AV-NU 2012 . 19, 20 & 21 oktober 2012

Gestart door Alex Groningen, augustus 31, 2009, 19:00:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

  • AV-NU 2010

TubeKees

Ben gisteren ook bij AV-Nu geweest. Voor mij de mooiste dingen:
- Canor audio buizenversterkers op ADAM luidsprekers (over Canor hoor ik niemand??, onbekend maakt onbemind??)
- Antelope DAC's (heel muzikaal)
- De prototypes van Musical Affair
- De set van Musical fidelity (niet de topset van Euro x0.000,-, maar de set die daar net onder zat)
- De Epson thuisbioscoop

Gydotron

@Daniel

Ik kom uit België en had totaal geen idee waar het gelegen was. Maar geen probleem, ik ga volgend jaar toch niet meer.


Guido

citac

Pjotr,
wat voor aanbieding stond er op die Musical Affairs speakers?
Met welke versterker en cd speler ( Marantz) draaiden ze?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Pjotr27

Citaat van: citac op oktober 26, 2010, 15:32:12
Pjotr,
wat voor aanbieding stond er op die Musical Affairs speakers?
Met welke versterker en cd speler ( Marantz) draaiden ze?

De 13e editie van de serie TEST cd`s van STS-Digital+
Lils Mackintosh+
Frits Landesbergen
Daarbij gratis Hatfield`s end + best of MW coding process , 5 cd`s voor  50,00 euro
Als je belangstelling ervoor hebt kan ik dat altijd nog regelen...  ;)

Voorversterker: zelfbouw ( van Hans zelf)
Eindversterker: Sun Audio Push Pull monoblokken ( 300B)
SACD-speler: Marantz SA7
Stekkerblok: STS-Digital / Musical Affairs custom made
Bekabeling: Furutech luidspreker ( Alpha)
Netkabels : Furutech Alpha en voor digitaal: FS-320
Meubel : custom made Musical Affairs
Band recorder : Studer.

Opvallend , iedereen die ik gisteren gesproken heb vond de tape mooier als de scad speler....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

morca

Citaat van: Ejorne op oktober 26, 2010, 11:07:24
Een uitdaging voor de akoestische bedrijven dus. Iets maken dat de vrouw des huizes wil hebben ter decoratie.  8)
geen vrouw hier

mijn kamer moet dus eens goed worden aangepakt
the sky is the limit ;D ;D ;D

Ejorne

Citaat van: morca op oktober 26, 2010, 22:15:23
the sky is the limit ;D ;D ;D

Dan moet alleen wel even het plafond worden weggebroken...  :P

Maar het lijkt me een leuke en leerzame klus om jouw kamer eens akoestisch te behandelen.  8)


neverywhere

Waar ik vandaag aan liep te denken...de twee sets die ik het beste vond klinken op de av-nu., de Kef en de totem/rega stonden enigzins schuin in de ruimte opgesteld.......heren akoestiek experts.....heeft dat voordelen , een set schuin in een kamer opstellen?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Deleted member

Ik ben geen expert maar ik weet van de handleiding van mijn speakers dat schuin opstellen aan te raden is als de ruimte vierkant is. Een stukje uit de betreffende handleiding:

Citaat
CUBIC ROOM DIAGONAL LOCATION: Rooms with mathematically repeating dimensions (like 16 x 16 x 8', for instance) will have a midbass/lower midrange loading effect due to the similar ratios of boundary distances. In this case, it will help to locate one speaker on each side of a corner and fire the speakers diagonally into the room. Note that you will also need to place your listening chair at a diagonal position as well, at an equilateral triangulated distance.

Diagonal placement is an extreme measure but may be necessary if you wish to achieve the ultimate in accurate frequency response. Diagonal placement will prevent a portion of the standing wave energy from boosting certain frequencies, since the reflection patterns are broken up in this configuration. The distance to each side wall is critical, and experimentation will be required with placement of not only the speakers themselves, but also your seating position and wall treatment. It may be necessary to use absorptive or dispersive devices on the wall to ameliorate the wall reflections which may cause tonal imbalances or imaging confusion. See your dealer.

citac

Pjotr, dank voor de info.
Dacht de het een beursaanbieding voor de speakers was, normale prijs 10000 euro ,beursprijs 4000 euro  :D
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Pjotr27

CitaatDacht de het een beursaanbieding voor de speakers was, normale prijs 10000 euro ,beursprijs 4000 euro

Voor die prijs wil ik zelf ook nog wel een setje....
Nee ze zullen wel (wat) duurder gaan worden als de huidige Grand Crescendo`s...
De maker heeft nog niet echt zich daar druk om gemaakt maar we hadden het er kort over op de AV-Nu en ik denk dat de prijs nog wel wat boven de 10000 euro zal komen te liggen...
Lijkt veel , maar als ik kijk wat ik nog gehoord heb op de AV-NU en wat ze daar voor vragen is het een koopje... ;)
Een beetje tweedehands auto kost meer en die koop je niet voor de rest van je leven..
Als je echt meer wilt weten neem dan contact op met Musical Affairs of Audio-Life....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

rb1968

Bij het vaderlandse Pink Faun en Bach (luidsprekers) werd er afwisselend met 2 verschillende  sets gespeeld.
Ik heb hier geluisterd naar de nieuwe 30 watt klasse D versterkers gecombineerd met kleine monitor speakers uit de toplijn van het merk Bach. Deze speakers hebben een vreemde, gebogen kastvorm, alsof ze te veel tegenwind hebben gehad. Beetje een gimmick wat mij betreft en dat geld ook voor de kwetsbare afwerking van alcantara. Niet mijn ding.
In eerste instantie klonk het niet verkeerd voor een speaker van dit formaat. Bij langer luisteren viel het mij op dat het hoog een aantal db's te hard was. Dit werd vooral duidelijk bij het nummer Fields of gold (ik meen in de uitvoering van Eva Cassidy?).

Hoi Xman,
Volgens mij heb jij de beurs met goede tonaliteit omschreven maar toch wil ik wat kleine aantekeningen maken over jouw ervaring:
ten eerste zijn het 60 Watt stereo versterkers. Heeft de, voor jou vreemde (je bedoeld anders dan vierkant/rechthoekig denk ik) vormgeving echt een reden (oa daarmee heb ik een innovatieprijs gewonnen in 2001, geheten 'haarlemmerolie' en was het zeker niet bedacht als gimmick. Alcantara is niet zo kwetsbaar. het word al 30 jaar gebruikt in de wereldwijde meubel (en zelfs in de 80er jaren kleding- ) en auto industrie en op een speaker ga je als het goed is niet zitten toch? Soms vinden mensen het gewoon niet mooi, ook prima.
mbt het hoog kan ik het als ontwerper van Bach zeker niet eens zijn met jouw bevindingen.

beste groet, Rik Bach (van de bach speakers)

neverywhere

Moet eerlijk zeggen dat ik ze ook niet al te mooi van uiterlijk vind...maar ze klonken wel verrasssend goed voor zulke kleine kastjes.  Dus die vorm zal zeker z,n werk doen.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Prog

Ik heb een tijdje bij sonneteer/penaudio gezeten. Geprobeerd de verkoper te negeren, want die zat aso door de muziek heen te praten. Maar al met al verbaasde me het geluid van de buitenste speakers (sara) aardig. Helaas geen eigen muziek gedraaid, maar de emotie van de muziek kwam wel over. Vooral sonneteer vind ik best goedkoop voor wat ze presteren.

Wat vonden anderen er van?

morca

Citaat van: Prog op oktober 27, 2010, 19:57:47
Ik heb een tijdje bij sonneteer/penaudio gezeten. Geprobeerd de verkoper te negeren, want die zat aso door de muziek heen te praten. Maar al met al verbaasde me het geluid van de buitenste speakers (sara) aardig. Helaas geen eigen muziek gedraaid, maar de emotie van de muziek kwam wel over. Vooral sonneteer vind ik best goedkoop voor wat ze presteren.

Wat vonden anderen er van?
was niet goed te horen
die vent was zo druk met iemand op de eerste rij dat we maar zijn weggelopen

deed ie dus de hele dag

Lightspeed

Ik ben maandag geweest, ook best nog druk maar was allemaal vrij goed te horen&zien.
De grote hal was zoals altijd op beurzen, kijken/kijken&kijken tussen 't lawaai door.
En hopen dat je nog wat info/demo kon oppikken in 1 van de stands van je interesse.
(toch ook wel weer van die 'ons-kent-ons geklets en negeer de passant' figuren zien staan)
Des al niet te min... mooi om gezien en/of gehoord te hebben:

- KEF, nieuwe Q serie en een leuke informatieve Reference surround demo.
- Tannoy / HNNY, mooie demo van DF-solutions (streaming media) en de nieuwe Revolution DC6 gezien. (tja, jammer dat het niet speelde!, denk dat de andere helft van de Kingdom nog op de Manchester show stond.)
- Cambridge Audio / Dimex, een prima zaaltje waar alles overzichtelijk was en een mooi introductie gesprekje gehad met een Engelsman over de NP30.
- Arcam / Audiac, een beetje vol maar wel veel nieuwigheden.
- Antelope Audio, Zodiac DAC.
- Peachtree Audio, de Nova ook die eindelijk eens in 't echt gezien/gehoord en is echt een mooi product.

Volgend jaar zou het nog beter georganiseerd kunnen zijn met nog betere/ruimere demo's in de verschillende ruimtes.  :music:
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

citac

Toch weer vreemd dat een importeur als More Music weer niet van de partij is, terwijl ze wel in Brussel waren.
Hun pand ligt n.b. op 10 min rijden van de jaarbeurs!
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

high-q

Citaat van: Unicum op oktober 25, 2010, 20:23:34

In de expozaal nog geluisterd naar Arabesque en luidsprekers zonder permanente magneten (weet niet meer hoe het heette, maar het was naast STS Digital), maar met elektromagneten. Klonk ook beide wel erg goed.


Vorig jaar heb ik deze bij de stand van Mafico beluisterd op bryston amps met siltech bekabeling, was er toen een stuk meer van onder de indruk. Zal ook ongetwijfeld aan de ruimte + akoestiek liggen. Staat me nog bij dat ik deze vorig jaar het mooist vond klinken van alles wat ik daar gehoord had. Of nou ja ... ik was er het meest van onder de indruk.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

xman


@rb1968

De beschrijving van mijn indrukken van de Bach luidsprekers was misschien wat ongenuanceerd. Laat ik voorop stellen dat ik, en een meegekomen vriend, vooral positief verrast waren door de prestaties van de set. Lekker levendig, dynamisch en met een groot geluidsbeeld dat je niet verwacht bij speakers van dit formaat en deze prijs. 

Ik heb een aantal muziekstukken gehoord en daarbij viel mij op dat het mid-hoog wat luider was aangezet in verhouding tot de rest.
Misschien moet ik ze nog eens beluisteren onder ander omstandigheden en met andere muziek.

De gekozen vorm levert ongetwijfeld een positieve bijdrage aan de akoestische eigenschappen van de kast. Ik vraag mij af of die kwaliteiten alleen met die specifieke vorm samenhangen of ook met een andere vorm gerealiseerd kan worden.
Smaken verschillen natuurlijk maar de gekozen vormgeving oogt mi. wat onevenwichtig en geforceerd. Misschien mag ik daarbij opmerken dat ik architectonische vormgeving heb gestudeerd en meen ook inhoudelijk enige affiniteit met vormgeving te hebben. Een speaker neemt in de meeste luisterruimtes bovendien een vrij prominente plaats in, dus die verschijningsvorm is iets waar veel potentiële kopers waarde aan hechten. In de basis zijn het gewoon rechthoekige doosjes (zoals het merendeel van de luidsprekers) die een zwieper naar links of rechts hebben gekregen. Maar misschien doe ik hiermee het achterliggende (technische) concept tekort?

Sonic Circle

A.s. maandag ga ik een setje Epson beamer + projectiescherm overhandigt krijgen. Bleek uiteindelijk de snelste te zijn met de D-Box / NFS Shift competitie :).

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

Liefhebber

Ik ben op zondag geweest naar de AV-NU en de X-FI show, vind de locatie een stuk beter bereikbaar (via NS), Veldhoven was voor mij komend uit de Randstad te ver, ben er maar een keer geweest.

Op een dergelijke show moet je niet verwachten dat het allemaal perfect is, het is gewoon leuk om wat indrukken op te doen, en de ene standhouder zal zijn zaakjes beter voor elkaar hebben door te kiezen voor 1 set waarmee gedraaid wordt met de deuren dicht, maar doordat meer mensen willen luisteren heb je nooit de goede luisterplek.

De begane grond ruimte was druk en te vol met stands en daarbij elkaar overstemmend met geluid, het zou beter zijn om dit wat te spreiden naar aparte ruimte's.(financiele motieven)

De luisterruimte's op de diverse verdiepingen deden  het beter en deden mij denken aan de Doelen-Lente Hifi show net als de de demo's van de X-Fi show, en deze laatste show deed meer recht aan de hifi componenten, vond set van Pink Faun en de set van Reference3a met Manley fraai klinken.

Surround en thuisbios waren mindere vertegenwoordigd als stereo en hoop merken ontbraken helaas.



Weet iemand  trouwens met welke componenten (surround) er in de Pioneer ruimte gedraaid werd op zondag?
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

Silvershadow

Citaat van: Liefhebber op oktober 29, 2010, 23:43:57
Weet iemand  trouwens met welke componenten (surround) er in de Pioneer ruimte gedraaid werd op zondag?
De nieuwe receiver SC-LX83 en de reeds oudere blu-ray speler BDP-LX91.

Robiwan

Citaat van: Silvershadow op oktober 31, 2010, 01:19:23
De nieuwe receiver SC-LX83 en de reeds oudere blu-ray speler BDP-LX91.

Jammer dat het zo slecht klonk :(. Er leek een setje van 150 euro te spelen, zo plat en scherp klonk het in mijn oren. De akoestiek met al dat glas aan de zijkanten leek mij de oorzaak te zijn.

Robin
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Staaled

#599
Citaat van: LPlover op oktober 31, 2010, 08:35:19
Jammer dat het zo slecht klonk :(. Er leek een setje van 150 euro te spelen, zo plat en scherp klonk het in mijn oren. De akoestiek met al dat glas aan de zijkanten leek mij de oorzaak te zijn.

Robin
hoeft niet per sé.
als je MCACC zijn gang laat gaan , krijg je zo'n setting.
er schijnen zo al wat tweeters afgefikt te zijn. :-\
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)