Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

http://ifi-audio.com/portfolio-view/micro-idsd/

Klinkt beterder dan de Kenwood (met de koptelefoon). Veel mogelijkheden en klein. Mooi apparaat.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

felix01

Citaat van: chansig op oktober 24, 2015, 13:55:27
http://ifi-audio.com/portfolio-view/micro-idsd/

Klinkt beterder dan de Kenwood (met de koptelefoon). Veel mogelijkheden en klein. Mooi apparaat.

Gr Hans

gebruik je die alleen als hoofdtelefoon versterker?
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

chansig

Yep.......en dat doet die erg goed. Mooi helder beeld. Rustiger dan de Kenwood.

Ook zaterdag de sub Yamaha YSP 150 bij de tv geplaats icm met de YSP4400 soundbar nu een mooi vol geluid. Mooi is dat er ook een DSP fucntie op de soundbar zit dus de boel wordt dan binnen 3 minuten ingeregeld.

Gisteren Hitman 47 gekeken. Klinkt goed. Ik snap nu iets beter waarom mensen veel geld investeren in een mooie HT set.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Gisteren een vervroegde verjaarbijeenkomst gehouden. De aanwezige mannen vonden het leuk om mij te verrassen met een UMIK microfoon. Stille hint dat ik dan maar zelf aan de slag moet gaan.. :D

Vandaag even aangesloten en het lukt me al om een test signaal via de speakers te krijgen. Morgen even bij de mediamarkt langs om een langere USB kabel te scoren en anders bestellen. Op het forum gezocht en gevonden hoe ik de mic moet kalibreren. Bestandje heb ik al gevonden.

Dan ga ik met REW aan de slag...Martijn gaf aan dat ik niet bang moest zijn en volgens Abel was het erg simpel. We gaan het zien.

Was wel een geweldige dag...hoop flauwe/grove humor, lekker eten, beetje muziek luisteren. Volgend jaar weer..wie weet.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

Van Huub overigens een phase check apparaatski gekregen. Ik ben dus verwend...altijd leuk.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#2481
Gefeliciteerd ... en met dergelijk meetmateriaal in handen komen ook grote verantwoordelijkheden. :hmmm: ;)   :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HuubF

Hans, was gezellig! Leuk om je (voor mij) nieuwe speakers eens te horen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Was zeker gezellig...nog iets gehoord (qua muziek) wat je goedkeuring kon dragen ?  :D

Het ging vooral hard...altijd even leuk. Maar niet voor heel lang.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RZeemering

zozo, ben je zo oud geworden dat je helemaal zelf mag meten? :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Ruud-

Alleen meten hé, draadjes mag hij nog niet zelf aansluiten i.v.m. ontploffingsgevaar  ;D ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Een kleine week een wat onrustig gevoel bij de set gehad. Het klopte gewoon niet helemaal. In eerste instantie op zoek geweest naar of de kabels goed aangesloten waren (l/r oke?). Bleek uiteindelijk wel te kloppen. Dan is de amused cd wel handig + beschrijving waar wat hoort te klinken.

Goed...kreeg ik vervolgens last van kraakjes (net alsof er een platenspeler speelde). Op zicht wel charmant...maar niet meer mijn ding. Ook hier weer alles gecontroleerd. Zelfs even een Crown op de fronts gehad. Mmmmmmmm...klinkt prima hoor.

Uiteindelijk leek het de SONOS te zijn. Stekker erin/eruit en opgelost. Maar goed het onrustige gevoel bleef en toen een lampje!!!

In de minidsp heb ik de uitgang uitgezet van de sub welke ik een tijd terug weg heb gehaald. Slim maar heb ik de andere sub dan wel weer goed aangesloten. Ws niet....boel nagekeken, aangezet en ja..weg was de onrust. Bij mezelf maar ook in de muziek.

Zowww....dat was weer even spannend. Met dit soort dingen moet ik het tegenwoordig dus doen. Niets gaat er meer kapot, geen wisselingen meer qua apparatuur.

Wel een kabel gekocht voor de mic. zodat ik een start kan gaan maken met REW ed.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Mooi dat je het hebt gevonden. Soms kan net lang zoeken zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RZeemering

herkenbaar... zeer frustrerend wanneer het niet lukt. En super belonend als je het hebt gevonden :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

chansig

Zit me te bedenken dat de onrust ook gewoon in mezelf gezeten heeft. Nu ik weet dat alles  goed is aangesloten is die onrust in ieder geval weg.

Ach, linksom of rechtsom het klinkt weer prima.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Weer een stapje dichterbij het meten (REW) een langere USB kabel binnengekregen. Nu de tijd, ruimte vinden om de eerste stappen te gaan zetten.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Maandje of wat terug waren Onder13 en Technative hier bij mij op bezoek met de bedoeling om mij de verschillen tussen netwerkkabels te laten horen. Iets wat overigens prima gelukt is. Maar een tegenbezoek komt dan al snel ter sprake. Dus een dag later de koe bij de horens gevat om een afspraak te maken. Vandaag was de dag.

Aangezien het Rotterdamse de place to be was, Doorofnight voorgelegd of hij mee wilde gaan. Zo gezegd zo gedaan. Vanochtend om 09.30 uur vertrokken om D. op te halen en eerst even naar zijn set te luisteren. D. is behoorlijk in de weer geweest met akoestiek, andere speakers en subs. Met als gevolg dat er een andere set staat als een jaar geleden. Toen ook gehoord en die was prima...maar wat ik me er nog van herinner een beetje vlak niet aansprekend. Vage termen...daar gaan we nog wel even mee door.. :D

De set van D. klinkt nu lekker volwassen, erg fijne plaatsing, lekker laag, fijne detaillering, prettige stemweergave. Komt erg overeen met mijn smaak. Wat mij niet helemaal aansprak was het ietwat donkere in middengebied. Mijn set is vrij helder (waarvan mensen ook niet altijd houden). Daarnaast miste ik de druk in het laag die ik thuis wel meen te ervaren...heeft net wat meer body. Nu is D. aan het denken aan een 3e (misschien ook wel stiekem aan een 4e) sub. Wordt een gokje, maar ik zou het zeker proberen als ik D. zou zijn.

Zijn ruimte is er in ieder geval 1 om je vingers bij af te likken....symmetrie rules.  :D

Vervolgens naar Spike C. gereden. Aangekomen bij Onder13 werden we getrakteerd op een ouderwets vol meubel. Verschillende componenten: Marantz versterking, Moon renderer, Pardo voeding, Cayin cd speler, Metrum Dac een mooie DT en Astin Trew phonotrap en Elac speakers en keur aan bekabeling die er aan de achterkant er net zo uit als bij: een grote rommel.

Goed verwachtingen, overtuigingen, inbeelding, ieder mens luistert anders, hoort andere dingen...zijn een beetje de woorden waarover ik op de weg terug heb nagedacht. Paar weken terug nog met iemand gesproken die de set van Onder13 ook heeft gehoord. Ik vroeg hem: Hoe klinkt het ? Hier geen antwoord op gekregen. Ga het zelf maar ervaren...maar wat verwacht je ? was zijn tegenvraag.

Volgens mij ga ik toen terug als antwoord: "Vlak". Waarom denk/dacht ik dat ? Nou omdat Onder13 mijn ruimtelijkheid zo wist te waarderen. Moraal van het verhaal: Men (ik) is (ben) al bevooroordeeld of heb al een oordeel voordat ik maar een noot heb gehoord. Goed....na wat koffie en het verplaatsen van mijn flacjes naar de NAS van Onder13 was het tijd om te luisteren.

En dan ben je plots verrast.. :D Zeker niet vlak...laat dat idee maar varen Chansig. Stel je maar neutraal op en ga luisteren. Oke....weinig mis met het laag (verrassend goed). Stemmen....oke misschien een tikkeltje dun of toch gewoon goed ? Plaatsing ? Prima hoor...oke de ruimtelijkheid bij mij is mijn inziens groter...maar minder/slechter ? Nee zeker niet....meer compact. Ik denk dat hoogte (zanger die ook 1.855 is) zelfs beter is als bij mij thuis. Dit alles was op een aangenaam niveau. Op een hoger volume gaat het voor mijn idee wel wat dichtlopen (ik zag dat D. het volume ook wat terugdraaide toen hij zijn muziek draaide) maar dat ligt mijn inziens niet aan de speakers of set. Overall was ik gewoon erg positief verrast. Ik verwacht dat een AM mogelijk wel een positieve invloed gaat hebben, maar is aan de andere kant ook weer niet nodig. Gewoon een erg fijne set om naar te luisteren. Als ik Onder13 was zou ik een dsp gewoon eens voor de lol proberen mogelijk in combi met een sub. Maar ik kan het me goed voorstellen als hij dat niet zou doen.

Vervolgens verwend met een heerlijke Chili en lekker toetje om vervolgens aan de praat te raken over oa. wat een menselijk brein allemaal voor een invloeden heeft op onze waarneming, hoe bijzonder het forumgebeuren eigenlijk kan zijn.

Mooi om te zien en te ervaren dat we ons met z'n drieën prima wisten te verstaan. Leuke, fijne en gezellige dag met aan dank aan D. en Onder13.

Als je wat wilt aanvullen D. Ga je gang...

Gr Hans

Oh ja en natuurlijk zijn wederom de verschillende fora over de tong gegaan evenals hun bezoekers. En nee Pas-sion je was wederom geen onderwerp van gesprek... :D
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik heb het ook goed naar mijn zin gehad. Was gezellig met Hans en Henk, lekker gegeten, goede koffie. Henk is een goede gastheer.
Ik heb wel wat aanvullingen. Iedereen luistert anders en let op andere dingen. Waar ik tegenwoordig ook op let is de rust in het geluid, het directe geluid. Hoe directer het klinkt, hoe beter met als absolute hoogtepunten de diverse sets van Jerry te T. of de (min of meer) cardioide luidsprekers van Martijn en Koen. Kan het niet vaak genoeg zeggen :)

Bij Onder klinkt het gewoon lekker: prima set. De LS staan goed geplaatst, de ruimte is prettig. Geen galmbak. Het klinkt ruimtelijk, open en ook met wat meer versmering en met minder rust dan ik zelf graag hoor. Verder eens met Chansig. Het laag klonk naar twee volwassen vloerstaanders met een DSP (zoals ik dat een paar jaren heb gehad). Het klonk niet naar een multisub opstelling, waar ik toch wel meer van gecharmeerd ben.

En ik was natuurlijk erg benieuwd wat Chansig met zijn drie subs zou vinden van het laag hier. Ik herken het wel van die druk, maar dan vooral bij hogere volumes. Mijn ruimte is wat groter denk ik, en ik heb 1 sub minder. Dat verschil hoor je. Ik gebruik daarnaast een Neutral EQ of een Open EQ, waarmee zelfs nog een paar decibel van het laag wordt weggehaald.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Laag bij jou was ook prima hoor....het kan best zijn dat het bij mij een beetje over the top is. Het is bij mij in ieder geval ook niet middels een curve aangezet oid.

Vind het allemaal maar lastig om te beoordelen. Het is en blijft allemaal smaak gebonden. Morgen in ieder geval weer een dagje in de luie stoel en genieten van muziek.

Als je weer een keer hier komt moet je dat nummer van 16 horsepower - Partisan maar tot in de treuren thuis luisteren en dan weer eens hier.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JeroenGRT

zo te lezen leuke meeting geweest!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Martijn M

Leuk om te lezen, mannen! Ik had helaas andere verplichtingen maar ik had jullie graag vergezeld, temeer omdat ik Henk al geruime tijd niet gezien heb. Een volgende keer ben ik er graag bij!
Dutch & Dutch

chansig

#2496
Gisteren samen met iemand van het buurforum naar Koen geweest om daar toe te kijken hoe zijn speakers in elkaar werden gezet. Hier en daar wat geholpen, maar vooral gekeken. Maarrrrrr......

Daarnaast heb ik ws mijn nieuwe speakers gehoord. Alles de deur uit...2 stekkers en een internetkabel en gaan. De monitoren van Dutch & Dutch....mogelijk geen subs meer nodig, versterkers de deur uit, Sonos de deur uit und knallen. Mijn vrouw was niet afkeurend...dus de eerste hobbel is genomen.  ;D

Ik ga ze eerst op proef krijgen. Geen idee wanneer...maar dat hoor ik dan wel. Maar het zijn flinke monitoren. En kunnen erg hard...zonder dat ze een krimp geven.  Gaan tot de 25 a 30 Hz -3dB als ik het goed heb onthouden. En je sluit een stekker aan en ethernet kabel en je kan gaan.

Nou...toch nog wat andere dingen te doen dan alleen maar meten in 2016.

Zo ben je tevreden zo loop je iets tegen het lijf waar je helemaal vrolijk van wordt.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

En dan geen plaatje geschoten? ::)

Hoe groot zijn ze ongeveer?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Jawel...om aan mijn vrouw te laten zien.  :D

Zijn proto's dus zodra ik nog niet hoor dat ik ze mag plaatsen geen plaatjes. Euhhhh...cm of 40 diep, cm of 30 breed en 50 hoog ? Echt een schatting hoor.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Nog maar even geduld dan....... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.