The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: clockwork op september 20, 2011, 20:47:31
Spannend!  :hehe:
Heb je de Arcam al op jouw speakers gehoord? Matched dat een beetje?
En kun je deze demo dan eventueel direct al kopen?

Ben erg benieuwd....... :clapping:

Ik heb de AVR600 op een set Tannoy DC10T's met DC6T's rears en DC6 als center gehoord, nog niet op mijn eigen. De match vond ik destijds erg mooi, dus ik ben erg benieuwd wat deze receiver met de TD12's doet.

Het telefoontje kwam vanmiddag wat onverwachts dat ik een thuis-demo kon krijgen. Eerst dacht ik dat ik beter kon wachten tot de ruimte klaar zou zijn, maar later had ik zoiets van: Waarom ook niet?  :laugh:

Om eerlijk te zijn heb ik daar niet naar gevraagd en eigenlijk ook niet naar de prijs. Het onderhandelen wil ik graag bewaren tot ik zeker weet of het echt een optie voor me is.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje


mtissink

Citaat van: denoontje op september 21, 2011, 23:43:23
mooi hoor zo'n arcam ;-)
Komen in ene gedachten van een bepaalde foto bij me naar boven..... :angel:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

high-q

Citaat van: denoontje op september 21, 2011, 23:43:23
mooi hoor zo'n arcam ;-)

Dat ist'ie zeker. Ik hoop stiekem dat het een grijze is, dan is de kans kleiner dat ie na de demo blijft staan kleiner  :tongue2:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: mtissink op september 22, 2011, 08:45:34
Komen in ene gedachten van een bepaalde foto bij me naar boven..... :angel:

Foto?? Do share ...  :bigsmile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

high-q

LOL ... Daar zit vast een geheime R&D facility  :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Davey


high-q

#333
Aangezien ik morgen aangenaam bezoek krijg in de vorm van een Arcam AVR600 receiver en ik eigenlijk maar één bron heb om video mee af te spelen, heb ik besloten om vanmiddag een extra hdd te kopen om in mijn "fileserver" te hangen. Het gaat om een 2TB Western Digital die ik puur wil gebruiken voor untouched BD50 bluray-rips.

De keuze waarom ik specifiek kies voor untouched rips heeft te maken met wat ik gelezen heb over de problemen rondom H.264/AVC bestanden en het locken van de betreffende audiostream.

Via mijn HTPC ga ik de content afspelen met PowerDVD 10 Ultra die de HD audiotracks kan bitstreamen naar de receiver. Beeldkwaliteit laat ik eerst even buiten beschouwing, omdat het puur gaat om de prestaties op audiogebied van de AVR600.

Wat betreft muziek ga ik gebruik maken van mijn Squeezebox Duet icm mijn DIY Zhaolu D2.5 DAC met zapfilter upgrade. Ook ga ik XBMC gebruiken om FLAC en WAV bestanden af te spelen. Misschien ook leuk om te vergelijken hoe de interne DAC van de AVR600 presteert ten opzichte van mijn eigen DAC.

Voor de Bluray test heb ik een aantal films geselecteerd, o.a:

*. The Dark Knight
*. Quantum of Solace
*. Avatar
*. Tron Legacy
*. Slumdog Millionaire
*. The Adjustment Bureau
*. Monsters Inc
*. I Am Legend
*. Fast Five

(SUGGESTIES ZIJN WELKOM!!)

Voor overige content heb ik een standaard lijstje (Antwoord #259 in dit topic)

Morgenavond komt de dealer langs om de receiver af te leveren en in te stellen. Hopelijk gebeurt dat net zo nauwkeurig als wat ik hier op het forum lees: Eerst auto-setup en vervolgens juiste afstanden invoeren en checken met db-meter.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Je bent goed voorbereid :thumbs-up: Een deel van jou films gebruik ik ook als demo/test. Er zijn er natuurlijk nog veel meer, maar je moet ze natuurlijk ook maar hebben...

Sinds kort staat "The International" ook op mijn demolijstje. Die heeft een mooie soundtrack. De beginscene bevat regen die moet lijken of deze van boven jou komt. De actiescene in het Guggenheim is goed voor de controle in het hoog.

Daarnaast zijn er mooie muziekconcerten, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Het afstellen is essentieel en moet je gewoon even vragen. Auto-setup is niet instellen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: HTip op september 22, 2011, 14:25:49
Je bent goed voorbereid :thumsb-up: Een deel van jou films gebruik ik ook als demo/test. Er zijn er natuurlijk nog veel meer, maar je moet ze natuurlijk ook maar hebben...

Sinds kort staat "The International" ook op mijn demolijstje. Die heeft een mooie soundtrack. De beginscene bevat regen die moet lijken of deze van boven jou komt. De actiescene in het Guggenheim is goed voor de controle in het hoog.

Daarnaast zijn er mooie muziekconcerten, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Het afstellen is essentieel en moet je gewoon even vragen. Auto-setup is niet instellen ;)

Thanks, als we toch gaan testen en vergelijken dan moet het uiteraard wel goed gebeuren ;D
Die film heb ik nog niet gezien, ga ik gelijk toevoegen aan mijn lijst. Ben erg benieuwd! Scheelt weer dat het meeste wat ik afspeel binnenkomt via nieuwsgroepen. Dus wat je nog niet hebt, kan je vrij snel krijgen. Als het niet al te gedateerd materiaal is.

Met films en muziek heb ik altijd dat je er op verschillende manieren naar kunt kijken/luisteren. Op technisch gebied, dus puur wat er allemaal met een bepaalde opname aan de hand is en wat er allemaal gebeurt of puur gevoelsmatig: Sit back, relax and enjoy.

Wat technisch goed in elkaar zit hoeft niet per sé mooi te zijn, maar kan wel knap gedaan zijn. En wat je persoonlijk mooi vindt hoeft niet per definitie technisch goed in elkaar te zitten. Een beetje van beiden is natuurlijk het mooist :)

Huh? Maar auto-setup doet toch juist alles in één keer goed?  :D




HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Beetje jammer ...

Zo onverwacht als ik het telefoontje van de week kreeg dat ik een thuisdemo van de arcam AVR600 kon krijgen, zo onverwacht kreeg ik ook enkele uurtjes van te voren een telefoontje dat het niet door zou gaan.

De AVR600 was voor vandaag dubbel geboekt en om toch een demo te geven, had de dealer met Audiac gebeld om met spoed eentje te komen bezorgen. Zo gezegd zo gedaan, alleen was er vanmorgen niemand in de zaak om het apparaat in ontvangst te nemen  ::)

Afspraak is verschoven naar volgende week woensdag, dus wordt vervolgd ...

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

skyfox

Damn, balen!!!! Ben erg benieuwd naar wat je van het apparaat vind.

Heb het even gemist, maar wat voor amp heb je voorheen mee gedraaid? Ben benieuwd in hoeverre de Arcam de meerprijs op je oude apparatuur waarmaakt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maurits

Citaat van: high-q op september 23, 2011, 17:17:53
Beetje jammer ...

Zo onverwacht als ik het telefoontje van de week kreeg dat ik een thuisdemo van de arcam AVR600 kon krijgen, zo onverwacht kreeg ik ook enkele uurtjes van te voren een telefoontje dat het niet door zou gaan.

D'oh! Daar gaan m'n weekend plannen.  :dozingoff:
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Citaat van: clockwork op september 23, 2011, 17:27:38
Understatement.  >:(

Balen joh!

Geen man overboord, alleen inderdaad balen omdat ik wel zin had om een nieuw speeltje te testen  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: skyfox op september 23, 2011, 17:32:34
Damn, balen!!!! Ben erg benieuwd naar wat je van het apparaat vind.

Heb het even gemist, maar wat voor amp heb je voorheen mee gedraaid? Ben benieuwd in hoeverre de Arcam de meerprijs op je oude apparatuur waarmaakt.

Ik was vandaag vrij en had een aantal full BD50 Bluray rips gedownload om wat scenes te selecteren voor het vergelijk met mijn huidige Marantz SR8002 wat absoluut geen slecht apparaat is. Het meest benieuwd ben ik naar de combinatie met de hele Tannoy opstelling en de geweldige surround bubble die de AVR600 volgens iedereen neer weet te zetten.

Op muzikaal gebied is de SR8002 niet te vergelijken met een dedicated stereo versterker. Hopelijk presteert de Arcam op een hoger niveau dan wat ik nu gewend ben. Ik ben oorspronkelijk begonnen met 2.0 (zie ook mijn O.P.), dus ik weet ongeveer waar ik op moet letten.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Maurits op september 23, 2011, 18:52:59
D'oh! Daar gaan m'n weekend plannen.  :dozingoff:

Je mag ook gewoon voor MIJ komen hoor, always welcome  :tongue2:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Jammer voor je dat je nog even moet wachten op je demo van de AVR600. Maar het is gelukkig uitstel en geen afstel. Wel netjes van die zaak om meteen een 2e te regelen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maurits

Citaat van: high-q op september 23, 2011, 20:36:57
Je mag ook gewoon voor MIJ komen hoor, always welcome  :tongue2:

haha. Tuurlijk. Moet er nog geklust worden?
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

larzie

En die verhalen van z'n mooie overbuurvrouw zijn geen broodje-aap-verhaal! High-q heeft echt een mooie overbuurvrouw  :wub: Dus mocht z'n home theater even een black out hebben heb je altijd nog wat anders om naar te kijken hahaha... zoals afgelopen vrijdag :) Alleen haar zusje ziet er erg gevaarlijk uit!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: HTip op september 24, 2011, 07:41:54
Jammer voor je dat je nog even moet wachten op je demo van de AVR600. Maar het is gelukkig uitstel en geen afstel. Wel netjes van die zaak om meteen een 2e te regelen.

Inderdaad niet erg, maar op het moment zelf had ik wel zoiets van: Uhhh ... oh, dus je hebt een dubbele boeking waardoor het niet door gaat en hebt een andere geregeld die eigenlijk ook niet door gaat?  :confused:

:D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Maurits op september 24, 2011, 09:12:27
haha. Tuurlijk. Moet er nog geklust worden?

Ben de hele dag al bezig. Je zou het niet zeggen, maar achter het plaatsen en afwerken van de nieuwe trap komt ook een enorme bult werk weg  :turn:
Zoals het er nu naar uit zijn we nog tot een uur of 6 aan de slag.

Daarna is er niet echt iets wat we nog met z'n tweeën aan kunnen pakken, thanks though  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: larzie op september 24, 2011, 15:29:08
En die verhalen van z'n mooie overbuurvrouw zijn geen broodje-aap-verhaal! High-q heeft echt een mooie overbuurvrouw  :wub: Dus mocht z'n home theater even een black out hebben heb je altijd nog wat anders om naar te kijken hahaha... zoals afgelopen vrijdag :) Alleen haar zusje ziet er erg gevaarlijk uit!

Haha, dat meisje wat ongegeneerd haar puistje in de autospiegel uit zat te drukken was de jongste. Die "grotere" is haar oudere zus  :P
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Gisteren in de huidige huiskamer setup bij high-q een aantal True-HD en DTS-MA demo's gehoord.  :wub:
Ik heb zelf door de restricties van mijn HTPC die mogelijkheid niet.

Wat mij opviel is het enorme dynamiek van zo'n audiostream!! Het verschil tussen zacht en hard was veel groter en in het bereik daar tussen zat veel meer lucht en ruimte.
Het geheel klonk ook veel meer "crisp".

Ik wil nu eigenlijk zsm een bitstreaming fanless nvidia videokaart!  :pompom:
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380