AV-NU 2012 . 19, 20 & 21 oktober 2012

Gestart door Alex Groningen, augustus 31, 2009, 19:00:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

  • AV-NU 2010

reMC

Het hoog van de KEF vond ik echt brrrr: korrelig, schreeuwend, weinig verfijnd.

celerontje

Citaat van: garmtz op oktober 20, 2009, 13:47:33
terwijl Wilson Audio helemaal niet mijn ding is.
En als je er ''Benesch'' achter plakt is 't opeens wel jou ding? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Pjotr27

Iemand nog die hele grote ADAM speakers gehoord op zondagmiddag na 17.30? Ze stonden bij de stand van STS-Digital (Fritz de With).
Zij mochten op dat tijdstip even flink met het gas erop spelen en dat met een cd van Circle Percussion.
Die ADAM speaker heeft maar liefst 2000 watt aan versterking ingebouwd, erg leuk als je van je buren afwilt.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bmateijsen

Citaat van: celerontje op oktober 20, 2009, 13:59:01
En als je er ''Benesch'' achter plakt is 't opeens wel jou ding? :D

Dat is natuurlijk wel totaal anders dan Wilson Audio, maar ik ben het met Garmt eens, de Sasha's van Wilson Audio waren heel mooi op de Cyrus set..

celerontje

Citaat van: bmateijsen op oktober 20, 2009, 14:02:18
Dat is natuurlijk wel totaal anders dan Wilson Audio
I know, alleen vond ik het nogal grappig dat die 2 audiofabrikanten bijna dezelfde naam hebben. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

reMC

Ik heb niet de grote Adams gehoord, wel de 'kleintjes' in een andere kamer. Vond het aardig, lekker 'studiogeluid' maar het hoog stond hier echt volledig los van het mid. Daardoor was het geheel meteen niet meer lekker naar te luisteren vond ik.

En Wilson Audio... tsja: ik ben er geen fan van maar beter dan met Cyrus kunnen ze toch echt wel :-\ Ik begrijp wel waarom deze combinatie er stond, maar omdat de Wilsons heel veel laten horen kon je echt het Cyrus geluid er doorheen horen. Alsnog deed het redelijk veel goed, maar zo kleurloos/arm van klank (maar het lijkt er op dat we enige zijn die dat vonden ;)).

Naim klonk overal lekker (dat is het beste woord inderdaad), met als grootste nadeel dat ik overal de Naim-sound wel heel duidelijk herken (het klinkt niet zo gevarieerd).

garmtz

Citaat van: celerontje op oktober 20, 2009, 14:07:40
I know, alleen vond ik het nogal grappig dat die 2 audiofabrikanten bijna dezelfde naam hebben. ;D

Ze worden ook nog al eens door elkaar gehaald... ;)

garmtz

Citaat van: reMC op oktober 20, 2009, 14:08:13
Ik heb niet de grote Adams gehoord, wel de 'kleintjes' in een andere kamer. Vond het aardig, lekker 'studiogeluid' maar het hoog stond hier echt volledig los van het mid. Daardoor was het geheel meteen niet meer lekker naar te luisteren vond ik.

En Wilson Audio... tsja: ik ben er geen fan van maar beter dan met Cyrus kunnen ze toch echt wel :-\ Ik begrijp wel waarom deze combinatie er stond, maar omdat de Wilsons heel veel laten horen kon je echt het Cyrus geluid er doorheen horen. Alsnog deed het redelijk veel goed, maar zo kleurloos/arm van klank (maar het lijkt er op dat we enige zijn die dat vonden ;)).

Jullie zijn niet de enigen die dat vonden, maar jullie hechten er extreem veel waarde aan. De set deed ontzettend veel goed en had veel en VEEL meer kleur dan sommige eerdere Wilson ontwerpen. Ik vind het Cyrus geluid zelf helemaal niet verkeerd. Mooi schoon en fris en best wat detail en presence. Wel wat klinisch op punten, maar goed muzikaal genietbaar. En natuurlijk kan een Wilson beter dan op Cyrus, maar ik vond het geen mismatch.

CitaatNaim klonk overal lekker (dat is het beste woord inderdaad), met als grootste nadeel dat ik overal de Naim-sound wel heel duidelijk herken (het klinkt niet zo gevarieerd).

Je herkent inderdaad de NAIM sound, die je overigens met andere speakers best wel wat verschillende kanten op kunt tunen. Het klinkt in ieder geval altijd muzikaal, pakkend, levendig, met dus dat 'lekkere' NAIM sausje... :)

reMC

#333
Citaat van: garmtz op oktober 20, 2009, 14:12:13
Jullie zijn niet de enigen die dat vonden, maar jullie hechten er extreem veel waarde aan.

Ja, omdat het het eerste is dat ECHT telt voor mij. Ik begrijp oprecht niet (ook nogal wat discussies over gevoerd daar) dat er gewoon nauwelijks zaaltjes waren waar wordt geprobeerd de muziek enigszins natuurlijk te laten klinken. De nadruk ligt zo overduidelijk op andere 'kwaliteiten' en laat ik het voorzichtig uitdrukken: dat snap ik niet :)

Citaat van: garmtz op oktober 20, 2009, 14:12:13
Je herkent inderdaad de NAIM sound, die je overigens met andere speakers best wel wat verschillende kanten op kunt tunen. Het klinkt in ieder geval altijd muzikaal, pakkend, levendig, met dus dat 'lekkere' NAIM sausje... :)

Yep... Ik moet wel zeggen dat ik ook enorm onder de indruk ben van hun aanbod. Die gasten hebben echt ALLES.


tiptop

Citaat van: Koen K op oktober 20, 2009, 11:11:23
Grappig, dat zie ik heel anders. Die Arabesque vond ik juist (voor de korte tijd dat ik ze hoorde) erg tegenvallen. Juist met een Bryston eraan is er m.i. geen excuus voor het slechte, aangezette laag. Ik dacht eerst dat ze de loudness aan hadden staan ;D Ik vond dat bij de Naims veel beter in orde; inderdaad, het laag was ook vrij stevig, maar m.i. met veel meer detail.

Enneh... Siltech en Crystal Cable realistisch? .... Ach, laten we daar maar niet over beginnen ::)

Als er een goede ruimte was waar in gespeeld zou worden, was het een heel ander verhaal geweest. De ruimte was akoestisch natuurlijk waardeloos, maar daarnaast ook veel te klein voor zo'n groot systeem.

En heb jij Siltech of Crystalcable wel eens gehoord in een set die je goed kent? Dan kom je er achter dat die kabels (vooral crystal) juist heel erg goed zijn! ;)

Zelf heb ik heeel veeel kabels in mij eigen set kunnen beluisteren. Elk voor meerdere weken en dan kom je er wel achter wat goed of slecht is, onafhankelijk van smaak.
En bijv. de Picollo vind ik absoluut gezien een van de mooiste kabels. De timing is fantastisch (ik hoor totaal geen versmering van het geluid, de plaatsing en snelheid heb ik nog nergens anders bij zo gehoord).
Als je dan terug gaat naar anderen (ook hele dure), besef je pas hoeveel die kabel goed doet.

En Siltech is ook enorm stil in de achtergrond, dynamisch en is in veel opzichten net als Crystal, alleen zit er een lichte kleuring (aanzet) in het middenlaag. Dat moet dan net passen in je set.

Het probleem is dat er veel mensen (vaak alleen maar van horen zeggen) op zeiken omdat ze de kabels te duur vinden, te weinig luisterervaring hebben en gekleurd luisteren omdat ze de vergelijking vaak trekken met hun eigen (wel kleurende) kabels.

Mijn reactie is een beetje uitgebreid, omdat het me niet terecht lijkt dat deze merken altijd zo afgezeken worden. Dat verdient dhr. en mw. Van de Kley niet!
Mw. Van de Kley vind ik overigens wel wat pretentieuzer dan haar man, die wat bescheidener is.

Ik ben persoonlijk weer totaal geen KEF-liefhebber. (in mijn oren totaal niet realistisch en veels te donker afgetekend). Maar iedereen heeft ook verschillende oortjes natuurlijk :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Spacebass

Citaat van: Koen K op oktober 20, 2009, 13:51:58
Grappig... Zit je in exact dezelfde ruimte en hoor je precies hetzelfde, maar waardeer je het zo verschillend... Ik miste bij Yello op de KEF set detail in het laag, maar qua hoog vond ik het toch wel mooi, ondanks dat er misschien een klein tikje verfijning miste.
De set/ruimte/muziek en zelfs de kabels zijn wellicht hetzelfde, maar dat wil niet per definitie zeggen dat elke 2 willekeurige mensen exact hetzelfde horen laat staan hetzelfde ervaren.
Dat alles ondanks de pogingen van mensen om alles met metingen te verklaren ;)

Spacebass

Leuk om te zien dat de dealers op het forum ook echt achter hun producten staan qua smaak.

Ik ga de volgende keer echt een piccolo snaredrum + drummer meenemen en ter vergelijk een niet gecomprimeerde opname van diezelfde snare
Dan ga ik vervolgens al die "natuurlijk" klinkende sets af  :devil:

advr

Citaat van: Spacebass op oktober 20, 2009, 18:12:30
Leuk om te zien dat de dealers op het forum ook echt achter hun producten staan qua smaak.

Ik ga de volgende keer echt een piccolo snaredrum + drummer meenemen en ter vergelijk een niet gecomprimeerde opname van diezelfde snare
Dan ga ik vervolgens al die "natuurlijk" klinkende sets af  :devil:

succes!! :xmas:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Ejorne

#339
Citaat van: Spacebass op oktober 20, 2009, 18:12:30
Ik ga de volgende keer echt een piccolo snaredrum + drummer meenemen en ter vergelijk een niet gecomprimeerde opname van diezelfde snare
Dan ga ik vervolgens al die "natuurlijk" klinkende sets af  :devil:

Lijkt me wel lastig om de juiste opname te gebruiken. Je zou dan volgens mij eigenlijk een opname moeten hebben die gemaakt is in een akoestiek dode ruimte en op 0,0 meter afstand van de bron.

Want anders vergelijk je een instrument in een bepaalde ruimte die wordt nagebootst door een hi-fi set welke een opname gebruikt, gemaakt in ruimte X en afgespeeld in dezelfde ruimte als dat het instrument hoorbaar is.

De ene (het instrument) is dus een directe klank van een instrument in ruimte A. Het andere (de hi-fi set) is een klank van een instrument in ruimte A + ruimte X...

Dat zal geen goed vergelijk zijn, lijkt mij. Of zie ik dat verkeerd?
???

morca

Citaat van: Ejorne op oktober 20, 2009, 18:41:05
Lijkt me wel lastig om de juiste opname te gebruiken. Je zou dan volgens mij eigenlijk een opname moeten hebben die gemaakt is in een akoestiek dode ruimte en op 0,0 meter afstand van de bron.

Want anders vergelijk je een instrument in een bepaalde ruimte die wordt nagebootst door een hi-fi set welke een opname gebruikt, gemaakt in ruimte X en afgespeeld in dezelfde ruimte als dat het instrument hoorbaar is.

De ene (het instrument) is dus een directe klank van een instrument in ruimte A. Het andere (de hi-fi set) is een klank van een instrument in ruimte A + ruimte X...

Dat zal geen goed vergelijk zijn, lijkt mij. Of zie ik dat verkeerd?
???

hahahahahaha weer scherp opgemerkt Ejorne ;)
lijkt me wel grappig om te zien volgend jaar is het meteen duidelijk wie onze mede HTer is die dat hierboven zegt
volgend jaar misschien maar eens naar de meeting gaan om kennis te maken kunnen we eindeloos debateren over opnames speakers hoe iemand het ervaart kabeltjes en natuurlijk jitter niet te vergeten 8)

biertje en een bitterballetje erbij :clapping:

advr

de oudjes van dit forum kennen Spacebass in ieder geval ook zonder muziekinstrument ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

morca

ja kweet het ben echt een nebiew ken maar 1 mede HTer ;)

oh nee 2 wel eens een bakkie koffie mee gedronken toen die bij die ene op visite was

advr

Citaat van: morca op oktober 20, 2009, 18:56:33
ja kweet het ben echt een nebiew ken maar 1 mede HTer ;)

oh nee 2 wel eens een bakkie koffie mee gedronken toen die bij die ene op visite was

zo zijn we allemaal begonnen ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Koen K

Citaat van: tiptop op oktober 20, 2009, 16:57:28
Als er een goede ruimte was waar in gespeeld zou worden, was het een heel ander verhaal geweest. De ruimte was akoestisch natuurlijk waardeloos, maar daarnaast ook veel te klein voor zo'n groot systeem.

Klopt, maar dat geldt voor zowat alle stands...

Citaat
En heb jij Siltech of Crystalcable wel eens gehoord in een set die je goed kent? Dan kom je er achter dat die kabels (vooral crystal) juist heel erg goed zijn! ;)

Zelf heb ik heeel veeel kabels in mij eigen set kunnen beluisteren. Elk voor meerdere weken en dan kom je er wel achter wat goed of slecht is, onafhankelijk van smaak.
En bijv. de Picollo vind ik absoluut gezien een van de mooiste kabels. De timing is fantastisch (ik hoor totaal geen versmering van het geluid, de plaatsing en snelheid heb ik nog nergens anders bij zo gehoord).
Als je dan terug gaat naar anderen (ook hele dure), besef je pas hoeveel die kabel goed doet.

En Siltech is ook enorm stil in de achtergrond, dynamisch en is in veel opzichten net als Crystal, alleen zit er een lichte kleuring (aanzet) in het middenlaag. Dat moet dan net passen in je set.

Het probleem is dat er veel mensen (vaak alleen maar van horen zeggen) op zeiken omdat ze de kabels te duur vinden, te weinig luisterervaring hebben en gekleurd luisteren omdat ze de vergelijking vaak trekken met hun eigen (wel kleurende) kabels.

Euh... Ik ben niet zo van de kabels, om het maar eens voorzichtig uit te drukken ::)

Citaat
Mijn reactie is een beetje uitgebreid, omdat het me niet terecht lijkt dat deze merken altijd zo afgezeken worden. Dat verdient dhr. en mw. Van de Kley niet!
Mw. Van de Kley vind ik overigens wel wat pretentieuzer dan haar man, die wat bescheidener is.

Het zijn vriendelijke mensen hoor, daar niet van. Ik ging m.i. ook enkel op de producten in, dat is voor mij duidelijk gescheiden van de personen.

Citaat
Ik ben persoonlijk weer totaal geen KEF-liefhebber. (in mijn oren totaal niet realistisch en veels te donker afgetekend). Maar iedereen heeft ook verschillende oortjes natuurlijk :)

Dat kan en ik snap ook wel dat je het zegt. Maar hier moet ik zeggen: de 207/2 met de 209 samen is een écht fullrange systeem, niet zo'n high-end set met afgeknepen laag dat je vaak hoort. Dat audiofiel programmamateriaal (dat vaker te zwaar gemasterd is dan niet) er vervolgens wat overmatig zwaar op klinkt is 'all in the game' en m.i. niet aan het systeem te wijten. Los hiervan vond ik (zoals ik eerder ook al postte) dat het systeem meer detail in het laag had mogen hebben, maar da's een andere zaak.

Citaat van: Spacebass op oktober 20, 2009, 18:02:20
De set/ruimte/muziek en zelfs de kabels zijn wellicht hetzelfde, maar dat wil niet per definitie zeggen dat elke 2 willekeurige mensen exact hetzelfde horen laat staan hetzelfde ervaren.

Dat weet ik, maar het feit dat ik het weet remt mijn fascinatie ervoor niet.

Citaat
Dat alles ondanks de pogingen van mensen om alles met metingen te verklaren ;)

Ik hoop dat dit geen poging is om wie dan ook ervan te beschuldigen menselijke waarnemingen met metingen te willen verklaren. Je waarneming zit tussen de oren en meetbare gegevens zijn zeker niet de enige die daaraan bijdragen.

donron

Citaat van: GPO op oktober 19, 2009, 22:27:51

Als je zulke enorme speakers neerzet, dan wil je daar niet alleen getingel/tangel over horen. Dan moet je ook gewoon mee kunnen blazen. Soms lijkt het wel op de beurzen dat hoe groter de speaker is hoe mee geneuzel/tingel/tangel de muziek wordt die erover gespeeld wordt... hele rare combinatie in mijn ogen/oren. Dus dit vond ik wel een fijne luister-ervaring tussen al die andere zeur-demo's (bv die vent bij Musical Fidelity die met z'n klarinet mee ging spelen.... crisis ....  :blink:).

"Die vent" speelde geen klarinet maar sopraansax...

Jiri

#346
Citaat van: bmateijsen op oktober 20, 2009, 14:02:18
Dat is natuurlijk wel totaal anders dan Wilson Audio, maar ik ben het met Garmt eens, de Sasha's van Wilson Audio waren heel mooi op de Cyrus set..

Ehh..echt waar? Ik vond het meer op een PA set lijken. Van dik hout zaagt men een popconcert zeg maar  :headbanging:
Ik vind Wilson Audio echt helemaal niets. Nooit gevonden trouwens. Kastkleuring tot en met, gereproduceerde electronica vind ik het!  :-X

Groet,
Jiri

Oh ja, en na 2 minuten was ik al luistermoe op de Wilsons.  :yawnee:
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

morca

Citaat van: advr op oktober 20, 2009, 19:44:26
zo zijn we allemaal begonnen ;D

ben hier wel nieuw maar toen ik een schroevendraaier vast kon houden ging allles open om te kijken hoe het er uit zag vanbinnen
zie mijn vader nog kijken toen ik mijn splinternieuwe radio open had geschroefd toen nog mono met 1 box erin maar geluid van 1 kant kon niet dus zou er zelf wel even twee boxen op aansluiten hahahahhaa
denk dat ik 6 a 7 was en was maar wat blij met me (stereo) geluid ;)

dus het audio gebeuren is niet nieuw voor me op me 11e kreeg ik me eerste echte stereo was een hele leuke voor zo,n klein mannetje

maareuh vind het wel leuk hier :thumbs-up:

nogirard

Citaat van: garmtz op oktober 20, 2009, 13:47:33
De Revel/Ayre combinatie vond ik echt te onverbiddelijk. Leuk om muziek mee te analyseren, maar niet om mee te genieten. Wel dus technisch een heel erg puike set en klonk ook erg goed.
Revel is ook bij de meeste mensen onbekend. Wel leuk om te zien dat Audiac (eindelijk) weer eens demonstreerde met Revel.
Zijn betrekkelijk weinig dealers van in Nederland. Niks voor jullie winkel Garmtz? Om er meer bekendheid aan te geven?

NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

reMC

Eeehhmm, heb je de quote niet gelezen? ;)