Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

morca

Citaat van: Richi op januari  9, 2022, 17:51:31
Yep, ik krijg het op de andere manier niet zo goed klinkend. Raar maar waar.

Double bass . Je moest _3 woofers goed timen .
Nu alleen de cross over.

Dat is beter imo.
Ik vind het niet raar maar logisch.

Teveel overlap regelt niet lekker in  :)

Berry76

Hallo, ik heb 2 subs een DALI EF12 en EF 9 die ik via een minidsp 2x4 HD aangesloten heb op mijn Arcam AVR 390.

De subs gebruik ik voornamelijk voor het kijken naar films en series niet voor stereo.

Mijn woonkamer is verre van ideaal voor de akoestiek, verlijmde parket Vloer, grote raam partijen, gelezen tafel Maw een woonkamer.

Toch vindt ik het leuk om te kijken of ik het geluid van de LFE zo goed mogelijk kan krijgen.

de bijvoegde meting is vannacht gemaakt.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Berry76

Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo


Berry76

Hoi Ik ben met dit weer lekker aan het klooien met dit soort dingen.

ik zal kijken of ik de info van 20hz er in krijg, Dit zijn mijn mini dsp instellingen gebaseerd op de YouTube van home Theater Gurus ep 7
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Berry76

Citaat van: morca op februari  6, 2022, 12:19:38
Nog een Arcam fan, welkom Barry.
Je meting mist info onder 40 hz
Wel netjes van 45 to 100 db gemeten igg  :thumbs-up:



Ik heb de range aangepast
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Shadowfox

Ik zie kwa specificatie dat je Dali esf12 tot 28hz gaat maar dat zie ik niet terug in je meting. Misschien is daar nog wat meer winst te behalen of is het bewust zo gedaan?

Berry76

Ik heb wat zitten spelen met de gain en plaatsing. Het lijkt al wat beter te worden
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Shadowfox

Citaat van: Berry76 op februari  6, 2022, 14:09:55
Ik heb wat zitten spelen met de gain en plaatsing. Het lijkt al wat beter te worden

Heb je geprobeerd waar je sub zonder correctie het beste klinkt/meet? Vandaar uit ga je eq toepassen met de minidsp hd

Berry76

Ik ben nu in slot 2 van de mini dip met een geheel nieuwe meeting begonnen. Dit is dus zonder PEQ aanpassing.
Ik ben nu alleen naar de respons aan het kijken.

In de Arcam staat main sprekers. op small en de crossover op max. Dit zelfde geld voor de subs de cross-over op max. Met pink noise de LFE kanalen in de mini dsp op elkaar afgestemd en nu met invert en gain aan het spelen om te zien wat dit in de REW meeting doet
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Berry76

Geel is de oude configuratie en blauw de nieuwe
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Shadowfox


Berry76

Citaat van: Shadowfox op februari  6, 2022, 16:35:40
Netjes nu een mooie curve en klaar

Hoe bedoel je dat? Ik heb met EQ een curve gemaakt en bij de output in PEQ geladen. Vervolgens bij input wat dippen weg proberen te werken zo ver dat lukt met de roommode
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Shadowfox

Het schommelt nogal tussen 38 tm 70. Dat mag naar mijn idee een stuk strakker. Kijk maar bij ht guru ongeveer 1.14uur hoe de instellingen staan

Berry76

Citaat van: Shadowfox op februari  6, 2022, 19:05:12
Het schommelt nogal tussen 38 tm 70. Dat mag naar mijn idee een stuk strakker. Kijk maar bij ht guru ongeveer 1.14uur hoe de instellingen staan

Ht guru heeft een perfecte ht ruimte,  mijn kamermode zit zo rond de 35 en 70 hz. Dat is er lastig uit te krijgwn.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Ralf67


Berry76

Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Richi

Citaat van: Ralf67 op februari  6, 2022, 22:13:16
Is wel een oplossing voor.

Een 2de subwoofer erbij.
Gebruiken beide subwoofers dan dezelfde instellingen? Dat zou de dips en pieken dan toch alleen versterken? Of hoe moet ik dat zien?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Berry76

Citaat van: Richi op februari  6, 2022, 22:31:29
Gebruiken beide subwoofers dan dezelfde instellingen? Dat zou de dips en pieken dan toch alleen versterken? Of hoe moet ik dat zien?

Dat is wel het doel, dat ze samen een betere bas weergave creëren. De ene sub begint bij 28 hz en de andere bij 37 hz. Wellicht is dat een van de oorzaken, net als de roommodus, staande golven in de kamer.

Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

GPO

Je moet je x-as nog logaritmisch zetten. Die staat nu lineair. Bij de waterfall meting staat ie wel goed vreemd genoeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Berry76

Van Sjaak_banaan een tooltje ontvangen om de staande golven in de kamer in kaart te brengen.
Ik zit zelf op 435 cm in de kamer, dus aardig tussen de golven.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Berry76

Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

GPO

Probeer sinds jaren weer eens m'n miniDSP te gebruiken, maar blijkbaar ben ik het verleerd.

Ik probeer de EQ settings vanuit REW te exporteren en te importeren naar de miniDSP.

Daarbij krijg ik de melding "Your biquad in your input file is not correctly formatted".

Ik heb dit nog nooit gezien. Wat doe ik fout? De REW software die ik gebruik heb ik al jaren niet geupdate, dus het is geen recente update geweest die het in de war heeft gegooid.

Vreemd is ook dat de miniDSP software eigenliijk een .rew file verwacht, maar die wordt helemaal niet gegenereerd door REW.

Iemand enig idee???
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Heb je de HD of de "gewone"? Dacht dat enkel bij de HD importeren mogelijk was.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer