Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Phyt

hmm ok maar hij is maar kort toch als ik die site check?
zal dadelijk even de noise test doen van de receiver zelf.

thanks iig.
heb de mp3 van die site gedownload mischien ff bewerken dat hij vanaf 30hz begint.
B&W CM8 Satin White("Bi-Amped") :: CM center White :: Velodyne CHT-12R :: Marantz SR7007 :: Van den Hul Clearwater :: Panasonic TX-P50VT30 :: Mediaspeler Popcorn Hour A-210 ::
Muziek/Film 40/60

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

newday

Ik begin nu toch wel erg aan de mic te twijfelen.
Is er misschien iemand met een Umik-1 in de omgeving Vlaardingen - Rotterdam om ze te kunnen vergelijken voordat ik hem terugstuur?


newday

Citaat van: morca op januari 31, 2014, 21:13:13
Balen dat je er niet uitkomt,is er nog vordering?

Ik heb nog wat navraag gedaan bij HTS, misschien is de Umik-1 toch goed.
Er werd mij geadviseerd een RTA te maken in een stille kamer (zie plaatjes), het grote verschil in SPL tussen hoge en lage frequenties vind ik nogal vreemd maar dat zou volgens zeggen normaal moeten zijn.
Heeft een van jullie misschien een plaatje van een RTA (zonder testsignaal), ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

morca

Ik heb geen mic hier liggen,maar ik denk dat dat binnenkort wel even getest moet worden.

Me kaart is aangesloten,Ejorne binnenkort een bakkie.?  :coffee:
Ik heb nu ook een laptop beneden ,bedankt trouwens hij doet het goed  ;D
De living ook nog eens nameten.

Ejorne

Ik zal binnenkort de mic wel weer eens meenemen.
(maar de mic niet aan een bakkie hangen he?  :P )


Woutoro32

Ik heb sinds kort een REL q200e. Leuke sub, maar vergt wat tijd om in te stellen, het is nu al aardig gelukt maar heeft er iemand, die dezelfde sub hebben misschien tips?De neutrik aansluiting gebruik ik niet omdat ik mijn fronts heb gebi-amped en ik de sub via de 'normale' LFE aansluitingen heb zitten.

Nu staat mijn versterker in surround:

Ikon 6: 60 hz
Center: 60 hz
Surround L+R: 60 hz

Sub: LFE en 80 hz


Voor stereo kan ik een andere instelling gebruiken in de versterker:
Fronts: large
Sub: LFE+Main en 80hz.

Zo klinkt het nu het fijnst, maar het verschilt per muziek stuk en films... maarja dat kan ook aan de opname liggen. Dat vind ik soms nog wel het vervelendste, de ene cd kan wel wat bass gebruiken dan andere juist minder. Hetzelfde geldt voor films.

Alvast bedankt!
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

MacgregorSound

Weet iemand hier of je met REW V5 ook continu FFT metingen kunt doen? Ik kan het niet vinden in de OSx variant..
Professional sound system engineer

morca

Citaat van: MacgregorSound op februari 18, 2014, 22:19:50
Weet iemand hier of je met REW V5 ook continu FFT metingen kunt doen? Ik kan het niet vinden in de OSx variant..
Denk dat die vraag beter op het HTS forum aan de maker gesteld word.
Ben je lid,anders stel ik hem even voor je?

morca

Citaat van: Woutoro32 op februari 11, 2014, 18:36:33
Ik heb sinds kort een REL q200e. Leuke sub, maar vergt wat tijd om in te stellen, het is nu al aardig gelukt maar heeft er iemand, die dezelfde sub hebben misschien tips?De neutrik aansluiting gebruik ik niet omdat ik mijn fronts heb gebi-amped en ik de sub via de 'normale' LFE aansluitingen heb zitten.

Nu staat mijn versterker in surround:

Ikon 6: 60 hz
Center: 60 hz
Surround L+R: 60 hz

Sub: LFE en 80 hz


Voor stereo kan ik een andere instelling gebruiken in de versterker:
Fronts: large
Sub: LFE+Main en 80hz.

Zo klinkt het nu het fijnst, maar het verschilt per muziek stuk en films... maarja dat kan ook aan de opname liggen. Dat vind ik soms nog wel het vervelendste, de ene cd kan wel wat bass gebruiken dan andere juist minder. Hetzelfde geldt voor films.

Alvast bedankt!
Sorry beetje laat....
Klinkt het goed zo?
Meestal als de sub op 80 hz staat,staat de rest ook op 80 hz ipv 60.
Al geprobeerd?

MacgregorSound

Citaat van: morca op februari 18, 2014, 23:23:11
Denk dat die vraag beter op het HTS forum aan de maker gesteld word.
Ben je lid,anders stel ik hem even voor je?

Als je dat zou willen doen graag  :)

Alvast bedankt!
Professional sound system engineer

emo72

Citaat van: Woutoro32 op februari 11, 2014, 18:36:33
Ik heb sinds kort een REL q200e. Leuke sub, maar vergt wat tijd om in te stellen, het is nu al aardig gelukt maar heeft er iemand, die dezelfde sub hebben misschien tips?De neutrik aansluiting gebruik ik niet omdat ik mijn fronts heb gebi-amped en ik de sub via de 'normale' LFE aansluitingen heb zitten.

Nu staat mijn versterker in surround:

Ikon 6: 60 hz
Center: 60 hz
Surround L+R: 60 hz

Sub: LFE en 80 hz


Voor stereo kan ik een andere instelling gebruiken in de versterker:
Fronts: large
Sub: LFE+Main en 80hz.

Zo klinkt het nu het fijnst, maar het verschilt per muziek stuk en films... maarja dat kan ook aan de opname liggen. Dat vind ik soms nog wel het vervelendste, de ene cd kan wel wat bass gebruiken dan andere juist minder. Hetzelfde geldt voor films.

Alvast bedankt!

Ik ervaar dat hetzelfde met opnames, de ene is harder en zuiverder dan de andere. Ik doe voor te testen altijd met dezelfde film fragmenten en muziek fragmenten. Dan heb je rederlijker wijs een beetje een vergelijk hoe het klinkt, maar de mannen ier kunnen je daar meer info over geven.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

Woutoro32

Citaat van: morca op februari 18, 2014, 23:24:42
Sorry beetje laat....
Klinkt het goed zo?
Meestal als de sub op 80 hz staat,staat de rest ook op 80 hz ipv 60.
Al geprobeerd?

Nee nog niet geprobeerd. Audyssey heeft de fronts, center en surround op 60 hz gezet. De Dali Ikon 6 ook. Zal denk ik door de luisterplek komen. Namelijk niet de meest ideale plek, vrijwel in het midden van de kamer tussen de 2 muren. Voor laagste bas is dat niet handig.

Is het dan verstandig om ze ook op 60 hz te zetten of kan ik de sub en de luidsprekers beter wat in elkaar over laten lopen?

Hoor ik de LFE niet op 120hz te zetten ik lees verhalen over dat het geluid afgemixed wordt met signaal vanaf 120hz en lager naar de Sub.....
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

Woutoro32

Citaat van: emo72 op februari 20, 2014, 11:45:16
Ik ervaar dat hetzelfde met opnames, de ene is harder en zuiverder dan de andere. Ik doe voor te testen altijd met dezelfde film fragmenten en muziek fragmenten. Dan heb je rederlijker wijs een beetje een vergelijk hoe het klinkt, maar de mannen ier kunnen je daar meer info over geven.

Gelukkig dat anderen dat ook ervaren. Het vervelende is, met mijn vorige set viel dat veel minder op. Hoe mooier alles wordt, hoe eerlijker het geluid is. Dus ook meer fouten en slechte opnames hoorbaar.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

Cobraatje

Wij hebben zeer recent onze woonkamer aangepast en zitten nu in de breedte ipv de lengte van de woonkamer.
Een kameraad van mij had in de vorige situatie metingen gedaan wat de beste plek voor de sub was.
Helaas duurt het nog even voordat hij weer in de gelegenheid is om langs te komen en nieuwe metingen te doen.
Graag tips wat de beste plaats voor mijn sub zou kunnen zijn.

Staaled

Ik zit in een vergelijkbare situatie en rechtsvoor geeft een goede respons onder voorwaarde dat je de pieken met DSP gladstrijkt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Cobraatje

Citaat van: Staaled op maart  3, 2014, 10:43:40
Ik zit in een vergelijkbare situatie en rechtsvoor geeft een goede respons onder voorwaarde dat je de pieken met DSP gladstrijkt.

Bedankt voor de tip  ;D.
Bedoel je tussen de kast en de rechter front speaker of aan de andere zijde naast de FR speaker verder naar rechts naar de deur toe.
Ervan uitgaande dat je vanuit mijn luisterpositie aangeeft.


Cobraatje

Citaat van: morca op maart  3, 2014, 20:27:26
Ik denk front rechts bij de deur bouw je ook het mooiste cornergain op tov je luisterplek.

Mmhh dat is onze deur naar het balkon, die deur staat zomers vaak open. Dat is helaas niet echt handig
Zou rechtsachter naast de bank in de hoek ook een goede optie kunnen zijn of zijn er nog andere goede opties?

yorkie13


Joske007

Citaat van: Cobraatje op maart  3, 2014, 20:32:32
Mmhh dat is onze deur naar het balkon, die deur staat zomers vaak open. Dat is helaas niet echt handig
Zou rechtsachter naast de bank in de hoek ook een goede optie kunnen zijn of zijn er nog andere goede opties?
Als die deur regelmatig openstaat zal de drukopbouw hierbij sterk verloren gaan en lijkt me de andere hoek een betere optie :)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Staaled

Citaat van: Cobraatje op maart  3, 2014, 20:32:32
Mmhh dat is onze deur naar het balkon, die deur staat zomers vaak open. Dat is helaas niet echt handig
Zou rechtsachter naast de bank in de hoek ook een goede optie kunnen zijn of zijn er nog andere goede opties?
Klopt, alles gezien vanuit de LP.
Ik had rechstachter een behoorlijke dip van 30-40 Hz.

De positie tussen rechter front en het meubel zou mijn eerste poging/keus zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)