Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rovinggecko

Heb al jaren 2 netgear prosafe gs105. Werken perfect, stekkers er in, klaar.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RalphH

Als je verder geen extra/betere/meer beveiligd wifi gebeuren wenst tov je huidige router, is een switch idd een mooie oplossing. Goeie tip Willy.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Willy83

Ik heb toen een goedkope gekocht (merk weet ik niet uit mijn hoofd) als hij 80% van de snelheid van de snelste haalt, ga je er nog steeds heel veel op vooruit was mijn gedachte. Succes
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

larzie

Wordt waarschijnlijk één van deze twee:

http://tweakers.net/pricewatch/compare/311/263447;80343

Die D-Link heeft iemand een mooie review over geschreven. Waarschijnlijk wordt het toch een Netgear, omdat ik niet van die "bijzondere" niet rechte vormen houdt. :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

#529
Heb deze besteld bij 4Launch:

Netgear Prosafe GS105E:


Was wel bijzonder... Ik bestelde hem rond een uur of 9 deze avond. En kreeg meteen bevestiging dat ik betaald had... paar minuten later gereed voor verzending en dat hij verzonden was.
Ze werken wel laat door daar bij 4Launch :D Zou wel heel bijzonder zijn als hij morgen ook nog afgeleverd zou worden. Zou één van de snelste services ooit zijn dan! :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op augustus 24, 2012, 00:36:10
Heb deze besteld bij 4Launch:

Netgear Prosafe GS105E:


Was wel bijzonder... Ik bestelde hem rond een uur of 9 deze avond. En kreeg meteen bevestiging dat ik betaald had... paar minuten later gereed voor verzending en dat hij verzonden was.
Ze werken wel laat door daar bij 4Launch :D Zou wel heel bijzonder zijn als hij morgen ook nog afgeleverd zou worden. Zou één van de snelste services ooit zijn dan! :D

Vanmiddag bedoel je ... tenzij je het over zaterdag hebt  :P
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op augustus 24, 2012, 08:38:15
Vanmiddag bedoel je ... tenzij je het over zaterdag hebt  :P

Als ie idd vanmiddag binnenkomt is het wel ongelooflijk snel. Zaterdag zou normaal snel zijn. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Mooi man ... het is gewoon plug & play als het goed is. Hoe je het aan moet sluiten heb ik geloof ik al een keer gepost of naar je ge-appt

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maurits

Hopelijk gaat je internet niet boven de 100mbit anders is je router alsnog de bottleneck.
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

larzie

Citaat van: Maurits op augustus 24, 2012, 15:48:09
Hopelijk gaat je internet niet boven de 100mbit anders is je router alsnog de bottleneck.

Theoretisch gezien als ik het goed begrepen heb gaat het netwerk nu straks via de switch. Dus als computer A met computer B wil communiceren dan gaat dat volledig buiten de modem (internet) om. Dus internetsnelheid heeft niks met ethernet (LAN) snelheid te maken. Het is niet bedoeld om mijn internet een boost te geven, maar mijn netwerksnelheid. Dus ik begrijp niet zo goed waarom mijn internet een bottleneck zou zijn?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op augustus 24, 2012, 15:57:00
Theoretisch gezien als ik het goed begrepen heb gaat het netwerk nu straks via de switch. Dus als computer A met computer B wil communiceren dan gaat dat volledig buiten de modem (internet) om. Dus internetsnelheid heeft niks met ethernet (LAN) snelheid te maken. Het is niet bedoeld om mijn internet een boost te geven, maar mijn netwerksnelheid. Dus ik begrijp niet zo goed waarom mijn internet een bottleneck zou zijn?

Omdat je internetsneheid dan hoger is dan je router ondersteunt, en dat staat even los van je switch en de onderlinge communicatie tussen je PC en HTPC ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Ok op die manier. Gelukkig heb ik 30Mbit internet :D Ik mag aannemen dat als je meer dan 100Mbit internet afneemt bij een provider je ook een bijpassende modem/router combi erbij geleverd krijgt :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maurits

Citaat van: larzie op augustus 24, 2012, 16:32:40
Ok op die manier. Gelukkig heb ik 30Mbit internet :D Ik mag aannemen dat als je meer dan 100Mbit internet afneemt bij een provider je ook een bijpassende modem/router combi erbij geleverd krijgt :D

Ik heb van Ziggo alleen een modem, maar geen router.
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

larzie

#539
Citaat van: Maurits op augustus 24, 2012, 16:45:32
Ik heb van Ziggo alleen een modem, maar geen router.

Klopt dat hebben mijn ouders ook Ziggo. Ik heb glasvezelinternet bij Tweak.nl. Daar kreeg ik die modem/router combi t.w.v. 189 euri op dit moment in één apparaat.
Zo'n lekker onpraktisch ding. Zie afbeelding hieronder:


http://tweakers.net/pricewatch/280303/thomson-tg789vn.html#tab:prices

Je kan m ivm de kabels ook niet platleggen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

jasjenl

Citaat van: larzie op augustus 24, 2012, 00:36:10
Heb deze besteld bij 4Launch:

Netgear Prosafe GS105E:


Was wel bijzonder... Ik bestelde hem rond een uur of 9 deze avond. En kreeg meteen bevestiging dat ik betaald had... paar minuten later gereed voor verzending en dat hij verzonden was.
Ze werken wel laat door daar bij 4Launch :D Zou wel heel bijzonder zijn als hij morgen ook nog afgeleverd zou worden. Zou één van de snelste services ooit zijn dan! :D
Die Netgear switches zijn prima dingetjes, eigenlijk alleen maar positieve ervaringen mee. En ik heb wel vaker gehad dat levering van 4Launch er daadwerkelijk de volgende dag al was, ze werken daar soms inderdaad lang door :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

larzie

Citaat van: jasjenl op augustus 24, 2012, 18:25:55
Die Netgear switches zijn prima dingetjes, eigenlijk alleen maar positieve ervaringen mee. En ik heb wel vaker gehad dat levering van 4Launch er daadwerkelijk de volgende dag al was, ze werken daar soms inderdaad lang door :)

De switch was idd de volgende dag al geleverd ondanks het feit dat ik het de avond ervoor om 2100u ofzo besteld had! Dat is pas snelle service! Mijn complimenten aan 4Launch!  :clapping:
Zal de boel vanavond als ik thuis ben aansluiten. Ben benieuwd naar de Netgear. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op augustus 25, 2012, 15:59:12
De switch was idd de volgende dag al geleverd ondanks het feit dat ik het de avond ervoor om 2100u ofzo besteld had! Dat is pas snelle service! Mijn complimenten aan 4Launch!  :clapping:
Zal de boel vanavond als ik thuis ben aansluiten. Ben benieuwd naar de Netgear. :)

und?  :popcorn:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

#543
Citaat van: high-q op augustus 25, 2012, 20:53:06
und?  :popcorn:

Ik zie nog steeds af en toe die hapering, maar ik moet nog wat meer testen nog. Als het niet aan het netwerk ligt kan ik nog 5 mogelijkheden verzinnen.
Geheugen (processen), videokaart beneden, processor beneden, film zelf, powerdvd. Nog even wat meer experimenteren nog en dan kan ik nog 2, misschien 3 opties wegstrepen :)

Edit: Ligt niet aan powerdvd iig en volgens mij ook niet het geheugen (4GB). Las iets over dat als je streamt ook nog altijd lokaal op de pc gebuffert moet worden. Iemand had zn hdd vervangen voor een ssd in de htpc en toen nergens last meer van. Er is nog wel mee te leven voorlopig, omdat het niet superstorend is en volgens mij alleen bij blurays het geval.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Ik ben een paar weken niet op het forum en iedereen heeft grote upgrades gedaan. Zo ook jij ;)
In ieder geval gefeliciteerd met je mooie nieuwe TV...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op augustus 29, 2012, 23:02:24
Ik ben een paar weken niet op het forum en iedereen heeft grote upgrades gedaan. Zo ook jij ;)
In ieder geval gefeliciteerd met je mooie nieuwe TV...

Haha ... ja we moeten toch allemaal iets met ons vakantiegeld doen! :D
Ik zag in jouw topic dat je ook wilde plannen hebt om je huis uit te breiden. Ik krijg binnenkort de heren voor de kozijnen boven op bezoek. Daarna kan ik weer sparen voor iets leuks :)
Kans is groot dat het een subwoofer gaat worden in eerste instantie.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

:D Ik heb trouwens iets meer dan het vakantiegeld nodig voor mijn plannen ;)

Subwoofer hé? Spannend! Bij film kan ik niet meer zonder...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Altijd leuk, een subwoofer :D Al enig idee wat het gaat worden?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: HTip op augustus 30, 2012, 22:13:08
:D Ik heb trouwens iets meer dan het vakantiegeld nodig voor mijn plannen ;)

Subwoofer hé? Spannend! Bij film kan ik niet meer zonder...

Dat kan met sommige subs ook zo het geval zijn haha... die Velodyne DD18+ kost toch wel even een stuk meer dan wat ik aan vakantiegeld overhoudt.  :tongue2:

Citaat van: Martijn90 op augustus 30, 2012, 22:15:02
Altijd leuk, een subwoofer :D Al enig idee wat het gaat worden?

Waarschijnlijk een BK subwoofer XXLS400 of Monolith+ in FF of er moet ineens ergens een andere leuke sub worden aangeboden.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Mijn Panasonic TX-P50VT50 heeft inmiddels 200+ inspeeluren op de teller op fullscreen zonder zwarte balken en logo's.
Alleen nu wil ik de beste settings erin zetten en kan niet echt veel topics daarover vinden. Dit is er één en heel minimaal denk ik:

http://flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1339052567

Heeft iemand een idee waar ik adviezen voor de beste settings ergens kan vinden?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT