The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HTip

Kan het denk ik wel zien aan de foto. Dit is idd de high-end set van Marantz. "Monoblokjes" zijn volgens mij de MA-9S2 (€6000 per stuk :o). De andere zijn volgens mij de "gewone" 15-serie, maar in de premium range van Marantz lijkt alles erg op elkaar ;)

In ieder geval kan je er een leuke auto voor kopen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb je inmiddels licht in je ruimte? Nog vorderingen gemaakt of is dat weer iets voor het weekend?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: HTip op oktober 24, 2011, 10:07:30
Kan het denk ik wel zien aan de foto. Dit is idd de high-end set van Marantz. "Monoblokjes" zijn volgens mij de MA-9S2 (€6000 per stuk :o). De andere zijn volgens mij de "gewone" 15-serie, maar in de premium range van Marantz lijkt alles erg op elkaar ;)

In ieder geval kan je er een leuke auto voor kopen :D


Mooie blokken, ik heb ze hier in de buurt ook wel eens zien liggen voor die prijs. Waren helaas niet aangesloten.

Voor 50k kan je zeker wel een leuke auto kopen  :D


Citaat van: HTip op oktober 27, 2011, 23:45:17
Heb je inmiddels licht in je ruimte? Nog vorderingen gemaakt of is dat weer iets voor het weekend?


Het is lastig nu het steeds zo vroeg donker is. Foto in de ochtend maken lukt ook niet echt, helemaal niet met een telefoon  :( Ik ben van plan om morgen alle overbodige troep uit de ruimte te halen en dan een foto te maken, moet lukken  ;)

Gisteren contact gehad met de leverancier van de radiatorkasten die ook al het sierhout gemaakt heeft. Deze zat met een verhuizing van werkplaats en is nu zo goed als over. Volgende week gaan we definitief bepalen hoe de kasten er uit komen te zien.

Schilder is deze week niet geweest, dus dat ligt momenteel even stil. Ik heb met hem een afspraak gemaakt dat het in ieder geval voor het eind van deze maand af moet zijn. Heeft ie nog genoeg tijd om zijn buiten klusjes bij andere klanten af te maken.

Shutters zijn besteld, maar heb verder nog geen leverdatum gekregen. Ook nog even wachten dus.

Afgelopen week 's avonds alleen maar wat met de TV geprutst: Voornamelijk series gekeken ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op oktober 28, 2011, 09:19:32
Schilder is deze week niet geweest, dus dat ligt momenteel even stil. Ik heb met hem een afspraak gemaakt dat het in ieder geval voor het eind van deze maand af moet zijn. Heeft ie nog genoeg tijd om zijn buiten klusjes bij andere klanten af te maken.

Zo tot eind van deze maand haha ... dus over 3 dagen moet hij klaar zijn :D Nou kunnnen die gasten wel snel schilderen trouwens dus zal dat wel lukken.

Citaat van: high-q op oktober 28, 2011, 09:19:32
Afgelopen week 's avonds alleen maar wat met de TV geprutst: Voornamelijk series gekeken ;D

Bevalt de tv een beetje? Veel verschil behalve verschil in grootte t.o.v. de vorige tv? (kwaliteit, scherpte, kleur- en zwartweergave etc.)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op oktober 28, 2011, 16:47:22
Zo tot eind van deze maand haha ... dus over 3 dagen moet hij klaar zijn :D Nou kunnnen die gasten wel snel schilderen trouwens dus zal dat wel lukken.

Bevalt de tv een beetje? Veel verschil behalve verschil in grootte t.o.v. de vorige tv? (kwaliteit, scherpte, kleur- en zwartweergave etc.)


Kan in principe wel, de wanden en het plafond worden gespoten. Volgende de schilder een uur werk. Maar ik heb me inderdaad in de maand vergist, afspraak is eind november ;)

TV bevalt prima! Geen idee op hoeveel uur ik nu zit, maar ik laat de boel voorlopig nog even op de default instellingen staan. Wat betreft de weergave kan ik me wel vinden in de meeste reviews over het toestel.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

jolluh1975

heb vol bewondering het topic doorgelezen  :clapping:
super.

wel grappig zag op pagina 8 of zo dat de timmerman kwam, volgens mij van profab komt bij mij uit franeker vandaan ;D

larzie

Citaat van: jolluh1975 op oktober 30, 2011, 20:13:34
heb vol bewondering het topic doorgelezen  :clapping:
super.

wel grappig zag op pagina 8 of zo dat de timmerman kwam, volgens mij van profab komt bij mij uit franeker vandaan ;D

Cool uit Franeker. Daar heb ik t grotendeel van mijn leven gewoond! Nog een Fries! Leuk :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Annuk

Ik ben hier niet heel nieuw meer op het forum, maar ik post hier nou niet bepaald veel ;) maar ik heb dit topic in 1 ruk door gelezen en ziet er fantastisch uit allemaal :)
je gaat volgens mij ook redelijk snel of niet High-Q :)
Ik zal verder het topic hier niet teveel vervuilen en miss binnenkort zelf even een x een topic aan maken :) maar diep respect voor deze setup en je verbouwing, het ziet er nu al heel mooi uit!

Ik wens je verder veel succes bij je verbouwing en de inrichting van je HT-ruimte
Pioneer VSX-920-K   -   Pioneer BDP-430   -   Mordaunt Short Aviano 1 (4x)   -   Mordaunt Short Aviano 5   -   AudioQuest Pearl HDMI-kabels   -   AudioQuest NRG-X2   -   AudioQuest NRG-X3   -   Beyer Dynamic DT900 Premium   -   FireStone Audio Fubar 4+   -   (nog wel)Samsung Syncmaster 2333HD   -   Acer Aspire M7720 PC    -   Acer Aspire Ethos 5951 G Laptop

larzie

Citaat van: Annuk op oktober 30, 2011, 23:45:30
Ik ben hier niet heel nieuw meer op het forum, maar ik post hier nou niet bepaald veel ;)

Dat is duidelijk dit was je eerste post hahaha :clapping: :D :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: jolluh1975 op oktober 30, 2011, 20:13:34
heb vol bewondering het topic doorgelezen  :clapping:
super.

wel grappig zag op pagina 8 of zo dat de timmerman kwam, volgens mij van profab komt bij mij uit franeker vandaan ;D


Bedankt voor je compliment :)
Over de timmerman kan ik niet zo veel zeggen. Vanwege zijn bezetting heeft hij liever niet dat ik reclame voor hem maak over dit soort projecten ;)


Citaat van: Annuk op oktober 30, 2011, 23:45:30
Ik ben hier niet heel nieuw meer op het forum, maar ik post hier nou niet bepaald veel ;) maar ik heb dit topic in 1 ruk door gelezen en ziet er fantastisch uit allemaal :)
je gaat volgens mij ook redelijk snel of niet High-Q :)
Ik zal verder het topic hier niet teveel vervuilen en miss binnenkort zelf even een x een topic aan maken :) maar diep respect voor deze setup en je verbouwing, het ziet er nu al heel mooi uit!

Ik wens je verder veel succes bij je verbouwing en de inrichting van je HT-ruimte

Bedankt voor je compliment en tevens welkom op dit forum. Leuk dat je je eerste post in dit topic plaatst  ;)

In de openingspost staat het niet heel duidelijk vermeld, maar ik ben in september 2010 begonnen met de eerste stappen. Door de nalatigheid van een bepaalde partij is in deze periode van alles mis gegaan en heb ik een redelijke vertraging opgelopen. Andere stappen in dit project gingen daarna erg snel vanwege de vakantie en de beschikbaarheid van een aantal partijen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Annuk

Citaat van: larzie op oktober 31, 2011, 10:10:47
Dat is duidelijk dit was je eerste post hahaha :clapping: :D :pompom:
Haha klopt :) al lees ik hier al veel langer mee op het forum.. ben hier ooit verzeilt geraakt via het audio forum op tweakers.net :)
en in allebei lees ik nu vrij veel mee..

Citaat van: high-q op oktober 31, 2011, 10:34:11

Bedankt voor je compliment en tevens welkom op dit forum. Leuk dat je je eerste post in dit topic plaatst  ;)

In de openingspost staat het niet heel duidelijk vermeld, maar ik ben in september 2010 begonnen met de eerste stappen. Door de nalatigheid van een bepaalde partij is in deze periode van alles mis gegaan en heb ik een redelijke vertraging opgelopen. Andere stappen in dit project gingen daarna erg snel vanwege de vakantie en de beschikbaarheid van een aantal partijen.

Klopt dat het niet heel duidelijk in je OP staat maar ik heb het wel uit dit forum kunnen opmaken dat je al een poos eerder was begonnen, ok natuurlijk je redenen stonden er niet bij, maar het was al duidelijk dat je er al langer mee bezig was.
En ik begreep ook uit alle posts wel dat je de laatste tijd (en voornamelijk afgelopen zomer) heel snel was gegaan.
Pioneer VSX-920-K   -   Pioneer BDP-430   -   Mordaunt Short Aviano 1 (4x)   -   Mordaunt Short Aviano 5   -   AudioQuest Pearl HDMI-kabels   -   AudioQuest NRG-X2   -   AudioQuest NRG-X3   -   Beyer Dynamic DT900 Premium   -   FireStone Audio Fubar 4+   -   (nog wel)Samsung Syncmaster 2333HD   -   Acer Aspire M7720 PC    -   Acer Aspire Ethos 5951 G Laptop

high-q

#586
Citaat van: Annuk op oktober 31, 2011, 16:45:27
En ik begreep ook uit alle posts wel dat je de laatste tijd (en voornamelijk afgelopen zomer) heel snel was gegaan.


Inderdaad, maar die snelheid is er de laatste paar weken al weer uit. Het is nu even wachten op de beschikbaarheid van de juiste partijen. In de tussentijd vermaak ik me wel met klusjes die ik zelf kan doen: Hout ontvetten en in de primer zetten, opruimen etc.  ;D

Hierbij gelijk een kleine update van hoe de ruimte er nu bij staat. Zoals op de foto's te zien is moet er het één en ander nog gebeuren, maar voorlopig heb ik geen haast.


Foto Update ...



Wand en koof behangen, tussen de balken moet nog



Smeerput afgedekt met OSB/Rigidur panelen, nieuwe keukendeur geplaatst



Hoek in de ruimte + koof gedeeltelijk behangen



Oude keukendeur zonder ruit op de plek van de buitendeur



Projectiewand bekleed met vliesbehang



Let there be light  8)


... Wel grappig dat ik in deze ruimte, ondanks er nog niks voor de ramen zit, 's avonds geen hand voor ogen zie ;D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Ziet er keurig uit!  :clapping:

Al met al wordt het best wel een grote ruimte. Gaat goed zo. Ik ben jaloers  :alien:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Martijnst1990

Kijk dat schiet al op! :) Lijkt me een prachtige ruime ruimte worden, kan me voorstellen dat je niet kan wachten tot het af is ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

 :o dat ziet er echt prachtig uit. En het schiet al lekker op. Mooi hoor!!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

larzie

Nice T. zie dat er al iets meer afgewerkt is :) Schiet al aardig op. Bijna al bij de afwerkingsfase. Als je het schildert en de vloer zit erin dan ziet het er alweer heel anders uit :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Zo, dat ziet er anders uit dan de laatste keer. Veel lichter en daardoor ook ruimer. Op naar de volgende stap Mr. T :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: clockwork op november  1, 2011, 14:49:36
Ziet er keurig uit!  :clapping:
Al met al wordt het best wel een grote ruimte. Gaat goed zo. Ik ben jaloers  :alien:


Dankjewel! Het valt me inderdaad reuze mee hoeveel ruimte er over is gebleven als je bedenkt dat alle muren een cm of 7 naar binnen zijn gekomen en het plafond tussen de balken zelfs 10cm gezakt is  :happy:

De uitnodiging staat nog steeds, als de ruimte af is kunnen we eerlijk delen  :D


Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 17:20:08
Kijk dat schiet al op! :) Lijkt me een prachtige ruime ruimte worden, kan me voorstellen dat je niet kan wachten tot het af is ;)


Dankje! Hopelijk pakt het allemaal uit zoals ik in gedachten had, over een tijdje ziet het er weer helemaal anders uit. We komen steeds dichterbij ;)


Citaat van: larzie op november  1, 2011, 17:39:46
Nice T. zie dat er al iets meer afgewerkt is :) Schiet al aardig op. Bijna al bij de afwerkingsfase. Als je het schildert en de vloer zit erin dan ziet het er alweer heel anders uit :)


Thanks!
Ik ben zelf ook ontzettend benieuwd hoe de kleurcombinatie in het geheel uit gaat pakken. Het (zelf) schilderen wordt steeds uitgesteld door dingen die tussendoor komen. Binnenkort toch echt eens mee beginnen!


Citaat van: HTip op november  1, 2011, 17:58:35
Zo, dat ziet er anders uit dan de laatste keer. Veel lichter en daardoor ook ruimer. Op naar de volgende stap Mr. T :D


Thank you Mr. P! 8)

Straks wordt het weer een stuk donkerder en kleiner met wat lichte accenten, ik hoop dat ik daar een goede keus in maak  :dozingoff:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Na een weekje stilte is er in de ruimte niks gebeurd.

De afgelopen paar dagen heb ik contact gehad met een aantal leveranciers waar ik nog spullen van verwacht:

*. HT/AV-Meubel - Levering is uitgesteld, ze konden de gewenste kleur (mat zwart) niet leveren en sturen het meubel naar een andere spuiterij waar deze op hun kosten de kast wel in de gewenste kleur gespoten kan worden.

*. Radiatorkasten - Productie zou na een verandering van werkplaats deze week weer van start gaan. Verwacht nog een telefoontje of e-mail over het hoe, wat en wanneer.

*. Shutters - Na een aantal pogingen tot contact (mail/telefonisch) geen reactie ontvangen over de status. Het ziet er naar uit dat deze partij misschien zelfs wel out of business is  :nopompom:

*. Verf is inmiddels besteld (Sigma S8000N en S8500N), het wachten is nog even op de beschikbaarheid van de schilder.

*. Vloerbedekking (hoogpolig antraciet) is gereserveerd
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Je bent zo voortvarend begonnen en dat is het jammer dat je nu afhankelijk bent van derden. Maar uitstel is geen afstel. Genieten ga je sowieso van je nieuwe ruimte. Alleen wat later dan gepland.

Op naar de volgende stap...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: HTip op november  9, 2011, 13:39:37
Je bent zo voortvarend begonnen en dat is het jammer dat je nu afhankelijk bent van derden. Maar uitstel is geen afstel. Genieten ga je sowieso van je nieuwe ruimte. Alleen wat later dan gepland.

Op naar de volgende stap...


[zeur mode aan]

Dat is ook wel zo ... uiteindelijk gaan we ervan genieten ;)

Ik baal met name van het hele shutter verhaal, voornamelijk vanwege de levertijd van minimaal 8 weken. Het feit dat ik er (bij dit bedrijf) waarschijnlijk helemaal naar kan fluiten, betekent dat ik: met een nieuwe partij in zee moet, alle ramen opnieuw ingemeten moeten worden, een offerte opgesteld moet worden, etc.

Ik kan er ook slecht tegen als een partij aangeeft dat iets op een bepaalde termijn geleverd wordt, een tijd niks van zich laat horen en er dan vervolgens meer dan 3 maanden naast zit.

Het is net alsof sommige partijen in deze tijd van crisis niet eens meer hun best doen om afspraken na te komen, omdat het toch al zo slecht gaat. Ik weet niet wat voor ondernemersgeest je dan hebt, maar persoonlijk zou ik JUIST meer energie steken in dat soort zaken. Je wilt toch geld verdienen?

[/zeur mode uit]


.... zo, dat lucht op. Hopelijk kan ik er over een paar maand om lachen als ik het terug lees  :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Het blijft natuurlijk balen en je hebt helemaal gelijk. Ik snap dat soort praktijken ook niet. Je graaft alleen maar een dieper gat voor je bedrijf.

Sterkte klinkt wat heftig, dus gewoon succes ;)

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Het spul moet natuurlijk helemaal van Shutter Island komen  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Roger Black