The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: larzie op januari 19, 2012, 13:13:52
Het tapijt is lichter dan de wanden? En er komt een witte plint? Ik hoop dat dat een beetje mooi staat dan. :eh:
Lijkt wel een beetje paarsachtig op de foto.

Nog steeds volgens de schetsen op o.a. pagina 2 van dit topic ;)
Grafiet heeft inderdaad een paarsachtige gloed afhankelijk van de lichtval. Over het algemeen oogt het gewoon grijs.
Jij had bij mij thuis de sample gezien?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Maurits op januari 20, 2012, 13:39:50
Ik vermoedt dat het niet teveel zal dempen. De rest van de ruimte is hard genoeg. :-)

Ik heb me een heel klein beetje proberen te verdiepen in het akoestiek verhaal, maar door gebrek aan directe ervaring durf ik er nog niet zo veel over te zeggen. Hopelijk heb je gelijk! Misschien dat ik een extra deur of iets dergelijks moet gaan plaatsen om het trapgat goed af te sluiten, zodat het geluid niet naar boven gaat en de ruimte niet als klankkast gaat fungeren.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Citaat van: high-q op januari 18, 2012, 16:06:03
Kleine update,

Vandaag heb ik mijn ondervloer en tapijt besteld. In eerste instantie heb ik het laten leggen op 7 februari gepland.
Afhankelijk van de schilder die volgende week de boel af gaat ronden, zou dit in eerste instantie makkelijk moeten lukken.

Sample:

Washington Grafiet
Mooi tapijt. Het einde komt nu snel in zicht?

Tapijt in de gehele ruimte geeft een groot dempend oppervlak en afhankelijk van de dikte en dichtheid absorbeert het meer of minder energie. Je balkenplafond zal ook een aandeel hebben in de akoestiek. Of dat positief of negatief gaat zijn weet ik even niet. In ieder geval mis je voor een groot deel het 1e reflectiepunt op het plafond en de vloer. Blijven de wanden over, maar die zou je wel eens nodig kunnen hebben om het geluid niet doods te laten klinken.

Je trappengat zorgt niet voor een klankkast, maar heeft zeer waarschijnlijk een negatief effect op de akoestiek. Veel energie kan ontsnappen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: HTip op januari 20, 2012, 22:42:16
Mooi tapijt. Het einde komt nu snel in zicht?

Tapijt in de gehele ruimte geeft een groot dempend oppervlak en afhankelijk van de dikte en dichtheid absorbeert het meer of minder energie. Je balkenplafond zal ook een aandeel hebben in de akoestiek. Of dat positief of negatief gaat zijn weet ik even niet. In ieder geval mis je voor een groot deel het 1e reflectiepunt op het plafond en de vloer. Blijven de wanden over, maar die zou je wel eens nodig kunnen hebben om het geluid niet doods te laten klinken.

Je trappengat zorgt niet voor een klankkast, maar heeft zeer waarschijnlijk een negatief effect op de akoestiek. Veel energie kan ontsnappen...

Ik hoop het, het is echt nog even wachten op de laatste paar stappen en aantal bestellingen die nog geleverd moeten worden.

Bedankt voor de heldere uitleg, heb ik echt ongelooflijk veel aan!!  :thumbs-up:

Plafond is inderdaad even afwachten, aangezien ik begrepen heb dat er tussen de balken ook geluid kan "blijven hangen". Verhaal van het tapijt kan ik me iets bij voorstellen. Komt er op neer dat ik we in eerste instantie de boel neer gaan zetten om te horen hoe het klinkt om daarna eens een meting te gaan doen.

Ik bedoelde ook niet het trapgat, maar meer de ruimte erboven. Komt dan nog steeds op hetzelfde neer als wat jij zegt  :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Ik bedoelde inderdaad zowel het blijven hangen tussen de balken. Dat kan zowel positief als negatief uitpakken. En het trapgat heb je goed begrepen. Boven zal niet snel een klankkast worden, maar je snapt waar het probleem ligt. Daar gaat het om. Een luik om het trappengat af te sluiten is de oplossing.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Kleine update ...

Afgelopen drie dagen is de schilder voor het laatst geweest om zijn werkzaamheden af te ronden.
De volgende onderdelen heeft hij aangepakt:

*. Radiatorkasten
*. Plinten
*. Deurlijsten + kozijnen
*. Deuren
*. Raamlijsten + kozijnen
*. Trap

De genoemde onderdelen allemaal in wit. Moet er nog wel een beetje aan wennen omdat het witte
echt heel erg wit is en dit benadrukt wordt door het gelige licht van de halogeenspots.

Als alles mooi droog is zal ik een aantal foto's aan deze post toevoegen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Klinkt goed! Ben benieuwd naar de komende foto's. Welke stappen resteren nu nog voordat je van de ruimte kan genieten?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Citaat van: skyfox op februari  2, 2012, 08:51:23
Klinkt goed! Ben benieuwd naar de komende foto's. Welke stappen resteren nu nog voordat je van de ruimte kan genieten?

In ieder geval volgens mij nog zijn vloerbedekking en bank :) Zonder projector en scherm kan hij nog steeds genieten met zn 50" plasma.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: skyfox op februari  2, 2012, 08:51:23
Klinkt goed! Ben benieuwd naar de komende foto's. Welke stappen resteren nu nog voordat je van de ruimte kan genieten?

Foto's komen waarschijnlijk vanavond of morgen :)

Zo even uit mijn hoofd het lijstje met openstaande acties:

*. Vloer leggen (07-02-2012)
*. Radiatorkasten monteren
*. Thermostaat aansluiten
*. Dedicated groepen aansluiten
*. Wandlampen ophangen en aansluiten
*. Shutters plaatsen
*. Meubels plaatsen
*. Scherm ophangen
*. (Masking) Gordijnen ophangen
*. TV-lift bestellen
*. Beamer uitzoeken (Epson TW5500 staat nog hoog op de wishlist)

Het hangt een beetje af van wanneer alles binnen is dus, voordat ik echt van de ruimte kan gaan genieten.
Voor zo ver ik begrepen heb wordt het grootste gedeelte van de bestellingen aan het eind van de maand geleverd.

We zullen zien!  ;D



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: larzie op februari  2, 2012, 10:15:40
In ieder geval volgens mij nog zijn vloerbedekking en bank :) Zonder projector en scherm kan hij nog steeds genieten met zn 50" plasma.

Jep, zie het lijstje hierboven  ;)

Voorlopig blijft alles nog wel even op de plek staan. De beamer wacht ik mee tot de rest van de acties af zijn gerond.
Ik kan er echt heel slecht tegen als ik een speeltje heb en er nog niks mee kan doen  :angel:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari  2, 2012, 10:56:36
Jep, zie het lijstje hierboven  ;)

Voorlopig blijft alles nog wel even op de plek staan. De beamer wacht ik mee tot de rest van de acties af zijn gerond.
Ik kan er echt heel slecht tegen als ik een speeltje heb en er nog niks mee kan doen  :angel:

Dat ken ik :) Had ik toen met mijn Marantz en geen speakers. Irritant is dat!
Als je komende zondag niks te doen hebt kun je wel even langskomen. Heb nu andere manden weer als op de foto's :) Ziet er nu wel gelikt uit mijn meubel.
Heb ook mijn eettafel overdwars gezet ipv in de lengte. Staat beter. Dacht eerst dat de tafel veel te groot was.

Verhaal van mijn kozijnen wordt een wat langere termijn verhaal. 2 houten kozijnen vervangen en bij de overige 3 de sponingen en bij alle 5 dubbel glas kreeg ik een offerte voor van 2000 euro. Volgens mij kan dat een stuk goedkoper. Dus nog even wat meer mensen vragen die dat kunnen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op februari  2, 2012, 11:04:50
Dat ken ik :) Had ik toen met mijn Marantz en geen speakers. Irritant is dat!
Als je komende zondag niks te doen hebt kun je wel even langskomen. Heb nu andere manden weer als op de foto's :) Ziet er nu wel gelikt uit mijn meubel.
Heb ook mijn eettafel overdwars gezet ipv in de lengte. Staat beter. Dacht eerst dat de tafel veel te groot was.

Verhaal van mijn kozijnen wordt een wat langere termijn verhaal. 2 houten kozijnen vervangen en bij de overige 3 de sponingen en bij alle 5 dubbel glas kreeg ik een offerte voor van 2000 euro. Volgens mij kan dat een stuk goedkoper. Dus nog even wat meer mensen vragen die dat kunnen.

Inderdaad, ik had destijds mijn speakers maar nog geen receiver :P
Afspreken kunnen we denk ik beter doordeweeks een keer doen, in het weekend ben ik vaak weg.

Joh, laat dat hout lekker rotten ... als je maar mooi geluid hebt! En wat moet je met dubbel glas? Je set produceert toch wel genoeg warmte  :D
Ik zal eens voor je rond vragen of er mensen zijn die het voor minder kunnen doen. Misschien weet vriend Jan anders iemand voor je?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari  2, 2012, 13:18:33
Inderdaad, ik had destijds mijn speakers maar nog geen receiver :P
Afspreken kunnen we denk ik beter doordeweeks een keer doen, in het weekend ben ik vaak weg.

Joh, laat dat hout lekker rotten ... als je maar mooi geluid hebt! En wat moet je met dubbel glas? Je set produceert toch wel genoeg warmte  :D
Ik zal eens voor je rond vragen of er mensen zijn die het voor minder kunnen doen. Misschien weet vriend Jan anders iemand voor je?

Doordeweeks misschien op een vrijdagmiddag? Dan ben ik 12 uur thuis van t werk :)

Vraag me af of Jan dat soort dingen nog doet. Vader van een vriend van me die is altijd timmerman geweest en die zou het kunnen doen. Alleen is het de vraag of hij dat kan doen. Hij zit in z'n pre-pensioen en als ze hem betrappen zei die vriend van me dan is hij de klos. Maar goed als iemand die controleert langskomt kan hij volgens mij altijd nog zeggen dat hij het als vriendendienst kosteloos doet. Zal m wel eens vragen. Had ook nog een ander adresje gekregen van een kennis van mijn ouders die bij de karwei werkt.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

#813
Foto update ...


Gisteren heb ik wat foto's proberen te maken van de huidige status. Overdag vond ik het licht niet mooi in de ruimte,
dus heb ik de foto's 's avonds gemaakt. Zal je zien dat er op dat moment net te weinig licht in de ruimte was  ::)

Al het hout  wit geschilderd:



Spots on ...



Projectiewand & audiomeubel



Radiatorkasten & deuren



Achterdeur zou misschien nog iets aan veranderd moeten worden


Volgende week met vloer!  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Wauw, echt prachtig  :wub: Kan me voorstellen dat je niet helemaal niet meer kan wachten tot het af is :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2012, 10:47:32
Wauw, echt prachtig  :wub: Kan me voorstellen dat je niet helemaal niet meer kan wachten tot het af is :D

Dankjewel!! Ik ben na de zoveelste poging toch wel blij met het resultaat  :laugh:

Zijn nog een aantal kleine dingetjes waar de schilder nog de puntjes op de i's moet zetten,
maar voor het grote plaatje is het zo goed als af .

Het gaat nu weer snel allemaal dus ik kan inderdaad niet wachten  :P
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

DVDmartinDVD

Zohee, even net je hele topic doorgelezen mooi hoor die ruimte.

Ben je nog steeds aan het zoeken naar een Arcam versterker of heb je dit nu laten varen?
Heb zelf ook op het punt gestaan om de Arcam AV-888 te kopen maar ben hier toch van af gestapt vanwege de probleempjes met tikjes plofjes e.d.
Heb nu gekozen voor het merk Anthem D2V is wel een stuk duurder maar geen problemen, en het ARC systeem om je speakers af te stellen is bijzonder goed te noemen.

Mocht je de Epson TW-5500 overnemen weet je al wat voor projectiescherm je gaat nemen?

Succes met je verbouwing.

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

HTip

Erg mooie klassieke kleurstelling. Jij wist natuurlijk al hoe het ging worden, maar wij zien het stap voor stap. Prachtig!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: DVDmartinDVD op februari  3, 2012, 11:04:46
Zohee, even net je hele topic doorgelezen mooi hoor die ruimte.

Ben je nog steeds aan het zoeken naar een Arcam versterker of heb je dit nu laten varen?
Heb zelf ook op het punt gestaan om de Arcam AV-888 te kopen maar ben hier toch van af gestapt vanwege de probleempjes met tikjes plofjes e.d.
Heb nu gekozen voor het merk Anthem D2V is wel een stuk duurder maar geen problemen, en het ARC systeem om je speakers af te stellen is bijzonder goed te noemen.

Mocht je de Epson TW-5500 overnemen weet je al wat voor projectiescherm je gaat nemen?

Succes met je verbouwing.

Martin.

Bedankt voor je compliment! Nu heb je gelijk een idee waar je beamer komt te hangen ;D

Arcam is tot nu toe wel het beste wat ik gehoord heb, alleen zit je inderdaad nog met die lastige bugs. De AVR600 die ik te leen had maakt af en toe behoorlijk harde knallen. De AV888/P777 combi heb ik ook eens op een demo mogen bewonderen. Jammer dat je waarschijnlijk ook met deze set dezelfde problemen hebt. Ik moet zeggen dat ik bij het lezen van de reviews van de AV888 de Anthem D2V ook vaak tegen ben gekomen. Hier ben ik dan ook ontzettend benieuwd naar!

Ik heb de Epson twee jaar geleden op de AV-NU in actie gezien icm een Prismasonic HD5000 lens op een 2.35:1 scherm, daar was ik zo van onder de indruk dat ik het zelf ook toe wilde gaan passen in mijn HT. Voorlopig moet ik het doen met een Kingpin VFS270, aangezien andere schermen in deze verhouding een stuk prijziger zijn.

Het idee is om hier Constant Image Height toe te gaan passen, 16:9 films worden dan niet schermvullend weergegeven. De balken die je hierdoor aan de zijkanten krijgt wil ik dan gaan maskeren met gordijnen.   

Duurt nog wel even voordat alles er is, maar daar doen we het voor ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: high-q op februari  2, 2012, 10:56:36
De beamer wacht ik mee tot de rest van de acties af zijn gerond.
Ik kan er echt heel slecht tegen als ik een speeltje heb en er nog niks mee kan doen  :angel:

... iets te vroeg geweest met deze uitspraak  :o :-X >:D

:D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Epson? ;D

Anyway, prachtige ruimte! Erg mooi geworden. :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

Citaat van: HTip op februari  3, 2012, 11:32:50
Erg mooie klassieke kleurstelling. Jij wist natuurlijk al hoe het ging worden, maar wij zien het stap voor stap. Prachtig!

Bedankt voor je compliment  :happy:
Ik had iets in mijn hoofd en dat heb ik in een tekening verwerkt. Het is daarna altijd afwachten hoe het "in het echt" wordt.
Eigenlijk word ik bij iedere stap net zo verrast als jullie ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: clockwork op februari  3, 2012, 11:59:11
Epson? ;D

Anyway, prachtige ruimte! Erg mooi geworden. :pompom:


Epson ;D
Ik had, voordat ik uitspraken deed over de aanschaf van de beamer, deze nog niet in de marktsectie zien staan :blush:

Dankjewel ... en het is nog niet af ;)
Als de vloer er eenmaal in ligt kan je je haast niet meer voorstellen dat deze ruimte eerst de garage was. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Chique hoor.
Welke kleur verf/type verlichting heb je gebruikt? Heb zelf ook zoiets, maar de verlichting zorgt er voor dat het meer bruin als grijs lijkt en dat is net jammer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: RalphH op februari  3, 2012, 12:18:57
Chique hoor.
Welke kleur verf/type verlichting heb je gebruikt? Heb zelf ook zoiets, maar de verlichting zorgt er voor dat het meer bruin als grijs lijkt en dat is net jammer.

Dankjewel :)

Voor zowel de wanden als al het houtwerk heb ik verf van Sigma gebruikt. Het antraciet is S8000N en het witte is uit dezelfde reeks, de witste die er is. Ik gebruik eigen merk spotjes van Gamma, ik vind het licht dat ze afgeven echter wat gelig van kleur. Als het goed is kun je de lampjes ook vervangen door ledlampjes die een wat wit/blauwe uitstraling hebben. Misschien dat jouw grijs daar ook grijzer van gaat lijken ipv bruin. 

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge