The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

high-q

Ik heb vorige week een telefoontje gehad dat er een AVR600 (HDMI 1.3 versie) beschikbaar is en dat er op korte termijn een afspraak gemaakt kon worden gemaakt. De daadwerkelijke afspraak moet ik nog maken. Ik hoor en lees hier onder andere op het forum nog steeds dat er met sommige versies veel problemen voor komen. Ben daarom erg benieuwd wat het demo-model gaat doen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
Ralph heeft wat vergelijkings referentie ;-)

high-q

Citaat van: RalphH op november  1, 2012, 14:30:04
Ik verwacht natuurlijk volgende week een op volle toeren draaiende homecinema  ;)

Citaat van: denoontje op november  2, 2012, 12:01:15
Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
Ralph heeft wat vergelijkings referentie ;-)

Misschien even handig om te melden dat we momenteel een M&G aan het plannen zijn die plaats gaat vinden op vrijdag 09-11-2012. De bedoeling is dat we onder andere in de HT-ruimte een meting gaan doen met REW en vervolgens wat muziek gaan beluisteren en wat film materiaal gaan bekijken. Het is dan voor het eerst dat er iemand van het forum (buiten Larzie en Maurits om) langs komt voor een M&G, dus dat lijkt me erg leuk ... maar ook erg spannend :ph34r:

@Denoontje:
Ik heb van Ralph begrepen dat jij misschien ook mee komt. Wat mij betreft is dat prima, lijkt me voor Ralph ook een stuk gezelliger in de auto ;D

Ralph heeft aangegeven het onderstaande te willen beluisteren en bekijken:

Audio
Rodrigo y Gabriella
Opeth 5.1 een surround flac
Marillion live at Cardogan hall (flac)

Concert
Moloko - 11.000 Clicks
John Mayer - Where the light is
Yello - Touch Yello
Rodrigo y Gabriella

Video:
HSDD - (heb ik op BR)
The Dark Knight - (heb ik op BR)
Pirates of the Caribbean (Hey You voor surround) (heb ik alleen in MKV)
Tron (The Grid) - (heb ik op BR)
Ironman2 (stukje in Monaco) - (heb ik op BR)
Transformers Dark of the Moon (stukje snelweg) - (heb ik op BR)

@Denoontje & Larzie:
Jullie kunnen de lijst eventueel verder aanvullen. We zien op de dag zelf wel tot hoe ver we komen!

Daarnaast heb ik net weer even telefonisch contact gehad over de Arcam. Als het goed gaat komt de dealer volgende week donderdag langs. Dan is het nog even de vraag of het mogelijk is dat de receiver een paar dagen kan blijven staan.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Ik voel me vereert, maar ik kan op vrijdag helaas niet. Mijn werk eist de hele dag op. Zaterdag is wel een optie evt of zondag, maar jullie hebben dit denk ik al langer gepland staan.

RalphH

Citaat van: denoontje op november  2, 2012, 13:27:25
Zaterdag is wel een optie evt of zondag, maar jullie hebben dit denk ik al langer gepland staan.

Zit al langer in de planning, maar de nu geplande datum is net pas naar boven gekomen. Een zaterdag/zondag kan in principe ook wel een keer, enkel dan wordt het volgend jaar pas ergens, we zitten propjevol de komende tijd. Jammer dat je vrijag niet kunt, was leuk geweest.

Heb zojuist overigens de BR van Marillion Cadogan besteld in de UK. Wellicht is deze binnen volgende week, dan mag ie op het lijstje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: denoontje op november  2, 2012, 13:27:25
Ik voel me vereert, maar ik kan op vrijdag helaas niet. Mijn werk eist de hele dag op. Zaterdag is wel een optie evt of zondag, maar jullie hebben dit denk ik al langer gepland staan.

Ik heb er een dag voor opgenomen, omdat het inderdaad al een tijdje op de planning stond en het er anders de komende tijd niet van komt.
Dat is jammer, was wel mooi geweest als er een Arcam kenner bij zou zijn. Maar het kan inderdaad altijd nog wel een keertje ;)

Citaat van: RalphH op november  2, 2012, 13:49:16
Heb zojuist overigens de BR van Marillion Cadogan besteld in de UK. Wellicht is deze binnen volgende week, dan mag ie op het lijstje.

Als je die hier wilt bekijken zou je hem even moeten rippen, ik heb namelijk geen BR-Drive in mijn htpc. En anders bewaren we die voor bij Larzie.

Eind van de middag nog een telefoontje gehad van de Arcam dealer. De afspraak voor volgende week donderdag staat nu vast.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Ik heb er heel veel zin in! Leuk dat naast Ralph de Arcam ook op bezoek komt!  :pompom:
Met Ralph zijn metingen erbij wordt het een interessante en leerzame M&G. Weet nu al dat de dag veel te kort zal zijn.  :D
Ik stel voor om niet te lang in bepaalde scenes of muziekstukken te blijven hangen en ook niet een te grote waslijst te maken.
Er staat meer dan genoeg op mijn hdd dus ik laat aan jullie de keus. :)




Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november  2, 2012, 20:23:06
Met Ralph zijn metingen erbij wordt het een interessante en leerzame M&G. Weet nu al dat de dag veel te kort zal zijn.  :D
Ik stel voor om niet te lang in bepaalde scenes of muziekstukken te blijven hangen en ook niet een te grote waslijst te maken.
Er staat meer dan genoeg op mijn hdd dus ik laat aan jullie de keus. :)

Ik weet zeker dat het leerzaam en interessant gaat worden  :)

Het lijstje is om te voorkomen dat je tijdens de M&G door je hele collectie gaat browsen en dan pas gaat nadenken over wat je wel of niet wilt zien. Voor het vergelijk is het een stuk gemakkelijker als we vooraf muziek- of filmfragmenten kiezen die we alle drie goed kennen.

Voor Ralph nog eens het materiaal dat hij goed kent, zodat hij kan vergelijken met hoe het normaal gesproken bij hem thuis klinkt. Mee eens dat het lijstje niet te lang moet worden, want de tijd zal waarschijnlijk snel voorbij vliegen ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Leuke berichten! En die M&G gaat helemaal goed komen. Lijkt een beetje op de M&G toen Ralph en Thuur bij mij waren :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: high-q op oktober 24, 2012, 13:49:10
Heb je misschien ook een model/type waar ik naar moet zoeken, want ik zie op de site niet direct het soort oplossing waar ik naar op zoek ben.
Hi Highq,

Ik heb je op een dwaalspoor gebracht, 2 dingen door elkaar gehaald. Adderlink heeft nog geen HDMI extenders. Ik zal maandag op mijn werk even kijken wie ze wel heeft.

Wij kopen dat soort spul over het algemeen in bij Intronics.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

denoontje

Veel suc6 in ieder geval.
Maken we een andere keer wel goed dan.


RalphH

Citaat van: high-q op november  3, 2012, 09:42:35
Ik weet zeker dat het leerzaam en interessant gaat worden  :)

want de tijd zal waarschijnlijk snel voorbij vliegen ;D

Ik hoop het ;D, 't wordt in iedergeval een leuke dag. De tijd zal zeker voorbij vliegen, da's altijd zo. En we hebben 2 lokaties te doen natuurlijk. :headbanging:

Citaat van: HTip op november  3, 2012, 10:46:48
Leuke berichten! En die M&G gaat helemaal goed komen. Lijkt een beetje op de M&G toen Ralph en Thuur bij mij waren :popcorn:

Heb r zeker zin in! Ben benieuwd naar het grote Tannoy geweld. ;)

Goed plan om een lijstje op te stellen met te bekijken/beluisteren materiaal. Zal zorgen dat wat ik op BR heb en mee wil nemen, ook even rip --> Dat wordt dan toch de NAS als passagier meenemen..
Tron/Pirates heb je wel al geripselt op je schijf staan?

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: HTip op november  3, 2012, 10:46:48
Leuke berichten! En die M&G gaat helemaal goed komen. Lijkt een beetje op de M&G toen Ralph en Thuur bij mij waren :popcorn:

De opzet met REW, het materiaal dat voorbij kwam of beiden? Waarschijnlijk het materiaal + een game-sessie als ik me de M&G verslagen uit jouw topic een beetje goed heb gelezen ;D

Citaat van: denoontje op november  3, 2012, 17:40:34
Veel suc6 in ieder geval.
Maken we een andere keer wel goed dan.

Komt goed, ik voel me in ieder geval ook zeer vereerd dat jullie de moeite willen nemen om helemaal naar het noorden te komen  ;)

Citaat van: RalphH op november  3, 2012, 18:16:32
Ik hoop het ;D, 't wordt in iedergeval een leuke dag. De tijd zal zeker voorbij vliegen, da's altijd zo. En we hebben 2 lokaties te doen natuurlijk. :headbanging:

Heb r zeker zin in! Ben benieuwd naar het grote Tannoy geweld. ;)

Goed plan om een lijstje op te stellen met te bekijken/beluisteren materiaal. Zal zorgen dat wat ik op BR heb en mee wil nemen, ook even rip --> Dat wordt dan toch de NAS als passagier meenemen..

Tron/Pirates heb je wel al geripselt op je schijf staan?

Laat maar even weten rond welke tijd je weer in de auto richting huis wilt gaan, dan kunnen we wel een indeling maken voor de dag.

Ik denk dat de sound voor jou erg bekend zal klinken. Ik vind zelf dat Larzie, Maurits en ik een vrij gelijkbare klank hebben met Tannoy + Marantz. Grootste verschillen die je zult horen zullen zitten in de verschillende ruimtes en Definition vs Dimension. Ik heb daar wel een mening over, maar ik ben vooral benieuwd naar hoe jij het ervaart ;)

Wat ik bij het lijstje aan heb gegeven als "op BR", dat zijn untouched rips. Pirates heb ik niet, maar kan ik nog wel binnen halen. Welk deel gaat het om?

Citaat van: Etiennevh op november  3, 2012, 16:38:58
Ik heb je op een dwaalspoor gebracht, 2 dingen door elkaar gehaald. Adderlink heeft nog geen HDMI extenders. Ik zal maandag op mijn werk even kijken wie ze wel heeft.
Wij kopen dat soort spul over het algemeen in bij Intronics.

Dankje, ik dacht even dat ik niet goed zat te kijken maar het klopt dus :)
Voor de toekomst ben ik nog wel benieuwd. Voorlopig ben ik nog niet op zoek naar een andere beamer, maar dat kan later natuurlijk altijd veranderen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Knutseldagje ...

Afgelopen vrijdag heb ik van forumsponsor kabeltje.com de nieuwe Supra HDMI kabel ontvangen ter vervanging van de kabel waar ik problemen mee had. Zaterdag ben ik aan de slag geweest om deze kabel samen met het netsnoer van de beamer weer in de daarvoor bestemde buis te krijgen. Dit is een klusje wat je gemakkelijker met z'n tweeën doet, dus heb ik mijn vader gevraagd hierbij te helpen.

Voordat het beter wordt is het eerst een chaos, zo ook hier in de ruimte. Voordat ik alles los had gekoppeld, hebben we eerst de HDMI kabel getest om te checken of we hier hetzelfde probleem mee hadden. Gelukkig was dat niet zo. Nadat alle kabels los waren gehaald, de beamer van de mount was gehaald en het meubel met apparatuur aan de kant was geschoven, konden we beginnen met het invoeren van de HDMI kabel.

Zoals eerder gezegd hebben we ervoor gekozen om de kabels één voor één te trekken in plaats van beide tegelijk, omdat we daar de vorige keer erg veel moeite mee hadden. We liepen hierbij tegen geen enkel probleem aan, wat er in resulteerde dat beide kabels binnen 20 minuten door de kabel getrokken waren. Na het trekken van de kabels hebben we het gat in het plafond boven de beamer afgewerkt met een mooi afdekplaatje, zodat het er netter uit ziet. Ook hebben we het witte stopcontact zwart gespoten, zodat deze minder in het oog springt.

Hieronder een aantal foto's:

Nieuwe Supra 10m HDMI 1.3 met B kabel uitgerold voor test


HDMI kabel test OK, alles aan de kant


HDMI kapje verwijderd en kabel gereed gemaakt om door de buis te trekken


HDMI kabel door de buis getrokken


Kabels getrokken, zwart gespoten stopcontact en afdekplaatje geplaatst



Nadat alles weer terug stond op z'n plek, hebben we nog een half uurtje besteed aan het recht hangen van de beamer en ervoor te zorgen dat het plaatje mooi uitgelijnd op het scherm geprojecteerd werd. Toen we beiden tevreden waren heb ik voor mijn vader de film Fast Five op gezet. Het was alweer een tijdje geleden dat ik deze voor het laatst gezien had, maar man o man wat een dikke DTS-HD MA soundtrack zit er bij deze film :headbanging:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Nuttig dagje kerel!
Mooi om te horen dat 1voor1 beter gaat met kabel trekken.  :pompom:
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Citaat van: Maurits op november  5, 2012, 07:06:59
Nuttig dagje kerel!
Mooi om te horen dat 1voor1 beter gaat met kabel trekken.  :pompom:

Eén ding staat me nog niet helemaal aan. Door de stijfheid van de kabel beweegt de HDMI-plug achter in de receiver een beetje als je aan de kabel zit, bijvoorbeeld bij het terugplaatsen van de achterwand van mijn audiomeubel. Denk dat ik van de week even een gat in de achterwand boor. Enige wat ik daar niet mooi aan vind is dat daar licht doorheen komt als de lampen boven het meubel aan staan.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge


rexp

Ik heb de stukken die ik uit de achterwand heb gezaagd, na het plaatsen van de kabels weer teruggezet met wat ducttape

En er voor gezorgd dat de gaten iets lager zitten dan de apparaten.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

high-q

Citaat van: denoontje op november  5, 2012, 23:46:03
tippie:

http://link.marktplaats.nl/591041874

Thanks,

Ik heb een paar maand geleden contact gehad met deze persoon, ging toen alleen om de AVR600. Mailtje gestuurd dat ik de boel wel op wilde komen halen, vervolgens nooit meer wat van gehoord  ::)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: rexp op november  6, 2012, 08:05:55
Ik heb de stukken die ik uit de achterwand heb gezaagd, na het plaatsen van de kabels weer teruggezet met wat ducttape
En er voor gezorgd dat de gaten iets lager zitten dan de apparaten.

Aan de achterkant tapen zou niet eens storend zijn denk ik. Moet alleen even kijken hoe ik de gaten maak, het liefst onafhankelijk van waar de apparaten staan in verband met evt. upgraden van apparatuur.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Mijn M&G met Ralph en Thuur stond ook deels in het teken van een REW-meting en ook de muziek- en filmfragmenten kwamen me bekend voor ;)

Wat je HDMI-stekker betreft, er is een redelijk simpele oplossing die bij mij erg goed werkt. Ik heb mijn HDMI-stekkers vastgezet met een Inakustik HDMI-safety clip. Forumsponsor Hifi-Supply levert deze voor slechts €5,50. Boven elke HDMI-connector zit een schroefje waarmee je de clip bevestigt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: HTip op november  6, 2012, 19:38:54
Mijn M&G met Ralph en Thuur stond ook deels in het teken van een REW-meting en ook de muziek- en filmfragmenten kwamen me bekend voor ;)

Naar REW ben ik ook ontzettend benieuwd. Ik probeer in allerlei topics te volgen hoe mensen het aanpakken, wat de resultaten zijn, hoe je deze interpreteert en vervolgens met een oplossing voor de probleemgebieden aan de slag kan. Op één of andere manier kan ik mezelf er (nog) niet toe zetten om er zelf mee aan de slag te gaan. Hopelijk verandert dat na het einde van de week  ;D

Citaat van: HTip op november  6, 2012, 19:38:54
Wat je HDMI-stekker betreft, er is een redelijk simpele oplossing die bij mij erg goed werkt. Ik heb mijn HDMI-stekkers vastgezet met een Inakustik HDMI-safety clip. Forumsponsor Hifi-Supply levert deze voor slechts €5,50. Boven elke HDMI-connector zit een schroefje waarmee je de clip bevestigt.

Kijk, zoiets zou enorm helpen! Ik wist niet eens dat die dingen bestonden. Bedankt voor de tip :clapping:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Ik hoop dat er ook tijd is voor een REW meting bij mij thuis :)
Ben ook erg benieuwd hoe je zoiets uitvoert en vervolgens interpreteert en of je met zo'n meting ook bepaalde probleemgebieden in je ruimte kunt ontdekken.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Tuurlijk, komt goed Lars.
En 't is echt geen rocket science, zul je wel zien vrijdag.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Nou ralph dat zeg je nu wel....moet je niet die ene stap vergeten ;-x