard delen met jullie.


Citaat van: Erik op mei  1, 2017, 19:51:28
Wauw dat zijn wel hele kleine dingen om te solderen, gebeurt dat door een soort robot of met de hand?
Lijkt me wat klein om met de hand te kunnen doen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Na de HighEnd show gaan we vol aan de bak om meer info te verstrekken. Ook met betere foto's. Ik was iets te snel met mijn aktie´s door een het ander al te posten.  :angel:

De subwoofer is een waanzinnig mooi project. De binnenkant is al een feest als je ziet hoe hij is opgebouwd bijvoorbeeld. Daar is enorm veel aandacht aan besteed. Het is een van de snelste (zo niet de snelste) subs die ik heb ervaren.  In configuratie bij CM staat hij afgesteld voor het "kick bass" bereik Het Ultra laag wordt overgenomen door de 2 subwoofers die in de kast zijn verwerkt.

Rogue One was gister een enorm feest. Niet normaal hoe goed het geluid is van deze film.


Citaat van: morca link=topic=113800.msg3048640#msg3048640 d :Pate=1493747704
Heb je al wat verdere info over de t1800 sub vik ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike


vik

Nee geen 3 in 1. Dit is de T1800 maar zoals gezegd betere foto's volgen:



Achter in de ruimte staat een kast met 2x 18 inch drivers voor het Subsonic laag:



De eerste meting die gepaard ging met haast liet een flat response zien van 9hz tot 120hz boven referentie niveau. Dus de combinatie van de T1800 met de 2 Subsonic drivers in de hele ruimte. Als ik het goed heb begrepen speelt de T1800  (in deze setting) mee boven referentie niveau tot 25hz.

De T1800 zelf weegt rond de 70 kilo en heeft deze afmetingen welke iets af kunnen wijken : 61x77x50cm.  Hij heeft ook 2 poorten aan de bovenkant.Zodra de info compleet is zal ik het hier posten.

De rest wordt aangevuld met de Aurum 9 luidsprekers. Het is echt een feest met deze speakers. Pieken tot 117 db en ze geven geen krimp. Star Wars Rogue One leent zich uitstekend voor deze test  :)

Maar zoals gezegd Marco; volledige info van de T1800 volgt zo snel mogelijk.



Citaat van: morca op mei  2, 2017, 23:30:13
Ah het zijn 3 woofers in 1
Ik ben zeer benieuwd naar het ontwerp.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

De dubbele die voor het laag word ingezet is gepoort zie ik.
Geeft die ook maar tot 35a40 hz weer?

Dat geeft wel impact.
Als de gewone driver gesloten is eigenlijk beetje principe wat ik ook thuis heb staan.
Iedere subleverancier raad dit eigenlijk af.
En cinemike maakt het.
Cool!!

Het is dat me gezondheid en geld het niet toelaat.
Zoiets had ik ook voor ogen op de markt te brengen.

vik

Het Infrabass systeem is gemeten op 9hz. Die zit verwerkt in een kast van 4000 liter inhoud.

Citaat van: morca op mei  3, 2017, 10:54:20
De dubbele die voor het laag word ingezet is gepoort zie ik.
Geeft die ook maar tot 35a40 hz weer?

Dat geeft wel impact.
Als de gewone driver gesloten is eigenlijk beetje principe wat ik ook thuis heb staan.
Iedere subleverancier raad dit eigenlijk af.
En cinemike maakt het.
Cool!!

Het is dat me gezondheid en geld het niet toelaat.
Zoiets had ik ook voor ogen op de markt te brengen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Citaat van: vik op mei  4, 2017, 12:36:08
Het Infrabass systeem is gemeten op 9hz. Die zit verwerkt in een kast van 4000 liter inhoud.
Ja 9hz ondergrens dat had ik gelezen.
Ik bedoelde of hij tot 80 hz meespeelt of lager afgekanteld word,bij 35/40 hz zodat hij alleen voelbaar laag weergeeft.

Da-lite

Citaat van: vik op mei  4, 2017, 12:36:08
Het Infrabass systeem is gemeten op 9hz. Die zit verwerkt in een kast van 4000 liter inhoud.

Hallo Vik,

Die 4000 liter inhoud , klopt dit wel ? Dan spreken we hier over een kast van 4 kuub inhoud, als ik de front van de kast zo inschat waar de 2 x 18" zijn ingebouwd ... dan zou de diepte van de kast iets meer dan 3 meter moeten zijn om aan je 4000 liter inhoud te komen.  Dat lijkt me toch wel onwaarschijnlijk ...het kan natuurlijk altijd.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

vik

De inhoud klopt exact. Het is een diepe kast wat niet te zien is op de foto. Dit soort projecten zijn mogelijk met een minimale inhoud vanaf 2000 liter.



Citaat van: Da-lite op mei  4, 2017, 23:02:45
Hallo Vik,

Die 4000 liter inhoud , klopt dit wel ? Dan spreken we hier over een kast van 4 kuub inhoud, als ik de front van de kast zo inschat waar de 2 x 18" zijn ingebouwd ... dan zou de diepte van de kast iets meer dan 3 meter moeten zijn om aan je 4000 liter inhoud te komen.  Dat lijkt me toch wel onwaarschijnlijk ...het kan natuurlijk altijd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Het Infrabass systeem speelt mee vanaf 30hz.


Citaat van: morca op mei  4, 2017, 13:58:31
Ja 9hz ondergrens dat had ik gelezen.
Ik bedoelde of hij tot 80 hz meespeelt of lager afgekanteld word,bij 35/40 hz zodat hij alleen voelbaar laag weergeeft.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike


vik

Het is echt een geweldige ervaring. Dan te bedenken dat de Titans ook Full range mee spelen.

Min punt is als ik mijn eigen ruimte weer instap met "slechts" een JL Audio F113  :turn:

Dit is een fragment uit Hacksaw Ridge




Citaat van: morca op mei  5, 2017, 08:38:58
Oh dat geeft wel impact idd op die manier werken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Ja die manier van werken geeft wel impact dat weet ik .
Ja als je thuis geen gepoorte sub heb die goed laag doorloopt mis je dan zeker veel impact.
Ik miste destijds ook veel impact,daarom ben ik hiermee gaan testen destijds en dat beviel zo goed dat ik een gepoorte sub gebouwd Heb.
Nooit geen spijt van gehad die grote kast maakt het helemaal af.

Misschien tijd voor een gepoorte 13w7 van jl audio  diy voor jouw Vik  ;D

DVDmartinDVD

Wel gaaf hoor Vik,

Maar hoe hou je op deze manier je buren van de hele straat te vriend :coffee:

Het huis waar Mike in woont leent zich wel daarvoor. Het zal zeker een waanzinnige ervaring zijn om op deze manier een film te beleven  ^^
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

De buren gewoon uitnodigen werkt altijd  :angel:

Dit soort projecten worden uiteraard geleverd bij klanten met de goede omstandigheden.

Hacksaw Ridge was genieten. De impact van de kanonnen op het schip waren echt nier normaal meer. Ook in de nieuwe Star Wars zaten heerlijke scenes.  :pompom:

Citaat van: DVDmartinDVD op mei  5, 2017, 10:54:36
Wel gaaf hoor Vik,

Maar hoe hou je op deze manier je buren van de hele straat te vriend :coffee:

Het huis waar Mike in woont leent zich wel daarvoor. Het zal zeker een waanzinnige ervaring zijn om op deze manier een film te beleven  ^^
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Leuk project zo te horen Marco  ^^

Wie weet wat de toekomst nog brengt hier :)

Voor klanten kunnen we dit soort projecten in ieder geval aanbieden.
:thumbs-up:

Citaat van: morca op mei  5, 2017, 10:44:22
Ja die manier van werken geeft wel impact dat weet ik .
Ja als je thuis geen gepoorte sub heb die goed laag doorloopt mis je dan zeker veel impact.
Ik miste destijds ook veel impact,daarom ben ik hiermee gaan testen destijds en dat beviel zo goed dat ik een gepoorte sub gebouwd Heb.
Nooit geen spijt van gehad die grote kast maakt het helemaal af.

Misschien tijd voor een gepoorte 13w7 van jl audio  diy voor jouw Vik  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Ik beveel het al jaren aan.
Misschien heeft cinemike meer succes ivm dat er veel mensen gaan luisteren.
Jammer genoeg waren het hiermaar een paar leden.
Maar goed ik ben ook niet commecieel bezig hier .

Zal vast aanslaan,ik zweer bij dergelijke systemen.
2van me vrienden moest ik het al voor na bouwen.
Die hebben nu ook 3 woofers  ;D

Da-lite

Citaat van: vik op mei  5, 2017, 08:26:17
De inhoud klopt exact. Het is een diepe kast wat niet te zien is op de foto. Dit soort projecten zijn mogelijk met een minimale inhoud vanaf 2000 liter.

Dank je Vik , dit zijn inderdaad mooie projecten ..maar je moet er wel de extra ruimte voor hebben.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

HTip

Citaat van: vik op mei  5, 2017, 08:26:17
De inhoud klopt exact. Het is een diepe kast wat niet te zien is op de foto. Dit soort projecten zijn mogelijk met een minimale inhoud vanaf 2000 liter.
We hebben nog een ruimte naast de HT onder het terras. Kunnen we daar prima voor gebruiken [emoji2] Is denk ik zo'n 14 m3 :o Kunnen we in ieder geval dan eindelijk een beetje druk opbouwen [emoji23]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Dan moeten we er wel voor zorgen dat Nelson de wandelende basstrap er niet voor gaat lopen. :tounge:

Citaat van: HTip op mei  5, 2017, 22:45:24
We hebben nog een ruimte naast de HT onder het terras. Kunnen we daar prima voor gebruiken [emoji2] Is denk ik zo'n 14 m3 :o Kunnen we in ieder geval dan eindelijk een beetje druk opbouwen [emoji23]
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Citaat van: vik op mei  8, 2017, 09:21:07
Dan moeten we er wel voor zorgen dat Nelson de wandelende basstrap er niet voor gaat lopen. :tounge:

Hahaha, ik denk dat arme Nelson (letterlijk) weggeblazen zou worden ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive